Hallo
Wie kan me zeggen wat de motor doet als de bobine resistor stuk is? Cil 3 en cil 1 willen volgens mij niet mee wegens problemen met de onsteking. Kan dit aan de bobine resistor liggen? Bougies vonken alle 4. Bij stationair lichte knallen in rechter uitlaat. (er staat ook een elektronische ontseking op).en rechter cilinders blijven koud
Groeten jan
Bobine resistor
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Bobine resistor
Als de voorschakelweerstand defect is (onderbroken) start de motor met de startknop maar zodra je die los laat slaat de motor af: geen enkele cylinder ‘vuurt’. Dat cylinder 1 en 3 op hetzelfde moment falen door een ontstekingsprobleem lijkt mij wat vreemd: je hebt namenlijk twee min of meer gescheiden systemen (elektronische ontstekingsmodules, bobines, bedrading): 1 en 2 en 3 en 4 en dan zou er toch wat meer dan gemiddeld toeval in het spel moeten zijn. Heb je een Dyna elektronische ontsteking? Dan hoor je groene Dyna bobines te hebben (> 3 Ω) en geen voorschakelweerstand.
Succes en groet,
Jeroen.
Succes en groet,
Jeroen.
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Bobine resistor
Bedankt voor u reactie. Maar zal nog enkele maanden moeten wachten voordat ik het kan controleren wat het probleem is. Omdat ik een week in mijn rug geopereerd ben. ( Er zit een Dyna S ontsteking op met de originele bobinnes heeft altijd perfect gelopen)
Groeten Jucht
Groeten Jucht
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Bobine resistor
Beste wingers
Probleem is opgelost . Durf het bijna niet zeggen. Met wat zoeken hier en daar had ik de afdichtingsrubber van de bougiedoppen eraf gehaald. Om eens een andere te proberen maar dan zag ik waar mijn dikke fout zat. Ik had de kop van cil 3 omgewisseld met cil1 vandaar die knallen in de uitlaat. Maar ik denk dat ik me laten afleiden heb van mijn buurvrouw. Die was met het zonnig weertje het gras aant maaien nogal heel kort gerokt.
maar ondertussen draait de motor als een zonnetje
Groeten allemaal Jucht
Probleem is opgelost . Durf het bijna niet zeggen. Met wat zoeken hier en daar had ik de afdichtingsrubber van de bougiedoppen eraf gehaald. Om eens een andere te proberen maar dan zag ik waar mijn dikke fout zat. Ik had de kop van cil 3 omgewisseld met cil1 vandaar die knallen in de uitlaat. Maar ik denk dat ik me laten afleiden heb van mijn buurvrouw. Die was met het zonnig weertje het gras aant maaien nogal heel kort gerokt.
maar ondertussen draait de motor als een zonnetje
Groeten allemaal Jucht
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Bobine resistor
Foto....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Bobine resistor
Heb je nog te goed maar zal nog wat wachten tot het nog wat warmer word dan ligt ze in bikini
Groeten Jucht
Groeten Jucht
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Bobine resistor
Die werkplaatshandboeken zijn ook waardeloos en incompleet, er moet zoiets in staan als ‘sleutel niet met bier op of met lekkere wijven in de buurt’. De liefde, en zoals nu gebleken is, alleen al de gedachte aan liefde, maakt meer kapot dan ooit heel is geweest, die arme GL1000 van jou . Gelukkig is alles goedgekomen ......