Hoe rijd dat nou?
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
Re: Hoe rijd dat nou?
he bmwinger
een goldwing 1500 is volgens mij wat je nodig hebt , deze is nl lichter geveerd dan een 1800 en volgens mij meer vergelijkbaar met een k100.
het rijden in noorwegen zak net zo relaxed zijn als hier in oostenrijk, door het koppel van een wing hoef he niet of nauwelijks te schakelen want hij pakt toch wel op.
voor mij nooit iets anders dan een wing maar smaken verdchillen gelukkig.
succes met je beslissing
een goldwing 1500 is volgens mij wat je nodig hebt , deze is nl lichter geveerd dan een 1800 en volgens mij meer vergelijkbaar met een k100.
het rijden in noorwegen zak net zo relaxed zijn als hier in oostenrijk, door het koppel van een wing hoef he niet of nauwelijks te schakelen want hij pakt toch wel op.
voor mij nooit iets anders dan een wing maar smaken verdchillen gelukkig.
succes met je beslissing
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27
Re: Hoe rijd dat nou?
Leuk dat er nog steeds tips/reacties komen.
Voodau heeft het aardig door. Hoewel met een standaard 1200 er weer helemaal niks op zit. Een kuip en koffers zijn wel praktisch maar een koffiebekerhouder zie ik geen nut van in. Niet omdat ik geen koffie drink, wij drinken juist veel. Maar koffie uit een thermosbeker is toch geen zuipen?
Wist niet dat je op een goldwing zoveel stress had dat je je moest haasten
Ik stop liever even om een vers bakkie te zetten onderweg. Vandaar de koffers, gasbrandertje etc moet wel mee kunnen.
Een 1500 zal het denkelijk niet worden. Als ik goed begrepen verbruiken die weer aanzienlijk meer dan een 1200.
Voodau heeft het aardig door. Hoewel met een standaard 1200 er weer helemaal niks op zit. Een kuip en koffers zijn wel praktisch maar een koffiebekerhouder zie ik geen nut van in. Niet omdat ik geen koffie drink, wij drinken juist veel. Maar koffie uit een thermosbeker is toch geen zuipen?
Wist niet dat je op een goldwing zoveel stress had dat je je moest haasten
Ik stop liever even om een vers bakkie te zetten onderweg. Vandaar de koffers, gasbrandertje etc moet wel mee kunnen.
Een 1500 zal het denkelijk niet worden. Als ik goed begrepen verbruiken die weer aanzienlijk meer dan een 1200.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rotterdam
Re: Hoe rijd dat nou
De 1200 die ik had, een naked, kwam niet verder dan 1:13 en dat was na synchronisatie van de carbs.
De 1500 die ik nu heb sinds kort doet zeker 1:15 en misschien nog beter als ik mijn best doe
De 1500 die ik nu heb sinds kort doet zeker 1:15 en misschien nog beter als ik mijn best doe
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27
Re: Hoe rijd dat nou?
1:13
Dat verbruikte ik met een VW LT! Okay dat was een diesel, maar toch.
Is het verbruik altijd zo hoog van een Goldwing, of komt dat door een 'verkeerde' rijstijl.
Verkeerde bewust tussen aanhalingstekens, want ik veroordeel niemand op hoe hij/zij rijdt, ook rijstijl is van vele factoren afhankelijk.
Dat verbruikte ik met een VW LT! Okay dat was een diesel, maar toch.
Is het verbruik altijd zo hoog van een Goldwing, of komt dat door een 'verkeerde' rijstijl.
Verkeerde bewust tussen aanhalingstekens, want ik veroordeel niemand op hoe hij/zij rijdt, ook rijstijl is van vele factoren afhankelijk.
- Wehoo
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Baarlo (Baolder)
Re: Hoe rijd dat nou?
Mijn verbruik met de Goldwing 1500 SE.
Bijgehouden met spritmonitor.de (ook als app verkrijgbaar). Verbruik is weergegeven in km/ltr. (laatste kolom).
Bijgehouden met spritmonitor.de (ook als app verkrijgbaar). Verbruik is weergegeven in km/ltr. (laatste kolom).
Groet,
Werner.
Werner.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27
Re: Hoe rijd dat nou?
Hele geruststelling Werner!
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25
Re: Hoe rijd dat nou?
ja precies, alleen dit is volgen mij niet een volledig cardanische ophanging alleen de beweging naar voren en naar achteren worden opgevangen, niet het schuin door de bochten gaan
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Hoe rijd dat nou?
Jij hebt wel erg veel noten op je zang.
Koffie drinken onderweg terwijl je schuin in de bocht hangt.
Maar ga anders eens kijken in een winkel waar ze
scheepvaart attributen verkopen.
Kun je misschien wel iets passend vinden want op boten
hebben ze wel ophangingen die alle kanten op draaien,
en allerlei bewegingen opvangen.
Koffie drinken onderweg terwijl je schuin in de bocht hangt.
Maar ga anders eens kijken in een winkel waar ze
scheepvaart attributen verkopen.
Kun je misschien wel iets passend vinden want op boten
hebben ze wel ophangingen die alle kanten op draaien,
en allerlei bewegingen opvangen.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27
Re: Hoe rijd dat nou?
koffie drinken onderweg doe je zo: https://frostaporten.files.wordpress.co ... ffekos.jpg
- tumtrans
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ingen
Re: Hoe rijd dat nou?
wijnz schreef:
Een nuttig accessoire lijkt mij een koffie bekerhouder, dat ben ik nog nergens tegen gekomen. Misschien iets zelf maken met een cardanische ophanging zoals bij scheepscompassen, zodat je koffie altijd level blijft. Verrek dat ga ik eens patenteren! :D
Zijn gewoon te koop bij bikers best maar wel errug prijzig!
Koffie drink ik wel stilstaande en aan mijn stuur zit gewoon een drinkflesje en beugel wat ook op een tourfiets zit.
Een nuttig accessoire lijkt mij een koffie bekerhouder, dat ben ik nog nergens tegen gekomen. Misschien iets zelf maken met een cardanische ophanging zoals bij scheepscompassen, zodat je koffie altijd level blijft. Verrek dat ga ik eens patenteren! :D
Zijn gewoon te koop bij bikers best maar wel errug prijzig!
Koffie drink ik wel stilstaande en aan mijn stuur zit gewoon een drinkflesje en beugel wat ook op een tourfiets zit.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Hoe rijd dat nou?
ja precies, alleen dit is volgen mij niet een volledig cardanische ophanging alleen de beweging naar voren en naar achteren worden opgevangen, niet het schuin door de bochten gaan [/quote]
Is ondanks m'n rijstijl nog nooit een drupje uitgekomen, ben er zeer tevreden van en gebruik hem frekwent.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25
Re: Hoe rijd dat nou?
Inmiddels heb ik een gl 1500 gekocht en ik moet zeggen het rijdt erg goed, ok het is geen sportmotor, maar je kunt er goed mee sturen en hij is behoorlijk wendbaar, alleen bij stapvoets rijden oppassen met het gewicht. De remmen; de voorrem is goed genoeg voor het een beetje bijremmen in de stad, als er echt vertraging nodig is dan moet de voetrem erbij, dan remt het redelijk maar niet echt super. Ik denk dat het voor gewoon gebruik voldoende is, misschien bouw ik het nog een keer om naar traditioneel ik vind dat de voetrem behoorlijk wat kracht nodig heeft. Verder is hij wat gevoelig voor lengterichels, maar dat heeft met de banden te maken, hij gaat goed strak de bocht door al moet je wel goed nadenken over de te sturen lijn, ik denk dat de voetsteunen makkelijk aan de grond te rijden zijn en een goede rijder kan er zeker veel sportievere motoren mee bijhouden.Troll schreef:Mooi dat je lekker gezeten hebt! Nu nog een stukje rijden
Nee en caferacer ben ik niet op uit. Maar een standaard goldwing heeft -naar mijn mening- meer dan genoeg extra's. En om bij de radio te blijven, sommigen hebben speakers op de topkoffer. Ik vind het nutteloos en lelijk, maar als je ze verwijderd hou je gaten over wat het geheel niet mooier maakt. Dat is 't probleem.
Re: Hoe rijd dat nou?
De jongste 1500 is nu 17 jaar oud en de jouwe misschien nog wel ouder met de nodige kilometers op de teller. Als er de laatste jaren niks meer aan de remmerij gedaan is dan remt hij inderdaad niet denderend. Gewoon de boel eens goed schoon en gangbaar maken en hier en daar wat nieuwe rubbers indrukken scheelt al een hoop. Ik had bij mijn 1500 de remslangen voor stalen exemplaren vervangen en brembo blokken genomen. De remklauwen nagekeken en de rempomp gereviseerd. Ik kon toen moeiteloos met 2 vingers het voorwiel aan het blokkeren krijgen. De achterrem ging soepeltjes en had meer dan voldoende remvermogen.
Al met al een stukje onderhoud
Al met al een stukje onderhoud
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25
Re: Hoe rijd dat nou?
Hij is van '93 en heeft 70.000 km gelopen en ja een beetje onderhoud zou goed zijn,nu nog even een sleutelruimte scoren.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25
Re: Hoe rijd dat nou?
Ik had hem jaren eerder moeten kopen, gisteren tegen de oostenwind in gebeukt naar Arnhem. Heeerlijk die cruise control en radio, alleen jammer van die snelheids bekeuring, toch even stickertjes zetten op die mijlen snelheidsmeter.