Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 feb 2017, 12:44
- Type Goldwing: GL1000
Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Ik wil me graag hier voorstellen:
Alhoewel ik nu geen GoldWing bezit, heb ik er wel wat mee. Nadat ik in 2006 mijn eerste klassieke Honda, een CB750K2 had gekocht om te restaureren, ben ik een fan geworden van klassieke Honda's. Intussen bezit ik vijf CB750's: één uit 1970 (met origineel 9000 km), twee 1971 K1's, een 1973 K2 en een 1974 K2.
Toen ik in 2009 mijn K2 wilde restaureren, liep ik tegen het feit aan dat niemand goede onderdelen voor de tellers kon leveren. Ik heb toen een set stickers laten maken om de verweerde tellerplaten te repareren, maar dat was geen goed plan. Toen heb ik de tellerplaten laten drukken met zeefdruk op plastic plaat. Omdat je daarvoor een dure zeef moet kopen, heb ik er gelijk 20 sets van laten maken. Maar wat moet j e met twintig sets als je er maar een nodig hebt? Verkopen. Dat ging zo vlot, dat ik ook voor andere CB750 modellen en Laverda's in kilometers en mijlen heb laten maken. Omdat veel klanten geen ervaring hebben met het zelf restaureren, heb ik er een dienst aan toegevoegd: tellerrestauraties. Dat liep zo goed, dat ik er een bedrijf van heb gemaakt en mij nu voltijd bezig houdt met verkoop van telleronderdelen en -restauraties voor klanten wereldwijd.
Aangezien ik ook vaak vraag krijg naar GoldWing telleronderdelen, heb ik voor de eerste GL1000 GoldWings de groene tellerplaten aan mijn collectie toegevoegd. Net zoals glaasjes, tellerbehuizingen, glas rubbers en sluitringen.
Intussen heb ik voor een aantal klanten GoldWing tellers gerestaureerd. De techniek is nagenoeg gelijk aan de CB750 tellers, waar ik er inmiddels al meer dan 1400 van heb gerestaureerd.
Om je een idee te geven hoe de onderdelen er uit zien, kan je een kijkje hier nemen: http://www.cb750faces.com/cb750faces.nl ... -gold-wing" onclick="window.open(this.href);return false;
Een gerestaureerde GL1000 km-teller. Deze teller liep niet lekker en was optisch in matige staat:
Een gerestaureerde set GL1100 tellers. De km-teller plaat was lelijk, net als de behuizingen. Ook deed het mechanisme het niet goed:
Voorbeeld van reproductie tellerplaten:
Hartelijke groet!
Alhoewel ik nu geen GoldWing bezit, heb ik er wel wat mee. Nadat ik in 2006 mijn eerste klassieke Honda, een CB750K2 had gekocht om te restaureren, ben ik een fan geworden van klassieke Honda's. Intussen bezit ik vijf CB750's: één uit 1970 (met origineel 9000 km), twee 1971 K1's, een 1973 K2 en een 1974 K2.
Toen ik in 2009 mijn K2 wilde restaureren, liep ik tegen het feit aan dat niemand goede onderdelen voor de tellers kon leveren. Ik heb toen een set stickers laten maken om de verweerde tellerplaten te repareren, maar dat was geen goed plan. Toen heb ik de tellerplaten laten drukken met zeefdruk op plastic plaat. Omdat je daarvoor een dure zeef moet kopen, heb ik er gelijk 20 sets van laten maken. Maar wat moet j e met twintig sets als je er maar een nodig hebt? Verkopen. Dat ging zo vlot, dat ik ook voor andere CB750 modellen en Laverda's in kilometers en mijlen heb laten maken. Omdat veel klanten geen ervaring hebben met het zelf restaureren, heb ik er een dienst aan toegevoegd: tellerrestauraties. Dat liep zo goed, dat ik er een bedrijf van heb gemaakt en mij nu voltijd bezig houdt met verkoop van telleronderdelen en -restauraties voor klanten wereldwijd.
Aangezien ik ook vaak vraag krijg naar GoldWing telleronderdelen, heb ik voor de eerste GL1000 GoldWings de groene tellerplaten aan mijn collectie toegevoegd. Net zoals glaasjes, tellerbehuizingen, glas rubbers en sluitringen.
Intussen heb ik voor een aantal klanten GoldWing tellers gerestaureerd. De techniek is nagenoeg gelijk aan de CB750 tellers, waar ik er inmiddels al meer dan 1400 van heb gerestaureerd.
Om je een idee te geven hoe de onderdelen er uit zien, kan je een kijkje hier nemen: http://www.cb750faces.com/cb750faces.nl ... -gold-wing" onclick="window.open(this.href);return false;
Een gerestaureerde GL1000 km-teller. Deze teller liep niet lekker en was optisch in matige staat:
Een gerestaureerde set GL1100 tellers. De km-teller plaat was lelijk, net als de behuizingen. Ook deed het mechanisme het niet goed:
Voorbeeld van reproductie tellerplaten:
Hartelijke groet!
Honda GL1000 GoldWing telleronderdelen en -restauraties: www.cb750faces.com
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6771
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Hallo Marcel.
Welkom op ons mooie forum.
Moet zeggen dat je tellerplaten
er goed uitzien.
Veel succes met je bedrijf.
Welkom op ons mooie forum.
Moet zeggen dat je tellerplaten
er goed uitzien.
Veel succes met je bedrijf.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 feb 2017, 12:44
- Type Goldwing: GL1000
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Dank je wel, Wil!
Honda GL1000 GoldWing telleronderdelen en -restauraties: www.cb750faces.com
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
En weer een bekende op dit forum. Welkom en nu rap een goldwing kopen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 feb 2017, 12:44
- Type Goldwing: GL1000
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Ik doe mijn best, Peterpeter schreef:En weer een bekende op dit forum. Welkom en nu rap een goldwing kopen
Honda GL1000 GoldWing telleronderdelen en -restauraties: www.cb750faces.com
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Veel 1500's hebben een mijlen teller en zouden best graag een km teller erin willen.
Dus ik zie hier wel een markt voor je. iets van je oude set inleveren en een gereviseerde met nieuwe blauwe leds erin en een km plaat voor een schappelijk bedrag er voor terug.
Dus ik zie hier wel een markt voor je. iets van je oude set inleveren en een gereviseerde met nieuwe blauwe leds erin en een km plaat voor een schappelijk bedrag er voor terug.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Kilometer teller plaat is niet moeilijk. Maar de afstand blijft in mijlen. Da's zo jammer
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Hallo Marcel.
Welkom op forum.
Veel succes met je bedrijf.
Welkom op forum.
Veel succes met je bedrijf.
Vele Groetjes,Meire
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 feb 2017, 12:44
- Type Goldwing: GL1000
Re: Ik stel me voor: Marcel uit Barendrecht
Dank je wel!meire schreef:Hallo Marcel.
Welkom op forum.
Veel succes met je bedrijf.
Honda GL1000 GoldWing telleronderdelen en -restauraties: www.cb750faces.com