Mijn leven met de Goldwing

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Mijn leven met de Goldwing

Bericht door Henkie de ledman » 29 nov 2016, 18:59

Er werd gevraag mijn verhaal wat in het goldwing club maandblad staat ook hier neer te zetten.. Dat doe ik alleen zonder de foto's


Aangezien ik met een arbeid ongeval thuis zit, ga ik mijn verhaal over mijn Goldwing leven maar eens op papier zetten.
Ik was in 1979 al helemaal weg van de GL1000 Die poster hing ook aan de muur in mijn slaapkamer waar ik TSér was in het leger. Oranje karzerne in Schaarsbergen. 11ZVE. In 1982 verliet ik de landmacht , en toen druk op weg naar een baan. Aangezien ik dit niet kon vinden ben ik vrijwilleg geworden op de Dieren ambulance In Rotterdam. Ik werkte daar soms 6 dagen in de week en ik leidde ook nieuwe medewerkers in. Maar ja Vrijwillig is niet betaald. Toen vroegen ze busschauffeurs in Rotterdam, dus je raad het al daar werd ik aangenomen. Met het salaris kon ik elke maand iets opzij leggen, om een motor te kopen, Probleem was dat ik alleen nog geen A op mijn rijbewijs had staan. Er werd mij een CB750 Four aangeboden en die heb ik ook gekocht, en reed heel wat kilometers. Ik werd natuurlijk ook wel eens aangehouden en ik vertelde dat mijn rijbewijs nog in mijn RET uniform zat en dat ik op de bus reed. Voortaan wel mee nemen hé , Tuurlijk… volgende keer neem ik hem mee..
Ik heb heel wat gereden op dat ding, tot ik ging verhuizen naar een andere gemeente, De afstand werd te groot en besloot toch maar mijn A te halen, dus op mijn eigen motor naar de les en na 4 lessen afrijden en huppake geslaagd.
Maar mijn hart ging natuurlijk uit de Goldwing, ik ging motorzaken af en kwam in Druten, daar had je motor druten. Daar was het kwijl kwijl kwijl.. en ik kwam daar ook een zekere Paul tegen die in oud beijerland woonde. En Die had nog een hele mooie gl1100 asp staan.. donker bruin met goude vlakken van 1982 dus net geen digitaal dashboard. Helemaal verliefd was ik, en besloot om die te kopen. Hij was helemaal kaal en ik zorgde dat mijn wing netjes werd aangekleed.

Voor onderhoud ging ik naar HEMO motors in Hekelingen. Alleen wel even je handen wassen als je gaat sleutelen aan mijn wing aub. Dus daar werd netjes de olie en dat soort dingen gedaan. Ik werkte nog steeds als busschauffeur in Rotterdam-zuid en ik had in mijn vrije tijd een parkeerplaats in de garage geregeld, want hij moest wel safe staan. In die tijd werd ik ook lid van de Goldwing Club Nederland. Zoveel leden waren er niet en had al lidnummer nog onder de 500 ik dacht 3 ?? maar goed dat is niet belangrijk. Wij wilde ermee op vakantie, Hoe doen we dat. Ons eerste treffen was in Luxenburg . Dus een trekhaak gemonteerd en een kist gemaakt, achterlichten erin en hup naar het treffen. Ons tentje alles ging mee.. Het waren 3 fantastische dagen. Het jaar erop wilde echt verder dan Luxenburg. Maar dan moest er wel een aanhanger komen. Ook weer via via want Internet bestond nog helemaal niet, in Contact gekomen met Hans van schaik in Sliedrecht , Ik mocht zijn aanhanger lenen om uit te proberen, hij reed heel goed en kochten een nieuwe wat voor hem de 2de was die hij maakte. Die koste toen 750 gulden als ik me het goed herinner, dus toen best wel geld. Ik had nog tijd zat om alles in orde te maken, dus effe een kleurtje in de stijl van de motor. Wat aanpassingen gemaakt in de aanhanger en de vakantie kwam in zicht. Met een collega die toen een gl1200 had gingen we op weg naar Slovenië. Hij met een freebird en ik met mijn van schaik aanhanger. Wat een ervaring was het, de eerste dag met overnachten kregen we al geen kamers in een hotel vlak bij Koblenz, dus dan maar vlak voor die brug buiten slapen op een P, tentje werd opgezet en meuren. De volgende morgen vrolijk verder en het regende kan ik me toch nog wel herinneren. Bij München reed ik achter een vrachtauto en het regende nog steeds, Schrik een BMW politie auto !!!!!! die propte zich tussen de LKW en mij en moest volgen, dan gaan gelijk je hersenen werken met de vraag WAT heb ik fout gedaan. Op de parkeer plaatst 2 jonge broekjes en zieden dat ik 120 km per uur reed. Wat 120 ? ik reed achter een LKW dus hoe kan dat dan.. Maar ik had me voorgenomen geen stennis te maken wat verliezen doe je het toch. Wat ik voor beroep had in Nederland.. Nou zei ik ik werk bij de politie in Rotterdam. En je collega motorrijden ( die was lekker doorgereden ) ja die ook.. zei ik. Jammer toch een prent van 240 Duitse mark. We hadden afgesproken bij het volgende restaurant en daar stond hij ook te wachten. Na mijn gevloek en koffie kwamen we weer buiten, en ja hor.. politie. Dus tot aan de Oostenrijkse grens maar erg goed op onze snelheid letten. Ergens nog in Oostenrijk een overnachting gedaan, en de volgende dag naar slovenie. Daar had ik via mijn vrienden die ik al had in Slovenie en berghut geregeld vlak bij kranska gora , dus lekker achteraf in de bergen bij een meer. We hebben daar lekker door de bergen kunnen rijden en mijn maat moest weer op huis aan, want die had maar een week. Wij zijn toen naar het Italiaanse treffen gegaan. Dit treffen was aan het Iseo meer en het was er bloedheet. We zouden daar iemand treffen die we ook op het LUX treffen hadden gezien, en die hebben inderdaad ook gezien. We waren met 5 a 6 Nederlandse Wingers en bloed gezellig.. Er was iemand bij uit het Noorden van Nederland, die had een aanhanger bij zicht die als koelkast fungeerde. Helemaal vol met bier hahahaa. En 1 toilet tas links en 1 rechts. Hygiëne ben je gek alleen Deo is genoeg.
Wat een gekke lui waren die Italianen zeg, ik stond te kijken hoe zo’n gast zijn haar stond te kammen en daar had hij wel 10 min voor nodig in zijn spiegel van zijn wing. En toen hij klaar was deed hij zijn helm op haha wat een ei. Ook werd er een boot tochtje geregeld over het meer, geweldig leuk was het. Natuurlijk bleven er een paar van de Italianen bij onze motoren als beveiliging.
Na dit treffen gingen we met een ander stel, richting Camping Moto en vandaar uit terug naar Nederland. Ons eerste treffen was uitermate goed bevallen, en de rest van onze vakantie natuurlijk ook. Mijn Goldwing 1100 had het heel goed gedaan.. en ik was alweer aan kijken naar iets groters.
Een jaar geelden was de eerste 1500 uitgekomen, en die vond ik wel wat.. dus in 89 maar weer eens rondkijken, Iemand vertelde mij dat er zo’n joekel in Hellevoetsluis stond. Dus ik daarheen, en kwam bij Sjaak Vermaat terecht. Ik mocht een proefrit maken en dat deed ik ook.. kelere………….. wat een machine, wat reed dat anders dan mijn 1100 zeg. Een radio een achteruit erop phoe phoe. Dus in overleg met de grote baas, en yep..hij was voor mij. Wat ik toen met mijn 1100 heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer zo. Ik was dus in het bezit van een kale Gl 1500 beige.. van 88. Hoe trots ik was kon eigenlijk niet of nauwelijks gezegd worden. Maar mijn leven werk begon weer van voor af aan. Ik wilde hem weer op bouwen met allerlei accessoires beetje chrome beertje dit en dat. Heb bij GLpaints mijn dashboard in notenhout laten spuiten, de 1 vond het mooi de andere weer niet. Ik vond het geweldig. Ik kocht deze 1500 met 12.000 op de teller. Na 5 of 6 jaar stond er 80.000 op, en er was voor een kapitaal aan leuke dingetjes op gekocht. Natuurlijk had ik de aanhanger ook weer in kleur gespoten, en we waren elk jaar wel met het apparaat weg geweest naar het buitenland treffens, meetings, visite’s noem maar op..
Toen op een gewone zaterdag reed ik naar Safe in Rotterdam, daar kwam ik wel meer op zaterdag het was er altijd wel gezellig. Ze hadden toen 2 winkels in met die Amerikaanse motorfietsen en 1 met van alles wat ook een speciale hoek met Godlwings. Dus dan ga je daar effe kijken. SCHRIK..
Wat staat daar , een Blauwe SE ongelofelijk mooi ding, en toevallig hadden mijn vrouw en ik het daar nog over gehad, als we ooit een andere nemen dat is het deze kleur stelling. Maar ik zag hem van een afstand,, mijn hart klopte gelijk sneller.. Ik kwam bij het apparaat shit shit.. een half jaar oud.. duuuuuurrrr maar wel kwijl.. Er kwam een verkoper naar mij toe en die vertelde dat hij eigenlijk wel de goldwing man was van de regio.. alleen had ik hem nog nooit gezien. Want ik kwam er vaker en had toen een deal met de verkoper die daar toen liep. De deal was als ik iets zag op een occasion GW dus een accessoire dan kon ik dit eraf halen voor de helft van de nieuw waarde. Alleen het leuke was, dat hij die prijzen niet wist en ik wel.. Ïk maakte dus mijn eigen prijzen, een onderspoiler topkoffer origineel kost toen 450 gulden, ik zei 200 en had hem dan voor 100 .. maar ja hij was de verkoper en wist ook alles van goldwings.. hij was toen mijn beste vriend in die winkel. Maar nu was er dus weer iemand anders op die zaterdag. Dus wij in gesprek, Beetje ongeïnteresseerd natuurlijk, en hij vroeg is het wat voor je hij is net binnen, Tja zei ik ja is wel grappig maar ik heb een hele goede 1500 en alles hang er van af wat je terug geeft voor die van mij.
Blijven alle accessoires zitten vroeg hij, ik zei ja maar alleen mijn trekhaak gaat eraf want ik ga over 4 weken met vakantie.. Hij stond naar mijn wing te kijken en zie ik wil er 5 duizend gulden bij hebben..
Vijfduizend gulden zei ik.. dat is een berg.. Henkie viel bijna achterover.. zeg hij dat nou echt ? ik had die van mij gekocht voor 21000 gulden toen met 12000 op de teller 6 jaar mee gereden en er dus 69000 km erbij gezet.. Ik kreeg het warm en koud te gelijk. Ik zei tegen de goldwing expert maak maar even een berekening op papier, want ik moet het thuis even over leggen en een optie voor 1 dag. Ik reed met verhoogde adrenaline naar huis en vertelde het aan mijn vrouw.. nu Had ik gewoon kunnen bellen maar er waren nog geen Mob Telefoons. Mijn vrouw zei gelijk DOEN !!!!!
Dus ik weer terug en het koop contract getekend met de Goldwing expert van motorhiuis SAFE.
In die week heb ik natuurlijk mijn oude beige 1500 de trekhaak verwijderd en de duurdere acc want er stond niets op papier. Nou denk je dat was het maar er komt nog meer..
Die zaterdag ochtend naar safe om mijn nieuwe 1500 se op te halen. Ik kom boven en, ik betaal 5000 euro contant en de dame geeft me de papieren en zegt “heel veel plezier ermee” Dank je wel en ik naar beneden. Toen stond ik daar met papieren van mijn nieuwe SE en papieren van mijn Beige 1500. Dus ik had er dus nu 2.. Tja wat nu.. Mijn denk vermogen gaf allerlei dingen aan.
1 ding had ik niet de vrijwaarding van de Beige, en daar konden ze me op pakken. Dus zo netjes als ik toen was weer naar boven.. ( zou het nu niet meer doen) en zeggen moet ik die andere niet inleveren, Oja vergeten zei ze en kreeg mijn vrijwaarding. En daar stond ik dan met mijn bijna nieuwe 1500 SE in mijn favorite kleur.


Ik reed als een vorst door Spijkenisse en was er reuze trots op. Maar na een tijdje had ik mijn zakken er van vol.. ik wilde wat anders en verkocht de hele zooi,, de SE met aanhanger, helmen alles. Ook mijn lidmaatschap want ook toen was er al veel geouwehoer, Ja achteraf Dom Dom Dom.. maar je bent jong en je wilt wat.. Ook liep mijn huwelijk na een tijdje op de klippen, maar dat lag niet aan mij hihi.. We zijn als vrienden uit elkaar gegaan,, na een tijdje rondzwerven en een nieuwe liefde was ik weer gesetteld, dit liep lekker en net zo als iedereen moet je weer aan elkaar wennen. Zij had nog nooit op een motor gezeten, en dat kwam goed uit wat ik had er toch geen 1. Op een mooie juni zomerse dag had ik dagdienst gehad, en ik kwam thuis en ging nog 3 plantje in de tuin zetten, na plantje 1 werd ik al niet lekker.. en ging even naar binnen om te zitten. Aangezien ik jaren geleden al eens een infarct had gehad was ik op mijn hoede. Mijn vriendin zei moet ik de dokter bellen, nou wacht maar even hor. Na 5 min zei ik doe maar.. De locale medicijn vrouw kwam thuis belde gelijk een ambu—ambu… ziekenwagen en daar lag ik dus weer met een infarct. Na 1 dag ging het weer goed en wilde weer naar huis, maar helaas dit mocht niet.. Ik werd gewoon vast gehouden. Ik lag lekker rustig alleen op een kamertje, want wie wil er nu op de kamer slapen met mij, was ook geen ruimte voor trouwens. Ik lag te denken hoe ik mijn leven wilde invullen, Wat ik miste was het motor rijden. Dus een zakdoek geregeld en daar een knoop in gemaakt en een bijltje, en toen.. hak… de knoop door gehakt. Ik ga weer motor rijden. Op een zaterdagmorgen kwam ik weer thuis en na een uur stond ik in een motorzaak op een motor te kopen, Nog geen wing maar een Honda Schadow. Ik heb daarop wat airbrush op los gelaten met leeuwen en panters en die weer te koop gezet. Die was binnen een week weer verkocht. Toen een andere 500 cc gekocht en dat was net een brommer.. Dat beviel helemaal niet.. ook deze weer verkocht. Toen kon ik in Limburg een 1200 interstate kopen, en die in de winter gehaald. Brr dat was toch koud. Maar mijn vriendin had nog steeds niet achterop gezeten. Maar haar zoon ging een keer mee, en zei mam, je moet het echt proberen erg leuk dit. Dus om van al het gezeur af te zijn ging ze met een te kleine helm achter zitten. Natuurlijk reed ik met alle voorzichtigheid over de weg en na 15 min zei ze, leuk dit we gaan een helm kopen, dus gelijk door naar de motorzaak voor een helm. Jippie.. We hebben in de nazomer toch wel aardig ritjes gereden. En ze vond het steeds leuker worden. Ik had de 1200 weer te koop gezet en wilde toch meer een 6 pitter. En je raad het al de 1200 was verkocht, nu kon ik op mijn gemak iets zoeken binnen mijn budget. In Belgie bij een Honda dealer ergens bij Antwerpen stond een grijze 1500 te koop, dus ik daar heen en zag er goed uit. De Wing starte gelijk liep rustig enz enz. Ik wilde een proefrit maken, maar dit kon niet omdat ik niet verzekerd was als buitenlander ? Raar verhaal dacht ik. Maar goed misschien is dit wel zo weet ik veel.. Dus de koop gesloten en zou die week terug komen om hem op te halen. Half die week met de auto en geleende aanhanger naar Belgie.
Ik had al bij het RDW een keuring aangevraagd en ik kon via via ( ja alweer ) snel terecht in Tilburg, daar werkte ook een GW man. Dus geen probleem. Op de dag zelf een dag keteken aangevraagd en naar tilburg gereden. Onderweg slecht weer en verloor op de moerdijk al een zijpaneel dus dit begon goed. Keuring geen probleem, nee die kwam al op de terug weg, want hij ging steeds slechter schakelen, dit had ik al op de heen weg maar ik dacht nieuwigheid. Hij schakelde dus erg slecht in alle versnellingen. Wat nu.. Mijn kennis is groot maar niet van versnellingsbakken. Ik kreeg een tip van een man in Rotterdam Ik noem geen namen dus noem ik hem Harrie. Die Harrie concludeerde dat mijn bak helemaal naar zijn grootje was.. dus dat was al langer.. En toen viel het kwartje, waarom ik er geen proefrit op mocht maken.. Dus ik mailde naar die zaak in Belgie, Een hoop getouw trek over en weer. En na een maand zei hij breng hem maar terug maar hij stond al op kenteken en ik had er al kosten op gemaakt. Dit wilde hij niet vergoeden. Maar achteraf wist hij donders goed dat deze fiets een slechte versnellingsbak had. En aan de prijs was het niet te merken die was gewoon zoals moet zijn.. niet te duur en niet te goedkoop. Nu verwacht je dit mee te maken als je particulier koopt, maar niet bij een dealer. Maar goed harrie had een oplossing met een ander blok. Die werd gemonteerd en hij reed ineens stukke beter. Natuurlijk was ik weer bezig met bling bling erop te zetten want daar hou ik nu eenmaal van. Mijn vriendin had nog nooit een treffen mee gemaakt en ik had er in de afgelopen jaren al heel wat dus ik had het allemaal wel gezien. Maar zoals iedereen weet moet je de vrouw gelukkig maken, dus wij een stacaravan gehuurd en naar het treffen in Wanroy

We hadden prachtig weer en moest een stukje lopen naar het treffen terrein. Het was er gezellig en hadden nieuwe vrienden ontdekt. In de avond moesten wij natuurlijk weer terug naar onze hut.. dat was minder leuk maar goed het ging om de inhoud. Mijn liefje vond het ook erg gezellig. En wilde ook wel eens zo naar het treffen. Let op ze was helemaal geen kampeerder !!!! Maar dan moeten en een tent, en stoeltjes en dat soort dingen hoe ga je dit meenemen. Dit was natuurlijk een in koppertje, Tja dan moeten we een aanhanger zien te regelen zei ik.. Dus bij thuiskomst een aanhanger zoeken waar ik mijn eigen draai aan kon geven. Ik had er 1 gevonden in Nijmegen. Dus uit de nachtdienst naar Nijmegen. En het bouwen kon beginnen. De wielen moesten in de bak komen, want hij mocht toen maar 1 meter breed zijn. Dus lekker prutsen in de tuin.Ton dit was gedaan moest hij in kleur, Dus dat werd zagen, schuren, schuren en spuiten

Er is ook nog een skikoffer op gekomen toen, en een RVS bumper met lampen. En toen kon het feest beginnen. Tent gekocht stoeltje de hele mik mak om het leuk te hebben. Onze reis ging samen met een ander stel op een 1500 Die nog nooit naar het buitenland waren geweest op de motor. We gingen naar Frankrijk. Natuurlijk onderweg weer veel bekijks naar onze gevaartes , en nog veel belangrijker we hadden mooi weer. Onderweg nog van de andere 1500 de CC gerepareerd en hij had een lekke voorvork kering.. Tja dit lukt me niet op een camping.. maar hij zei ach,…… daar ben ik mee weggegaan van huis. Okeeeeeee…. Maar voor de rest was het een leuke vakantie en volgend jaar gaan we met z’n 2. Die reis ging naar Engeland . In die tijd dus in de winter had ik ineens het plan om mijn grijze wing om te toveren naar een vlottere kleur. Want grijs is maar grijs. Het werd 1800 rood . kleur gehaald en in de inmiddels aanbouw garage in de tuin de 1500 uit elkaar gehaald en in delen gespoten. Tjonge dat friste wel effe op. Het chrome kwam mooier uit en het stond mooier. Maar dan hebben we ook de aanhanger weer.. dus die ook maar in de kleur. En zo werd alles weer rood en strak. Helemaal klaar voor de volgende vakantie in Engeland. Ik was zelf nog nooit in de UK geweest dus een hele ervaring ook het over varen. We stonden op de boot en ik begon driftig mijn motor vast te sjorren, waarop de man die daar werkte vroeg of ik storm verwachte. Want al ging de boot op zijn kop dan bleef die van mijn hangen aan het plafon. Maar vast is vast. Wel vreemd was dat iedereen daar aan de verkeerde kant van de weg reed. Dus ik heb me maar aangepast.
Op een camping vlak bij Oxfort een leuke tijd gehad. Veel gezien en mensen leren kennen. Ik had nogal een negatieve indruk van Engelse mensen, maar die bleken in het echt toch heel vriendelijk te zijn. We gingen door naar Ierland en dus door Wales naar de boot daar hadden we een kamer geboekt vlak bij de ferry. Daar aangekomen kregen we onze kamer het was net een film, bloemetjes tapijt, bloemetjes behang, Sprei, kussens.. noem maar op.. maar wel lekker geslapen. De volgende dag op de ferry, waar ik een eigen plekje kreeg omdat ik zo grootte aanhanger had dat ze dachten dat ik mijn schoonmoeder mee had.
Op het Ierse treffen aangekomen een hele leuke tijd gehad, ook eigenlijk weer niet want in een dorp kapte mijn motor er mee, hij wilde niet meer starten, leek wel of alles vast stond. Hij rook ook naar benzine, wat nu weer na een paar keer utteren ja hoor broem hij doet het weer. Tevens ook weer nieuwe mensen leren kennen enz. Op de heen weg op de ferry vroeg een man aan ons wat wij gingen doen na het treffen , nou naar het Engelse treffen en in die tussen tijd een camping zoeken. Hij zei, logeer maar op ons terrein ik woon in Snowdonia in Wales. Oke leuk. Dus op het treffen wist iedereen al dat wij bij hem gingen logeren en wenste ons sterkte , sterkte ? waarom.. Nou daar kwamen wij achter toen we naar zijn huis reden. Midden in de bergen woonde hij met zijn gezin, dus ik met mijn te grootte aanhanger een karrenspoor op vol met keien en gaten.. wat een ellende. We kwamen dus toch wel boven. We werden hartelijk ontvangen en het was een vriendelijk onthaal. Alleen het huis was een oude cottage die al gedeeltelijk was vernieuwd. Maar wij sliepen, je raad het al dus niet in het nieuwe gedeelte. Vreemd was wel dat hun huis ezel door de keuken liep, dat zie je ook niet elke dag.

Het uitzicht daarin tegen was geweldig.. je keek zo over de het eiland heen en de zee.
Na dag of 2 regen hadden wij het wel gezien en wilde eigenlijk wel naar huis het Engelse treffen hadden we geschrapt want het zou erg slecht weer worden. Dus gedag gezegd en rijden richting huis. We hadden een weer een kamer geboekt in Dover. Aangezien we een dag of 3 te vroeg waren moesten we een andere kamer nemen, want de andere waren geboekt, Tuurlijk.. 80 pond voor een kamer wat je eigenlijk geen kamer mag noemen. Na het douchen wilde ik even mijn motor draaien want ik stond nogal ongelukkig, dus ik deed de sleutel erin en drukte het daarvoor bestemde knopje in en … Niets… weer alleen klik.. klik.. en toen PATSBOEM.. dat klonk niet goed. En toen hoorde ik alleen maar de startmotor rond draaien, en verder niets. Dus er was iets met de starterkrans. De weg liep af naar beneden en dus morgen ochtend aanduwen. Heb die nacht heerlijk niet geslapen. We moeten wel overvaren en dat soort dingen.. Maar goed in de ochtend het apparaat naar beneden laten rollen en hopende dat hij het ging doen.. en ja op het laatste stukje deed hij het. Dus wij naar de boot en op de P de motor laten draaien. Dit duurde een uur, maar we stonden dus op de boot. Na 2 uur varen moesten wij er weer af ook anders ben je weer terug in Engeland. Als je er niet afgaat. Dus weer die sleutel om en drukken en …. Ja hor… niets.. helemaal niets.. paniek.. maar die mensen van de boot wilde mij wel even duwen als alles eraf was. Okee dat was wel weer een opluchting, ik had alvast mijn slot uit het tank klepje gehaald want als hij het deed ging hij niet meer uit tot dat ik thuis was. Ik stond nog steeds op de boot en ik dacht effe proberen, en tjoep hij starte. Dus nu nog ergens even tanken en naar huis.. En we hebben het gehaald..


Na thuis komst toch maar het probleem opzoeken en wat bleek, bij de nieuwe motor was de benzine kraan ook defect en die heb ik weggelaten. Maar bij een volle tank en een open op inlaatklep, kan het zijn dat de vlotter overstroomt in je carburateur, en dan je cilinder volloop met benzine. En als je dan start de startmotor de zuiger niet kan bewegen omdat je dan vloeistof moet comprimeren.
Dus motor eruit nieuwe starterkrans monteren en een nieuwe benzine kraan, en hoppake probleem verholpen.. ik heb nog maanden gereden zonder 1 probleem. Het was tijd voor iets anders.. Ik had nog nooit op een gl1800 gereden dit was wel bewust.. omdat ik snel verkocht ben heb ik mijzelf dit leed bespaard. Ik had leuk gespaard en moest alleen nog mijn 1500 verkopen. Dus adverteren met die hap. En al snel had ik een koper voor mijn wing iemand uit belgie. Dus overschrijven en moest even zonder motor doen. Het werd toch winter dus ik heb de tijd.
Ik vond in Ierland een gl1800 uit 2002 een blauwe.. we wilde een rode maar met wat fantasie was hij rood. Ik had een budget natuurlijk en ik bood een lage prijs. De man reageerde helemaal niet dus ik mailen, maar aangezien mijn engelse email’s van zondanige aard zijn dat ik ze alleen kon lezen koste dit even tijd. Ik liet iemand bellen die in Ierland woonde en daar werkzaam was in een GW winkel. De man dacht dat ik weer zo’n rare man was uit Gambia of zo.. En toen reageerde hij de prijs was akkoord.. Okee en nu.. Ik vroeg de man in Ierland te gaan kijken en dat deed hij voor mij en zo gezegd hij was om door een ringetje te halen. En weer 21000 km op de teller. Geld werd overgemaakt de motor werd naar mijn vriend in Wales gebracht. Dit scheelde mij weer 300 euro over vaar kosten van UK naar Ierland. Toen bootje geregeld uit de Europoort en op weg naar Wales, motor opgeladen, nachtje overnacht in de niet gerenoveerde kamer.. brrr koud.. en op weg naar huis.
De motor laten keuren was ook nog een hele tour, want ik dacht engelse fiets , koplampen verkeerd. Een paar mensen gevraagd en die wisten het toen eigenlijk ook niet.. De verlichting keurings klaar gemaakt en in Zwijndrecht naar de RDW. Toch wel iets nerveus vanwege de lampen. Ben ik aan de beurd, zeg de man, goh mooie motor daar zit je lekker op denk ik, effe frame nummer bekijken en klaar.. niks verlichting niks knipperlicten.. alleen het frame nummer.. ik blij.. en via een omweg naar huis met mijn dagkenteken. Want ik woon 800 meter van de RDW af.
Heel blij met mijn aan winst en het is maar goed dat ik nooit eerder op een 1800 had gereden want dan was ik gelijk al eerder verkocht. Maar als je een goed geheugen heb met mijn verhaal moet ik weer zeggen, tja de aanhanger is rood en moet naar blauw. Ook dit geregeld voor de zomer vakantie.
Ook maar gelijk geremd gemaakt want dat rijd toch beter.. en inderdaad in de vakantie merkte ik een heel goed verschil, ik merkte niet eens dat hij erachter hing..


We zijn de laatste jaren elk jaar met vakantie geweest met de motor, Geweldige ervaringen gehad en wij hadden dit nooit willen missen.
Volgend jaar weten wij nog niet hoe het met mijn voet gaat omdat dit een flinke breuk is. Ik heb een lis franc factuur. Maar we hopen het beste meer kan ik niet doen. Probleem is misschien dat ik mijn tenen van mijn rechter voet niet meer kan buigen als ik de motor moet houden bijv. bij een stoplicht. Plat op de grond lukt niet. Dus misschien kan ik dan een landing gear nemen op mijn 1800 die help bij het stilstaan.
Maar we gaan het zien hoe het gaat lopen, haha lopen.. maar dit is mijn GoldWing verhaal door het leven heen.. ik hoop dat je met plezier heb zitten lezen..
Gr henk alias op het GW forum, Henkie de ledman.
Laatst gewijzigd door Henkie de ledman op 30 nov 2016, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door De Motormuis » 29 nov 2016, 19:27

Nou Henk,

Dit is echt een leuk verhaal. En verschillende dingen
heel herkenbaar. Denk dat er bij veel van ons motorrijders
veel dingen zijn die wij ook hebben gedaan of meegemaakt.
Maar nou was je in het begin zo weg van een 1000, maar
volgens mij heb je die geen gehad want ben je met een 1100
begonnen.
Ik wens je verder heel veel beterschap met het herstel van je voet
en hoop voor je dat er straks toch weer gereden kan worden,
of het nou met een landingsgear of met een trike zal zijn.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door peter » 29 nov 2016, 19:30

Mooi verhaal Henk :!: Niet opgeven, je weet het, gewoon balans houden en de rest gaat vanzelf.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door pieter » 30 nov 2016, 10:45

Mooi stukje geschiedenis Henk, leuk dat je het stuk ook op het forum gepost hebt.

Spoedige voortgang met je revalidatie en hopelijk in de toekomst nog vele mooie motorjaren.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door wingryder » 30 nov 2016, 12:08

Hoi Henk,

Heb het gisteren in de Wing al gelezen, leuk verhaal.
Mooi stukje geschiedschrijving.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door nico72 » 03 dec 2016, 06:12

Mooi geschreven Henk!
Veel sterkte met je verdere herstel en hoop,dat je motorleven nog maar lang mag duren!
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door Henkie de ledman » 03 dec 2016, 07:48

dank je wel allemaal
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door appieabc » 03 dec 2016, 17:36

blijft een leuk stuk was met foto s nog completer en erg leuk goed bezig die nieuwe editor
/redacteur dikke pluim maakt er echt werk van.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door peter n.d. » 04 dec 2016, 11:14

Beste Henk , een mooie verhaal en misschien zijn er nog forumleden die hier hun beginjaren en hun avonturen willen op de Golwing of op andere motoren willen delen met de andere ( Zal me ook eens aan het schrijven zetten ) . Groeten bob , Christine Peter n.d.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door Henkie de ledman » 04 dec 2016, 11:41

Dank je wel voor leuke antwoord, en inderdaad zou het leuk kunnen zijn om er eens in de 2 weken een verhaal te kunnen lezen, Moet niet te veel zijn achter elkaar, want dan word het ook saai. En je moet er even voor gaan zitten. Nu was het voor mij niet zo'n probleem want ik heb momenteel tijd zat.

Gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door GL-1800 » 04 dec 2016, 15:05

Idd Peter, zou best grappig zijn, ik ga dr over denken om t zo compact mogelijk te doen en Henk.......jij gaat gewoon weer 1.8 rijden hoor!! Desnoods met 2 voorwielen...toch?? :wink:

Kop dr veur mien jong!! T komt gaud!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door Henkie de ledman » 04 dec 2016, 15:56

ik heb wel weer iets losgemaakt hé, en leuk voor de wintermaanden..
Succes voor diegene die iets willen schrijven..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door GL-1800 » 04 dec 2016, 16:11

Idd Henk, we gaan de vingers smeren om t toetsenbord te bedienen..... :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Bart

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door Bart » 06 dec 2016, 11:24

Mooi verhaal Henk.


Gr. Bart

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn leven met de Goldwing

Bericht door peter n.d. » 08 dec 2016, 14:31

Beste Forumrijders , mijn kennismaking met de GoldWing start zo'n 36 jaar geleden . In het bedrijf ,waar ik doen vakantiewerk deed , waren 2 broers die allebei een 1100 GoldWing hadden . De ene een blauwe, de andere een bruine . Als we tijdens de middag een pauze hadden van 1 uur gingen de beide een toertje rijden . Ik mocht achterop bij de oudste broer ( die had de bruine) . En ja , ik was verkocht . Die twee broers zaten ook doen in een motorclub en deze reden zondags meestal een treffen .En ,zonder dat ze het thuis wisten , mocht ik soms mee op stap met die zondags ritten .Bij ons thuis waren ze vierkant tegen motoren , dat was voor varkens en snelheidsduivels . Daar ik elke jaar daar weer vakantiewerk deed , kon ik elke zomer weer genieten van die ritjes tijdens de middagpauze . De jongste broer wisselde van motor en had het jaar daarop een 1200 .De oudste reed lekker voort op zijn 1100 . Ik heb daar 5 jaar vakantiewerk gedaan en ook bij andere schoolvakantie was ik daar steeds aan het werk . Nadat ik met school stopte kon ik daar vast beginnen werken . Op een bepaalde moment kon ik de motor kopen van de vrouw van de jongste broer : Een Silverwing voorzien van allerlei toeters en bellen . Thuis waren ze natuurlijk vierkant tegen . Ik mocht hem kopen op voorwaarde dat mijn moeder kon beslissen wanneer ik er mee mocht rijden . De sleutels gingen bij een oom van mij , zodat ik niet stiekem kon gaan rijden wanneer moeder niet thuis was of niet akkoord was dat ik ging rijden . Daarop besliste de jongste broer de motor niet aan mij te verkopen . Dikke pech . Een poosje later leerde ik mijn vrouw kennen en een paar jaar later trouwde we . Ik was intussen van job verandert en had mijn rijbewijs CE behaald voor de vrachtwagen , dankzij mijn schoonvader . Daar Christine mijn auto gebruikte om te gaan werken , besloten we dat ik een motor kon kopen . Eindelijk mijn eigen eerste motor : een Yamaha 650 . Het was dan wel geen GoldWing , maar wat heb ik gereden met dat beestje . Als we zondags bij mijn schoonouders gingen reed Christine met de auto en ik met de motor tot daar .Mijn schoonvader vond dit dat dit niet kon en zei tegen zijn dochter dat ze maar als duo moest meerijden . Christine reed dan maar achterop en we reden al eens naar zee .Daar natuurlijk een hele dag rondlopen met helm en vest in de armen , tja ik had geen koffers .Langzaam aan bracht ik het idee aan om een andere motor te kopen : Een GoldWing .We vonden ,dankzij een tip van de oudste broer , een 1200Goldwing Interstate bij Motors Verhoeven in Oostmalle .Gaan kijken en gekocht . De zaterdag daarop mocht ik hem gaan ophalen en reed ik fier als nen gieter er mee naar huis .Radio op en maar lekker rijden .Wat ging ik hard , Was natuurlijk vergeten dat mijn snelheid in miles werd aangegeven . Als we nu weg gingen konden we helmen en vesten achterlaten in de koffers . Ik knapte het uiterlijk van de motor op en plaatste heel wat chroomstukken . Nadeel , want ik ging met de motor werken en elke keer het regende was het poetsen geblazen .Even later begonnen we te bouwen en werd ons oud huis gesloopt en konden we tijdig verblijven bij de schoonouders ( daar stond de motor lekker droog in een verwarmde garage ) .Nadat we weer ingetrokken waren in ons nieuw huis en een overdekte terras stond de motor daar onder . Even later liet ik de versnellingspedaal veranderen in een hak en teen pedaal .Maar dit was een piraatstuk .De man waar ik doen op onderhoud ging had mij gewaarschuwd , maar ja je bent jong en je wilt wat . Het pedaal moest erop . In het begin ging alles goed , het mechanisme hak en teen schakeling werkt goed .Maar op een bepaalde dag begon de miserie , ik kon moeilijk in de neutraal geraken . Daarna kon ik bepaalde versnellingen niet meer nemen .In de buurt was er iemand die Goldwings vanuit Amerika kocht en hier weer verkocht .De 1200 te koop gezet ( een verzamelaar heeft mij doen een mooie bod gedaan en ik lekker gezwegen over de problemen met de versnellingsbak en hij was verkocht (was toch voor in zijn verzameling te zetten en nooit mee rond te rijden ) ) Bij de andere handelaar een1500 Interstate bouwjaar 1991 . Wat een luxe bak . Grote koffers , en in uitstekende staat , geen kras op de kuip of koffers . Met deze motor mijn eerste buitenlandse reis gereden namelijk Frankrijk , De streek van De Charante , een 90km boven Bordeaux .Op het werk reden wij bij een firma waar iemand werkte die wist dat ik zot van motoren was en vooral van de GoldWing .Hij had iemand in de familie die bij de hoofdzetel van Honda werkte .Deze bracht regelmatig folders en boeken mee met de nieuwe modellen en kleuren en gaf ze aan mij . Christine en ik waren onder de indruk van de nieuwe tweekleurige 1500Se en besloten als we de goudkleurige weg zouden doen er een tweekleurige 1500SE in de plaats zou komen . Op een bepaalde ogenblik konden we onze lening herschrijven en konden we flink wat geld uit sparen op onze maandelijkse aflossingen .Ook reed ik meer zaterdagen en die ik meer en meer de lange ritten . De goudkleurige 1500 had echter een groot nadeel : Als ik bij bepaalde benzinestations had getankt geraakte alles verstopt , verschillende keren alles laten poetsen en uitblazen ( kostelijk grapje) , maar ik had geen vertrouwen meer in onze goudkleurige . Na wat rondbellen ,vond ik een mooie tweedehandse 1500SE , bouwjaar 1997 met cd speler en slechts 500 km op de tellers bij motohandel Wauters in Eeklo .De goudkleurige bracht mij evenveel op als wat ik er aan heb gegeven . Verkocht en Gekocht .Op het werk waren er verschillende collega's die ook met de motor reden maar geen lid wilden worden van een club .De koppen bij elkaar gestoken en zelf een clubje opgericht : De Mottige Motards .(nu verandert in de werkmakkers) .Geen verplichtingen en meerijden als je goesting had .Ik zelf was nog steeds lid van MC Asse , maar was de treffens zo moe gereden (vaak dezelfde routes ) .Dus begon ,ik samen met een andere mottige motard ritten uit te stippelen .Samen met Mottige Motards verschillende keren naar de Ardèche gereden , Oostenrijk , Italie , Duitsland .De 1500SE heeft in die 10jaar heel wat kilometers afgelegd (175.000 km als ik hem omruilde voor mijn eerste 1800) .Het onderhoud liet ik nog steeds doen bij Wauters , tot mijn baas zei dat hij iemand kende die een nieuw motorzaak had in Aalst . Van af dan ging ik bij Schokaert motoservice op onderhoud en nu nog steeds ( het is de man met de gouden handen) .Na dat de 1800 GoldWing al een paar jaar rond reed , kreeg ik de kans van Schokaert om met 1800 eens rond te rijden . Wat een verschil met de 1500 SE , bij de 1500was het werken om een bocht te nemen , de 1800 gleed er door als of een mes door boter .Ook de duo had meer plaats .Enige nadeel de koffers waren kleiner . Na enige tijd kon ik de 1800 kopen waar ik een testrit mee had gedaan en kreeg van mijn 1500 SE nog flink wat geld .Ook met deze motor flink wat kilometers gereden , 2x Oostenrijk , 2x Frankrijk en veel binnenlandse ritten . Deze motor heb ik 7 jaar gehad ( hij was 5 jaar oud toen ik hem kocht en verkocht als hij er 12 was) .Het verhaal van mijn huidige motor kent iedereen hier op het Forum .Intussen al drie jaar in mijn bezit en al 24000 km op de tellers gezet .Deze GoldWing verkoop ik nooit ( een geschenk van mijn vrouw ) .Ook al Oostenrijk en Frankrijk mee bezocht . Ziezo dat is mijn leven met de GoldWing .Veel leesplezier . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.

Plaats reactie