rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door Schagerbrug » 25 aug 2015, 18:34

Maandag hotel Cobut gebeld en gevraagd of er nog kamers vrij waren en daarna een email gestuurd.
Donderdagavond spullen gepakt en controle lijstje gemaakt.
Vrijdagochtend 21-8-2015 met mooi weer om 7.30 uur vertrokken richting het zuiden en bij Hazeldonk een bakkie koffie gedaan ( de eerste 187 km). Daar het hotel nogmaals gebeld maar de meneer aan de andere kant van de lijn had moeite met de nederlandse taal. Toen door naar Brussel en daar hebben we het atomium bezocht en dat was leuk ( 2 x € 11,00 entree )
Daar vandaan naar scheepslift / Het hellend vlak van Ronquières, 7090 Braine-le-Comte, gereden om daar halverwege langs de baan gaan zitten. Gelukkig kwam er na 5 minuten een schip omhoog. Heel leuk om te zien. Hier onder is linkje naar iemand zijn filmpje op youtube;


youtu.be/ekChf5PmDYY

Dit was een km of 50 van brussel af. Toen naar de volgende scheepslift gereden. Tijdens deze rit vielen al me tellers uit. Dit is een groot gebouw waar bakken met water met schip ( van 1200 ton ) er in recht om hoog gaan. Ook hier een linkje naar iemand anders zijn filmpje ;


youtu.be/LHHhzLAwy5c

Toen door richting Falael voor overnachting bij Hotel Cobut. Het adres had ik van Goldwingforum.
Daar aangekomen wisten ze in eerste instantie niet van onze reservering en zeiden ze dat er geen kamer was. Later wel maar dit was een 4 persoons kamer die we dan wel voor de prijs van een 2 persoonskamer zouden krijgen. Prima wat mij betreft. Toen eerst een biertje gedaan en de motor achter het hotel, een aantal meters lager, gezet.
Eten besteld, garnalen in hete saus en patat met stoofvlees met lekker toetje. Kennis gemaakt met Henny en Wilma / Toen nog een paar glasjes port en vroeg te bed.
Volgens mij is de het eten daar daghap want iedereen om ons heen zat aan patat met stoofvlees.
S’morgens prima ontbijt en 228 euro afgerekend, ik schrok wel van die prijs.

Toen door naar Rosmant Honda garage in Ciney 22 km van Hotel Cobut en die heeft 1 blauwe zekering gewisseld en toen deden de tellers het weer. Weer wat geleerd. Hoe eenvoudig dit was op te lossen.
We zijn naar Luxemburg gereden en onderweg gingen de tellers weer uit. In Luxemburg getankt en weer een zekering gewisseld en door naar Zwarte woud. Via strassburg en Freiburg naar Feldberg gereden. Daar koffie gedronken op terras van hotel waar we een aantal jaren geleden waren geweest voor ski-vakantie. Hoteldeel van hotel Alpquelle was helaas dicht maar koffie op terras was prima. Ik had dit hotel niet gebeld van te voren dus ik wist niet dat ze gesloten waren wegens renovatie. Toen rondje Titisee en neer gestreken in Waldeck Hotel.
Ingecheckt en lekker in zwembad gedoken. Toen naar Pizzeboer op de hoek voor eten en drinken. Toen rondje door dorp gewandeld. Heerlijk weer en behoorlijk toeristisch. Ijs + bier + hotel + pizza + curryworst en brood en nog meer bier voor € 172,00

Zondag weer naar richting het Noorden. Prachtige wegen, nu Freiburg ontweken en de alternatieve route was prachtig.
Stuk autobahn en boven Worms richting de Rhein. Daar even gestopt om naar Hotel Amtunnel te bellen maar die bleek volgeboekt. Toen een uur of wat langs de rijn gereden en neer gestreken bij http://www.rhein-hotel-kelch.de/ kamer voor € 67,00.
Om de hoek zat een prima doner zaak “Amigo Arkadas Grill” waar het ons niet lukte om 17 euro eten op te krijgen. Goed en veel voor niet duur.
Lekker ijsje aan de overkant bij de italiaan en terug naar hotel om lekker buiten op terras naar scheepvaart te kijken / biertje te drinken / boekje te lezen / biertje biertje biertje. € 25,00
Kortom aanbevelenswaardig en ruim 300 km van Utrecht (eten en drinken en overnachten voor € 109,00 Helemaal goed en minder dan de helft van Cobut).

Maandag weer stukje binnen door langs de Rhein gereden langs de burcht / stadsmuur van andernach.
Daar wil ik nog wel eens kijken.
Stop gemaakt bij de Tagebau Hambach. Dit is een afgraving van kolen met enorme machines.
http://www.rwe.com/web/cms/de/614900/be ... nebuchung/

We waren er nog nooit geweest en ik zeg tegen Rachel we rijden even die kant, richting een grote berg met machines, op om te kijken. Komen we langs Elsdorfen toen zagen we een bordje Ausichtpunkt. Even verder een oranje betonnen muur met Terra Nova er op. Dit was de trap naar het uitzicht punt. Wat een gat. Ik schat het op 6 bij 3 km of zo. De auto’s beneden zijn heel klein, heel leuk om te zien.
Daarna even tanken in Bergheim en 372 km naar huis gereden op de tankinhoud = 1 op 16,5
Maandagavond weer thuis met 1865 km op de teller.
Op dit moment staat de motor bij Sturgis voor een beurt. (nieuwe balhoofdlager, achterband, voorvorkkeerring en zo) want de volgende trip zit in de planning.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door tumtrans » 25 aug 2015, 20:36

Ja! Prijsverschillen zijn groot! Ik heb vandaag geboekt voor 2 nachten cochem en 2 nachten dachau (München) pakweg in totaal 150 euro exclusief ontbijt maar we mogen badkamer wasmachine oven en keuken gebruiken! Dusssssssss afbak broodjes!! Ik zeg dat ik het goed gedaan heb. Allebei via de Airbnb app.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door RonalT » 25 aug 2015, 21:34

Als je goedkoop wil overnachten moet je inderdaad meer in Duitsland zijn, Michel.
Maar wij zijn afgelopen vakantie ook bij Cobut geweest. Overnachting (incl ontbijt) voor twee personen, 's avonds gegeten en wat gedronken. We waren 137 euro kwijt. Geboekt via http://www.booking.com
Ik vind booking.com toch wel een aanrader. Je kan snel en gemakkelijk vinden of er ergens kamers vrij zijn. En graag inclusief ontbijt, is ten eerste gemakkelijk en als je een beetje mazzel heb serveren ze gewoon lekkers dingen waar je zelf niet altijd aan denk.


Maar volgens mij een leuke rit gemaakt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door Schagerbrug » 26 aug 2015, 16:34

ik zal later nog even een foto te plaatsen

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door Schagerbrug » 26 aug 2015, 16:44

Afbeelding

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Schwarzwald / Feldberg / Titisee

Bericht door Schagerbrug » 26 aug 2015, 17:12

Zag net op de Garmin dat de hoogste gereden snelheid 206 was en gemiddeld 86 km per uur.
Is een stuk langzamer dan de vorige keer.
Toen haalde ik met Rachel en tanktas en topkoffer op de Garmin 247 ( op de Hayabusa)
Maar ik wordt wat ouder en de "need for speed" wordt ook wat minder dus het is goed.
Al ben ik volgens Pieter wel een "jonge " Goldwingrijder met me 44 jaar.
Zijn er nog jongere GL1800 rijders op dit forum?

Plaats reactie