enkeltje Appingedam Frankfurt

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door ronbalkema » 10 mei 2014, 22:25

Wat een leuke mooi rit naar Griekenland moest worden tesamen eindigde motorisch gezien in een nachtmerrie.
Het werd een enkeltje Appingdam-Frankfurt; daar kreeg ik na een hevige regenbui een stroomstoring, waarbij een aantal zekeringen doorknapten.
Afslepen was de enige optie (moest van de politie; ik stond op de Autobahn) en de motorzaak kon de storing niet oplossen.

motor staat nog in Frankfurt en wij zijn weer terug in Nederland.


Kloten gevoel; nooit eerder meegemaakt een vakantie zo te moeten beëindigen.

Maar zien wat ik met de motor doe.
Nieuwe kabelboom misschien, want als je iets vervangt kom je misschien veel meer tegen.
Iemand misschien bekend met de prijs een van nieuwe kabelboom en plaatsing daarvan?

Gr. Ron
GL1000K3 uit 1979
Blijft de km-stand staan op 331.000 km?

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door Frederick Lieverdje » 11 mei 2014, 09:53

Dat is jammer Ron, had een mooie rit moeten worden.
Honda kan toch nog wel een nieuwe kabelboom leveren? :roll:
Succes met het herstellen van de Wing en de kater van deze vroegtijdige stop.

Groet, Freerk
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door Roelof » 18 mei 2014, 23:19

Goed waardeloos voor je Ron,

Had je eerdere aankondiging gelezen en vond het een behoorlijke onderneming, jammer dat het zo eindigt.
Ik heb een bedradingsschema van een 1100 liggen, maar daar zul je weinig aan hebben denk ik.

Afbeelding

Ik werk in Hoogezand, is niet al te ver uit de buurt.
Zal het in elk geval meenemen, kan het daar op groot formaat en kleur laten afdrukken.
Als je het schema wilt hebben leest ik het wel op het forum of stuur je me een PBtje.

Succes met de reparatie,

Groet,
Roelof

ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

Re: enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door ronbalkema » 19 mei 2014, 20:12

Dag

alvast bedankt voor het schema. 't Is niet iets voor mij zelf om te doen. Ik hou het wel in de gaten, mocht het schema toch nodig zijn.
Hij staat nu nog in Frankfurt te wachten op vervoer naar huis. Zou deze week retour moeten komen en dan maar eens kijken wat ik ga doen.

Jullie horen vast nog van mij.

Gr. ROn

ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

Re: enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door ronbalkema » 30 jun 2014, 21:06

Toch nog even een update.
de motor is na 1,5 week terug gebracht bij mijn dealer in Ten Boer. Die had er niet direct tijd voor, maar ik had toch niet zo veel zin op de GL1000 te rijden. Na een paar weken belde hij, dat de motor klaar was. Stekker doorgebrand; hij had proef gereden en er waren geen problemen. Voor de zekerheid toch nog wat extra zekeringen mee genomen en een eindje gaan rijden.

Na 15 km was het weer mis. Was hetzelfde euvel. Zekering verwisselt en weer terug richting dealer. Toen nog 2x de zekeringen eruit. 10 km van mijn dealer af definitief gestopt. Hem gebeld en gezegd dat hij mij en de motor kon komen halen.
Zo gezegd zo gedaan. 2 uur later belde hij met de mededeling dat hij het definitieve euvel gevonden had. Omdat de zekering er direct uitsloeg, kon hij het euvel gemakkelijk vinden.
Wat bleek; na 35 jaren sturen, bleek dat het stroomkabeltje van de claxon achter de radiateur-slang tegen het frame aan heel langzaam aan doorgesleten was, zodat hij oneigenlijk contact maakte en wat kortsluiting veroorzaakte. Nieuw kabeltje, motor ophalen en tot nu toe geen problemen gehad (600 km gereden inmiddels).

Wel onderweg nog een wat onzeker gevoel of hij wel/niet uitvalt, maar dat gevoel wordt steeds zekerder.

Dus ik kan weer plannen maken en op pad.
van mijn reizen zal ik uiteraard verslag maken.

Gr. Ron

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: enkeltje Appingedam Frankfurt

Bericht door Roelof » 06 jul 2014, 11:58

Mooi Ron,
Valt uiteindelijk toch nog een beetje mee :) .

Dit zijn altijd van die rot dingen om op te zoeken, storingen die zich soms voordoen en daarna spontaan weg zijn. Zeker als door zoiets het hele systeem plat gaat. :cry:
Gelukkig bleef de sluiting na een paar herhalingen permanent aanwezig, anders blijf je zoeken tot je een ons weegt.

Jammer dat je vakantie hierdoor in het water is gevallen :( .

Groet,
Roelof

Plaats reactie