startprobleem


Technische vragen, tips, trucs, enz.

startprobleem

Berichtdoor jouwsma » 24 Nov 2007, 22:27

Dag mensen,
ik heb een 1100 uit 1981, 93000 miles gelopen. :D
Ik heb startproblemen, niet bij eerste start, maar later, als de motor warm is geworden, bijvoorbeeld na tanken is dit knap lastig.
De accu is goed (getest). M'n dealer (ten Kate Nieuwleusen) zegt: probleem in de startmotor zelf. Mogelijk koolborstels of anders vervuiling.
Door warmte mogelijk uitzetten wikkelingen, waarna onderling kontakt en minder capacitiet/stroomverlies.

Mochten nieuwe koolborstels en/of goed schoonmaken niet helpen dan een nieuwe -dure- startmotor.
Dus.... werk aan de winkel.
:(
Mensen, ik twijfel niet aan de juistheid van dit advies,maar.. heeft iemand nog ander suggesties??
:?:
sjoerd.
jouwsma
 

Re: startprobleem

Berichtdoor aislin » 25 Nov 2007, 01:03

jouwsma schreef:Dag mensen,
ik heb een 1100 uit 1981, 93000 miles gelopen. :D
Ik heb startproblemen, niet bij eerste start, maar later, als de motor warm is geworden, bijvoorbeeld na tanken is dit knap lastig.
De accu is goed (getest). M'n dealer (ten Kate Nieuwleusen) zegt: probleem in de startmotor zelf. Mogelijk koolborstels of anders vervuiling.
Door warmte mogelijk uitzetten wikkelingen, waarna onderling kontakt en minder capacitiet/stroomverlies.

Mochten nieuwe koolborstels en/of goed schoonmaken niet helpen dan een nieuwe -dure- startmotor.
Dus.... werk aan de winkel.
:(
Mensen, ik twijfel niet aan de juistheid van dit advies,maar.. heeft iemand nog ander suggesties??
:?:
sjoerd.



Hallo joerd

Jouw verhaal deed me aan het onze denken, ook wij kampten met dat probleem en hebben in eerste instantie koolborstels laten vernieuwen.
Dat resuleetrde dat het ong driekwart jaar goed was, meestal als de koolborstels versleten zijn, is ook de centrale as versleten cq ingesleten is.
We hebben dus uiteindelijk een nieuwe strartmotor laten zetten en waren rond de 200 euro kwijt inclusief opzetten.
aislin
 

Re: startprobleem

Berichtdoor jouwsma » 20 Jan 2008, 22:21

Inmiddels ondernomen acties:
1. -schoonmaken, solderen aansluiting in startmotor: stroomkabel (los);
echter: probleem niet opgelost. :cry:
2. opnieuw een soldeeractie, nu bij verbinding koolborstels: echter: probleem niet opgelost. :evil:
(probleem bleef, alsof de hele accu in 1 startpoging geheel werd leeggetrokken)
3. toen maar een nieuwe accu aangeschaft.
Resultaat: starten en lopen :D :D :lol:
jouwsma
 

Berichtdoor japie de cipier » 21 Jan 2008, 11:10

lekker zo,n dealer, als hij niet eens een accu kan door nemen.
zo ben je nog wel even zoet met de karweitjes want je gaat er niet van uit dat je dealer het ook mis kan hebben.
Japie de Cipier.
Afbeelding
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
japie de cipier
GL 1200 rijder
 
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27 Apr 2006, 22:03
Woonplaats: Den Hoorn [Z/H]
Type Goldwing: GL1200

Berichtdoor jouwsma » 22 Jan 2008, 23:22

er is een domme fout in mijn bericht geslopen. :?
Ik plaatste tot slot geen nieuwe accu, maar een nieuwe startmotor.
Wel even iets anders, maar het eindresultaat blijft hetzelfde: hij rijdt weer en daar ging het om. :P
jouwsma
 

Berichtdoor Black Wing » 23 Jan 2008, 00:14

Helaas heb ik dit topic nog niet eerder bekeken, :oops: mijn ervaring bij deze symptomen is versleten lagerbussen in de startmotor, als je de oude nog hebt zou ik er eens naar kijken, is goedkoop te repareren en dan heb je weer een reserve startmotor :wink:
Gebruikers-avatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 2001
Geregistreerd: 09 Apr 2006, 19:25
Woonplaats: Lelystad
Type Goldwing: GL1500

Oplossing startprobleem gl 1100 1980

Berichtdoor Bjenke » 16 Okt 2016, 22:40

Beste mensen
Met belangstelling vele berichten gelezen over startprobleem gl1100
Ik heb ook een
Probleem koud starten geen probleem
Bij flink warm draaien . Motor Uit gezet kun je hem niet meer starten ,,of de accu leeg is ,, is niet zo
Maar zet ik de noodstop in zijwaards ,, uit,, draait de start motor vol op en dan schakel ik tijdens de startknop indrukken noodknop weer in de middenstand ,,met een lopen ,,
Start motor volledig uitelkaar gehad werkt prima .
Blijkt ook wel bij noodstop knop in de zij stand start ie volop geen belemmering
Warm motor noodstop in de midden stand krijgt ie hem niet meer rond
Ik heb iets gelezen over ,,vervroegen ,, veer die stuk zou kunnen zijn
Maar om dat te checken moet even het blok er uit , geen probleem , maar als dat het niet is zonde van de tijd natuurlijk
Mijn vraag ER ZIJN MEER GL1100 RIJDERS DIE DIT PROBLEEM HEBBEN OF GEHAD HEBBEN . wie komt met de oplossing
Dus niet van koolbortels etc... datvis echt 100 procent goed
Maar ergens als die warm is werkt er iets niet meer goed ,, als de ontsteking ,, ingeschakeld is ,, noodstop ,, aan
Met vriendelijk groeten. Bjenke 0655321362. Of amih@hetnet.nl
Bjenke
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 Okt 2013, 22:32


Terug naar GL1100

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten