BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Hier beschrijven we de testritten die we maken op interessante motoren.
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door Cas » 12 feb 2017, 13:42

Ik had het ook nog niet gelezen, mooi verslag over die andere grote jongen.
De actieradius en het brandstofverbruik zijn wel positief, de actieradius van de Wing (350 km) is wel erg magertjes.
Maar de Goldwing is veruit de mooiste motorfiets die op deze aardbol rond rijdt en laat alle concurrentie ver achter zich.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door GL-1800 » 12 feb 2017, 14:04

Ja Cas....zo heeeeeeelemaal vanzelf....Ik vind dat elk merk wel zn charme heeft. Ben nogal "ruimdenkend" ingesteld..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door Cas » 12 feb 2017, 14:20

Natuurlijk heeft iedere motorfiets zijn charme, ik kijk dan ook naar iedere motorfiets die voorbijkomt maar als er een Goldwing voorbijkomt gaat mijn bloed sneller stromen. En net zoals de Goldwing rijder genieten ook andere motorrijders van de charme van hun motorfiets maar die komen dan toch wel iets tekort.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door GL-1800 » 12 feb 2017, 15:27

Klopt. onze 1.5 was echt.....ons toppertje. Ondanks zn dikke ton aan km s in n zeer mooie staat. Ook t blok werkelijk als nieuw, raar, sommige moeten aan de versnellingsbak geholpen worden, andere weer niet, hoe dan ook, t was ons plofke.....

K sta best.....open voor zo n K...verwacht dan wel n TOPmotor. Maar dat...valt lijkt t wel, best tegen. Ook de 1.8, jammer dat ze niet in 2 tone zijn als de 1.5 SE, staat ZEKER op de lijst. Verschil GW en K?? Enorm.

1.8 wel s gereden, kort, geen echte indruk, de K ook niet en dat..is nu leuk. Indruk opdoen en...sparen maar....of tegen die tijd moet de 1.5 SE die geheel naar wens is nog beschikbaar zijn maar..de mooie goede raken wel n beetje schaars te worden...mooi he? Hobby!!

Doe nu ff 30 treedjes terug, met de 1000 bezig. da s echt hobby...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: BMW K1600 GTL Lange afstandsraket.

Bericht door GL-1800 » 18 feb 2018, 11:31

Zooo...ben wel erg lang afwezig geweest, wellicht tot plezier van velen.....k hoop t niet.. :lol: :lol:

Zoals veel eerder hadden wij met onze pracht 1.5 n ongeval gehad, wij leven, Wing niet meer. Rijden opgeven zou ik never toelaten, Jo wel. Destijds n Haya gekocht voor alleen te rijden maar Jo wilde...toch...proberen. :D . YES!!

Week gezocht, wellicht 2 en van alles geprobeerd. Maar dan alles op tourgebied. Zelf n H.D. Ook n Pan, vanzelf ook de 1.8. De laatste zou t geworden zijn mits....voor Jo ok, heeft eea over gehouden na de knal helaas. Ook wel n nadeel is de ziekelijk hoge prijs voor relatief hoge km standen en leeftijd, velen zagen er ook onderhuids vuil en verweerd uit. Ok, ze zijn er voor t gebruik, dat wel weer.

1 gevonden, blauw, 50000 km, volgehangen met tuinhekken...... :x :x , helaas maar te verwijderen, wellicht deze?? Rijden....ritsel in t blok, vorige eigenaar gesproken, had m nieuw gekocht en rijd n 20K per jaar. Die halve ton onzin dus. Weer mis.

Wat nu!!

Nooit over n K gedacht. Ergens 1 gezien, Jo best.....nee erg blij opeens. He????? Okeeeee!!

Proberen dan maar. En dat was opeens n paar duimen voor mn gezicht. Ik moet zeggen dat ik ook heeeeeeel tevreden werd. Nu de juiste vinden en voila!! Deze had er 1 die t zou moeten worden. Ook proberen, mooiste uitvoering, slechtste stoel helaas. Dr is altijd wat!! Ik te laag, Jo te ver naar voren en n glad dek. Waardeloos gewoon. Maar de rest was indrukwekkend dus......info gevonden om de stoel aan te passen.

Om t verhaal niet te lang te maken, stoel veranderd, helemaal top, MJ seats in Groningen, voor als iemand s iets wil......Tipje dus.

Geachte testrijder, wij hebben dus n K 1600 Exclu, idd een indrukwekkende motor, zat te vinden over evt problemen, in t algemeen zijn de dealers verschrikkelijk, heb 2 opties, motor arena en motorplaza groningen, fijne eerlijke winkels dus.....n beurt duurt n dag... :lol: :lol: maar verder wij hopen deze keer WEL s geluk te hebben.

Alles koek en ei? Ach, 360 kg, voel je bij stilstand en manouvreren, koppeling gevoelloos, dat elektrieke gas.....bah. Bak, best veel speling, voel je. Maar verder, echt n feestbeest hoor. Vanaf 1500 RPM n koppel als n tractor en dat maakt alles goed betreffende de bak....Haat t schakelen dus.....So what??

Zoals topicstarter melde, lange afstandsraket en dat....klopt wel......... :wink:

Maarrrrrrrrr.....t goedmoedige, vriendelijke van de 1.5............mis ik wel. Maar dat was ons maatje......
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie