Wat is nou de beste Goldwing helm?

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 aug 2014, 18:49

Ik rij nu 3 zomers met van die jethelmpjes. Ziet er wel stoer uit. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet stoer. Deze zomer was best bagger. Bijna elke dag dat ik ben wezen rijden kwam je wel in een gietbui terecht. En dan blijkt zo'n jethelmpje niet super.

Wat is nu de beste Goldwing helm? Smaken verschillen, dat weet ik, maar welke zie je Goldwingrijders nu het meeste op hebben? Ik heb hier merken voorbij zien komen als Nolan, Schubert en Shark. Ik zie het verschil niet, omdat ik me er nooit in heb verdiept. Maar is er 1 helm die je het meeste ziet (op bijvoorbeeld treffens), die het populairst blijkt te zijn?

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door cooper » 23 aug 2014, 21:24

Ik denk dat Nolan toch wel veel gedragen wordt door ons Goldwingrijders.
Wij hebben beide de N43 air.
Voordeel hiervan is dat het vizier helemaal tot beneden aan je kin komt en je er door het bijgeleverde kinstuk desgewenst ook een integraal van kan maken.
Ander voordeel is dat't N-com systeem voor 100€ extra je helm helemaal Goldwingintercom compatibel maakt.
Wij zijn er alvast reuze van tevreden.
Nolan is ook nog eens zeer klantvriendelijk voor wat betreft garantie gevallen.
Eerste generatie van N-com was niet compatibel met de tweede generatie en toen ik voor't vrouwtje een tweede Nolan bijkocht is de eerste intercom vervangen onder garantie.
Ook éénmaal kabeltje stuk gehad en ook zonder morren vervangen onder garantie.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 aug 2014, 21:37

En dat N-com systeem heeft de verkoper van die Nolan ook of moet je daar weer ergens anders voor zijn? Of is er een adres wat ze samen verkoopt?

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door cooper » 23 aug 2014, 22:42

N-com systeem is van Nolan zelf, is dus gewoon samen te koop met je helm.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 24 aug 2014, 01:43

De meest optimale helm voor het gebruik zoals jij bedoelt Johan is de Shark Evoline. Dit is een systeemhelm waarbij het kinstuk op de achterkant van de helm zit als je het open hebt. Ik rij er al diverse jaren mee, mijn huidige is mijn tweede Evoline.

als integraalhelm ziet hij er zo uit:
Afbeelding

met het kinstuk weggeklapt ziet hij er zo uit:
Afbeelding

Volgens mij en een heel stel anderen op het forum de meest toepasbare helm.
Zonnevizier is onafhankelijk van kinstuk of gewoon vizier te gebruiken. En als je Bleutooth wil hebben is er voor deze helm ook een BT-set te koop. Schijnt eenvoudig in te bouwen te zijn, maar ik gebruik het niet. Vind de bedrade headset veel gemakkelijker omdat ik er niet steeds aan hoef te denken om de BT-sets op te laden. En na 8 uur werkt mijn bedrade headset nog steeds.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 aug 2014, 11:30

Bedankt Cooper en Ronalt, ik ga er mee aan de slag.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 aug 2014, 11:46

Hier even link met youtube filmpjes van Shark en Nolan

Over de Shark Evoline 3:

youtu.be/CfUDUTM54Qw

Over de Nolan 43 air:

youtu.be/JuvY-qV67Dw

Vraag me wel af of je dat kinstuk van de Shark makkelijk van achter naar voren kan doen tijdens het rijden? Die man heeft er zo op tafel eigenlijk al 2 handen voor nodig, of zou dat nieuwigheid zijn? Die geïntegreerde bril vond ik wel mooi, ze hebben dat allebei zie ik. Verder dat er voor je eigen zonnebril bij de Shark beetje ruimte zit dat die hendeltjes niet gaan knellen langs je hoofd, heb ik nu na een paar uur wel last van. De Nolan heeft dan weer veel luchtopeningen boven op (daarom zal die wel air heten :-) ).

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door DeWoert » 24 aug 2014, 11:55

Waarom zou je een helm kiezen die "iedereen" op heeft ?
Wil namelijk niet zeggen dat er verder niks te vinden is.
Het is me al vaker opgevallen dat Wing-rijders nogal vastgeroest zijn en stomweg doen wat anderen ook doen.

Als je op zoek bent (net als ik) naar een nieuwe helm, dan zijn er ERG veel mogelijkheden.
Shark EvoLine heb ik bekeken, gepast, en besloten om naar niet te doen.
Nolan N43 en N44 hetzelfde.. (Hoewel ik de N44 nog niet helemaal van mijn lijstje heb gehald)

Een helm is erg persoonlijk, is maar net wat je ervan verwacht, en wat je eraan uit wilt geven.
Het zal me echt een BIET wezen wat anderen hebben, IK wil een helm die MIJ bevalt.

Mijn volgende helm gaat waarschijnlijk de HJC IS-Multi worden.
Kan ik beetje kiezen wat ik op m'n kop wil zetten 8)
Afbeelding
Maar ben er nog niet helemaal uit, binnenkort wel weer eens op pad gaan, kijken, passen...

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 24 aug 2014, 12:22

DeWoert schreef:Als je op zoek bent (net als ik) naar een nieuwe helm, dan zijn er ERG veel mogelijkheden.
Shark EvoLine heb ik bekeken, gepast, en besloten om naar niet te doen.
Nolan N43 en N44 hetzelfde.. (Hoewel ik de N44 nog niet helemaal van mijn lijstje heb gehald)
Waarom geen Evoline of N43?
Waarom misssschien nog een N44, Tonny?

Waarom ik voor een Evoline heb gekozen.....
De HJC is een leuke helm, maar ik zoek geen 7 helmen in 1.
Ik hoef geen Off-road helm of SuperMoto.... om maar iets te noemen.

Ik wil een integraalhelm als het regent en koud is of als ik een keer heel snel wil rijden en voor de rest een open-face (zoals dat zo mooi heet) helm.

Grootste nadeel vind ik dat bij veel van dit soort helmen het kinstuk los van de helm gaat als je hem als jethelm wilt gebruiken. Dat berg je op in een koffer. Maar ik weet zeker dat ik een keer dat deel niet bij me heb als ik het zou willen gebruiken. Ook de Nolan helm is zo geconstrueerd. (het afnemen van het vizier is wel mooi bedacht).

Bij mijn huidige helm is dat niet zo. Alles blijft gewoon zitten als je hem openklapt. Dus is het een greep op mijn achterhoofd en een draai naar voren en dichtklikken.
Je persoonlijke voorkeuren afwegen en je weet waar je voor gaat.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door DeWoert » 24 aug 2014, 12:40

RonalT schreef:Leuke helm, maar ik zoek geen 7 helmen in 1.
Ik hoef geen Off-road helm of SuperMoto.... om maar iets te noemen.

Ik wil een integraalhelm als het regent en koud is of als ik een keer heel snel wil rijden en voor de rest een open-face (zoals dat zo mooi heet) helm.

Grootste nadeel vind ik dat bij veel van dit soort helmen het kinstuk los van de helm gaat als je hem als jethelm wilt gebruiken. Dat berg je op in een koffer. Maar ik weet zeker dat ik een keer dat deel niet bij me heb als ik het zou willen gebruiken. Ook de Nolan helm is zo geconstrueerd. (het afnemen van het vizier is wel mooi bedacht).

Bij mijn huidige helm is dat niet zo. Alles blijft gewoon zitten als je hem openklapt. Dus is het een greep op mijn achterhoofd en een draai naar voren en dichtklikken.
Je persoonlijke voorkeuren afwegen en je weet waar je voor gaat.
Gaat ook niet over jou RonaldT. :D Jouw voorkeur is duidelijk.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 aug 2014, 14:27

Even voor de reactie van RonalT te hebben gelezen mijn reactie op Tonnie: het is niet zo dat ik een helm moet die iedereen heeft, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden. Nu zijn Ronalt, Cooper en jij alle 3 mannen die veel kilometers maken op de Goldwing. Dus wat dat betreft heb ik aan al jullie reacties wel iets.

Maar waarom andere helm: wat ik al schreef, dat jethelmpje is leuk, tot het slecht weer wordt. Van Bamberg naar Helmond in de stromende regen, da's niet meer leuk. Laatste kastelenrit kwam ik ook in een wolkbreuk terecht. En dan ben je alleen maar regen aan het happen. Verder klemt de zonnebril na een paar uur aan de zijkant van je hoofd. Als ik in Duitsland vrachtwagens in ging halen, leek het of je met je kop in de uitlaat zat zo'n gebrul hoorde je. En als een headsetje er beter in past, is dat ook mooi meegenomen, valt er bij die jethelm steeds uit.

Zag laatst 2 motorrijders die hadden een soort antennetje aan de buitenkant van de helm zitten. Had dat ook nog niet eerder gezien. Waren Engelsen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 aug 2014, 14:30

Die greep van achter naar voren gaat makkelijk tijdens het rijden Ronalt?

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Devoraz » 24 aug 2014, 14:33

Zelf heb ik een Nolan N104, maar mijn vrouw heeft een N43. Het voordeel van de N43 is dat het vizier vrij groot is en dus erg ver over het gezicht valt en met behulp van het kinstuk kun je de helm nog verder afsluiten.

Mijn volgende helm (over zo'n twee jaar) zal waarschijnlijk geen N104 (of opvolger) worden. Ik denk dat ik toch voor de Shark ga.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door RonalT » 24 aug 2014, 15:00

DeWoert schreef:Gaat ook niet over jou RonaldT. :D Jouw voorkeur is duidelijk.
Heeft niets met mij te maken, ik stel een paar vragen waarom de ene wel en de andere misschien niet. Dit alles om Johan en eventuele anderen een goed besluit te laten kunnen nemen.

Devoraz schreef:Mijn volgende helm (over zo'n twee jaar) zal waarschijnlijk geen N104 (of opvolger) worden. Ik denk dat ik toch voor de Shark ga.
Wat zijn dan de voordelen / nadelen van de N104 of de Shark?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wat is nou de beste Goldwing helm?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 aug 2014, 15:35

Reviews zijn niet altijd even betrouwbaar. Ik kijk die ook vaak op Zoover. De één die prijst een hotel de hemel in, geeft alleen 9's en 10en, de volgende zegt het is bagger een geeft 1en en 2en. Vind dat altijd raar. OK, een 6 door de één, een 8 door een ander, dat kan. Maar zo'n grote verschillen? Dan kom ik op Ronalt uit, en op de één of andere manier vind ik Ronalt altijd betrouwbaarder over komen. Hij weet waar die het over heeft, loopt niet te zwetsen.

Heb even verder gekeken naar de Shark van Ronalt. Dat kinstuk wat je over de helm heen doet, sluit ook goed aan. Verder is de helm licht, drukt niet op het voorhoofd, en heeft als je de "binnenvoering" eruit haalt in het "tempex" gleuven zitten, wat goed is voor het zweten. Wat verder ook veranderd is: veel helmen zijn rond. Maar de meeste mensen hebben geen rond hoofd, maar een ovaal hoofd. De Evoline 3 is dus ook niet helemaal rond, maar meer op een ovaal hoofd aangepast.

Heb nog niet gekeken wat de Evoline 3 in Nederland kost. In Amerika schijnbaar 449 dollar voor het 2014 model:
http://www.revzilla.com/modular-motorcycle-helmets" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie