linker voorste cilinder wil niet mee
- hobbelduif
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
- Type Goldwing: GL1100
linker voorste cilinder wil niet mee
Het project heeft even stil gelegen maar ben inmiddels van:
naar:
Hij loopt ook al weer. Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee. Ik denk zelf dat het aan de bougiekabel/kap ligt.
Heeft iemand toevallig nog een kap of kabel liggen. Of kan ik er zelf gewoon een nieuw stuk kabel opzetten?
naar:
Hij loopt ook al weer. Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee. Ik denk zelf dat het aan de bougiekabel/kap ligt.
Heeft iemand toevallig nog een kap of kabel liggen. Of kan ik er zelf gewoon een nieuw stuk kabel opzetten?
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Heb jij de kabels bij het blok losgehad?
Kijk anders even de stekkers van de onstekingstiming / pulsgever na... die gaan naar de bobine en dan naar je bougie...
Het kunnen ook je vonkversterkers zijn okki... (vierkant 3 bij 3 blokje 1 per bobine!)
Kijk anders even de stekkers van de onstekingstiming / pulsgever na... die gaan naar de bobine en dan naar je bougie...
Het kunnen ook je vonkversterkers zijn okki... (vierkant 3 bij 3 blokje 1 per bobine!)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- hobbelduif
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
- Type Goldwing: GL1100
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Alles is uit elkaar geweest. Kabelboom en alle toebehoren. Okki's zijn vervangen door nieuwere types met rode ommanteling. De oude waren weggesmolten.
- hobbelduif
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
- Type Goldwing: GL1100
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.
- cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Tja, ze waren destijds hun tijd al ver vooruit hé wat betreft brandstofbesparing die Goldwings.hobbelduif schreef:Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.
Nee sorry, was een grapje. Hopelijk is het probleem vlug gevonden en simpel te verhelpen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Betr:.....Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee.
Lijkt er op dat de betr. cil. alleen tijdens "stationnaire fase" niet werkt.........is het kanaaltje v.d. stat. regelschroef (die waarop zwart dopje hoort) wellicht verstopt o.i.d ?
Als de stat. regelschroef namelijk cpl "in" is gedraaid werkt de betr. cil. immers ook niet vanwege tekort aan brandstof/lucht....
.....zie plaatje "Leerlaufgemischweg"-->>> "pilot screw".
Bij toerental verhogen dwz. in de volgende fase (2.000-3.000 tpm) werkt/verloopt alles voornamelijk via de hoofdsproeiers; dat circuit werkt dus wel voor deze cil......ligt dus niet voor de hand dat het een ontstekingskwestie zou zijn, maar lucht/brandstof mengselkwestie.
(Tip ???) :.....draai pilotscrew er geheel uit (let op het spiraalveertje) en spuit het betr. circuit "door" met remmenreiniger o.i.d.......een paar maal lang en ook een paar maal "pulsgewijs"; gebruik lang slangetje op de spuitkop van de spuitbus......let op ! veel doeken er om heen; de carb loopt snel over......geen sjekkie draaien/roken bij je motor daarna....
mvg, Ruud
PS: Basisinstelling pilot screw voor de GL1100 is dichtdraaien en dan 1,5 omw. uitdraaien......van daaruit fijnregelen in/uit......
Lijkt er op dat de betr. cil. alleen tijdens "stationnaire fase" niet werkt.........is het kanaaltje v.d. stat. regelschroef (die waarop zwart dopje hoort) wellicht verstopt o.i.d ?
Als de stat. regelschroef namelijk cpl "in" is gedraaid werkt de betr. cil. immers ook niet vanwege tekort aan brandstof/lucht....
.....zie plaatje "Leerlaufgemischweg"-->>> "pilot screw".
Bij toerental verhogen dwz. in de volgende fase (2.000-3.000 tpm) werkt/verloopt alles voornamelijk via de hoofdsproeiers; dat circuit werkt dus wel voor deze cil......ligt dus niet voor de hand dat het een ontstekingskwestie zou zijn, maar lucht/brandstof mengselkwestie.
(Tip ???) :.....draai pilotscrew er geheel uit (let op het spiraalveertje) en spuit het betr. circuit "door" met remmenreiniger o.i.d.......een paar maal lang en ook een paar maal "pulsgewijs"; gebruik lang slangetje op de spuitkop van de spuitbus......let op ! veel doeken er om heen; de carb loopt snel over......geen sjekkie draaien/roken bij je motor daarna....
mvg, Ruud
PS: Basisinstelling pilot screw voor de GL1100 is dichtdraaien en dan 1,5 omw. uitdraaien......van daaruit fijnregelen in/uit......
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- hobbelduif
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
- Type Goldwing: GL1100
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Ik zal het eens proberen. Dank je voor de tip.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Donders lees .1.5 slag terug draaien..
Kreeg bij een motorzaak 2 slagen als raad .wat zijn de gevolgen hier van. Nu heb ik ook zwarte bougies
Kreeg bij een motorzaak 2 slagen als raad .wat zijn de gevolgen hier van. Nu heb ik ook zwarte bougies
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Carbs er af en reinigen. Daarvoor moet je het hele spul uit elkaar halen anders is alle moeite voor niks. Dat betekent ook het Plenum splijten (die grote bak waar je luchtfilterhuis op staat). Alle o-ringen in die carbs wisselen voor nieuwe. Vervang onderdelen waar nodig. Haal die 4 pucks uit de vlotterkamers, daar zitten hele kleine kanaaltjes onder. Stel je vlotterhoogtes af etc. Laat niets aan het toeval over met die dingen. Ga secuur te werk. Beter over een maand klaar als lekker snel over een dag. Gebruik een waterpik om te kijken of kanalen open zijn, tand ragers, luchtspuit, wd40 met een rietje, brakeclean...........whatever.
Reviseren dus. Dat doe je niet half.
Reviseren dus. Dat doe je niet half.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Mijn excuus dat ik mee lees en ook wil leren hier op de forum en hier op in haak maar niet voor wil kruipen . Het antwoord van Don ..gaat die over mijn bericht ?.
Ik heb de carbarateur ultrasoon laten reinigen en zelf weer gemonteerd.plus enkelen onderdelen vervangen . Maar toch .ben ik ook maar een hobbyist
Ik heb de carbarateur ultrasoon laten reinigen en zelf weer gemonteerd.plus enkelen onderdelen vervangen . Maar toch .ben ik ook maar een hobbyist
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Zijn die carbs uit elkaar geweest. Ultrasoon reinigen is geen wondermiddel.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Nee niet alle O ringen zijn vervangen als je dat bedoel .bij de motorzaak waar ik dat heb laten doen.zei dat hoefde niet.
Was dat een goede raad. Nu twijfel ik.want hij zei pilot srew 2 slagen dat had 1.5 moeten zijn.
Maar als de carbarateur er op.de plaats zit kan ik ook zo er bij komen .Is het verstandig om daar aan te draaien tijdens het af stellen met de vacuummeters
Was dat een goede raad. Nu twijfel ik.want hij zei pilot srew 2 slagen dat had 1.5 moeten zijn.
Maar als de carbarateur er op.de plaats zit kan ik ook zo er bij komen .Is het verstandig om daar aan te draaien tijdens het af stellen met de vacuummeters
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Doen wat ik ik heb gezegd.
Re: linker voorste cilinder wil niet mee
Als hij altijd goed gelopen heeft zit waarschijnlijk je stationairsproeier dicht. Eerst je daadwerkelijke probleem vinden en dan besluiten wat te doen. Reviseren is een goed idee maar kan ruim overdreven zijn als je niet weet wat er aan de hand is. Wat betreft de luchtschroeven, die kan je altijd verstellen. Eigenlijk moet je er een co2 meter aanhangen om te bepalen hoe ze moeten staan maar meestal is in buurt van het aantal voorgeschreven slagen voldoende.
Eerst uitvinden wat er aan hand is dus. Misschiien is het iets heel simpels zoals een verstopte sproeier of een vlotter die hangen blijft.
Eerst uitvinden wat er aan hand is dus. Misschiien is het iets heel simpels zoals een verstopte sproeier of een vlotter die hangen blijft.