Waar is Foks nu geweest?

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Waar is Foks nu geweest?

Bericht door Foks » 30 aug 2015, 12:19

Mijn dochter deed vakantie werk bij vakantiepark Belvedere Village te Catelnuovo del Garda. Krijg ik een berichtje dat ze haar slippers is vergeten. Tja, wat doe je dan als papa?

Ik heb ze achter in mijn oranje tupperware Goldwing gegooid en ben geheel binnendoor naar Italië gereden. Even onderweg gestopt in Warempage om koffie te drinken bij mijn zusje en zwager. Vandaar naar Metzig in Duitsland.
Afbeelding
Afbeelding
De dag daarop over heerlijk smalle wegen naar Illmensee in zuid-Duitsland. Het was warm die dag, dus nog even gezwommen in het meer. Daarna Oostenrijk in. Berg op en berg af. Kronkel op kronkel. Rijd ik vanaf het noorden richting zuid om net voor de Stelvio pas af te slaan naar Bormio. Is de weg in verband met regenval afgesloten. Nu ben ik verplicht om over de Stelvio te rijden. Wat een pech heb ik weer? Op zaterdag rijd ik verder naar het zuiden.
Afbeelding
Het weer blijft goed. Dat is fijn rijden. Ja hoor. Ik heb weer een mooie, fijne, nauwe bergpas gevonden. Passo del Maniva.
Afbeelding
Het is erg druk boven, maar onderweg rustig. Vanaf hier kom ik uiteindelijk aan in Molina di Ledro.
Afbeelding
Op maandag heb ik afgesproken met mijn dochter Angelique. Ik ga haar verrassen en arriveer op zondag. Vandaag rijd ik langs het westelijk deel van Lago di Garda naar het zuiden. Onderweg krijg ik regen op mijn dak. Gelukkig niet te lang. In de tunneltjes even spelen met mijn Dr. Jekill and mr. Hyde uitlaten. Blijft toch leuk speelgoed. Op het vakantiepark mag ik doorlopen. Bij het zwembad zoek ik mijn dochter die aan het werk is. Wordt ik van achteren "aangevallen". Staat zij daar. Dus niet zij werd verrast, maar ik. Heerlijk. Na twee dagen vertrek ik weer. Nu naar William van Amstel in Oostenrijk. Hij staat op een camping in Wertschach nabij Villach.


Wat een mooie omgeving. Hier zit je vlakbij het drielandenpunt Italië - Oostenrijk - Slovenië. Ik val zomaar binnen. Samen met William ga ik later naar Lignano Sabbiadoro in Italië. Hier heeft hij zakelijke afspraken.
Afbeelding
Overdag rijden we daar in de omgeving rond. Het is geweldig. Op zondag vertrekt William naar vrienden en zullen we elkaar 's avonds in Wertschach weer zien. Zelf rijd ik naar het oosten en duik Slovenië in. Via rivier de Soca kom ik over de bergpas "de Vrsic" en de Wurzenpas weer in Wertschach. Nu besluit ik om niet de tent op te zetten, maar neem een kamer in hotel Rachoi tegenover de camping. Motor mag binnen slapen. In deze geweldige omgeving rijd ik nog een dag rond. Langs de Faaker See, de Ossiacher See, de Millstatter See en de Weissen See ben ik gekomen.
Afbeelding
Het wordt tijd om weer richting huis te gaan.

Ik neem afscheid van William en ga in de stromende regen over Flattnitzer Hohe. Het is er smal en heerlijk rustig. Jammer van de regen, maar ik heb geweldig genoten.
Afbeelding
Deze avond overnacht ik in Heinrich, Duitsland. Ten zuiden van München. De dagen daarop ga ik weer door het Zwarte woud terug via Luxemburg naar huis. In Luxemburg tank ik af en rits mijn anti regenvoeringen in m'n pak. Het ziet er dreigend uit. Ja hoor. Ik heb prijs. Kort na de tankstop valt de regen met bakken uit de lucht tot thuis toe. In Brussel nog tussen de file door met open uitlaten. Dat werkt goed.

Nu weer thuis. De boel is opgeruimd en gewassen.

Ik zit alweer te dubben waar de volgende motorvakantie naar toe gaat.

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=EFWRLQGF" onclick="window.open(this.href);return false;"
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Waar is Foks nu geweest?

Bericht door director » 30 aug 2015, 15:16

Jij boft maar met zo'n dochter die haar slippers vergeet...

Gelukkig heb je er een mooie route van gemaakt met weer prachtige fotos.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Waar is Foks nu geweest?

Bericht door tumtrans » 31 aug 2015, 00:19

Bijzonder leuk om te lezen Peter! Leuke foto's ook. Zaterdag arriveren wij in ossiach vrijdag eerst Dachau het voormalig concentratiekamp bekijken en daar dan weer voor op woensdag een beetje rondcrossen langs de moezel bij cochem en naar Luxemburg. Ze denkt dat roken dan goedkoper is. ...... Lol! Dusssssssss, dinsdag vertrekken we.
Laatst gewijzigd door tumtrans op 31 aug 2015, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Waar is Foks nu geweest?

Bericht door Foks » 31 aug 2015, 07:18

Michel,

Heel veel plezier jullie.
Het is geweldig.
Neem je tijd en geniet.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

peter

Re: Waar is Foks nu geweest?

Bericht door peter » 01 sep 2015, 14:03

Il heb geen dochter :(

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Waar is Foks nu geweest?

Bericht door Foks » 01 sep 2015, 14:33

Dat je geen dochter hebt is jouw probleem :lol: .

Dan moet je maar thuis blijven.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Plaats reactie