Hallo allemaal,
Ik overweeg een overstap te gaan maken van 1500 naar een 1800. Wat zijn de punten waarop ik moet letten bij de aanschaf van een 1800?
Alvast dank voor de reacties.
Paul
overstap van 1500 naar 1800
- paul65
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Susteren
overstap van 1500 naar 1800
Zoem....zoem...
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: overstap van 1500 naar 1800
Lees HIER eens. Daar is ongeveer dezelfde vraag gesteld.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- paul65
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Susteren
Re: overstap van 1500 naar 1800
Dank je RonalT,
Dit had ik al gelezen. Maar ik weet nu nog niet waar ik op letten moet.
Ik heb nu een 2 tal 1800 op het oog van bouwjaar 2001. Zijn er bij dit type zaken waarop ik moet letten? Ik heb iets gelezen over remaanpassingen en koelingsproblemen.
Hoe kan ik dat zien of waarnemen als ik naast de motor sta.
Nogmaals dank voor alle reacties.
Paul
Dit had ik al gelezen. Maar ik weet nu nog niet waar ik op letten moet.
Ik heb nu een 2 tal 1800 op het oog van bouwjaar 2001. Zijn er bij dit type zaken waarop ik moet letten? Ik heb iets gelezen over remaanpassingen en koelingsproblemen.
Hoe kan ik dat zien of waarnemen als ik naast de motor sta.
Nogmaals dank voor alle reacties.
Paul
Zoem....zoem...
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: overstap van 1500 naar 1800
Voor de verplichte terugroep acties, kun je dit controleren door het VIN nummer van de betreffende motor op deze site te controleren
http://www.honda.nl/cars/owners/recalls ... dates.html
De remaanpassingen en ook potentiele problemen met de koeling waren terugroep acties waarbij de eigenaren een schrijven hebben gekregenIn om dit bij de dealer te laten controleren, waarbij na controle en/of modificatie dit aan Honda zal worden doorgegeven door de dealer. Is de betreffende GL1800 en amerikaanse import, weet ik niet zeker of deze site dit ook aangeeft (er is een soortgelijke site in de USA en misschien is zelfs dezelfde).
Bij een 2001 heb je niets te maken met de frame controle voor potentiele scheuren en eventuele andere service bulletins voor sporadische problemen kun je ook niet kunnen controleren via deze site.
http://www.honda.nl/cars/owners/recalls ... dates.html
De remaanpassingen en ook potentiele problemen met de koeling waren terugroep acties waarbij de eigenaren een schrijven hebben gekregenIn om dit bij de dealer te laten controleren, waarbij na controle en/of modificatie dit aan Honda zal worden doorgegeven door de dealer. Is de betreffende GL1800 en amerikaanse import, weet ik niet zeker of deze site dit ook aangeeft (er is een soortgelijke site in de USA en misschien is zelfs dezelfde).
Bij een 2001 heb je niets te maken met de frame controle voor potentiele scheuren en eventuele andere service bulletins voor sporadische problemen kun je ook niet kunnen controleren via deze site.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Re: overstap van 1500 naar 1800
Een 2001 model is al 15 a 16 jaar oud. De terugroep akties die geweest zijn heeft hij dan gehad of in ieder geval geen last van lijkt me. Anders was het allang tevoorschijn gekomen.
Verder gewoon op de normale dingen letten zoals banden remmen en tijdens de proefrit die best wat langer mag wezen goed opletten op dingen die niet normaal zijn.
Verder gewoon op de normale dingen letten zoals banden remmen en tijdens de proefrit die best wat langer mag wezen goed opletten op dingen die niet normaal zijn.
- bowser
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: overstap van 1500 naar 1800
Zou ook ff goed de vering testen dus een proefrit met diverse hobbels
Heb zelf een europeese uitvoering van 2001 en daar zit weinig voorbereiding voor extra accessoires zoals bedrading voor diverse plug en play verlichting
Volgens mij is een amerikaanse uitvoering daarin beter uitgevoerd
Heb zelf een europeese uitvoering van 2001 en daar zit weinig voorbereiding voor extra accessoires zoals bedrading voor diverse plug en play verlichting
Volgens mij is een amerikaanse uitvoering daarin beter uitgevoerd
groeten uit de Zeg
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: overstap van 1500 naar 1800
Kijk hier eens naar http://wingservice.nl/product/honda-gl1800-abs/ is altijd goed verzorgd, en ik kan dat weten
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: overstap van 1500 naar 1800
Bij de aanschaf van mijn 2001 GL1800 waren de balhoofdlagers versleten. Daardoor een beetje bibberend stuur. Moet tijdens een proefrit wel opvallen. Vervangen daarvan kost niet zoveel.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away