FOG rit 2015

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: FOG rit 2015

Bericht door wingster » 19 jul 2015, 17:04

Hmmmm hier nu ook iemand zijn oliepeil aan t controleren... 8)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: FOG rit 2015

Bericht door Rongoos » 19 jul 2015, 19:39

Volgens mij is het toch een geslaagde dag geworden qua weer. Tegen de tijd dat ik mijn bed uit kwam scheen de zon volop :lol:
En je oliepeil vergeten??? voor een sleutelaar als jij? ga je schamen Peet. oh.... ik weet het al, jij denkt als ik die 1500 nu even aan puin rijd dan krijg ik vast wel weer een 1800 van mijn meissie :) slim hoor
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: FOG rit 2015

Bericht door peter » 19 jul 2015, 19:52

Nee hoor, ik had alleen niet verwacht dat hij wat olie verbruikt. Dit is de eerste die een beetje olie lust. Eerst nog op internet opgezocht of de peilstok niet te kort was maar dat bleek gelukkig niet het geval. :lol:

Gebruikersavatar
Martin M
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:14
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Martin M » 19 jul 2015, 20:15

De FOG rit was een wat 'fogtige' rit.
Vanaf het begin miezerde het wat, bij het pontje van Genemuiden regende het harder en tijdens een tussenstop onder een viaduct het hardst. Toen het ergste achter de rug leek zijn we begonnen aan de laatste 20 km tot het restaurant. Binnen was het goed toeven en we zagen na de lunch dat het bijna droog was. Tegen drieeën op weg voor de tweede helft en het werd inderdaad droog. Wat, het zonnetje kwam er zelfs lekker bij.
Bij Harderwijk nog een tussenstop gehad en in Lelystad bij het eindpunt nog even ijs en milkshakes gehaald en gezellig nagezeten.

Ik vond het leuk dat ik als 'andere' rijder mee kon en heb (ondanks de eerste natte helft) genoten van de rit en het gezellige clubje.

Wellicht tot een volgende keer :D

Martin

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: FOG rit 2015

Bericht door Borretje » 19 jul 2015, 21:47

Sluit me bij Martin aan, het was inderdaad Fogtig.... maar het zonnetje aan het eind van de rit maakte alles weer goed voor mij.
Vanochtend rond acht uur op de wielen gegaan en met een vaartje richting Emmeloord gereden. In de polder draaide ver voor mij een wing de weg op, dat bleek later Pjotr te zijn. Gezamenlijk naar het beginpunt gereden. De rit begon met een miezertje die later een regenbui werd. Met, af en toe toch wel, samengeknepen billen is de regenperiode doorstaan en na enigszins opgedroogd te zijn in de lunchpauze, zijn we daarna het betere weer in gereden. Miezertje trok weg, zonnetje kwam door.... heerlijk. Ondanks het weer heb ik genoten van de route en denk dat ik hem nog wel een keer ga rijden met "droog" weer. Bedankt voor de organisatie Pjotr en Martin!!
Na bij het eindpunt afscheid te hebben genomen van de klub de wing richting Westland gezet en gas er op kunnen houden tot voor de deur. was om goed zeven uur thuis.
Allen bedankt voor gezelligheid en tot de volgende keer

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Dushi
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 mei 2012, 19:04

Re: FOG rit 2015

Bericht door Dushi » 19 jul 2015, 21:52

Ik vond het leuk dat we toch zijn meegegaan met de rit. De rit was erg mooi, er was veel te zien. We hadden zeer prettig gezelschap en het was gezellig! De lunch was goed op een leuk plekje waar voldoende zitplaats en parkeerruimte was. Ik ben een koukleum en begin nu, na een fles wijn, weer een beetje warm te worden. :mrgreen: lekker douchen en naar het mandje voor de benodigde nachtrust om de werkdag van morgen weer te doorstaan :D

Pjotr en Martin, hartelijk dank voor de mooie en gezellige rit!

Groetjes, Marco & Monique

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: FOG rit 2015

Bericht door Black Wing » 19 jul 2015, 22:18

ja, jammer van de regen in de eerste helft, maar de route was perfect, er zat geen saai stuk in,
heel afwisselend en mooi, ik denk dat ik hem ook nog eens ga rijden,
Pjotr en Martin bedankt :D
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: FOG rit 2015

Bericht door orie » 19 jul 2015, 22:36

Nou dan maken we er toch een FOG 2 rit van volgend jaar ofzo???

Ik ben ook net weer thuis uit Lelystad, nog even bij familie langsgegaan. Was toch net in de buurt! Martin en Pjotr bedankt voor de tocht. karin bedankt voor het neerzetten en de alle anderen voor de gezelligheid. Zo niemand vergeten :D

Op naar het volgend evenement :?:

rob
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: FOG rit 2015

Bericht door RonalT » 19 jul 2015, 22:54

En dan nu diegene die heel vroeg aanwezig waren bij een zwembad met een gesloten horeca gedeelte.... (dat was jammer)

Ik noteer Devoraz (Pjotr), Martin M (met z'n Harley).... dees twee waren verantwoordelijk voor de organisatie en het verloop van de rit. Tijdens de rit werd Pjotr bijgestaan door Karin T die bij hem achterop zat om de wegwijzers op de juiste plaatsen te zetten.
Verder heb ik Karin gezien, die helaas te weinig regenkleding bij zich had en ons na het pontje verliet.
George Bolk (George & Corrie) die na een hele tijd ook genoeg hadden van de regen.
Tumtrans (Michel & Elly) zijn na de lunch naar huis gereden omdat ze wat eerder thuis wilde zijn (nee, dat had niet met de regen te maken, toen was het droog)
Dushi&Garfield (Monique & Marco) en Foks (Peter) die tot na Harderwijk meegereden zijn en daar een autoweg zagen. Het laatste stukje rechte polderwegen hielden ze wel voor gezien.

De uitrijders Black Wing (Eric), Chris.Wolters, Anjer (Bibian), Borretje (Rob), Ori (Rob), Wehoo (werner) + zwager Jan (op een Yamaha Dragstar), RonalT (Ronald zonder Karin)

eagleone, (Arend & Suzanne) zijn komen kijken bij startpunt kijken. En ze hebben foto's gemaakt.


Wij zijn om half zeven opgestaan en om iets na half acht weggereden. Een vlotte rit met bij Utrecht een fikse regenbui zijn we binnen twee uur naar Emmeloord gereden. Daar stonden er al een aantal te wachten en daar zijn we maar bij gaan staan. Helaas wist men te melden dat de horeca nog niet open was en die zou pas om 11 uur open gaan. Dat was de eerste tegenvaller, geen WC (voor KarinT) en ook geen koffie(voor mij).
Maar Pjotr en Martin waren er nog niet. Zou het toch wel vandaag zijn en doorgaan :?: :?: :?:

Om half elf was iedereen er en na nog wat geklets en en even vlug aan een paar nieuwe gezichten de belangrijkste punten van het Follow-up systeem te hebben uitgelegd zijn we op pad gegaan. Pjotr had de route goed voor elkaar en samen met KarinT en Martin wist hij het goed te begeleiden (chapeau).
Na de rechte wegen van de Noordoostpolder kwamen we in de natte Weerribben terecht met zijn kleine huisjes en diverse bruggetjes waar je met een Gold Wing amper overheen durft. Na plaatsjes als Blokzijl en Moespot kwamen we bij het veerpontje wat ons naar Genemuiden zou brengen. Dit ging bijna goed, we kwamen in Genemuiden, alleen stapte Elly op de motor terwijl Michel zijn stuur los liet en dat resulteerde in een kantelpartij.... Samen met de veerman werd demotor weer rechtop gezet en we konden verder. Maar het was zachtjes gaan regenenen toen wat harder en nog harder.... Soms een complete stortbui. Net na Kampen werd het Pjotr wat te erg en hij laste onder de brug over de IJssel een rookpauze in. Daar hebben we een minuut of twintig stil gestaan, uitgedrupt, brilleglazen gepoetst enz....

Na deze stop was het bijna droog en zijn we naar Pannenkoekhuis 't Mussennest in Wapenveld gereden. Daar was de lunchstop. Koffie, thee en alcoholvrijbier gingen er goed in evenals pannenkoeken, uitsmijters en broodjes. Het regende toen nog wat, werd droog en het spetterde nog wat. Totdat we weg gingen, toen was het droog.

Met goede moed zijn we weer op pad gegaan. Mooie dijken langs de IJssel, daarna bij Deventer rechtsaf de Veluwe op. Bossen met ontzettend hoge loofbomen, slingerende weggetjes en uiteindelijk bij Harderwijk kwamen we weer bij de 'polders' uit. Dit was dan de Flevopolder, waar Pjotr en Eric wonen. Na nog een peukenpauze bij een jachthaven zijn we naar het eindpunt gereden. Met de nog overgebleven groep hebben we daar nog een ijsje gegeten en zijn we ieder onze eigen weg gegaan.

Voor ons was het een stukje A6 tot aan Weesp omdat er bij Almere een stukje weg was afgesloten en via de A1 en A27 (langs Utrecht richting Breda) om via de A59 naar Moerdijk te rijden. Laatste kilometers A27 en A4

Na 12 uur en 53 minuten waren we weer thuis en hadden we in 7 uur en 10 minuten 550 kilometer gereden.....

Foto's volgen nog, het rolletje is nog niet vol!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Devoraz » 20 jul 2015, 00:10

Dank aan iedereen die meegereden heeft en mijn excuses dat er bij de start geen gelegenheid was tot het drinken van een kopje koffie of een toiletbezoek. We hadden de hoop dat het sportcafé open zou zijn rond 10 uur. Jammer dat deze pas om 11 uur openging. Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets organiseerde en zal op dit soort punten in het vervolg wat beter mijn best doen.

Jammer van de regen in de ochtend en begin van de middag en ook jammer dat Karin en George & Corrie zijn afgehaakt om en nabij Genemuiden. Vlak na de pont bij Genemuiden was de eigenlijke stop gepland maar omdat het zo regende en de gehele groep op het pontje stond, besloot ik door te rijden om te zien of er verder op de route een drogere plek zou zijn. Dit werd pas na Kampen onder een viaduct.

De lunch in 't Mussennest is erg goed bevallen (voor de zoveelste keer voor mij). :wink: Ik geloof dat iedereen van een fijne lunch heeft mogen genieten en alleen een Muntthee is helaas nog open blijven staan, welke Martin zo gul is geweest om deze te betalen. Martin... thanks for that!

Het laatste deel van de route verliep beter nu dat de regen was opgehouden. Michel en Elly namen bij 't Mussennest afscheid van de groep en met weer een motor minder reden we verder.

Bij Harderhaven even de laatste stop gehouden, waar Peter (Foks) en Marco en Monique (Dushi en Garfield) de groep verlieten en richting huis vertrokken.

Het tijdschema wat ik voor ogen had, was achteraf redelijk goed ingeschat. Op tijd waren we in Lelystad voor een milkshake of een ijsje. Hier namen we van iedereen afscheid en ging ieder zijn/haar eigen gekozen weg. Bibian had ik aangeboden bij ons thuis te blijven eten en slapen en zij reed dus mee naar ons huis. Terwijl ik dit post, ligt zij inmiddels al op 1 oor. :wink:

In het bijzonder wil ik Martin bedanken als achterrijder en Karin Troost enorm bedanken om bij mij achterop de motor als aanwijzer te fungeren. Zonder jullie twee was de rit ook niet gelukt.
Ik zal zeker nog eens trachten een rit te maken. Hopelijk dan net zo succesvol.

Nogmaals dank voor jullie aanwezigheid! 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Anjer » 20 jul 2015, 00:14

Haha, bijna goed Pjotr, dankzij jouw wifi lig ik mijn mail en de verhalen hier te lezen ;-) Na een heerlijke Ratatouille en een gezellige avond afgesloten met een hondrijke wandeling ga ik bijna mijn oogjes sluiten.

Mooie verhalen allemaal, ik sluit me bij alle bedankjes aan en ook ik heb genoten van de rit en wil hem graag nog eens helemaal met zon of iig droog weer rijden! Ik mag morgen nog een dagje in het Noorden vertoeven, heb mezelf een kleine vakantie gegund rond deze toer, zodat ik gisteren bij vriendin in Gouda was en morgen wat vrienden in het Noorden op ga zoeken.

Nu oogjes dicht en slapen... foto's volgen wanneer ik thuis ben.

Oh ja, Eagleone, kun je een downloadlinkje plaatsen? Altijd leuk om ze zelf te hebben.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: FOG rit 2015

Bericht door Devoraz » 20 jul 2015, 00:44

Ow, by the way...

Ik had met mijn cam opnames gemaakt... alleen was dat op zaterdag met beter weer. :wink:
Ik ga hier een korte impressie van proberen te maken. Aangezien ik toch voorop reed, zie je toch geen andere goldwings rijden en de route is hetzelfde. :lol:

Wordt vervolgd...
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: FOG rit 2015

Bericht door Wim-S » 20 jul 2015, 06:41

leuk om deze reacties te lezen en de plaatjes op FB maakt het verhaal
compleet moet ondanks de regen een top dag zijn geweest .


mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Karin

Re: FOG rit 2015

Bericht door Karin » 20 jul 2015, 06:46

Pjotr, bedankt voor de organisatie.

Ik ben eerder weg gegaan want ik rij niet lekker in de regen.
Ik voelde me ook niet optimaal vanwege slecht slapen.

Ik dacht na de pont mijn eigen weg te vinden, maar na een paar kilometer reed ik opeens weer in de groep! :shock:
Na nog een paar kilometers moest ik toch echt een andere kant op.
Daar ging ik tanken, en kwam George Bolk tegen, die vond het ook welletjes met die regen.

Wat ik gezien heb van de route, was mooi.
Best kans dat ik het nog eens ga proberen met mooi weer. :mrgreen:

george bolk

Re: FOG rit 2015

Bericht door george bolk » 20 jul 2015, 08:47

Ik sluit me bij Karin aan van wat wij gezien hebben doe we nog een keer over bedankt voor de organisatie.

Groeten george & corrie

Plaats reactie