Slecht rijden lijkt op minder cilinders te lopen. opgelost !

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Slecht rijden lijkt op minder cilinders te lopen. opgelost !

Bericht door Raymond D » 14 aug 2016, 19:50

:D Hoi heren dames..vandaag wilde ik ff een ritje maken met de zijspan..
Vorige keer weg gezet ongeveer maand terug niets aan de hand. komt in eens op zetten bij weg rijden.

Nu wel geen kracht lijkt op minder cilinders telopen.
A gecontroleerd bougies keuring droog.
B bougies vonken alleen. ff per stuk bougies getest buiten de cilinder.. (morgen wel voor het geval komen er nieuwe is.)

Heb ff reiniging spul gehaald en bij de brandstof gevoegd.. ivm carburatie..reinigen en de rest van het systeem.
geeft geen soelaas. blijft lijken op minder cilinders telopen.

zelf denk ik nog aan distributie versprongen ???? maar acht ik klein.
las ergens lucht sencor ????op forum in een rubriek..

zijn er nog verder tips..?? wat denken jullie.
Mvg Raymond
Laatst gewijzigd door Raymond D op 18 aug 2016, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Ray

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 14 aug 2016, 21:57

Inmiddels loopt of start hij helemaal slecht..bougies telkens na schoon maken zwart.
me eerst vraag blijft nog van kracht.. :shock:
MVG Ray

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door GlimWas » 15 aug 2016, 09:58

Zwarte bougies wijzen op slechte verbranding (roet afzetting). Het lijkt zo op afstand op een slecht mengsel van lucht en benzine, dus ik zou eerst nalopen of je geen blokkade hebt in je luchttoevoer en/of carburatie . Een blik werpen op je distributieriemen is ook geen slecht idee overigens......
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 15 aug 2016, 20:14

Zo weer wat verder nieuwe bougies er in..en testen..nu vont de ene kant prima en de andere kant niet..in middels links bougies goede van kleur recht belven ze nieuw van kleur..hadden ook bijna geen vank..ik de hele moter maar uit elkaar gehaald..stekkers en contacten reiningen van bobine's en voor loop bedrading stekkers..dat wasw wel ff nodig..maar vonken weer beide kanten..starten lopen.

Maar nu..luchtfilter was erg smerig ..dus schoon geblazen met lucht en remmen reiniger er over en droog blazen.
alles weer in elkaar en rijden..

NU WEER WAT ANDERS hij houd in..lijkt op lucht benzine mengsel niet oke..
vacuüm slagen goed na gekeken en mechanische afsluitertje beetje klein messing kleuring . zit in kast van lucht filter..die bij vacuüm dicht moet gaan en de klep regelT van inlaat lucht klep.. maar snap er weer niets van kan een oud lucht filter zo veel beïnvloeden dat hij helemaal inhoud met rijden.??????

Slimwas apart geval dus hier :oops:
MVG Ray

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 15 aug 2016, 22:53

Nog even een vraag zit in het luchtfilter huis link een messing kleurig mechanisme dingetje..met vacuum temaken. deze staat iets open..of moet die nu juist precies dicht zijn..ken ff de werking niet in zijn geheel..als ik hem beetje dicht druk namelijk werkt me afsluit klep gaat dan op.

heb wel een foto gemaakt

Afbeelding

SENSOR, IN. AIR
17250-MN5-003
Laatst gewijzigd door Raymond D op 16 aug 2016, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Ray

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door GlimWas » 16 aug 2016, 09:35

Ik zou beginnen met het luchtfilter vervangen, dan weet je dat het daar niet aan ligt iig. De oem filters zijn niet geschikt om schoon te maken, vervangen dus! Daarna verder kijken.
Het is een beetje zoeken, maar ik heb er eentje gevonden voor onder de 20,-. Komen wel nog verzendkosten bij uiteraard..
https://www.motorsloop.be/nl/onderdeel/ ... M40001F5DG
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 16 aug 2016, 10:14

Mooi prijssie bedankt zal ik doen .goeie tip !!

zo besteld ..word vervolgd. als hij binnen is ..weet niet hoe snel ze zijn vanuit belgie naar nederland NH.
MVG Ray

peter

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door peter » 16 aug 2016, 16:37

Raymond D schreef:Nog even een vraag zit in het luchtfilter huis link een messing kleurig mechanisme dingetje..met vacuum temaken. deze staat iets open..of moet die nu juist precies dicht zijn..ken ff de werking niet in zijn geheel..als ik hem beetje dicht druk namelijk werkt me afsluit klep gaat dan op.

heb wel een foto gemaakt

Afbeelding
Dat is volgens mij de sensor voor de zomer winterstand van je lichtfilter. Is het koud zuigt hij lucht bij de uitlaten weg en is warm dan zuigt hij direct lucht aan.

Als je probleem plots is gekomen zou ik toch eens kijken naar de riemen. Of indien je compressie kan meten dat eerst even doen. Geeft op1 kant op alle 3 cilinders een vreemde waarde kan je er vanuit gaan dat je riem versprongen is.
Hoe loopt hij als je hem met remmenreiniger helpt in het luchtfilter :?: loopt hij dan wel goed moet je zoeken in de brandstof.

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 16 aug 2016, 17:34

hij loopt weer op twee 6 cilinders..was bedradings probleem oxidatie..bij de bobine's.
en toevoer iso stekkertje ook oxidatie ..maar moest alles los halen om daar bij tekomen ontdekte dus filter erg vuil schoongemaakt alles weer in elkaar.en dacht loopt goed toeren tal loopt goed op maar met rijden merkte ik hol geluid en inhouden..geluid kwam bij lucht inlaat vandaan.

dus daat is iets niet goed gegaan..nu filter besteld en dat sensortje was nu weer gesloten van middag.. ik weet niet of het een bimetaal is..bij warmte open gaat staan..of bij vacuüm van aanzuigen carburateurs dan open getrokken word.. :roll:
MVG Ray

peter

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door peter » 16 aug 2016, 17:49

Luchtfilter deksel zit denk ik niet goed.


Ps. Je aanhanger heb ik nog steeds. Is nu alleen zwart ipv rood. :D

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 16 aug 2016, 18:30

Raymond D schreef:Nog even een vraag zit in het luchtfilter huis link een messing kleurig mechanisme dingetje..met vacuum temaken. deze staat iets open..of moet die nu juist precies dicht zijn..ken ff de werking niet in zijn geheel..als ik hem beetje dicht druk namelijk werkt me afsluit klep gaat dan op.

heb wel een foto gemaakt

Afbeelding

SENSOR, IN. AIR
17250-MN5-003
Ik vraag me dus af gaat hij nou open bij gas geven..of gaat hij nou dicht bij gas geven.. :roll: hoe werkt dat ding of hoe hoort hij te werken.
MVG Ray

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door 1500 » 16 aug 2016, 18:55

Beneden de 11 graden dicht, boven de 16 graden open.


Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 17 aug 2016, 20:41

Nou vandaag nieuwe lucht filter er in en nog zelfde probleem :? eigenlijk totaal ander probleem als waar ik mee begon dat is opgelost alle 6 cilinders draaien mooi..maar nu door alles los gehad tehebben..lucht filter kast compleet..is er wat gebeurt wat ik ff niet snap alles weer aangesloten zoals het hoort.
teminste dat denk ik wel .. toch bij nu ook gas geven houd hij in..en lucht /benzine verhouding dus niet oke.

Wat ik had gedaan was carburateurs door geblazen. ..alles schoon gemaakt en alles weer gemonteerd maar geeft geen soelaas. :roll: :roll:
MVG Ray

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door Raymond D » 17 aug 2016, 23:22

Wel al vast bedankt voor de tips he jongens dat zeker !!!!!!!!!!!!!!!!

Van avond weer alles los gehaald tot op filter kast aan toe.... alles weer gecontroleerd maar kon niets raars tegen wel alles weer gemonteerd.
ff oude filter er weer in..de nieuwe paste niet erg lekker.. maar goed starten en gas geven pakte goed op. nog geen proef rit gemaakt was ff nu telaat voor morgen wel.

is die air censor zeker toch een bimetaaltje .met warmte stond hij weer wat open merkte ik.. maar het is ook boven de 11 graden. zoals ,,Pierre'' meld.

ook zat ik tedenken bij rijden ..onder druk dus houd hij op een geven moment in..kan ook een tekort aan brandstof zijn.???
morgen testen maar weer. ben ff zat. :wink:

Als er nog meer tips zijn van harte welkomen. :D
MVG Ray

peter

Re: Slecht rijden lijkt op minder cilinders telopen. ff hulp

Bericht door peter » 18 aug 2016, 10:25

Benzine filter :?: of misschien het membraam in je vacuum lek. Dan gaat hij niet goed open en krijgt te weinig benzine.
Bij mijn motor was hij ook gescheurd, merkte het dat als ik langer hard reed ineens de motor uitviel. Bij het uitrollen en eenmaal op lagere snelheid pakte hij weer op en was er niks aan de hand.

Plaats reactie