Dagje Eifel in augustus

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
friel
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2014, 20:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door friel » 21 aug 2016, 15:33

Voor mij de eerste keer met Goldwingforum.nl een toer gemaakt. De vorige keer alleen meegereden naar Cochem, en dat was goed bevallen. Eifel altijd leuk. Groep Goldwingers ook altijd leuk en relaxed. Ook heb ik een filmpje gemaakt maar die staat op de FB pagina. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en het regelen, en natuurlijk de taart en cake! Na 800km weer veilig thuis.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door director » 21 aug 2016, 15:36

Ik heb begrepen dat er in een bocht twee motorrijders even zijn afgestapt om het wegdek te inspecteren :?

Omdat ik vooraan rij heb ik dit niet gezien, maar voor de liefhebbers, hieronder zie je de bewuste bocht.
Hij is lastig te overzien, behoorlijk steil, en je moet kort draaien. Als je geluk hebt komt er geen tegenligger en kun je m iets ruimer nemen.



youtu.be/b9EeOmsWnO8
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door RonalT » 21 aug 2016, 16:42

Ik heb gisteren een heleboel over navigatiesystemen gehoord. Vrijwel alle 'problemen' zijn terug te voeren op onvoldoende kennis.
Het enige echte probleem was de Z550 van Karin die niet wilde starten. Dat is een trucje, de plustoets indrukken en de aan/uit toets indrukken totdat het toestel start. Na 1 minuut mag je ze overigens loslaten omdat het toetel dan waarschijnlijk een lege accu heeft.

En dan de problemen die geen probleem zijn, een heleboel mensen hadden het over herberekenen..... en dat is raar want...

...een toestel mag niet op herberekenen staan als je een route aan het rijden bent...

Herberekenen moet uit staan. Als je dat niet doet krijg je inderdaad allerlei rare toestanden tijdens het rijden en de route wordt waarschijnlijk (voor een deel) vernaggeld.
En hoe krijg je dat uit....


youtu.be/_WBA4X-SqAw

Niet alleen voor de 350, de meeste moderne toestellen werken op een soortgelijke wijze
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Karin

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Karin » 21 aug 2016, 20:38

Wij zijn vanmorgen ook thuis gekomen.
Wel een forse bui gehad, vooral vlakbij huis. :mrgreen:
Maar dat hadden we al verwacht.
We hebben genoten van jullie gezelschap en de mooie rit.
Gijs heeft wat filmpjes gemaakt, maar hij moet nog even oefenen.
Ik moet nog oefenen met de bewerkingen, maar ik heb twee stukjes uitgezocht.


youtu.be/S-hDP7lvzHs



youtu.be/pRfwYWwlNl8

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door KingEdwin » 21 aug 2016, 21:44

echt een toffe tocht geweest zie ik. Het is dat ik echt geen zin had om meer dan 400 km snelwegen te moeten rijden (om in Limburg te komen en v.v.) en vroeg op te staan (mijn laatste vakantie weekend) maar ik heb wel wat leuks misgelopen :? . Leuke verhalen en filmpjes heb ik al gezien, complimenten hiervoor.
Echter niet getreurd, ik heb gisteren in NL zelf maar een toertje gereden, o.a. langs Renswoude, de Veluwe en nog een aantal mooie polders en dijken. Toch nog een 300km (bijna geen snelwegen) weggereden in ca. 5 rij uren.
Gelukkig was ik met de vrouw afgelopen juni een midweek in de Eifel (30 km onder Cochem.... dus ook al niet met dit forum) en heb ik daar ook al vele km gemaakt.

Hier een paar sfeerplaatjes van mijn rit van gisteren (plaatjes klikbaar):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er komt een dag dat ik wel mee zal rijden.......maar wanneer is nog onbekend. mompelt iets van vat en verzuurt niet
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Devoraz » 21 aug 2016, 22:00

RonalT schreef:...een toestel mag niet op herberekenen staan als je een route aan het rijden bent...
Ik had deze op mijn Zumo 350 op 'vragen' staan, maar ik merk dat ik standaard altijd met 'Nee' beantwoord. Ik heb hem dus nu maar helemaal uit gezet.
De knop 'Omrijden' staat al sinds ik het apparaat heb op mijn scherm. Ook de functie 'Geavanceerd omrijden' staat aan. Echt reuze handig. :wink:
De cursus 'Basecamp voor motorrijders' staat al tijden op mijn wensenlijstje. Ik ga hem, denk ik, vandaag of morgen maar eens even aanschaffen. 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

peter

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door peter » 21 aug 2016, 22:54

Ik had geen moeite met het toestel of de route. Ik heb in dat gore graf programma basecamp natuurlijk wat verkeerd gedaan. Ik gebruik normaal altijd mapsource en sinds vandaag prijkt de snelkoppeling naar mapsource weer vrolijk op mijn buroblad.
Mapsource kon ik direct gebruiken voor alles wat ik wilde en dat ging vrijwel vanzelf zonder cursus o.i.d. Basecamp daarentegen kan je niet gebruiken zonder cursus, niks is logisch en je zoekt je een ongeluk en daar heb ik een pestpokke hekel aan. Ik wil geen expert zijn ik wil gewoon een simpele route maken van a naar b.

Ik weet het, ik ben een dinosaurus met de computer en ga niet met mijn tijd mee. Ik vul mijn tijd liever met leuke dingen zoals motorrijden :mrgreen:

Ps, halverwege de route van onroute geladen en die ging prima.

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Wehoo » 22 aug 2016, 02:42

Een fijne motorrijdag. Ik kan me dan ook helemaal aansluiten bij voorgaande positieve berichten. Ook al is het een bekend terrein en een bekende route, ik vind het altijd fijn om met een groep gelijkgezinden te gaan rijden. Mijn dank aan de organisatie om dit alles in goede banen te leiden: director om de hele kudde over het goede pad te leiden en RonalT om als bezemwagen de meute bij elkaar te houden. Doe het maar eens om meer dan 20 wispelturige bokkenrijders in bedwang te houden. Gelukkig speelde tegen alle verwachtingen in, het weer ook goed mee. Een zonrijke dag zonder enig spatje regen en een temperatuur om van te genieten. Althans tijdens de tocht.

Een indrukwekkend verhaal van Stephan, die vanuit een relatief klein dorp de wereld gaat bereizen, na omzwervingen zich vestigt in Zeeland en tenslotte met een groepje Goldwingrijders weer "in seine Heimat" terecht komt. Overigens de "Kuchen" was lekker.

Pjotr (Devoraz) reed de bochtige dalende weg voor mij en dat staat op film. Het geluid dat daarbij kwam staat er niet meer op, daar is muziek overheen gezet. Bij zowat elke bocht schraapten zijn floorboards over het wegdek. :D

Mestreechteneer, de bonbon was zeer lekker. Volgende keer neem ik een doos van je af. Hier zijn er meer die het graag lusten. :D

Rob (Imoec), spijtig om te lezen dat je motor het bij het tanken begaf. Hoop dat het met geringe herstelkosten snel gemaakt is, zodat je je reis naar de Schwarzwald kunt beginnen.

Verder aan iedereen mijn dank voor zijn en haar deelname aan deze gezellige dag.

Ook de Garmin heeft zich goed gehouden en zijn diensten bewezen. Als je hem maar naar je hand zet, doet ie wat jij wilt. Het blijft tenslotte maar een computertje die volgens bepaalde algoritmen zijn taken uitvoert. Meer kan die niet en meer doet ie niet. "Umleitungen" kent ie niet en moet de mens dit oplossen. En dat is prima gelukt.

De dag is grotendeels vastgelegd in mijn GoPro-film, waarvan ik de link hieronder geplaatst heb.

Op naar de volgende tocht. 8)

Youtube:

youtu.be/PerIQC3sRsI
Laatst gewijzigd door Wehoo op 26 aug 2016, 13:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
friel
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2014, 20:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door friel » 22 aug 2016, 11:39

Leuke reakties hier. Ook leuk om de filmpjes van anderen te zien. Voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik met Goldwings veel kleine bochtjes heb gemaakt. Wat mij wel opviel als ik zo achter mijn voorgangers de bochtjes nam, is dat velen niet hun rem gebruiken en met trekkende motor de haarspelden nemen. Men rolt eigenlijk door de bocht. Daarbij zie ik ook veel onbalans van rijder en motor. Ik weet dat we geen perfecte motorrijders zijn, maar het is misschien een tip.

peter

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door peter » 22 aug 2016, 12:27

Zo :!: dat weet ik ook weer. Ik rij dus als een natte krant :!: :lol: :lol: Ik keek thuis eens naar mijn achterband en die was over de gehele breedte gebruikt. Geen mm onbenut gelaten :lol: Oh ja, dat schrapende geluid waren de voersteunen. :lol:

Maar je hebt wel gelijk, aan het bochten werk moet zo hier en daar nog wat aan gewerkt worden. Ik zie velen een beetje twijfelachtig/houterig de bochten maken. Zal er wel aan liggen dat het vaak een gebrek aan ervaring en vertrouwen is. Ook het materiaal kan roet in het eten gooien, stuurt je motor niet lekker, gaan de bochten niet lekker. Mijn 1500 heeft voor en achter progresieve veren waardoor hij hoger op de poten staat en ik dus minder snel het asfalt raak. Remmen doet hij ook als een dolle met de stalen remleidingen en brembo blokken. Ook conische balhoofdlagers geven een beter/steviger gevoel. Alles bijelkaar geeft dat een berg vertrouwen en dat rijdt dan weer makkelijker. Ook de rubberkeuze is natuurlijk doorslag belangrijk.

Vaak wil een rijder wel maar doet de fiets niet lekker mee. Andersom kan natuurlijk ook. Vaak gewoon een kwestie van oefenen en durven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
friel
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2014, 20:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door friel » 22 aug 2016, 17:04

Komt ook een beetje voort uit het feit dat ik jarenlang motorinstructeur was en dan blijf je op dit soort dingen letten, en ja, soms moet ik er gewoon wat van zeggen. Maar alleen om de rijders te helpen. Was dan ook maar enkel een tip. Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik soms te dicht op mijn voorganger zit, zoals ik vroeger bij mijn leerlingen deed, dus ik moet die rol ook weer los laten.

Karin

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Karin » 22 aug 2016, 18:29

Nog een filmpje.


youtu.be/5hnR5SwHI2Q

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door peter n.d. » 26 aug 2016, 22:07

Beste Karin en Gijs , bedankt van de filmpjes ( altijd weer fijn om ze te bekijken en een mooie herinnering aan een mooie dag ) . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door KingEdwin » 27 aug 2016, 10:19

@Friel: dat met trekkende motor door de bocht doe je normaal toch alleen met de achterrem lichtjes remmend? Dat is een onmogelijkheid bij de 1800 met z'n gecombineerde remsysteem (1500 toch ook?), wellicht is dat de reden dat je het niet zag..... :D
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door cooper » 27 aug 2016, 17:30

KingEdwin schreef:...dat met trekkende motor door de bocht doe je normaal toch alleen met de achterrem lichtjes remmend? Dat is een onmogelijkheid bij de 1800 met z'n gecombineerde remsysteem (1500 toch ook?)...
Neem als ik op de sportieve toer ga m'n bochten steeds zo met de 1500 en heb al menig "wendbaardere" moto zo te grazen genomen! :-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie