Een Trike zoals hierboven beschreven, heeft als voordeel geen APK keuring.
Mijn Lehman trike heeft een autokenteken en boven de 400 kg APK plichtig
Over smaak valt niet te twisten, de een vind een EML of Lehman mooi de andere een Kit-trike.
En wat ik over de kit-trike gehoord heb is dat hij volgens de regelgeving een motor met zijwielen is en geen Trike.
En omdat het originele achterwiel intact blijft en voor de aandrijving zorgt hoeft hij geen aanpassing op kenteken.
De trike-kit word gemonteerd zoals de trekhaak gemonteerd is, op dezelfde punten.
Hij is ook nog eens goed te monteren en te demonteren.
Dat het dan een Goldwing met zijwielen is daar zou ik mij niet aan storen, kijk naar de voordelen
De vering van de trike-kit is torsievering, daar is niets aan Bij te stellen, ik hoorde van een Kit-trike rijder dat in een snelle bocht (rotonde)
De wielen zover in veren tot de bandjes de spatborden raken, of het aan zijn rijstijl ligt weet ik niet.
Ik denk dat het grote voordeel van een Kit-trike is dat als je al een gw 1500 of 1800 hebt en toe bent aan een trike dit een mooie oplossing kan zijn.
Heb je nog geen Goldwing en wil je Goldwing trike dan ligt een "echte" (oeps) meer voor de hand.
Groetjes Rob