Opknappen Gl1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
frans1950
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
Type Goldwing: GL1100

Opknappen Gl1100

Bericht door frans1950 » 07 dec 2015, 19:05

Nu de motor in de winterstalling staat door de overgangregeling ben ik maar eens begonnen hem uit elkaar te halen.
De bedoeling: alle roest wegwerken, frame, tank en alle delen spuiten ,motorblok schoonmaken en spuiten en alle aluminiumdelen polijsten. Het blok ging er vlot onderuit, geen enkele bout stribbelde tegen dankzij het gebruik van kopervet door de vorige eigenaar. Technisch blijkt alles goed in orde. Heb alle delen goed schoongemaakt met de roterende staalborstel, daarna in de fertan gezet en 2 dagen later schoongemaakt. Nu eerst het frame schuren en spuitklaar maken en daarna de losse delen. Hierbij een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2015, 21:05
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door Timy » 09 dec 2015, 15:57

Fanatiek! Die kan weer perfect het voorjaar tegemoet straks :D

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door rudolphwolven » 09 dec 2015, 19:27

Hoi Frans1950,

Leuke klus..
Mooie 1100 ook.........
Je bent goed bezig!
Veel succes toegewenst...!!

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

frans1950
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
Type Goldwing: GL1100

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door frans1950 » 11 dec 2015, 21:18

Heren, bedankt. Het is wel veel werk maar als pensionado heb je tijd genoeg alhoewel hij moet in maart weer klaar zijn.
Heb nu alle roestige onderdelen schoon en in de fertan gezet, nu eerst primer spuiten en dan zwart.
Het blok doe ik als laatste dan kan ik de motor tenminste verplaatsen, zonder wielen is dat lastig.

frans1950
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:57
Type Goldwing: GL1100

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door frans1950 » 04 feb 2016, 12:18

De motor zit weer in elkaar! Frame en blok gespoten, grote beurt gegeven met nwe distributieriemen( wist niet hoelang ze er al opzaten, dus safety first!), al de aluminiumdelen opgepoetst, dus hij kan er weer tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2015, 21:05
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door Timy » 04 feb 2016, 20:16

frans1950 schreef:Heren, bedankt. Het is wel veel werk maar als pensionado heb je tijd genoeg alhoewel hij moet in maart weer klaar zijn..
Ruim binnen de tijd! :wink: Nu nog even een maandje kwijlen en wensen dat het in maart gelijk mooi weer is!

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door rudolphwolven » 11 feb 2016, 12:47

Geweldig...dat is erg snel gegaan...is heel mooi geworden vind ik.......gefeliciteerd en veel plezier straks!
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door GL-1800 » 11 feb 2016, 19:57

Mooi hoor...ze zijn mooi die 1100 fietsen. Genieten man!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Bazooka22
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2013, 22:49
Type Goldwing: GL1100

Re: Opknappen Gl1100

Bericht door Bazooka22 » 31 aug 2017, 19:16

Ik 'moet' nog twintig jaar voordat ik met pensioen kan...Maar ik heb wel al 26 jaar zo'n zelfde Goldwing GL1100 uit 1980 en ben de laatste tijd allerlei materiaal aan het verzamelen om deze weer in authentieke staat te krijgen. (Met koffers, toebehoren en verlichting)

Mijn motor is in 2000 motorisch gereviseerd en daarna heb ik er 25.000 km mee gereden. In 2014 was de carburateur aan de beurt (moderne benzine maakte de rubberdelen stuk)

Ik heb een echte Japanse Goldwing die, naar men zegt, gewild is bij verzamelaars. (Wist ik niks van toen ik hem kocht) Maar ik ben nu hevig geïnspireerd door de foto's in deze post en ben vast van plan zoiets ook nog ooit te gaan doen, of laten doen. Schitterend!

Dank ook voor de mooie foto's.

Plaats reactie