motor loopt op twee cilinders
motor loopt op twee cilinders
hallo ik ben nieuw hier,en heb laats mijn eerste goldwing uit 81 gekocht.
nu heb ik een probleem,dat als hij goed warm is op twee cilinders gaat lopen.
het betreft hier om de twee rechter,de twee linker vallen uit.
als ik dan de twee bougiedoppen eraf haal veranderd er niks.
volgens zeggen zitten er nieuwe bougie/doppen/en kabels op.
als ik b.v. even lang de kant wacht,motor uit daarna weer even goed tot hij warm is.
wie weet hier raad mee.
b.v.b.d. Paul
nu heb ik een probleem,dat als hij goed warm is op twee cilinders gaat lopen.
het betreft hier om de twee rechter,de twee linker vallen uit.
als ik dan de twee bougiedoppen eraf haal veranderd er niks.
volgens zeggen zitten er nieuwe bougie/doppen/en kabels op.
als ik b.v. even lang de kant wacht,motor uit daarna weer even goed tot hij warm is.
wie weet hier raad mee.
b.v.b.d. Paul
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: motor loopt op twee cilinders
De okkies (vonkblokjes) of 1 van de bobines...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: motor loopt op twee cilinders
je zou zeggen omdat het 1 kant is gevoed door twee bobines dat het niet de bobines zijn.harmdeboer schreef:De okkies (vonkblokjes) of 1 van de bobines...
toch?.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: motor loopt op twee cilinders
harmdeboer schreef:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: motor loopt op twee cilinders
Hahaaa i.d.d. lezen is soms niet mijn sterkste punt...
ik volg de kabels naar de spark unit en dan naar de pick up voor tussen de riemen zit deze als ik mij niet vergis.... ik denk pickup...
Succes!!!
ik volg de kabels naar de spark unit en dan naar de pick up voor tussen de riemen zit deze als ik mij niet vergis.... ik denk pickup...
Succes!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: motor loopt op twee cilinders
nog even ter aanvulling,de bougies vonken wel.
en wat is een pick up en wat doet het?
heb het net allemaal even bekeken op diagram,maar stel problemen met pick-up dan is er een probleem met 1 bobine b.v. maar!! die ene bobine geeft wel vonk naar een goedlopende cilinder,dus dat kan niet toch??
ik heb het sterke vermoeden dat het helemaal niet met vonkjes te maken heeft,maar meer brandstof toevoer??
en wat is een pick up en wat doet het?
heb het net allemaal even bekeken op diagram,maar stel problemen met pick-up dan is er een probleem met 1 bobine b.v. maar!! die ene bobine geeft wel vonk naar een goedlopende cilinder,dus dat kan niet toch??
ik heb het sterke vermoeden dat het helemaal niet met vonkjes te maken heeft,maar meer brandstof toevoer??
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: motor loopt op twee cilinders
Aaahhh nee als hij wel blijft vonken... is het niks electronisch...
Forte 1 en 2 eens in je tank gooien...
Forte 1 en 2 eens in je tank gooien...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Re: motor loopt op twee cilinders
jij denkt ook aan toevoer he! maar waarom koud en lauw perfect lopen en goed warm niet?? raar he.harmdeboer schreef:Aaahhh nee als hij wel blijft vonken... is het niks electronisch...
Forte 1 en 2 eens in je tank gooien...
maar ja ik hoop dit weekend nog even te proberen zo voor de oltimer wegenbelastings tijd.
bedankt voor de geleverde info
Re: motor loopt op twee cilinders
Ik denk vacuum trekken van de tankdop.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Re: motor loopt op twee cilinders
hoi,Blacky schreef:Ik denk vacuum trekken van de tankdop.
zou die dan niet alle 4 de carb beïnvloeden of de verste 2
Re: motor loopt op twee cilinders
De mijne deed ook raar destijds. Was de motor lekker warm dan ging die op 3 poten lopen en bokken. liet je hem even afkoelen of staan, was het weg. Heb me de pleuris gezocht. Electrosche ontsteking er op gezet. zelfde laken en pak. Tot ik bij toeval de tankdop open draaide pffffff... Errst zonder dop gereden toen bleek probleem over. Dus gaatje van 4 mm. in de dop geboord. Ik ga niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Het is maar een idee.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Re: motor loopt op twee cilinders
bedankt voor de info,ik hoop van het weekend nog even proberen voor mijn wegenbelasting stoptBlacky schreef:De mijne deed ook raar destijds. Was de motor lekker warm dan ging die op 3 poten lopen en bokken. liet je hem even afkoelen of staan, was het weg. Heb me de pleuris gezocht. Electrosche ontsteking er op gezet. zelfde laken en pak. Tot ik bij toeval de tankdop open draaide pffffff... Errst zonder dop gereden toen bleek probleem over. Dus gaatje van 4 mm. in de dop geboord. Ik ga niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Het is maar een idee.
Re: motor loopt op twee cilinders
vandaag weer gereden vacuüm is niet het probleem, dat was eigenlijk wel weer snel op de voorgrond was net een paar km op weg waarvan 1km op snelweg.paul-e schreef:bedankt voor de info,ik hoop van het weekend nog even proberen voor mijn wegenbelasting stoptBlacky schreef:De mijne deed ook raar destijds. Was de motor lekker warm dan ging die op 3 poten lopen en bokken. liet je hem even afkoelen of staan, was het weg. Heb me de pleuris gezocht. Electrosche ontsteking er op gezet. zelfde laken en pak. Tot ik bij toeval de tankdop open draaide pffffff... Errst zonder dop gereden toen bleek probleem over. Dus gaatje van 4 mm. in de dop geboord. Ik ga niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Het is maar een idee.
heb daarna gelijk bougies getrokken en van de goedlopende kant perfect, en de niet lopende kant wit uitgeslagen.
ook de uitlaat aan die kant lauw.
ik denkt toch aan benzine toevoer.
zal maar eens beginnen met demontage van cabs, filter en tank.
iemand anders nog ideeën of zit ik aardig in de buurt?.
Re: motor loopt op twee cilinders
Je schrijft dat er nieuwe doppen opzitten. Zitten die wel goed op de kabel Even los draaien en kijken op ze dan goed zitten. Desnoods hou je het uiteinde van de kabel een stukje van je blok af en start hem eens, trekt hij dan weel een vonk doet in ieder geval je bobine gewoon zijn werk.
Dan pas zou ik de carbs verwijderen en schoonmaken.
Dan pas zou ik de carbs verwijderen en schoonmaken.
Re: motor loopt op twee cilinders
----------------------------------------------------------------------------peter schreef:Je schrijft dat er nieuwe doppen opzitten. Zitten die wel goed op de kabel Even los draaien en kijken op ze dan goed zitten. Desnoods hou je het uiteinde van de kabel een stukje van je blok af en start hem eens, trekt hij dan weel een vonk doet in ieder geval je bobine gewoon zijn werk.
Dan pas zou ik de carbs verwijderen en schoonmaken.
GEVONDEN!!!!!!
omdat alles goed vonkte heb ik toch maar de carbs eraf gehaald.
begon met de vlotterkamers van de slecht lopende kant,en onder de vlotter naaldjes bij de zeefjes van beide carbs zwarte stukjes rubber(das niet mooi) maar was wel blij.
alles doorgeblazen ,komend bij de andere kant, daar binnen redelijk schoon.
toen perslucht via benzineslang tuitje, maar geen lucht naar die ene kant, toen carbs van koppelstuk losgehaald, EN HOPPA het O-ringetje ter afdichting van het benzine gangetje helemaal verpulvert, het leek wel een keerklepje. pfff nou ik heb hem nog niet in elkaar vanwege nieuw o-ringetje maar ik weet het zeker dat dit de oorzaak.
Zo dat moest ik fff kwijt wordt vervolgt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast