Wat is nou de beste Goldwing helm?

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door KvH » 24 aug 2014, 15:42

In Breda bij motorkledingoutlet (tegenover NAC-stadion) hebben ze de Evoline 3 voor € 369,00.
Heb 'm ook gepast en ik was wel tevreden over de pasvorm, heb er alleen nog niet mee gereden.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 24 aug 2014, 15:45

Honda GL Castlebiker schreef:Die greep van achter naar voren gaat makkelijk tijdens het rijden Ronalt?
Het naar voor klappen gaat goed, maar de sluiting laten dichtklikken heeft me een paar weken geleden wat moeilijkheden opgeleverd. Hij wilde niet dichtklikken. Ben toen gestopt en met twee handen ging het beter.
Net nog even geprobeerd, maar Karin haar helm sluit een stuk gemakkelijker dan de mijne. Hoe dat komt? Geen idee,ik weet wel dat de mijne maar een keer of 2 per jaar gesloten wordt en die van Karin toch wel een keer of 10 meer.
De mijne is een paar maanden oud en die van Karin een jaar of 3
Karin heeft een Evoline 2 en ik een 3
Dus daar kan het mee te maken hebben.

Ik zal de mijne eens een tijdje dicht wegzetten als ik hem niet op heb.

Motoport Goes is de leverancier van deze helm. Heb ik ook zo iets voor betaald.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Devoraz » 24 aug 2014, 17:33

RonalT schreef:Wat zijn dan de voordelen / nadelen van de N104 of de Shark?
Het gaat niet zozeer om de voor- en nadelen als wel wat ik mooier en praktischer vind. :wink: Er is nog steeds geen goede headset voor de N104 en het kinstuk boven op de helm vind ik minder handig. Het lijkt wel of het meer wind vangt. Verder is het een pracht van een helm.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Karin Troost » 24 aug 2014, 20:41

Een juiste keuze maken voor een helm is nooit gemakkelijk. Je past er een in de winkel maar in de praktijk blijkt het dan toch een verkeerde keuze.
In een winkel heb je de helm hooguit een paar minuten op en tijdens een dagje toeren een heleboel uren, dan weet je pas wat goed zit.
Ik ben in het bezit van een Shark Evoline 2 helm en die bevalt me echt perfect. Voorheen hebben wij een paar GPA helmen gehad, hele gesloten systemen.
Daarna kwam er een Lazer Modular technology revolution waarvan je het kinstuk naar boven kon klikken, tja je vangt dan wel heel veel wind en krijgt hiervan beslist zeer sterke nekspieren, nadeel vond ik ook dat de poten van mijn zonnebril altijd pijn gingen doen tegen mijn hoofd en daarvan kreeg ik weer hoofdpijn. Ook nadeel was dat na tijdje de vergrendeling niet goed meer werkte en als je een drempel op ging of door een kuil reed dan viel je kinstuk met een klap naar beneden en zat je ineens opgesloten.
Toen de volgende helm gekozen moest gaan worden ben ik dan ook overstag gegaan voor Shark, wat zat die fijn en totaal geen last van brillenpoten, en mijn huidige bril heb ik altijd op, zonder zou een groot probleem gaan worden.
De helm sluit ik alleen maar wanneer het echt baggerweer wordt, anders altijd kinstuk naar achteren en als ik zelf rijd dan heb ik niet eens mijn vizier naar beneden omdat mijn ruit alle wind tegenhoudt.
Ik ben maar eerlijk ik houd totaal niet van opgesloten te moeten zitten in mijn helm, hij zit er om mijn hoofd te beschermen maar ik wil ook gewoon heel vrij kunnen ademhalen en wat ook wel prettig is: je kunt gewoon iets in je mond stoppen, indien nodig, zonder gehannis om goed te mikken :lol: :lol:

Al met al een helm is een zeer persoonlijk iets en geen hoofd is hetzelfde dus heel veel passen en altijd maar hopen dat je na een lange rit nog kunt zeggen dat de helm fijn is om te dragen.
Succes voor degene die een andere helm gaan kopen.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Black Wing » 24 aug 2014, 23:46

Ik heb een Shark Evoline 3, bevalt prima, maar dat is uiteraard heel persoonlijk,
het dichtklappen van het kinstuk is heel makkelijk met één hand te doen,

ik zeg, altijd gewoon eerst passen, en dan weet je of de helm fijn zit,
de Evoline 2 zat bij mij heel slecht, maar de 3 is heel anders
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 07 sep 2014, 00:05

Let wel even op de datum...

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En waar te koop?

AfbeeldingAfbeelding
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox ... 881427b94a
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door meire » 07 okt 2014, 18:18

cooper schreef:Ik denk dat Nolan toch wel veel gedragen wordt door ons Goldwingrijders.
Wij hebben beide de N43 air.
Voordeel hiervan is dat het vizier helemaal tot beneden aan je kin komt en je er door het bijgeleverde kinstuk desgewenst ook een integraal van kan maken.
Ander voordeel is dat't N-com systeem voor 100€ extra je helm helemaal Goldwingintercom compatibel maakt.
cooper,
kan men voor 100€ een aansluiting krijgen om met kabel te werken voor aansluiting op goldwing?is de micro en luidsprekers dan inbegrepen? en is het geluid van de radio en het spreken dan in stereo of komt het geluid maar aan één kant?
of welk volledig systeem moet ge kopen bij de helm (type)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Wehoo » 07 okt 2014, 19:00

Misschien niet direct een antwoord op de gestelde vraag, maar wellicht ter overweging waard.
Ik heb een Sena SMH5 gekoppeld aan mijn Nolan 104. Deze SMH5 is weer gekoppeld via bluetooth met mijn Garmin Zümo 660 en Iphone 4. Dit werkt perfect.
Om dit uit te breiden met eventueel de Goldwing aansluiting is er van Sena de SM10. Via een apart te leveren verbindingskabel wordt de SM10 verbonden met de Goldwing. De radio-ontvangst wordt op deze manier via bluetooth doorgegeven aan de Sena SMH5 headset. Tevens kan op de SM10 een externe audiobron worden aangesloten. Bijv. mijn Ipod. (CB heb ik niet op de Goldwing). De bevestiging van de Sena SMH5 aan de helm gaat niet met de meegeleverde schroefbevestiging. Hiervoor is de rand van de Nolan 104 te breed. Met de meegeleverde plakker blijft de Sena echter uitstekend goed aan de helm vastzitten. Ook bij hogere snelheden. De stroomvoorziening van de Sena's gaat via opladen. Mocht dit toch een te korte duur voor het gebruik zijn, kan ik onderweg opladen via de USB stroomvoorziening op de Goldwing.
http://www.sena.com/product/intercoms/smh5/
http://www.gps.nl/communicatie/sena_sm10.html
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 07 okt 2014, 19:24

meire schreef:
cooper schreef:Wij hebben beide de N43 air.
of welk volledig systeem moet ge kopen bij de helm (type)
Volgens mij noemde Patrick de N43 Air. Een complete helm waarin een BT headset gebouwd kan worden. Dit is al voorbereid....
Hierbij een plaatje met de gebruiksmogelijkheden van deze helm.

Afbeelding

Wat is Nolan N-Com?

Communiceren altijd en overal, zelfs wanneer rijden op uw motorfiets: u kunt dat doen dankzij het modulaire communicatiesysteem van N-Com.
Nu, praten met uw passagier, op uw mobiele telefoon of met andere motoren, luisteren naar muziek op uw MP3, met behulp van een satelliet navigator of de motorfiets audio systeem is eenvoudig en intuïtief.
N-Com systemen zijn perfect geïntegreerd in vooraf ingestelde Nolan helmen, ze zijn eenvoudig te installeren, en zorgen voor een hoog niveau van comfort en praktische gebruik. Audio kwaliteit is uitstekend, gesprekken zijn duidelijke en aangename zelfs wanneer rijden op top snelheden.
De N-Com brede waaier aan accessoires voldoet aan de behoeften van de meest veeleisende fietsers: u kunt verbinding maken via een kabel met verschillende audio-apparaten en laad uw N-Com Kit zelfs onderweg.


Artikelnummer: 61-NCWHG
N-Com Honda Goldwing kabel met 5 polige plug om je intercom zet te koppelen met de radio van je Honda Goldwing

€ 28,42
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door cooper » 07 okt 2014, 20:31

meire schreef: cooper,
kan men voor 100€ een aansluiting krijgen om met kabel te werken voor aansluiting op goldwing?is de micro en luidsprekers dan inbegrepen? en is het geluid van de radio en het spreken dan in stereo of komt het geluid maar aan één kant?
of welk volledig systeem moet ge kopen bij de helm (type)
Het n-com systeem van Nolan heeft mij precies 99€ gekost.
Hier zijn de luidsprekers en microfoon inderdaad bij inbegrepen en geven een mooi stereogeluid.
Is simpel zelf in te bouwen in de N43 (air)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door meire » 07 okt 2014, 21:06

Waar zou ik aan zo een helm en n-com systeem kunnen geraken ? hier in België , of welk systeem van n-com moet ik dan er bij kopen ? helmen van nolan N43 kan men wel op vele plaatsen kopen maar dat n-com systeem voor GW is al moeilijker te krijgen of weet ge welke het type nummer ik zou moeten vragen?

En zitten de luidsprekers diep genoeg ? (duwen toch niet op de oren)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door cooper » 07 okt 2014, 21:40

Luidsprekers duwen absoluut niet en elke Nolan verdeler, zijn naam waardig, moet je aan zo'n Goldwingsetje kunnen helpen.
Is immers ook van Nolan zelf, ik heb't mijne van EKO in Kontich.
Zeer goede service en uitgebreide keuze in allerhande motokledij, setje was er bij mij telkens gewoon in voorraad.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door meire » 07 okt 2014, 22:27

Ik ga snel eens naar eko gaan , had ik dat geweten wat ik nu weet (dacht altijd dat het N-com systeem alleen met Bluetooth werkte ) zou van het weekendde zeker al geweest zijn had hier en kaart liggen van opendeurweekend bij Eko .
bedankt voor de uitleg en ook dat ik nu weet dat het goed werkt op de goldwing
ps . het is toch een Nolan N43 E air waar u het over heeft en de kabel is die vast aan de helm of komt die op de plaats uit waar dat plaatje zit waar opstaat N-com ?
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door meire » 08 okt 2014, 21:41

vandaag naar EKO geweest en heb nolan N40 gekocht met N-com B4 headset dankzij het advies van Patrick.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door cooper » 08 okt 2014, 22:23

Veel geluk en zonnige kilometers ermee makker! ;-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie