Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Plaats hier je mooie reisverhalen
peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 10 jun 2014, 22:18

Beste forumleden , zoals beloofd het eerste deel van mijn reisverslag .Met in de hoofdrollen : ik (Peter n.d.)
Wingske (goldwing 1800 bouwjaar 2012)
Willy (mijn schoonvader)
panneke (moto van schoonvader st1300 bouwjaar 2012)
Zaterdag 31mei: De wekker is niet moeten aflopen , ik was al lang wakker (had de wekker gezet om af te lopen om 2uur) .Eerst een boterhammeke met een stuk schocolade ,terwijl met een scheef oog de kaart nog eens bekijken . Daarna een wc bezoekje, daarna wassen en tanden poetsen. Daarna wingske al buiten klaar zetten. De Willy komt al aangereden om 2.45uur .Een laatste blik op het huis en we starten de motoren. De rit gaat eerst over de ring van Brussel ,richting de snelweg 411 naar Luxemburg . Het is een kalme nacht , bijna geen andere verkeer. Op de parking in eghezee even gestopt. De Willy trekt nog een extra pulleke aan. Hoe meer we naar de grens Belgie /luxemburg rijden hoe kouder het word van 10 graden naar 4 graden . Stilaan komt ook het vrachtverkeer op gang (veel oostblokkers) .Aan het laatste pompstation worden de motoren van de nodige brandstof voorzien en belonen de berijders zich met warme koffie ( 2 grote bekers koffie voor elk ). Na deze opwarming bevinden we ons gauw op Franse grond gebied .Tussen Thionville en Metz is het opletten geblazen .De snelheid gaat van 50km/h tot 70km/h en daarna weer naar110km/h . Na 8 uur begint eindelijk de zon ons lichaam te verwarmen Stoppen aan de peage om ons eerste tiket voor de snelweg. In Dijon een plaspauze en weer koffie en onze motoren lusten ook wel een slokje . In Lyon betalen we onze peage. We besluiten om door de tunnel te rijden (de andere weg zijn er wegenwerken aan de gang ) . We komen in de fille terecht. Behoedzaam rijden we voorzichtig tussen de wagens door (de meeste maken plaats ,op enkele uitzonderingen na) .Eenmaal we Lyon achter ons laten kunnen we weer 110km/h rijden en daarna zelfs afwisselen met 130km/h .Ons 2 tiket hebben we al genomen en nu rijden we richting Valence en daarna richting Montelimar . Afrit 18 nemen we. Weer betalen .Nu richting Vallont pont Arc en daarna Grospierres. Om 16 uur komen we in ons verblijf aan. Den Erik trakteert ons op een frisse drankje . We hebben die dag 900km afgelegd en ongeveer 13uur onderweg geweest. (met pauze en tankbeurten inbegrepen 3maal getankt en 30min rusten en koffie drinken en wc bezoeken) . Zie zo dit is het eerste deel van mijn reis verhaal . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 10 jun 2014, 22:46

Mooi verhaaltje Peter.
Veel fijne en veilige kilometers en
een fijne vakantie samen.
Wacht op het vervolg van je verhaal.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 16 jun 2014, 20:53

Beste forumrijders , deel 2 van mijn weekje op zijn frans. Zondag , 1/06/2014, na een welverdiende rust, staan we op met stralende zon. Na een ons buikje gevuld te hebben aan het ruim buffet en paar kopjes koffie staan we klaar voor ons 1 -rit . Een korte rit van ongeveer 156 km . Via Aubenas rijden we via de n 102 onze eerste col op.Via klein wegen (d 239-later gevolg d 9-d 104 -d-24)en mooie franse dorpjes rijden we een fijn route . Wel is het op deze fijne stuurwegen opletten voor kiezel en de zeldzame auto die ineens opduikt na een bocht. Het valt op dat het hier de laatste tijd bijna niet heeft geregend. Sommige beken staan gewoon droog . Na de ene bocht volgend er weer een andere met steeds weer een ander uitzicht .We rijden de col De Meyrand op en op de top blijven we staan om het uitzicht te bewonderen .In de vallei zien we een dorpje liggen met 2 huizen en 1 kerk .De weg kronkelt omlaag dat het een lieve lust is . De bochten volgen elkaar op in snel tempo , van links naar rechts en soms afgewisseld met een klein recht stukje . De fietsers die je hier tegenkomt ,daar kun je allen maar respect voor hebben ( je moet het maar doen bij een tempratuur van 30 graden een helling op fietsen ). Wij moeten juist maar met onze rechterpols even draaien om de helling op te rijden . En als je denkt nu hebben we de laatste bocht gehad , begint het spelletje weer opnieuw van links naar rechts en van rechts naar links . En opeens weet je waarom je zo graag naar deze streek komt. In het stadje (Largentiere ) is het tijd om de dorstige te laven en de hongerige te spijzen . In een schaduw van een kasteel vinden we een mooie terras .En even verderop een pitta zaak .Ondanks het bordje open is de deur gesloten (typisch op zijne frans) . Na onze kelen gesmeerd hebben ( we zijn meer dan een uurtje blijven zitten) en nog eens op de kaart gekeken , worden de motoren weer gestart . We maken de rit niet de lang , want morgen staat er meer dan 500km te rijden .Na een laatste kronkelbaan (ded9gevolgd door ded104en de d4 ) en een tunnel waar je slechts met 1auto door kan en met behulp van een verkeerslicht het verkeer word geregeld word de rit afgesloten met een smal bruggetje . We komen aan de achterkant van het hotel uit . We rijden de motoren de garage binnen en bewonderen de andere motoren ( franse sportmotoren en 3 vlaamse B.m.w.s) .Den Erik ziet aan ons gezicht dat we een prachtige rit hebben gereden . Na ons verfrist te hebben word de rit van morgen besproken en de kaart bekeken , verbroederen we met de andere gasten. Na een heerlijke maaltijd ( Den Erik had zijne barbecue in gang gestoken ) kruipen we omstreeks 10uur in bed . zo dat was het tweede deel . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 16 jun 2014, 23:09

Mooi verhaal weer Peter.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Van de langere rit.
Hopelijk wordt dat ook weer
een mooie en fijne rit.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 18 jun 2014, 21:43

Beste forumleden , ziehier deel 3 van mijn weekje op zijn frans. Maandag 2/06/14 ,omdat de weergoden ook in de Ardèche met onze voeten durven te spelen , hebben we gisteren (1/06/14) besloten om onze koninginnenrit van ons weekje frans vandaag (2/06/14) te rijden. We toeren naar de brug van Millau en volgen daarna de Tarn . Vanuit Grospierres rijden we richting Ales. Nog even onze motoren volgooien met vers benzine .Heb ondervonden dat ik met 1 tank (25liter ) meer dan 400km kan rijden (van 400 km tot 450km), hangt natuurlijk van de rijstijl af. Voor Ales nemen we richting Mende .DE weg gaat langzaam naar boven .De bochten worden scherper , de stadjes worden dorpjes en het landschap verandert achter elk bocht. Het ene zicht nog mooier dan het gene wat we juist voorbij reden . De weg word smaller, zodat de vrachtwagens die klimmen voorrang krijgen op de gene die dalen .Soms hebben we geluk en verbreed de rijbaan naar tweerijstroken (meestal voor zij die omhoog rijden).Ook hier valt het op dat er vele huizen er verlaten en verloedert bijstaan. Aan de klim lijkt er geen einde aan te komen . Nog een beetje en we rijden tussen de wolken . Eindelijk komen we aan de splitsing ,links richting Millau , rechts richting Mende . Even verderop nemen we de snelweg (E17 /A75) richting Millau . In de verte zien we de brug opduiken . We besluiten eerst onze innerlijke mens te versterken en rijden een parking op. Deze parking staat vol met allerlei soorten voertuigen (van vrachtwagens-mobilhomes-bussen -auto met caravan -motoren) .Binnen heerst een gezellige drukte. Na dat we weer de innerlijke mens tevreden hebben gesteld , rijden we naar de brug . Voor je de brug kan overrijden moet je tol betalen .Spijtig dat het weer een beetje een spelbreker is. Bewolking en veel wind zijn ons deel .Het kunstwerk( de brug) is echt schitterend .Nadat we de brug zijn overgereden nemen we afrit 47 (een tip van mijn tandarts).Even verder op zie je de brug in alle haar glorie opduiken .ER is een klein parking ,deze rijden we op en we kijken naar de brug .We rijden weer verder en de weg daalt in sneltempo naar beneden .Een paar gemene bochten later komen we aan in Millau . Hier nemen we de route de Tarn. Meestal ligt het water rechts van ons , soms rijden we even een brug over en ligt het water even links van ons . In de hoogte liggen er kleine dorpen en in vele gevallen staat er een kasteel bij .Sommige kastelen zijn piekfijn onderhouden , andere niet meer dan een paar muren en een scheefgezakte toren. Soms zijn erop de route kleine tunnels in de rotsen uitgehouwen .DE weg kronkelt dat het een lieve lust is .De dorpjes die we doorrijden bestaan uit een paar huizen en een kerk . We besluiten om een terrasje te doen aan de oevers van de rivier .De kaart word er bij gehaald en er word besloten om nog met een flinke omweg naar Ales te rijden. We nemen tijdens het rijden de tijd om het landschap te bewonderen .We komen ogen te kort . Als de diepte van het water het toelaat zie hier en daar een bootje. Op de rotsen kan je ook klimmers bezig zien. In het dorp Florac worden de motoren nog eens bijgevuld met hun drank .Daarna klimmen we weer uit de vallei en nu licht het water meestal links van ons in de diepte. We nemen de weg naar st. Denis.De rotsen hebben plaats gemaakt voor de bomen . Dikke rijen bomen staan kaarsrechte in het gelid en overspannen de weg met hun takken. Stilaan gaan de bossen over in dorpen .DE wegen worden breeder en het verkeer drukker.Van in Ales is het gedaan met de pret en rijden we naar ons hotel .Daar staat de parking gevuld met franse goldwings .In de garage staan een paar gewoon motoren .De eigenaars ervan zijn leden van de franse gendarmerie .Ze komen hier regelmatig eens goed eten en drinken, ze blijven er ook 1 nacht slapen. De rit van vandaag was ongeveer een 480km lang en was waarlijk een mooie rit .Na het avondmaal samen met onze franse vrienden (de blauwbloezen) word er nog druk na gepraat over de rit . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 19 jun 2014, 00:13

Hoi Peter.

Zo te lezen gaat het allemaal goed en
hebben jullie samen een mooie en fijne vakantie.
En jullie hebben straks weer veel kilometertjes meer
op jullie tellers staan.
Wacht weer het vervolg van jullie reis af.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 19 jun 2014, 21:01

Beste motormuis en andere forumleden , ziehier deel 4van mijn weekje op zijn frans . Dinsdag , 3/06/14 , het weer is opmerkelijk beter dan gisteren. We besluiten naar de Mont Ventoux te rijden . Onze franse vrienden ( de gendarmerie ) verschijnen ook aan het ontbijt , de ene al frisser dan de andere (die mannen zijn er gisteren goed ingevlogen =lees inden drank) .ZE vragen ons vanwaar we komen en zijn verbaast dat we zaterdag in 1keer naar de Ardèche gereden zijn. Als ze horen van onze trip naar de Mont Ventoux zeggen ze dat we geluk hebben met het weer en dat we zeker tot op de top kunnen rijden .Om 9uur vertrekken we richting ale's .Even verder nemen we richting Barjac (d901) . Eenmaal in Barjac rijden we richting Pont St. Esprit ( de n86) .Daarna nemen we richting Bollene . Na Bollene volgen de volgende steden: Suze La Rousse-Tulette -Buisson-Vaison La Romaine .Plots zie de berg verschijnen , duidelijk en opmerkelijk groter dan zijn buren (de andere hellingen) .In Vaision La Romaine is het zeer druk ,het is de wekelijkse marktdag . Ook de is het hier binnenkort kermis , de kermiswagens staan links en rechts van de baan geparkeerd. In het volgende stadje houden we even halt om een terrasje te doen . Het is al bijna 12 uur en de tempratuur is al flink gestegen.Ook raadplegen we nog eens de kaart .We besluiten de berg in de rug aan te vallen en langs de andere kant weer af te rijden .Ook besluiten we via een andere weg weer naar het hotel te rijden. We moeten ons niet haasten , vanavond eten we bij de broer van Erik (den Joneh) .We rijden de eerste helling op en komen al fietsers tegen die weer naar beneden rijden. Hoe meer we stijgen hoe meer we moeten opletten voor fietsers ,zijn die omhoog rijden dat gaat nog,maar die mannen die van boven komen rijden gelijk zotten naar beneden (ze zijn in hun nopjes en wanen zich de koning van de weg ). Ze halen hoog snelheden en snijden de bochten flink af .IK moet er niet aandenken als er eentje juist in een bocht valt en je komt daar juist aangereden .De Willy heeft moeite om mijn tempo te volgen. Ook sommige bestuurders van auto's wanen zich formule 1 piloot.OP de top aan gekomen stappen we af en bewonderen het landschap. Boven op de berg is het heel wat frisser en de zichtbaarheid is ook niet optimaal. wolken hangen laag en de zon speelt verstoppertje .We beginnen aan de afdaling , niet te veel gas geven en remmen op de motor. Aan een rustig tempo rijden we naar beneden. We vatten de terugweg aan naar het hotel .We rijden weer door klein dorpjes (een paar huizen ,een kerk ,een cafe' ,een bakker en een beenhouwer ) . Onderweg stoppen we nog een om onze jongens nog een te laten drinken .(sante').Langzaam worden de dorpen weer steden en verandert het landschap nog maar eens .We rijden via de d 4 Mirabel Aux Baronnies-Le Pont De Mirabel-de d94 naar Tulette -Suze La Rousse -,daarna de d 59 richting St. Paul Trois Chateau-Pierlat- daarna de d 59 naar Bourg St Andeol- en zo naar Vallont Pont D' Arce .DeD4 is een mooie afsluiter van deze mooie dag.DEze weg kronkelt lekker van links naar rechts ,afgewisseld met een paar gemene schroefbochten. In Vallon doen we nog maar eens een terrasje .Daarna rijden we naar het hotel r.Onderweg krijgen we nog te maken met een hitsege en gefrusteerde fransman. Hij gaat ons luid toeter voorbij en snijdt mij de pas af .Ik moet volop in de remmen, ik besluit deze kerel eens een lesje te leren en geef volgas en zet de achtervolging in. Ook ik maak gebruik van mijn toeter als ik de wagen inhaal .Even verder opsta ik de kerel op te wachten .Deze besluit wijselijk door te rijden . In het hotel aangekomen blijken onze franse vrienden ( de gendarmes, heel spijtig, ik had die idioot zijn nummerplaat ) vertrokken te zijn. Hun plaats is ingenomen door 4 landgenoten. 1 van hun heeft een ongeluk gehad .Na een gezellige avond en weer genoten van een goede maaltijd kruipen we onder de wol. De rit was ,afgewisseld met mooie wegen en mooi vergezichten 400km lang. Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 22 jun 2014, 10:48

Hallo Peter.

En al weer een mooi verhaaltje. Je had beter die Gendarmes met je mee kunnen
laten rijden, dan hadden jullie die grapjas zo te pakken gehad. Maar ik denk dat
hij je dan dat kunstje ook niet geflikt zou hebben.
Heb je geen foto's van je vakantie van wat mooie plaatsen gemaakt ??
Want je weet het, we vinden foto's altijd leuk.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 29 jun 2014, 19:24

Beste motormuis en andere forumleden , heb wat problemen met de foto's te plaatsen . ik zal ze anders wel eens meebrengen met ene of andere forumrit . Ziehier deel 5 van mijn weekje op zijn frans . Woensdag, 4/06/14 , gaan we een kleine rit doen . Na het onbijt en de reisweg nog eens op de kaart nagekeken , worden de motoren gestart .We draaien links de rijweg op en daarna weer de eerste links .We nemen de weg naar Notre Dame De bon Secours (deD 246)daarna de volgen we de wegwijzers naar Les Vans (de d901).Vandaar volgen we richting Villefort.Na het Stadje Les Vans begint de weg zich naar boven te kronkelen . De weg lijkt wel van ons alleen , geen verkeer ,en de weg ligt er perfect bij . Huizen worden steeds zeldzamer en de bomen worden talrijker. we klimmen omhoog en we zien Les Vans weldra in de diepte liggen . De bochten wisselen zich steeds sneller af , rechte stukken worden steeds zeldzamer . Juist voor we Villefort binnenrijden draaien we links weg en volgen we de D906 richting Le Pradel . Hier wordt druk aan de weg gewerkt ,putten worden gevuld ,en ook een nieuw laagje asfalt . De dorpjes op deze weg bestaan meestal uit een kerk en een paar huizen. Soms staat er ook nog een kasteel (het ene vervallen , het andere prachtig herstelt in al zijn glorie ). We besluiten om een terrasje te doen . In Le Pradel vinden we er eentje dat open is (de cafeetjes zijn niet talrijk op deze weg , of zijn niet open ) .Enkele vrachtwagens houden hier ook halt en de truckers besluiten om hier ook een stukje te eten .Tijdens onze pauze besluiten we onze rit een beetje uit te breiden . We rijde weer verder richting Ales .daar nemen we weer richting St.Ambroix . Hier nemen we weer richting Villefort (de D51) de weg ligt hier ook perfect bij , alleen is de weg hier smaller en ligt er hier en daar grind op de weg ( meestal in de bochten) .Ook hier bestaan de dorpen uit een paar huizen en een kerkje en soms een kasteel . Er staat er eentje op de top van een berg maar is helaas helemaal verwoest door een brand. De weg word steeds smaller en klimt boven de boomgrens . Hier en daar worden de bomen afgewisseld door rotsen. We rijden Villefort binnen en we besluiten om nog een terrasje te doen .We komen enkele andere belgen tegen , 2 goldwings en een b.m.w..Ze zijn van luik en rijden naar Huis in twee keer .Mijn Wingske krijgt bewonderde blikken ( de twee goldwings 1 x 1500 en 1maal een 1800 vorige model ) .Ik moet ook de zijkoffers eens open doen .De dames zien duidelijk dat men hier meer kan in wegsteken . Na de pauze nemen we weer de weg naar Les Vans (de D906) . In Les Vans rijden we richting Grossepieres . De rit was ongeveer 220 km lang en was zeer leuk om te rijden . Na een stevige avondmaal en nog wat na te praten kruipen we onder de wol . Groeten Peter N.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 29 jun 2014, 23:30

Hallo Peter.

En alweer een stukje van de rit meegemaakt.
Leuk om daar rond te rijden zo te lezen.
En het plaatsen van de foto's is niet zo moeilijk,
je moet alleen even weten hoe dit te doen.
Staat al een paar keer aangegeven.
Kijk anders even via de zoekfunctie naar foto's plaatsen.
Ben benieuwd naar de laatste dagen van je reis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 04 jul 2014, 21:09

Beste forumleden , ziehier deel 6 van mijn weekje op zijn frans. Het is onze voorlaatste dag in Frankrijk , omdat onze terug rit uit 2 delen bestaat besluiten we onze laatste rit in de Ardèche niet te groot te maken :( :mrgreen: .Vanavond maken we onze motoren klaar voor het eerste deel van de terugreis . Ik had aan mijn zoontje gevraagd wat ik hem moest meebrengen van Frankrijk . Hij wou een Franse vlag om in zijn kamer de muur te versieren. We vertrokken richting Ales .In St. Ambroix slagen we links af .Even verder op besluiten we de motoren te tanken in de plaatselijke supermarkt( de brandstof is hier goedkoper dan in een gewone tank station ,het verschil kan oplopen tot 60cent per liter).We volgen de D37 richting Le Moulinet -Potelieres .Tot in Boisson daarna nemen we de D16 . Even later nemen we richting Barjac .Daar aangekomen besluiten we een terrasje te doen. De motoren parkeren we onder de bomen , lekker in de schaduw.Van op het terras hebben we goed zicht op beide motoren . Deze worden gekeurd en bewonderd dood oudere heren en dames die onderweg zijn naar de plaatselijke markt. :) :( We drinken 2 keer want het is zeer warm :mrgreen: We rijden weer verder en rijden richting Pont St Esprit. Daarna nemen we richting Vallon Pont D' Arc( de D290) We rijden langs De Gorges DE l'Ardeche .We nemen rustig de tijd en stoppen regelmatig om het landschap te bewonderen :shock: . In Vallon Pont D' Arc parkeren we de motoren op de markt .Helm en vest verdwijnen in de koffers .We gaan op zoek naar de vlag voor mijn zoon . We lopen en zoeken in de winkels, maar geen vlag te vinden .In de voor laatste winkel hebben we geluk .Voor 5Euro maak ik mijn zoon gelukkig (een super grote vlag) .Nog een terrasje en daarna rijden we richting Grospierres via de D111.Daar aangekomen en met een drankje erbij bespreken we de terugweg voor morgen . De windschermen worden ontdaan van alle dode insecten . Na de douche maken we onze zakken al klaar en worden de dingen die we niet meer nodig hebben in de koffers. DE rit was ongeveer 220km lang :wink: . Na onze eten (bij den JHon) kruipen we in ons bed . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 06 jul 2014, 17:57

Zo Peter.

En dan nog maar een verslagje
van de terug rit naar huis.
En dan hebben we je vakantie wat kunnen
volgen.Jullie hebben wel genoten zo te lezen.
Voor herhaling vatbaar volgend jaar ??
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 11 jul 2014, 22:45

Beste Motormuis en andere forumleden , onze week op zijne frans zit er op :( . Vandaag rijden we het eerste stuk naar huis . Na het onbijt en onze rekening betaalt vertrekken we. Maar eerste nog afscheid nemen van den Erik en zijn vrouw Dana, en Erik zijn vader.Ook word er nog een foto genomen voor den Erik zijn archief :wink: .Met spijt in ons hart vertrekken we, de motoren worden gestart , nog een laatste keer wuiven en daar gaan we dan.Willy neemt deze keer de kop.( zo kan ik rustig rondkijken :roll: ) , we rijden richting Aubenas .Vandaar volgen we richting Le Puy En Velay ( de N 102).Even later word dit de N 88, deze blijven we volgen tot in Polignae en hier wordt het weer de N102.Even later draaien we de D906 op richting Thiers .Het landschap verandert van bergachtig naar bossen , de dorpen worden steden :!: .We volgen de D906 nu richting Vichy , bekent van zijn waterbronnen en kuuroorden :idea: .Voor we Vichy binnenrijden neem ik de kop.DE Willy vindt het beter dat ik de steden de kop neem. Na Vichy nemen we richting Moulins ( de N 77) , deze blijven we volgen tot in ST.-Pierre Le Moutier . Hier nemen we de A77 richting Nevers .In Nevers nemen we de afrit 33 .Na 4 ronde punten bereiken we onze slaapplaats. (een Campanilla) .Na de sleutel te halen bij de receptie nemen we alleen het hoogst nood zakelijke uit de koffers .Even het thuis front bellen en ook het werk ( ons mooi weekje is uit :( :( ).Na het avondeten kennisgemaakt met 2 koppels met hun goldwings :wink: .Ze rijden ook naar huis en zijn afkomstig van Brugge :!: . Zij verbleven in het dorp Barcjac. De rir was ongeveer 450km lang en het weer was warm en droog. :wink: Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door De Motormuis » 13 jul 2014, 21:19

Zo Peter.
Afgelopen met de verhalen.
Weer gaan werken. Zal wel weer
even wennen zijn.
Maar we horen of zien je wel weer.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn reisverslag : een weekje op zijne frans

Bericht door peter n.d. » 15 jul 2014, 20:27

Beste Motormuis en andere forumrijders, er komt nog een verslag van onze rit naar huis .Vrijdag zet ik het laatste stuk van onze reis , op het forum. Heb nu niet veel tijd om het verslag te schrijven. Groeten Peter n.d.

Plaats reactie