Geen nieuwe goldwing,
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Geen nieuwe goldwing,
Kijk naar de foto RonalT, er kan toch geen twijfel zijn?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Geen nieuwe goldwing,
Cas schreef:
http://powersports.honda.com/2017/gold-wing/colors.aspx
en ik maar kijken.... mooie broekje....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Geen nieuwe goldwing,
Er sijpelen steeds meer gegevens door over de nieuwe GoldWing. Een betrouwbare bron is Bikers Point Uslar (Fuchs), de grootste GoldWing dealer in Europa. Hij heeft afgelopen weekend open dag gehad vanwege een jubileum en heeft aan bezoekers meer details gegeven en prijsindicatie:
3 verschillende modellen op basis van 1900CC 6 cylinder voor 2018.
1900 Goldwing Bagger (zonder topkoffer etc.) met normale versnellingsbak, ca. € 24K in Duitsland (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 27-28K)
1900 Goldwing met normale versnellingsbak, ca € 28K in Duitsland (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 33-34K)
1900 Goldwing met dual clutch versnellingsbak (semi automaat), met Airbag, GPS, elektrisch verstelbare ruit etc. etc. ca. € 36K (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 42-43K)
Net als de laatste 40 jaar bij elk nieuw model zal ook dit nieuwe model tot de nodige discussie onder de GoldWing gemeenschap voeren over uiterlijk en wederom hogere prijs (net zoals bij alle nieuwe auto's en motoren) . Maar elke keer weer worden er toch de nodige vekocht (wel steeds in kleiner aantallen) en zie je zelfs de meest grote criticasters soms de stap maken naar het nieuwe model dat ze voorheen totaal niet zagen zitten.
3 verschillende modellen op basis van 1900CC 6 cylinder voor 2018.
1900 Goldwing Bagger (zonder topkoffer etc.) met normale versnellingsbak, ca. € 24K in Duitsland (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 27-28K)
1900 Goldwing met normale versnellingsbak, ca € 28K in Duitsland (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 33-34K)
1900 Goldwing met dual clutch versnellingsbak (semi automaat), met Airbag, GPS, elektrisch verstelbare ruit etc. etc. ca. € 36K (tel in Nederland vanwege BPM en hogere BTW op Ca. € 42-43K)
Net als de laatste 40 jaar bij elk nieuw model zal ook dit nieuwe model tot de nodige discussie onder de GoldWing gemeenschap voeren over uiterlijk en wederom hogere prijs (net zoals bij alle nieuwe auto's en motoren) . Maar elke keer weer worden er toch de nodige vekocht (wel steeds in kleiner aantallen) en zie je zelfs de meest grote criticasters soms de stap maken naar het nieuwe model dat ze voorheen totaal niet zagen zitten.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Re: Geen nieuwe goldwing,
Zoals ik dus Ik vond de 1800 eerst niet mooi maar naar mate de jaren verstreken vond ik de 1500 oubollig en de 1800 modern.zie je zelfs de meest grote criticasters soms de stap maken naar het nieuwe model dat ze voorheen totaal niet zagen zitten
Het zijn inmiddels wel erg stevige prijzen geworden. zelfs voor Duitse begrippen. Het zal mij benieuwen wat er straks allemaal aan en op zit. De dual clutch is in ieder geval hoopgevend en als dat net zo mooi werkt als in de auto is het een stap vooruit. Ik had ergens wat opgepikt over een hybride gedeelte wat de nieuwe zou hebben maar dat schijnt dus niet waar te zijn. Vraag me trouwens af waarom we die 1900cc nodig hebben, een kleine turbo op het 1800 blok had toch meer dan genoeg moeten wezen?
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Geen nieuwe goldwing,
Turbo en motorfietsen zijn nog nooit lekker samengegaan. Dus ik weet niet waar het nodig voor zou zijn bij een 1800....
Dual-clutch.... het belooft veel goeds
youtu.be/N35c9ksEKUo
Dual-clutch.... het belooft veel goeds
youtu.be/N35c9ksEKUo
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Geen nieuwe goldwing,
De meeste auto's zijn tegenwoordig bij lange na geen 1800cc en hebben koppel en power zat doordat ze er een turbo op hebben geschroefd. De techniek is er dus waarom zou je die niet gebruiken? De clio die we hier hebben staan is een 1400cc met 115pk. De vorige golf die we hadden had ook een 1400 met 187pk. Dus power zat, nu nog een japanner die het uittekent
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Geen nieuwe goldwing,
We hebben het hier niet over auto's, Peter. We hebben het over veel te grote motorfietsen.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Geen nieuwe goldwing,
Hahaha, ja, maar ik ben vorige week burgerlijk ongehoorzaam geweest.RonalT schreef:We hebben het over veel te grote motorfietsen.....
Ik reed op de snelweg en zag een lang strak vlak recht zwart lint voor me, zonder verkeer.
Ik kon het gewoon niet laten en het was nu of nooit.
Vanuit 130 km/u het gas helemaal opengeschroefd en binnen no time zat de dame ver boven de 200 km/u.
Zonder blikken of blozen (ik wel) en ondanks de bries superstrak en zonder ook maar een kort moment ongemakkelijk aan te voelen.
Ook bij het gas loslaten wederom superstrak en zonder zijstapjes.
Dan word je toch snel heel verliefd op Dikke Bertha.
p.s. Ik doe dat niet nog een keer.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- aircooled
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 20 aug 2016, 09:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Geen nieuwe goldwing,
Ik maak me er niet druk om, ik kan toch geen nieuwe betalen hehe...
trouwens die K1600 wat in heel veel opzichten gewoon een betere (modernere) motor is als
de ondertussen toch wel verouderde Gl1800, (die ik trouwens zelf ook rijdt) kost in
de luxe uitvoering ook bijna 35K.'
Zijn toch wel serieuze bedragen.
trouwens die K1600 wat in heel veel opzichten gewoon een betere (modernere) motor is als
de ondertussen toch wel verouderde Gl1800, (die ik trouwens zelf ook rijdt) kost in
de luxe uitvoering ook bijna 35K.'
Zijn toch wel serieuze bedragen.
Nicht immer aber immer öfter....
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Geen nieuwe goldwing,
Als je puur naar het model kijk en naar de prijs heb je gelijk.
Maar naar mijn idee is de Goldwing, ondanks dat hij oud is, een perfecte reismotor om grote afstanden af te leggen. Iets heel anders dan veel andere 'tourmotoren' waaronder de 1600.
De Goldwing kan heel laagtoerig, rustig rijden. Toch levert het blok dan genoeg vermogen om je bergop te helpen. Je kan toch lekker 'scheuren' met de Gold Wings als je dat wil.
Ik heb de 1600 nog nooit gereden, maar de test hier op het forum wijst op een veel onrustiger rijdende en hoog-toerige motor.
Voor anderen vast het einde, maar ik heb zo iets laat mij maar lekker rustig op mijn ouwe 1500 rondrijden.
Inderdaad, de techniek van onze Gold Wings is oud. Van sommige heel oud.... maar dat rijdt heerlijk.
Maar naar mijn idee is de Goldwing, ondanks dat hij oud is, een perfecte reismotor om grote afstanden af te leggen. Iets heel anders dan veel andere 'tourmotoren' waaronder de 1600.
De Goldwing kan heel laagtoerig, rustig rijden. Toch levert het blok dan genoeg vermogen om je bergop te helpen. Je kan toch lekker 'scheuren' met de Gold Wings als je dat wil.
Ik heb de 1600 nog nooit gereden, maar de test hier op het forum wijst op een veel onrustiger rijdende en hoog-toerige motor.
Voor anderen vast het einde, maar ik heb zo iets laat mij maar lekker rustig op mijn ouwe 1500 rondrijden.
Inderdaad, de techniek van onze Gold Wings is oud. Van sommige heel oud.... maar dat rijdt heerlijk.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- aircooled
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 20 aug 2016, 09:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Geen nieuwe goldwing,
Idd dat klopt wel maar daarvoor is de K1600 ook een moderne motor met veel meer vermogen en een
daarbij horende motorloop, 165pk of iets in die richting, zegt natuurlijk niets alles, een van mn vorige motoren
een vrij recente Pan European had ook maar iets van 125 pk maar liep door het flinke koppel prachtig.
De K1600 en de Gl1800 zijn beide prachtige motoren met ook hun eigen schare aan liefhebbers.
Maar als ik dan lees dat de "nieuwe" goldwing in een aangeklede versie 42K gaat kosten.
Dat wordt dus 10 jaar of zo wachten dan er wat komt via de grijze import.
daarbij horende motorloop, 165pk of iets in die richting, zegt natuurlijk niets alles, een van mn vorige motoren
een vrij recente Pan European had ook maar iets van 125 pk maar liep door het flinke koppel prachtig.
De K1600 en de Gl1800 zijn beide prachtige motoren met ook hun eigen schare aan liefhebbers.
Maar als ik dan lees dat de "nieuwe" goldwing in een aangeklede versie 42K gaat kosten.
Dat wordt dus 10 jaar of zo wachten dan er wat komt via de grijze import.
Nicht immer aber immer öfter....
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: Geen nieuwe goldwing,
Toen ik mijn huidige GL1800 (2002) kocht nam ik mijn reistas mee, die kon makkelijk in de top koffer van deGL1500 (1988) en hij paste precies in de topkoffer van de GL1800.
Ik zei tegen de verkoper dat hij geluk had, paste de tas niet, dan ging de koop gewoon niet door.
Nu lees ik dat per model wijzigingen de koffers kleiner worden..... daar wordt ik pas echt blij van , heb ik eindelijk een goede reden om een aanhanger te kopen
deze is zo mooiiii
Ik zei tegen de verkoper dat hij geluk had, paste de tas niet, dan ging de koop gewoon niet door.
Nu lees ik dat per model wijzigingen de koffers kleiner worden..... daar wordt ik pas echt blij van , heb ik eindelijk een goede reden om een aanhanger te kopen
deze is zo mooiiii
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)