Plaats hier je foto van je eerste motor

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door director » 06 nov 2016, 13:46

Velen van ons rijden al langer motor, en was de Goldwing zeker niet je eerste motor.

Plaats hier een foto van je allereerste motor en vertel er wat leuks bij.



Mijn allereerste motor kocht in in 1985 en was een blauwe Honda CX500 met witte Rickman kuip. Al snel kwam daar een Krauser koffersetje bij een een radio in de kuip voor de noodzakelijke muziek. Ik heb er een jaartje mee gereden en de motor toen ingeruild op een mijn eerste autootje.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door pieter » 06 nov 2016, 14:16

Onze eerste motor was een Yamaha XV 535 ( 1989 ) waarvan ik al na 3 maanden zei, schatje ik denk dat we een opgevoerd brommertje gekocht hebben.

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door G.winger » 06 nov 2016, 14:45

de eerste motor was van mij een silverwing 550.
radio ingebouwd en een Michelin poppetje op het voor spatbord met verlichting.
wiingetje is ingeruild voor een auto toen er kids kwamen.
Afbeelding
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door peter n.d. » 06 nov 2016, 17:47

Beste Forumrijders , heb helaas geen foto meer van mijn eerste motor , Yamaha 650 xy . Tweedehands gekocht in het jaar 1992 , 14 dagen nadat ik getrouwd was . Mocht van thuis ( ouders ) geen moto hebben en moest wachten tot ik getrouwd was om mijn eerste tweewieler te kopen . De motor gaan ophalen in Koersel en er mee naar huis gereden . Als ik bij ons het straat wou inrijden , bijna de winkel op de hoek binnen gereden , gelukkig nog op tijd kunnen remmen en met schrik verder gereden . Na dat Christine begon mee te rijden heb ik deze motor nog negen maanden bereden en daarna omgewisseld voor mijn eerste GoldWing : een 1200 Interstate . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door rudolphwolven » 06 nov 2016, 19:50

Omstreeks 1965 reed ik met mijn NSU FOX, 98 cc. 4-takt - (3 versnellingen; topsnelheid 80 km/uur) - om de 2 wkn. naar mijn vriendin (later mijn vrouw) in het Siebengebirge -Duitsland.
Vrijdagavond in het donker 300 km heen en zondagavond in het donker weer terug 300km over de Autobahn door het hele Ruhrgebiet....
Snelheid gemiddeld 70 km.uur (vanwege die top van 80 km/uur)....Afbeelding ....achteraf gezien gekkenwerk met die snelheid....ik droeg een lange "monty-coat" jas en potjeshelm met kurk-voering....en een klassieke motorfietsbril (iets anders was toen niet te koop) met schapenleer voering; hij zat verdomd lekker, ik heb hem nog steeds... vanwege mijn snelheid kon ik onderweg geen enkele auto inhalen; soms met veel moeite een enkele vrachtauto...de Autobahn was toen nog slechts 2 rijstroken breed, dus een vrachtwagen voorbijkruipen kon alleen als je er zeker van was dat er voorlopig geen ander voertuig aan kwam..... ik was vreselijk alert of mijn achterlicht het nog deed; controleerde dat enkele keren per rit.... Afbeelding....bij aankomst had ik altijd een licht beroet gezicht (vanwege de destijds vreselijk vuile chemische-, kolen- en staalindustrie aldaar)..........je zat heel laag met je benen gespreid op de motor......ik kon daardoor een los zakje met boterhammen op mijn schoot leggen en verorberde dat onderweg al rijdend om tijd te besparen....langs het gigantische stoomlocomotief rangeer-emplacement in Oberhausen.....tja, als een jonge vent verliefd isAfbeelding......
Jaja, zo'n 98 cc 4-takt was toen voor mij nog eens wat anders dan zo'n gebruikelijke 50 cc 2-takt Puch brommer...ik was helemaal weg van het doffe 4-takt geluid van deze "Fox"...... met verende voor- en achtervork...met extra nog een heeeerlijk breed geveerd en rubberen "zweefzadel"...reed comfortabeler dan mijn huidige K1....richtingaanwijzers bestonden toen niet.......je stak gewoon je hand uit om de richting aan te geven (ook 's nachts in het donker !!??)...Afbeelding

Oh ja, ik zou bijna vergeten de motor te laten zien..........was destijds best een leuk model, is 't niet..?


Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door orie » 06 nov 2016, 20:07

In 1976 van het geld dat ik met mijn krantenwijkje gespaard had een honda 350 twin gekocht in rotterdam. Motor zou een onderhoudsbeurt hebben gehad,helaas binnen een paar maanden had ik een vastloper. het olie filter was verstopt??? Na maanden sparen de onderdelen gekocht en onder in de kelder alles uitelkaar gehaald, weer inelkaar gezet en wat bleek: de motorzaak had een verkeerde nokkenas meegegeven. Weer alles uitelkaar en weer in elkaar gezet en zo trots als een pauw met 7 l.....n toen de motor het bleek te doen. Nog een jaartje hierop gereden te hebben zijn zwaardere broertje gekocht (een honda CB 500F).


Afbeelding

gr

Rob
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door Devoraz » 06 nov 2016, 20:55

Zoals velen van jullie weten, ben ik pas sinds 2012 in het bezit van mijn motorrijbewijs. De eerste motor die ik echt mijn eigendom mocht noemen was...

Jawel... de Goldwing GL1500 SE uit 2000. Op de foto gebracht door mijn vader omdat ik op het moment van de aanschaf mijn rijbewijs nog niet had.
Afbeelding
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

george bolk

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door george bolk » 06 nov 2016, 22:02

Helaas van mijn eerste motor geen foto meer maar na het halen van mijn rijbewijs in 1980,honda cb 400 f motor gekocht bij van der wal in Vianen na een jaar rijden werd hij gestolen en het wachten op terug gave via kantongerecht Rotterdam wat heel lang duurde heb ik een opvolger gekocht een hond cb 550 four in rickman uitvoering .

Groet george

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door cooper » 06 nov 2016, 22:07

Mijn eerste echte motor was deze een Maico 500cc waarop ik op m'n 16de mijn motorcross hobby begon.
Afbeelding

M'n eerste baanmoto was de CX 500 Silverwing.
Afbeelding

(Bij gebrek aan origineel fotomateriaal z'n jongere broer de CX 650 van't net geplukt)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door KingEdwin » 06 nov 2016, 22:25

Leuk onderwerp, kan ik natuurlijk ook even een fotóotje en verhaaltje aan vastplakken.
Afbeelding
Ook mijn 1e motor was een CX500. Gekocht in 1987 bij Motorhuis Safe in Rotterdam (zuid). In originele staat gekocht maar binnen een maand of 3 heb ik daar een Vetter Windjammer opgezet. Hier later ook nog een radio-cassette speler ingebouwd.
Na een paar maanden kreeg ik wat problemen met de 1e versnelling tijdens doortrekken dus het blok er maar onderuit gehaald (in de achtertuin onder een zeiltje) en een schakelvork vervangen. Een weekje mee gereden en vervolgens alleen naar Bretagne gereden (zie de foto die genomen is in La Trinité sur Mer, foto door mijn toenmalige vriendin gemaakt).
Weekje daar doorgebracht met vriendin en haar ouders en broertje en zusje (ik was toen ook pas 20), ze waren daar al een week en hadden mij ook gevraagd mee te gaan, ze hadden een huis gehuurd voor 8 personen dus plek genoeg. Ik had geen zin in 2 weken dus ben een week later er achteraan gereden.
We zijn wel met z'n 2-en op de CX teruggereden. Dit was echt wel een onvergetelijke terugreis, lekker relaxed met onderweg nog een soort van picknickje. De ouders etc waren in hun auto maar die waren al snel uit zicht, wij hadden geen haast en kwamen geloof ik 2 uur later thuis aan.
De CX had trouwens wel een aardige dorst......wat betreft olie, 1 op 1000, dus olie had ik ook meegenomen.
Een paar weken na deze vakantie had de CX geen zin meer, begon opeens 1 op 6 te lopen (de benzine deze keer) en bleek de CDI onsteking gaar te zijn. CX ingeruild (weer bij motorhuis Safe) voor mijn 2e motor omdat reparatie te duur zou worden.
In de 9 maanden die ik de CX had heb ik er ca. 16.000km mee gereden, ook in sneeuw.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Online
Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door Wehoo » 06 nov 2016, 23:02

Begin jaren '90, nog niet in het bezit van het A-rijbewijs, gaan kijken voor een motor. Het choppertijdperk, vandaar de voorkeur voor een Honda Shadow, Suzuki Intruder, Kawasaki Vulcan of Yamaha Virago.
Het is een Yamaha Virago 750 XV geworden. Bouwjaar 1994 en 5000 km op de teller. Gekocht in 1995 bij K&S in Tegelen. Afgesproken om de motor thuis af te leveren, gezien het nog niet in het bezit zijnde van het rijbewijs. Ondanks dat, diezelfde avond in het buitengebied gaan rijden en een maand later het A-rijbewijs gehaald.
De Yamaha Virago hebben we nog in ons bezit. Nu rijdt onze zoon er op en staat de teller op 110.000 km.
In 2013 gaan kijken voor een Goldwing; een van de laatste 1500 modellen met weinig kilometers. Deze gevonden bij Edgar Stijner in Enschede. Bouwjaar 1998 en 33.000 km.
Inmiddels staat de Wing op 71.000 km en rijden we met plezier op beide motoren, die ieder hun eigen, niet te vergelijken rijstijl en charme hebben.

Afbeelding

Afbeelding
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door De Motormuis » 07 nov 2016, 20:11

Hier een foto van mijn eerste motor. ( Helaas niet zo'n goede kwaliteit )
Een Kawasaki 350 cc 3 cylinder.
Daar heb ik nog een tijdje met een L plaatje op rondgereden. Dat mocht
toen nog met een oefen(rij)bewijs.
Na het halen van mijn rijbewijs heb ik deze toen ingeruild op een
Honda 550 Four. Daarna werd het iedere keer een andere en zwaardere Honda.
En toen een tijd geen motor ivm de kinderen. Daarna weer begonnen met 2 Kawasaki 's
1000 GTR. En toen overgestapt op de Goldwing 1500 6 cyl.


Afbeelding

Klik op de foto om hem groter te zien.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Bericht door RonalT » 07 nov 2016, 21:12

Ik ben aan het zoeken geweest, maar heb geen foto van mijn eerste motor kunnen vinden.
Maar deze was mijn eerste eigen motor.
Afbeelding
Een Honda CB400T, maar dan zonder die rare streepjes op de tank. Topsnelheid 140 km/uur met een beetje mazzel.
Net als Wil al schreef, verzekeren, L-plaatje achterop en oefenen. In 1983 haalde ik mijn rijbewijs.
Ik heb er ooit mee op Zandvoort gereden tijdens een sterrendag. Heerlijk scheuren, ik had hem toen ruim een jaar en na heel veel kilometers over dijken en slingerwegen wist ik precies hoe ver ik kon gaan. Op het rechts stuk werd ik door bijna iedereen ingehaald, maar in de Tarzanbocht haalde ik ze gewoon weer in, sommigen althans. Buitenom als het moest. :-)
Ik kon maar 140 op het rechte stuk, maar 120 in de bocht....

Hij is ingeruild op een Honda VT750C en 17 jaar later was die versleten. Toen heb ik een Shadow 750 gekocht en weer een jaar of 7 later mijn huidige.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie