Dagje Eifel in augustus

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
Aaldert
Berichten: 308
Lid geworden op: 13 apr 2008, 20:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Aaldert » 19 aug 2016, 23:28

Hallo Peter,

Heb jij remmen?
Groet'n ût 7-bergen.
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Aaldert
Berichten: 308
Lid geworden op: 13 apr 2008, 20:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Aaldert » 20 aug 2016, 06:16

Hallo
Zo nog even een broodje naar binnen toe schuiven en dan ga ik maar eens rijden.
Ik ben er helemaal klaar voor.

Het zal weer een leuke dag worden.

Gr. Aaldert
Groet'n ût 7-bergen.
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door mothergoose » 20 aug 2016, 09:42

Heel veel plezier voor diegene die gaan rijden. Het weer zit mee in ieder geval.
Veilige km's!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

peter

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door peter » 20 aug 2016, 20:41

Het was weer een geslaagde dag. Eerst vanuit Velden naar Roosteren getoerd en van daar weer door naar Aken met nog zooitje tupperware in de spiegels en natuurlijk voor me. Daar aanhekomen stonden er nog een aantal te wachten. na de nodige handjes en kusjes begonnen aan de toer, voor mij reeds een bekend ritje maar in de navi klopte e.a niet. Maakte niet uit want onze voorrijder had wel een goede route. ( alhoewel hij wel steeds verkeerd reed. :lol: )
De eerste koffiestop was er koffie met gebak ( nog mijn dank daarvoor) en later nog een stoppie gemaakt om wederom de inwendige mens te versterken. Helaas gingen later 2 motorfietsen onderuit maar gelukkig geen goldwings :mrgreen: ( 1 pan en 1 suzuki). Weinig schade behalve het ego want echt spectaculair gingen ze niet. Sterker nog ze stonden bijna stil.
Al met al een leuke dag gehad en veel belenden gezien, mooi weer gehad en meer dan genoeg gelachen.
Na het eindpunt wederom de handjes en kusjes en in eerste instantie zou ik met de Director en Nick terug oprijden. Eenmaal op de Autobahn sloeg mijn goldwing op hol en die wilde duidelijk naar huis. Na een 3 kwartier het peerd de vrij teugels hebben gegeven waren we thuis. Effe chinees naar binnen gewerkt en nu uitbuiken.

Dames, heren het was gezellig en tot een volgende keer.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door RonalT » 20 aug 2016, 21:43

gisterenavond alles klaar gezet en de wekker zou om 7 uur aflopen. Maar ja, ik werd om 13 minuten over 7 wakker. Dus Karin wakker geschud en die keek op de wekker, stond de wekker niet op 7 uur AM maar op 7 uur PM. Eigenlijk hoort de wekker op 24 uur notatie te staan, maar nu even niet.
Toch nog op tijd weg en om iets voor tienen waren we bij 'het Anker'. Daar stonden al een behoorlijk aantal motorrijders te wachten. Na wat handen schudden en gezoen kregen we een stuk appeltaart. Lekkuh!
Wat later op weg naar Brand waar we de route zouden beginnen.... ook daar stonden al weer mensen te wachten. Maar eerst even vol getankt (zoals het hoort).

De rit liep lekker, alhoewel er wel eens een keer gedraaid moest worden. Soms was de weg afgesloten en af en toe was het zo maar spontaan keren.... :roll:

In Schmidt zou er even gewacht worden omdat Stephan even naar het graf van zijn ouders wilde gaan kijken. Hij bleek daar dus geboren en opgegroeid te zijn. En wat wij niet wisten (maar dus te weten kwamen omdat hij het vertelde) bleek hij gisteren 33 jaar getrouwd te zijn. Dus had hij het plaatselijke hotel verwittigd en die hadden gezorgd voor een specialiteit van de omgeving (of het dorp) en dat was een soort gebak wat hennepzaden schijnt te bevatten. Maar legde Stephan gelukkig uit verliest hennep de hallucinerende werking door verwarmen dus wij konden er gewoon van genieten bij een bakje koffie. Stephan, bedankt voor deze traktatie!
Nadat Stephan en Froucke terug waren zijn we verder gereden, berg op-bocht door-berg af en weer een bocht. Wat zijn sommige gebieden in Duitsland toch leuk.

Bij de Rurstausee hebben we een stop gemaakt om een hapje te eten. Daarna weer verder. Helaas vielen in Widau in een hele scherpe hoek omhoog twee van de motorrijders, Stephan en Willy, zo op het oog viel het allemaal wel mee. (gelukkig)

En 30 km verder stond de gehele groep weer stil. Gewoon langs de weg in een bocht en bij een paar afslagen. Gewoonweg gevaarlijk ..... en nadat ik vroeg waarom ..... omdat er getankt moest worden door enkele motorrijders.

HEREN, DIT KAN NIET! ER WORDT GETANKT VOOR AANVANG VAN DE RIT ZODAT WE ALLEMAAL MET EEN VOLLE TANK VERTREKKEN. MOCHT DE RIT ERG LANG ZIJN, ZOALS BV NAAR DE HARZ DAN WORDT ER EEN TANKSTOP DOOR DE GEHELE GROEP GEMAAKT EN DAN TANKT OOK IEDEREEN.
EN JA.... IK WAS TOEN BOOS.

Het eerste wat ik dus ook met Erik besprak is wat doen we. Gewoon doorrijden was mijn mening. Als iemand zelfstandig besluit om te gaan tanken of te gaan eten dan zoekt hij/zij het ook verder maar uit. De groep kan niet elk moment stoppen omdat een persoon dat wil.


En weer een opgebroken weg, en nog een en alweer. Wat een gedoe met al die werken aan de weggetjes. De laatste 10 km hebben we de route dan ook maar gelaten voor wat-ie was....

Nog afscheid genomen en om een uur of 6 zijn we naar huis gaan rijden, nog 200 km te gaan..... wel donkere wolken en af en toe een spetter, soms stukjes natte weg.... maar geen regen van betekenis! Iets voor 8-en thuis.


Gijs heeft nog gefilmd, Gijs als dat stuk wat je achter me gereden heb er leuk uitzie zou ik het graag zien / ontvangen. Ik heb mezelf nog nooit zien rijden.

Helaas hebben wij geen foto's gemaakt, maar die zie je wel van anderen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Bart

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Bart » 20 aug 2016, 22:16

Ook wij zijn weer thuis.
Vanochtend om 8 uur weg gereden met Stephan vanuit Oost Souburg richting het tankstation bij Roosteren, daar kwamen we geloof ik als laatste aan.
Van daar naar Brand gereden om te tanken en daar stonden nog een paar mede rijders te wachten.
Hierna een geweldige rit gereden, ik moest nog wel even wennen aan het gedrag van de 1800 in de Eifel maar we waren al snel de beste vrienden :lol:
Na afscheid genomen te hebben na de rit weer richting huis, en onderweg zag de lucht aardig grijs en na een beetje regen onderweg reden we het zonnig Zeeland weer in.

We willen speciaal Stephan bedanken voor de traktatie in zijn heimat, en iedereen die mee reed voor de gezellige dag.

Totaal 680 km gereden vandaag.

Gr. Bart & Froucke

Gebruikersavatar
Aaldert
Berichten: 308
Lid geworden op: 13 apr 2008, 20:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Aaldert » 20 aug 2016, 22:27

Hallo een ieder,

We zijn ook weer in het noorden aangekomen na en fantastische dag getoerd te hebben. Ik parkeer net opa in de schuur en ik was net in huis en daar gooiden ze hier nog even de sluisdeuren open.
Dat is ook de enige regen wat ik gezien heb na 509 mijl gereden te hebben vandaag.
Het was genieten.
Op naar een volgende rit.
En alles wat hierboven geschreven staat over vandaag ben ik het helemaal mee eens.

gr. Aaldert.

ps. Peter denk je eraan??
Groet'n ût 7-bergen.
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door peter n.d. » 20 aug 2016, 22:55

Beste Forumrijders , ook wij waren van de partij ( Bob , schoonvader Willy , Peter n.d.) en zijn zonder kleerscheuren weer thuis geraakt . Deze morgen om 6uur 45 opgestaan na een nacht vol met rare dromen en even naar buiten gekeken :Het zag er grijs en dicht bewolkt uit . Na een boterhammeke achter de kiezen verwerkt te hebben en natuurlijk een stevige tas koffie ons klaargemaakt .Ik had eerst mijn motorjeans aan , maar die weer uitgespeeld en weer mijn gore-tex broek aangetrokken . Ook den Bob moest van tenu wisselen ( alleen had dit meer te maken met de groei , moto laarzen en handschoenen (winteruitvoering ) te klein ) . Dat manneke groeit als kool . De reden dat ik wisselt van kleren had met het weer te maken . Als ik Wingske buiten rolte begon het te miezeren . De willy was goed op tijd ( zelf iets te vroeg , want den Bob was nog niet klaar ). We zijn vertrokken om 8uur 15 en groot was onze verbazing : Geen druppel regen hebben we gekregen op weg naar het vertrekpunt . We hebben een omweg gemaakt ( i.p.v. rechtstreeks naar Aken te rijden ) en zijn naar de Esso parking het Anker te Roosteren gereden ( een mens doet soms rare dingen om wat kilometers op de tellers bij te zetten ) en daar samen met de andere Forumrijders richting Aken te rijden . Daar aangekomen (op de parking ) waren reeds een aantal Forumrijders aanwezig .Even de aanwezige begroet ( sommige kende ik reeds , andere waren voor mij nieuwe gezichten ) . Daarna met den Bob nen chocomelk gaan scoren in den Esso . Bart en zijn vrouwtje ( ben weer haar naam vergeten ) verschenen als laatste op de parking met hun nieuwe aanwinst ( een blauwe 1800 GoldWing ) en wens hun veel plezier en vele vellige km ermee . De motoren werden gestart en er werd richting Aken gereden .Onderweg sloot ook onze Maastrichtenaar aan bij de groep . In Aken stond Karin en Gijs en ook Daniel en zijn vrouw en nog een paar GoldWing rijders waar ik de naam ook weer vergeten ben ( is dat nu om dat ik onlangs 50jaar geworden ben ? of krijg ik last van een bepaalde ouderdomsziekte?). De motoren werden voorzien van het nodige vocht ( Ikke weer vergeten om wat bij te tanken , maar ja den ouderdom he' . Daarna werd de rit gestart en voorgereden door den Erik en zijn vrouw Astrid als aanwijzer .De weg kronkelde dat het een lieve lust was , soms door kleine dorpjes , daarna weer door bossen . Op een bepaald moment werden we voor bij gestoken door een rijder met grote haast die zich weldra voor onze kopman ( Den Erik ) begon te rijden . Ik dacht even dat er iets was gebeurd ( ongeluk of panne ) met de rijders die zich achter ons bevonden . Even later stopt we op een plein en werd er af gestapt en werden we getrakteerd op koffie en taart ( hennepeptaart ) .Nogmaals mijn dank aan de milde schenker van deze traktatie . Na deze pauze gedroegen zich sommige rijders raar ( de taart zal bij hun niet goed gebakken geweest zijn) en bevonden zich in hogere sferen . Weer reden we weer door bossen , soms afwisseld met een dorp of ergens door akkers waar grote tractoren aan het werk waren .Soms sterk stijgend , daarna weer dalend met op het einde ergens een gemene schroefbocht. Helaas hebben ze in Duitsland ( net zoals bij ons ) ook last van een bepaalde ziekte :Wegenwerken en moest regelmatig de rit worden aangepast door onze gids ( den Erik ) .Onze gids , een bekwame persoon (laat daar geen twijfel over bestaan ) reed de omleidingen of hij ze al op voorhand wist en dra bevonden ons weer op onze route . Even later werd er gestopt bij een dam en de motoren werden weer stilgelegd en werd er besloten om een eet/drink pauze te houden . Wij ( Bob en Ik ) hadden ons voorzien van wat eten en drinken in een gekoelde tas en besloten die samen met den Willy soldaat te maken . Den Bob vermaakte zich een beetje in de speeltuin en Willy en ik keken ook nog even op de kaart om te kijken welke wegen en dorpjes we hadden aangedaan . Na de pauze reden we weer verder .Plots vielen er twee rijders met hun motoren om ( de Willy was er ook bij ) gelukkig zonder schade of lichamelijke letsels . Was dit nog een bij bijwerking van de eerdere verorberde taart ?, ik zou het niet weten .De motoren werden weer op hun wielen gezet en weer werd er verder gereden . Ik zelf volgde met argusogen mijn slinkende benzine voorraad .Het lampje van de reserve licht steeds spontaan op wanneer de weg begon te stijgen of dalen .Even later zag ik in de verte een pomp station , even tegen Karin gezegd dat ik dringend moest tanken . Net op tijd ( er ging 23,15liter in de tank in . Onze mederijders stonden op ons te wachten . Even later moesten we weer omkeren door de zoveelste wegwerkzaamheden .Daarna werd er richting Aken gereden . Even later stopte de hele groep aan een pompstation en namen wij afscheid van onze mederijders .Den Nick het beste gewenst met op stapel staande rijexamen ( laat maar iets weten als je bent geslaagd ), Den Eric bedankt voor zijn mooie rit en beloofd om Christene het beste te wensen ( Hans , Bart , Karin , RonalT en nog een paar andere die aandachtig het verslag lezen op het forum van haar ziekte .Na afscheid reden wij dra op de autostrade richting Luik . In Barchon gestopt om nog wat te eten .Ook het thuisfront verwittigd dat op de terugweg waren en dat we rond 20uur zouden landen . Gelukkig waren we blijven staan om te eten : Tussen luik en Tienen had het hevige geregend , dat zag je aan het wegdek en zag het boven ons nog zwarte door een dikke wolkendek .Maar wij weer geen druppel .We waren weer thuis na weer 570km op de tellers te zetten en om 20uur 15 Wingske weer in de garage gezet ( morgen weer poetsen ).Het was weer nen toffe dag , en ook den Bob en den Willy vonden het een zeer mooie rit jajajaja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .Ook Willy zal in de toekomst nog meerijden met het Forum ( Heeft toelating van den Eric). :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Den Willy , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
stephanrau
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2008, 18:32
Locatie: Oost - Souburg

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door stephanrau » 21 aug 2016, 08:03

Het was wel een dagje voor mij. Weer goed, leuke groep, lekker eten, meer kan een mens niet verwachten. Bedankt iedereen ook voor de hulp om mijn kist weer op te rapen en ik hoop dat iedereen goed is thuis gekomen. Groetjes Stephan
Hoe lang ik ook onderweg ben op mijn GW, het lijk altijd te kort!

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door director » 21 aug 2016, 08:54

Wij hebben ook een heel erg leuke dag beleefd, het was gelukkig prachtig weer en we hebben genoten.

De rit van de Esso naar Aken via de snelweg ging op aangepast tempo omdat Nick nog steeds een beperkte topsnelheid heeft (100 km/h bij tegenwind) maar hij heeft beloofd om dit volgend jaar goed te maken met een groter rijbewijs en snellere motor. Het blijft een indrukwekkend gezicht om bijna 20 motoren over de weg te zien rijden.

De Eifelrit kende had nog een paar verrassingen en wegomleidingen in petto maar samen met mijn Garmin kwamen we er prima uit. We zijn een paar keer gekeerd, dat is altijd leuk want dan kun je bijzondere verrichtingen oefenen én ik zie iedereen weer een keer rijden en zwaaien. Als voorrijder zie je alleen maar anderen in mijn spiegel. Ik he mijn GoPro een deel laten filmen dus ik ga eens kijken of ik daar een mooi filmpje van kan maken.

Stepah Rau bedankt voor de koffie en het lekkers in je "Heimat", we hebben ervan genoten (en waren natuurlijk wel toe aan koffie).
Jos (Eifelstar) bedankt voor je advies om te eten in Einruhr, een prima plek en lekker gegeten. Jos woont in de Eifel, mazzelaar !
RonalT bedankt om als achterrijder te fungeren, je bent altijd de laatste maar jij houdt de groep bij elkaar.

Het was een geslaagde dag, mede namens alle gezellige forumleden. Voor herhaling vatbaar !
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Mestreechteneer » 21 aug 2016, 10:35

Ook ik heb genoten van het heerlijke ritje.
Was al bekend ermee, maar toch zie je elke keer waar andere dingen (ook door wegomleidingen ;-)

Helaas had ik nog andere afspraken die dag dus na de middagmaal 9(Rond 15.00 uur) heb ik jullie een veilige verdere route toegewenst en ben ik er vandoor gegaan.

Erik, bij een volgende route zie je me weer terug (als ik kan)

Thnx voor een leuke dag
Life is like a box of chocolates…
You never know what you’re gonna get

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door director » 21 aug 2016, 12:04

Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
KrisAlmere
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2015, 20:57
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door KrisAlmere » 21 aug 2016, 13:06

Wat een leuke dagje gehad, veel kilometers gemaakt maar toch van genoten. Samen met iedereen gezellige dag gehad. Dat was de eerste keer dat ik samen met mijn dochter Patrycja met jullie gereden hebt. Ik rij bijna twee jaar met mijn Goldwing maar heb gemerkt dat ik nog veel moet leren. Bedankt voor alles en zeker tot volgende keer.

Groetjes Kris en Patrycja

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Devoraz » 21 aug 2016, 13:59

's Ochtens om 7:30 vertrokken en in mijn woonplaats even snel de tank vol gegooid. Na een rit van ongeveer 2 uur over de A6, A27 en A2 kwam ik aan op 'Het Anker' waar we hadden afgesproken. Er stonden nog maar een paar motoren toen ik aankwam, dus ik was ruim op tijd. Nadat er steeds meer motoren bijkwamen en Erik en Astrid voor heerlijke appeltaart hadden gezorgd, rijden we uiteindelijk richting Brand (Aachen) waar nog een aantal motoren ons stond op te wachten. Ook hier werd de tank weer even volgegooid voor de start van de route (helaas niet door iedereen?!?!?!).

De eerste stop in Schmidt was een momentje voor Stephan, die het graf van zijn ouders wilde bezoeken en hij takteerde ons in het plaatselijke hotel op koffie met speciale 'Flax'-taart. Flax zaden (hennep) schijnen, net als maanzaad een halucinerende werking te hebben. Alleen nadat ze verwarmd zijn (geweest), zijn ze deze halucinerende werking kwijt en kunnen zonder gevaar voor de verkeersveiligheid gegeten worden.

Onze volgende stop was in Einruhr, waar we een late lunch gebruikten. Vandaaruit met hindernissen (wegversperringen, valpartijen, iemand met een lege tank) naar Aachen teruggereden.

Na iedereen weer gedag te hebben gezegd, reed ik (met Kris uit Almere achter mij aan) richting Nederland. Bij Eindhoven wilde Kris en zijn dochter Patrycja iets gaan eten en even rusten, dus namen we daar afscheid en reed ik alleen weer verder naar huis. Even voorbij Den Bosch op de A2 (bij parkeerplaats 'De Lucht') ben ik gestopt om toch voor de zekerheid mijn regenpak aan te trekken en het vacht van mijn zadel te halen. In de verte was het behoorlijk donker en het leek niet af te zakken naar het zuiden, maar mijn kant op te komen. Gelukkig dat ik dat gedaan had, want even na Beesd kreeg ik een behoorlijke bui over me heen en deze hield, met tussenpozen, aan totdat ik thuis was.

Een heerlijke dag om te rijden. Hoewel de zon niet altijd scheen, was het in Duitsland droog en een goede temperatuur om motor te rijden. Erik (en RonalT) bedankt voor de begeleiding op de route (hoewel mijn navigatie het prima deed :wink: ). Astrid en Erik voor de lekkere appeltaart, Stephan voor de traktatie in Schmidt en alle anderen voor een gezellige dag. Jammer dat alleen de heen- en terugreis altijd zo lang en saai zijn.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Re: Dagje Eifel in augustus

Bericht door Imoec » 21 aug 2016, 14:43

Hoi
Allereerste bedankt voor deze leuke dag! Ik had natuurlijk bijna een thuiswedstrijd en ben dus even snel ingevallen toen jullie de grens met duitsland passeerde.
Tanken was voor mij bij de eerste stop niet nodig aangezien ik pas 10 km gereden had :wink:
Ik denk dat ik me wel kan aansluiten bij het commentaar van mijn voorgangers! was allemaal goed geregeld. Toen we weer terug waren in Aken had ik besloten om ook nog niet te tanken.

Na het afscheid nemen ben ik door het centrum van Aken richting huis gereden. Bij mijn "Tankstation meines Vertrauens" toch even besloten om mijn tank vol te gooien. En toen kwam het!! :shock:
Mijn Oma wilde niet meer starten, dat voor het eerst in 27 Jaar! :shock: Ze had geen stroom meer, heel zwak display en verder niets meer. MMMHHH. ok snel mijn vader gebeld en gevraagd of hij even langs kon komen met wat startkabels.

20 minuten later was er weer stroom alles brandde ( ook mijn hangend remlicht 8) ) Maar starten zat er niet in, niets geen geluid van startmotor alles ""Tot". :evil:
Besloten om de motor achter te laten en een aanhanger te gaan halen. Moest daarvoor nog naar een kennis en was rond 20:30 uur weer in aken .

Was een aanhanger van je welste en moest het hele tankstation blokkeren om de motor er op te krijgen.
Toen in een rustig drafje weer richting huis. Bijna thuis bleek dat de voetbalwedstrijd van Roda net was afgelopen dus alles zat vast en ik moest van meneer agent op de weg draaien. Ja dus mooi niet!! :wink:
Ik denk dat mijn gezicht boekdelen spraak en mijn opmerking: dan blijf ik hier staan!! de doorslag gaf dat ik toch door mocht rijden. uiteindelijk was ik dus om 21:15 thuis.

Nu maar eens kijken wat het probleem kan zijn! als iemand een idee heeft graag!
De volgende rit staat over twee weken gepland richting schwarzwald dus dan moet ze wel weer in orde zijn.
Mocht ik er niet uitkomen dan zal doktor Antoon ingeschakeld worden denk ik. :wink:

Groetjes Rob
Groetjes Rob

Plaats reactie