Goldwing te zwaar geworden
Goldwing te zwaar geworden
Na ruim 10 jaar op een goldwing gezeten te hebben, vond ik het toch wel erg zwaar worden.
Heb mijn 1800 nu verkocht en een beierse boxer aangeschaft.
Hoop op deze motor toch nog vele km te kunnen maken. Het scheelt ruim 150 kg met de 1800.
Blijf nog wel een oogje op dit forum houden, omdat ik hier ook nog en aantal vrienden heb zitten.
Misschien mag ik nog wel eens mee met een forum rit.
groeten St Bernhard
Heb mijn 1800 nu verkocht en een beierse boxer aangeschaft.
Hoop op deze motor toch nog vele km te kunnen maken. Het scheelt ruim 150 kg met de 1800.
Blijf nog wel een oogje op dit forum houden, omdat ik hier ook nog en aantal vrienden heb zitten.
Misschien mag ik nog wel eens mee met een forum rit.
groeten St Bernhard
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Goldwing te zwaar geworden
Ik lees het vaker dat mensen op een lichtere motor gaan rijden omdat ze de Goldwing te zwaar vinden. Nog een maandje en ik ben 61 jaar, heb 5 jaar op een Varadero gereden, die is iets zwaarder dan jouw BMW, maar ik vind de Goldwing veel prettiger sturen dan de Varadero en ik ben nog maar een broekje met de Goldwing. Wat bedoelen jullie met te zwaar, het manoeuvreren bij stilstand of het rijden?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- director
- Berichten: 3912
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Goldwing te zwaar geworden
Jammer dat je de overstap maakt naar een BMW, maar dat zijn ook mooie motoren met karakter.
Ik wist niet dat het zo'n verschil was in gewicht.
Natuurlijk blijf je hier welkom, een Goldwing gaat misschien wel uit je garage, maar niet uit je hart
Ik wist niet dat het zo'n verschil was in gewicht.
Natuurlijk blijf je hier welkom, een Goldwing gaat misschien wel uit je garage, maar niet uit je hart
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Goldwing te zwaar geworden
Ik vind juist dat de Wing licht aanvoelt door t lage zwaartepunt......Ok, gelezen gewicht hoog maar je voelt t niet.....
Ontzettend veel plezier met de Beierse....
Ontzettend veel plezier met de Beierse....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 21:26
- Type Goldwing: GL1200
Re: Goldwing te zwaar geworden
Denk dat st bernhard bedoeld te zwaar ,bv uit de garage halen iets verzetten en op de midden bok zetten,
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Goldwing te zwaar geworden
Het ding is toch om op te rijden, niet om te verplaatsen in de garage?
Grapje.............. Een mens moet het zelf weten natuurlijk
Grapje.............. Een mens moet het zelf weten natuurlijk
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- paul goldwing
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dr88
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Goldwing te zwaar geworden
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Goldwing te zwaar geworden
Ik had daar eerlijk getypt....ff niet over nagedacht...Wel benieuwsd welke BMW er is/ komt....rensoo schreef:Denk dat st bernhard bedoeld te zwaar ,bv uit de garage halen iets verzetten en op de midden bok zetten,
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: Goldwing te zwaar geworden
Het is een R1200RT uit 2005 geworden.
Qua omvang vergelijkbaar met de Wing.
Het te zwaar worden was meer bij stilstand en zeer langzaam rijden.
Hij staat nu bij de dealer voor een (zeer) grote beurt.
Er is namelijk geen onderhouds historie van bekend.
Alleen een volledige remsysteem revisie rekening.
Vind het wel spannend of er veel aan mankeerd.
Laat het wel weten als hij weer terug is.
groet St Bernhard
Qua omvang vergelijkbaar met de Wing.
Het te zwaar worden was meer bij stilstand en zeer langzaam rijden.
Hij staat nu bij de dealer voor een (zeer) grote beurt.
Er is namelijk geen onderhouds historie van bekend.
Alleen een volledige remsysteem revisie rekening.
Vind het wel spannend of er veel aan mankeerd.
Laat het wel weten als hij weer terug is.
groet St Bernhard
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Goldwing te zwaar geworden
Mooi, en natuurlijk een foto.
Want zelfs op het Goldwingforum mag wel een foto van een BMW staan.
Want zelfs op het Goldwingforum mag wel een foto van een BMW staan.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17
Re: Goldwing te zwaar geworden
Hallo St Bernhard, gefeliciteerd met de 1200RT hoe vind je het rijden en de telelever voorvork? Ik heb voor mijn huidige Goldwing 2 BMW Boxers gehad, een R1100S en een R1200R beide waren echt geweldige rijders motoren, waarbij ik moet zeggen dat de R1100S nog wel in mijn schuur had mogen staan voor erbij. Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? Ik wens je veel plezier en veilige km toe met de RT.
Re: Goldwing te zwaar geworden
De rekening was voor 3 remschijven en 6 remblokjes en controle ABS en reiniging.Boxmot schreef:.... Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? ....
Heb voor mijn Wings (1500 en 1800) een K1200RT en een R1150RT gehad dus telelever is bekend Het rijden ook, alleen het trilt wat meer
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Goldwing te zwaar geworden
Lang.....erg lang geleden n R100RT gehad, zo n 2 kleuren bruin. Je weet wel, gas geven en voetjes van de grond, zo hoog werden ze getild bij optrekken...Deed t prima. Alleen bij zo n 140 begon ie a la Goldwing te slingeren achter. Is toen naar Derk Haan, destijds DE BMW man gegaan en sprak af dat hij onder handen genomen werd. Hielp t niet, zou t gratis zijn. Moest dus betalen, als n trein reed ie toen. Hoewel ie n half jaar oud was toen.......De eenvoud onderhoud...heerlijk. Kuip was echt top, beter dan die SS Windjammer.....K vond t niet de mooiste fiets, maar rijden was echt top.
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.