een laaang weeekend drenthe

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door orie » 18 mei 2015, 08:59

wim, ik kan de video niet bekijken: deze is prive staat er!! :mrgreen:
ik weet niet WELKE video je erop gezet hebt :?: misschien een huisvideo :?: :mrgreen:

gr
orie
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Anjer » 18 mei 2015, 09:17

Het was geweldig!!! Schor van het praten en lachen en met spierpijn van het sturen (wij hebben de route op dag 2 gewoon uitgereden) ben ik de foto's aan het sorteren zodat RonalT hier een linkje kan zetten. Ik ben dit weekend fotograaf van de exclusieve GGWC geweest! Zoals ik vooraf al had voorspeld was dit echt HET WEEKEND van het motorseizoen 2015!!! Drenthe ROCKS!!!

Wim, Justina, schoondochter Tonny, schoonzoon Eddy, dochter Deborah die de schattige kleindochters Hannelore en Ashwintha meebracht, de buren (die kwamen mee barbequen), de ongelofelijke 'alles kan en mag als we het maar gezellig hebben' gastvrijheid, de prachtige omgeving, het heerlijke eten, de vele flessen wijn, de bulderende lachpartijen (die gewoon om 7 uur begonnen recht je bed uit), de geweldige sfeer, de mooie routes, ons geweldige langzame groepje met Bob als voorrijder, Fred en Ria als stabiele factor, Rens als stille genieter, Rob (Bor) als 'honden mogen wel in het eetcafe regelaar', Rob Orie als 'ik kom op de tweede toerdag onverwacht steeds grappiger uit de hoek', Wim-Erik als allochtoon (reed BMW), moi als handicap (sorry hoor, maar moet eerst alles goed hebben zitten voordat ik mag rijden en met hond en camera is dat net iets meer dan op de motor springen helm op en handschoenen aan) en Chrit die gelukkig het gesprek steeds weer op hetzelfde onderwerp terug bracht! maakten dit weekend tot het meest geweldige motorweekend in de geschiedenis van het Goldwingforum!!!!

Enfin, ik kan nog uren vertellen, maar ik ga zorgen dat de foto's bij RonalT komen zodat hij hier een linkje kan plaatsen!

Oh ja, gelukkig hebben we de foto's nog (een kleine 800 foto's komen er aan, en dat nadat ik er ook een paar honderd heb gedelete!!!)
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Anjer » 18 mei 2015, 10:06

Leuk die filmpjes Wim! Ik kan ze dus wel gewoon zien? Kun je die van het wegrijden gisteren ook op Youtube gooien? Kan ik hem downloaden :lol:
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Anjer » 18 mei 2015, 10:14

Helaas, wetransfer ligt eruit, dus ik ga het vanavond nog eens proberen om de foto's te versturen!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door pijnenburg » 18 mei 2015, 12:26

Woensdag ochtend vroeg het wekkertje gezet om samen met Wim en schoonzoon Eddy de route naar het hoge noorden nog eens voor te rijden. Grotendeels via de snelweg en vanaf Hoogenveen binnendoor door het Drentse landschap.
Het voorrijden op de woensdag was een bonte verzameling van een 1100, 1200 en mijn 1500. Bij de lunch locatie nog even een gehaktbal gescoord en de medewerker verzekerd dat ze toch wel minimaal 15 gehakballen voor de vrijdag moest bestellen. Bleek geen overbodige luxe. :mrgreen:
Na de lunch Fred en Ria opgehaald en ik kreeg als voorrijder van Wim te horen dat het het eerste kleine witte huisje was in het dorpje Kleine Huisjes. Stond ik effe gek te kijken dat er een reus (Fred) ons stond op te wachten.
Was een gezellige rit verder met alle ingrediënten. (ijs,koffie en Radler). Met een boerentrekker voor ons bleek dat Wim als voorrijder weinig geduld heeft en de boer weinig met hem. :mrgreen:
Savonds een boel geleerd over honden. Leuk om te zien dat mensen zo een passie voor die beestjes kunnen hebben. Persoonlijk houd ik het bij mijn gemotoriseerde Boxer in de Wing. :wink: Wijn en bier gingen lekker vlot.

Donderdag was de rustdag met voor mij en ik kon op mijn gemakje toekijken hoe de deelnemers binnen kwamen. Geweldig hoe iedereen zijn zaakje voor elkaar heeft om te kamperen. Chrit blonk uit met zijn vloerverwarming in de tent. De meute ging voor een frietje bij de snackbar, zelf bakte ik lekker een eitje van de kippen van Fred en Ria die ze hadden meegegeven aan mij in mijn topkoffer de vorige dag. ( nogmaals excuses dat een kwart de rit niet ongeschonden heeft gehaald).
Savonds kwam Jacqueline (mijn vriendin) aan met het OV. Zo leuk om de dame te zien met haar Tinkerbeltas met daarin stoere motorboots. Wijn en bier gingen lekker vlot.

Vrijdag na het ontbijt rustig omkleden voor de rit naar het hoge noorden. 09:30 vertrekken past wel bij mij. De rit ging behoorlijk smooth dankzij Fred en Chrit die met elkaar konden ouwehoeren onderweg. Het was makkelijk om de groep bij elkaar te houden op die manier. De sfeer zat er al snel goed in.
Bij de lunchstop een grijnzende Wim die net daarvoor de bediening had gevraagd om tegen mij te zeggen dat er geen ballen gehakt meer waren. Jammer Wimmie, je snode plannetje werkte niet omdat ze Fred daarmee benaderden die er geen bal om gaf. :lol:
Vervolgens in Dokkum een leuke fotoshoot gehouden en een uurtje in de kroeg gehangen. Wisten jullie overigens dat Chrit perfecte rondjes kan draaien? :lol:
De rit verliep verder relaxt en de omleiding wisten Fred en Ria op te lossen door een stukje voor te rijden. Super teamwork door een ideaal team. :wink:
Bij de volgende omleiding iedereen nog even door een zandbak heen geloodst met een slalom testje. Allen geslaagd.
Deze dag ongeveer 95 procent van de rit gereden. Wijn en bier gingen na de fantastische pasta van Eddy lekker vlot. Wel hebben we ons wat eerder teruggetrokken omdat Jacqueline het bericht kreeg dat haar Tante was overleden.

Zaterdag vertrokken bij een onaangenaam weertje. Het kon de pret niet drukken, simpelweg wat rustiger door de bochten heen waar eenieder zich nog comfortabel bij voelde. Lunch locatie was perfect en Binkie mocht ondanks dat honden niet naar binnen mochten gewoon bij ons blijven. :D Daar vernamen we dat groep 1 afgedropen was naar huis na een democratisch besluit. :mrgreen: We reden uiteindelijk nog door tot aan de pont ver voorbij Zwolle en reden uiteindelijk dankzij een omleiding direct door via een mooi klinkerweggetje naar het beginpint van deel 4.
We hadden deze dag ongeveer 85 procent van de rit gereden.
De BBQ was voortreffelijk. Groot compliment aan Wim en Justina dat ze rekening hadden gehouden met de kids en de vegetarische wensen van Jacqueline. Top.
Jullie snappen ondertussen wel dat wijn en bier lekker vlot gingen en dat zorgde voor hilarische taferelen. Wim-Erik de eerste kon fantastisch vertellen over de stripverhalen van Guus Flater. Mijn lachspieren begonnen al zeer te doen. Van het hemelvaartsverhaal over Wim kan ik me jammer genoeg de details niet meer herinneren. Wel hadden sommigen van de forumleden daar een fantastische plek in idd. :mrgreen:
De avond was naar mijn zin veel te snel voorbij. Ik heb van iedereen genoten.

Zondagochtend was effe haasten omdat we om 12:30 in Ede moesten zijn. Voelde me wel wat lullig om de Stobs achter te laten met de puinhoop, maar het kon helaas niet anders.

Dit smaakt naar meer en ik baal als een stekker dat we naar de Hartz niet mee kunnen. :(

Wim en Justina, fantastisch georganiseerd. :D Ook jullie koude kant (schoonzoon Eddy-schoondochter Tonny) zijn bijzonder warm. :D
Laatst gewijzigd door pijnenburg op 18 mei 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Anjer » 18 mei 2015, 17:43

En vandaag heeft Tonny (schoondochter) ons bedankje bezorgd!!!

Afbeelding
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Borretje » 18 mei 2015, 21:11

SUPER!!!!

Thks Tonny.

Cheers
Rob (B)
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Wim-S » 18 mei 2015, 23:22

THE DAY AFTHER
hallo lieve mensen de boel is weer opgeruimd stoelen staan weer op zolder en de slager heeft zijn spullen weer opgehaald .
wat we voor ogen hadden is gelukt om mensen uit het zuiden het noorden te laten zien en we hadden geluk zelfs het koolzaad stond in bloei.
als je aan zoiets begint was voor ons de eerste keer, hoop je natuurlijk dat het gezellig gaat worden maar dat het zo leuk zou zijn hadden we niet
gedacht het was super .
natuurlijk wil ik ook Fred en Greetje Schuiling bedanken voor het helpen met de douches en het voorrijden ook Bob Pijnenburg bedankt daarvoor.
het is een laaang weekend geweest waar we nog lang met veel plezier op terug kunnen kijken en op wat regen na is het perfect verlopen en is iedereen weer
heel thuis .
Justina en ik werden vanavond door onze schoondochter Tonny verrast met een WAUW boeket een fles hooghoudt jenever en een leuke kaart namens jullie allen
heel erg bedankt daarvoor .
aan de reacties te zien heeft iedereen het naar de zin gehad en ook wij hebben genoten kon gewoon niet mooier .
hopelijk zien we elkaar dit jaar weer op een ander evenement van dit geweldige goldwingforum .
namens Justina en mij ook jullie bedankt voor alles en hopelijk tot ziens.
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door RonalT » 18 mei 2015, 23:38

pijnenburg schreef: Van het hemelvaartsverhaal over Wim kan ik me jammer genoeg de details niet meer herinneren. Wel hadden sommigen van de forumleden daar een fantastische plek in idd. :mrgreen:
Bob, we zijn weer verder gekomen. Binkie kreeg de rol van Idefix toe bedeeld en voor mij scheen de rol van Asterix weggelegd te zijn. Mijn maatje Obelix was Fred en die mocht met Menhirs sjouwen. In de rol van bard excelleerde Erik tot hij samen met zijn BMW in de boom werd gehangen wegens vals geluid die de BMW produceerde..... :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Devoraz » 19 mei 2015, 00:39

Laat me raden... Chrit was Panoramix en Wim Stob was Abraracourcix :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Overigens... wisten jullie dat de bard Assurancetourix (in het Frans heet hij overigens 'Kakofonix') een woordspeling is op 'Assurance à tous risques' (all-risk verzekering)! :lol: :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door pijnenburg » 19 mei 2015, 16:43

Yep, vandaag begon ik me ook steeds meer te herinneren. Het stopte volgens mij toen we er niet uitkwamen wie het viswijf moest worden. :mrgreen:

Idefix (Binkie) kwam ook het bos uitgerend met een Everzwijn in zijn bek die bedoeld was om op een Hunnebed te steengrillen. Jaja, er daagt steeds meer. :lol:
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door RonalT » 19 mei 2015, 16:58

pijnenburg schreef:Het stopte volgens mij toen we er niet uitkwamen wie het viswijf moest worden. :mrgreen: :lol:
Nou, ik ken wel iemand die voor die rol geschikt is..... :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Wim-S » 19 mei 2015, 17:41

ronalt ronalt ronalt hoe kun je dat nu schrijven
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door tumtrans » 19 mei 2015, 17:51

't Ken nêt!
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door RonalT » 19 mei 2015, 22:10

Ik heb al wat foto's verzameld. Gemaakt door Bibian, Karin, Michel en Elly

Afbeelding
klik op deze foto voor Bibian haar foto-album
(pas op, het zijn er bijna 800)

Afbeelding
klik op deze foto voor Karin haar foto-album

Binnenkort volgen de foto's van Michel (tumtrans) en Elly (al 30 jaar zijn echtgenote)
Mochten er nog meer mensen zijn die foto's hebben, je kunt ze sturen dan zet ik ze online.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie