Shifterbrace
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Shifterbrace
Vanmiddag weer druk geweest. Was nogal benieuwd naar de zogenaamde Shifterbrace. Dus de draaibank en de freesbank maar even aangezet en naar eigen inzicht er één gemaakt.
En gemonteerd heb er nu een uur mee gereden en moet zeggen het schakelt beter. Zou haast zeggen hij schakelt zoals hij uit de fabriek kwam.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 9155_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En gemonteerd heb er nu een uur mee gereden en moet zeggen het schakelt beter. Zou haast zeggen hij schakelt zoals hij uit de fabriek kwam.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 9155_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Shifterbrace
Enlighten me, wat doet een shifterbrace? Ik kan het aan de hand van de foto's nog niet direct plaatsen, behalve dat het wat met schakelen te maken heeft natuurlijk
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Shifterbrace
Andre kan je mij uitleggen waarom dit ding uit twee delen bestaat?
Mij lijkt het veel simpeler om en plaatje te maken met een gat waardoor de bout gaat en een gat waar de schakelas door steekt.
@Willem, de schakelas is vrij lang en wordt niet zo heel erg ondersteund. Door het schakelen trap je de as naar beneden of druk hem naar boven. Daardoor kan de oliekering beschadigd worden. Door de as extra te ondersteunen voorkom je dat.
Mij lijkt het veel simpeler om en plaatje te maken met een gat waardoor de bout gaat en een gat waar de schakelas door steekt.
@Willem, de schakelas is vrij lang en wordt niet zo heel erg ondersteund. Door het schakelen trap je de as naar beneden of druk hem naar boven. Daardoor kan de oliekering beschadigd worden. Door de as extra te ondersteunen voorkom je dat.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
RonalT schreef:Andre kan je mij uitleggen waarom dit ding uit twee delen bestaat?
Mij lijkt het veel simpeler om en plaatje te maken met een gat waardoor de bout gaat en een gat waar de schakelas door steekt.
@Willem, de schakelas is vrij lang en wordt niet zo heel erg ondersteund. Door het schakelen trap je de as naar beneden of druk hem naar boven. Daardoor kan de oliekering beschadigd worden. Door de as extra te ondersteunen voorkom je dat.
Het probleem is dat het scharnierpunt van de schakelas niet op 1 lijn ligt met de bevestiging bout, dit is de bout waarmee de chromen sier/valbeugel vast zit.
Dus je krijg eerst een plaatje met gat voor bevestiging naar draaipunt schakelas. Dus het draaipunt waar de as de bak in gaat, dus niet het hart van de as van hendel waar je je voet op zet.
Het twee deel zet je vast op de as welke je beweegt met je voet de andere kant is dus weer het draaipunt schakelas welke de bak in gaat.
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Hier een foto waar je goed kunt zien dat het deel waar je je voet op zet niet op 1 lijn ligt met de werkelijke schakelas die de bak in gaat, er zit nog een armpje tussen.
Feitelijk druk je met je voet de as omlaag en omhoog.
http://goldwingdocs.com/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
Feitelijk druk je met je voet de as omlaag en omhoog.
http://goldwingdocs.com/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
- mothergoose
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: Shifterbrace
Hmmm, handige gozer ben je zo het lijkt.... ziet er goed uit. Ik heb de versie uit Amerika laten komen en ben er zeker content mee
Gr. Jurgen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Heb hem iets kleiner gemaakt dan de Amerikaanse uitvoering, hoefte niets van het hitteschild te knippen.mothergoose schreef:Hmmm, handige gozer ben je zo het lijkt.... ziet er goed uit. Ik heb de versie uit Amerika laten komen en ben er zeker content mee
Gr. Jurgen
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Shifterbrace
Nou Andre,
misschien kun je hier wel een paar centen mee verdienen door ze in productie te gooien.
Ik had er nog nooit van gehoord, ook niet dat er een amerikaanse versie was.
misschien kun je hier wel een paar centen mee verdienen door ze in productie te gooien.
Ik had er nog nooit van gehoord, ook niet dat er een amerikaanse versie was.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Winssen
Re: Shifterbrace
Heb wel interesse wil m'n keerring gaan vervangen maar dan ook gelijk dat probleem verhelpen
Laat maar iets horen
Laat maar iets horen
Groetjes Nico
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
Nou Goldwing vrienden ik wil er best een paar maken, gaat dan ook niet de wereld kosten.
Maar ik wil eerst de mijne de eerste twee weken uit proberen, zodat ik zeker weet dat hij blijft werken.
Dus eerst even 2 weken stadsverkeer en lekker veel schakelen.
Maar ik wil eerst de mijne de eerste twee weken uit proberen, zodat ik zeker weet dat hij blijft werken.
Dus eerst even 2 weken stadsverkeer en lekker veel schakelen.
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Shifterbrace
Andre, zo te zien bestaat het gehele ding dus uit twee plaatjes die ten opzicht van elkaar kunnen draaien. De ene zit vast met de bout van de valbeugel en de andere klemt rond de schakelas.Andrezomer schreef:de zogenaamde Shifterbrace
Maar waar heb jij de hartafstanden tussen de gaten vandaan gehaald. Kan je me deze maten geven?
Dan kan ik eens kijken of er iets simpels van te maken is?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Andrezomer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30 mar 2014, 16:21
- Type Goldwing: GL1500
Re: Shifterbrace
RonalT schreef:Andre, zo te zien bestaat het gehele ding dus uit twee plaatjes die ten opzicht van elkaar kunnen draaien. De ene zit vast met de bout van de valbeugel en de andere klemt rond de schakelas.Andrezomer schreef:de zogenaamde Shifterbrace
Maar waar heb jij de hartafstanden tussen de gaten vandaan gehaald. Kan je me deze maten geven?
Dan kan ik eens kijken of er iets simpels van te maken is?
https://www.dropbox.com/s/vwlqjmupph8ho ... m.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Shifterbrace
Nou, als je ze dan toch in massa gaat produceren hou ik me ook aanbevolen
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Shifterbrace
ik ben ook geïnteresseerd, en ik heb ook eens naar de maten gekeken
die 25 mm kom ik niet mee weg, ik heb toevallig een losse bedieningsas liggen
en de maat van hart gat tot hart as is 29 mm
zijn er misschien verschillende assen ?
of klopt er iets niet ?
die 25 mm kom ik niet mee weg, ik heb toevallig een losse bedieningsas liggen
en de maat van hart gat tot hart as is 29 mm
zijn er misschien verschillende assen ?
of klopt er iets niet ?
Groeten, Eric