FOG rit 2015

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Devoraz » 20 jul 2015, 09:09

Karin en George,

Begrijpelijk. Ik had ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn. In principe vind ik in de regen rijden niet erg, alleen qua zicht wordt rijden erg lastig. Zeker als je via je windscherm EN vizier op de weg moet kijken. Al die druppels maken het niet overzichtelijker. :wink:

Toch leuk dat jullie er waren. Misschien dat ik de route wat aanpas en hem, volgend jaar of zo, nog eens zal rijden. :)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Martin M
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:14
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Martin M » 20 jul 2015, 09:16

De volgende keer gewoon de rit omdraaien Pjotr. Een totaal andere beleving :D

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Chris.Wolters » 20 jul 2015, 10:35

Zo en dan nu ik,

Voor mij was het de eerste keer dat ik met een evenement mee ging van dit forum en ook de eerste keer dat ik met het follow-up systeem moest gaan rijden wat best gemakkelijk was (op papier lijkt het veel moeilijker dan het in werkelijkheid is.)
In de ochtend was ik om 8:30 vertrokken vanuit Almere-Haven (ik hou niet zo van te laat komen dus op tijd weg.) om 9:15 bij een shell station hooiveld aangekomen (bij afslag A6 de Munt, Emmeloord). Hier mijn tank volgegooid en gelijk een koffie gekocht (helft opgedronken omdat hij niet lekker was erg waterig.)
Om 9:30 richting de plek gereden en zoeken naar een sport café op nummer 30 deze was niet te vinden toen maar mezelf verdekt opgesteld op de parkeerplaats bij de bosbadhallen, na 10 minuten kwam de eerste goldwing voorbij en parkeerde naast me "zijn we hier goed?" tja dat wist ik ook niet maar nummer 28 is dicht bij 30 toch.
Maar wat een aantrekkingskracht heeft een goldwing op een parkeer plaats zeg binnen een mum van tijd liep het aardig vol met mede goldwingers zodat we uiteindelijk met een goeie groep om 11 uur van start gingen.

Het was jammer van het weer welke voor 2/3 van de tocht ons regen bracht in welke vorm dan ook maar het laatste gedeelte na 15:00 uur was heerlijk bijkomen toen de zon er door kwam.

Als beginnend wing rijder vond ik de gladde vloer bij en op de pont toch wat eng en de grindbak bij het restaurant niet bepaald leuk, maar tja toch een ervaring rijker en al doende leert men.

Het was een mooie rit door een stukje noord oost polder welke ik nog niet eerder had verkend.
Was is Nederland toch klein dacht ik toen we gestart waren en ik de plaats Deventer binnen reed.

De aankomst bij het eindpunt was ook leuk nog even na gepraat en beter kennis gemaakt met de mensen van dit forum die er nog waren.

Zeker voor herhaling vatbaar zeg ik altijd, dus mocht er weer wat georganiseerd worden en ik kan tijd vrij maken dan ga ik zeker weer een keer mee.

Dank voor de leuke en gezellige dag,

Groet,

Chris
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: FOG rit 2015

Bericht door Rongoos » 20 jul 2015, 15:24

Tja, regen en motorrijden blijft een vervelende combinatie.
Helaas plannen we dit soort ritten ver van te voren en kunnen we het weer niet bepalen.
Maar ik vind het fijn om te lezen dat er toch weer een hoop mensen een leuke dag hebben gehad en daar gaat het om.
Ik kon er zelf niet bij zijn ivm nachtdiensten, maar daar baal ik wel van.
Ik moet nu weer wachten tot 12 sep alleer er weer een mooie tour wordt georganiseerd.
Ik denk er hard aan om volgend jaar zelf eens iets op te zetten. (onder voorbehoud) Maar dan kan ik in ieder geval mee :D
Pjotr en Martin, top dat jullie dit geregeld hebben en bij een volgende editie van de FOG rit probeer ik er zeker bij te zijn.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: FOG rit 2015

Bericht door tumtrans » 20 jul 2015, 16:43

Ondanks de halve rit van ons en het hemelwater was het leuk en gezellig! Volgende keer wéér mee als het in de agenda past! Pjotr en kornuit, bedankt van Michel en Elly.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: FOG rit 2015

Bericht door Wehoo » 20 jul 2015, 17:07

Pjotr, jammer dat je nog geen invloed op de weergoden hebt. Ondanks het drupje regen was het een zeer geslaagde motorrijdag, die hier al om 6.45 uur begon en pas om 22.00 uur eindigde. Fijn om een aantal forumleden in werkelijkheid te ontmoeten. Goed georganiseerd door Pjotr en Martin.
De volgende rit staat al in de planning.
Groet,
Werner.

Plaats reactie