Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door peter » 07 jan 2014, 15:41

Wat is er toch gebeurd?

Ik was nog geen 16 jaar oud en er moest en zou een brommer komen. Budgettair gezien zat er niet meer in dan een al door de voorgaande eigenaar afgeschreven Kapitein Mobylette. Veel aan gesleuteld en velen onder ons weten vast wel dat zo’n ding ook best wel hard kon. Of het verantwoord was met die trommelremmetjes ter grote van een blikje tomatenpuree valt te betwijfelen maar we hebben het overleefd. Het ding was geen eeuwig leven beschoren en werd al rap opgevolgd door een Sparta met 2 bak handversnelling, een Puch maxi en weer later een Yamaha. Die Puch kon al behoorlijk hard maar die Yamaha spande kroon, meer dan 95km/u volgens oom agent die meteen maar even besliste dat “het ding” maar beter van de weg af gehaald kon worden. Lopen was niks voor mij en de leeftijd was inmiddels gevorderd tot 17 jaar en 6 maanden. Een andere brommer ging het niet meer worden en ik had mijn oog inmiddels al laten vallen op een motorfiets bij de motorzaak waar ik inmiddels al kind aan huis was. Een Suzuki gt380, een luchtgekoelde 3 cilinder 2 takt met olie injectie. Moeders moest eerst nog even bijspringen met een kleine lening maar al rap stond deze volbloed bij mij thuis in de garage. Aan het ding zitten poetsen tot er bijna geen lak meer opzat en man, wat was ik trots. Uiteraard werden er meteen de eerste illegale rondjes mee gereden en heel snel was ik mijn brommer tijd vergeten.
Het felbegeerde rijbewijs werd meteen op mijn 18e verjaardag aangevraagd en een paar weken later kon ik afrijden en was ik niet langer illegaal bezig en werden er ook al hele afstanden afgelegd, kris kras door Nederland en soms zelfs over de grens. Regelmatig heb ik benauwde momenten gehad als de benzinekraan weer op reserve gezet moest worden en bleek dat ik met 3 liter nog zeker 50 km moest rijden. Op zo’n moment leer je keihard hoofdrekenen kan ik je vertellen. Mijn vrienden haalden ook snel hun rijbewijs en een heuse motorbende had zijn ontstaan gevonden bij ons in de wijk. De straat was ons circuit en wij maakten de dienst uit tot oom agent het nodig vond om ons van een bekeuring te voorzien waarop wij de km-teller afwijking van onze motoren konden vergelijken met de door hun gemeten snelheid.
Ook de gt380 vond zijn meerdere en eindigde op een slopersterrein nadat het moe gereden motorblok eindelijk de handdoek in de ring gooide door met een hoop rook uit de uitlaten en schreeuwend van de pijn vast te lopen. Een Honda cb750Four F1 werd zijn opvolger.

Afbeelding

Man wat een vermogen had dat ding! 200km/u was zeker te doen met de wind in de rug en de neus tussen de tellers. 200 was niet langer een magische grens en regelmatig moest dat bewezen worden op de ellenlange kaarsrechte polderwegen. In Haarlem kon ik wat leuke onderdelen kopen voor de cb en al snel liep deze over de 220km/u. Wat kon me gebeuren? Eén enkele schijf in het voorwiel en ook nog ééntje achter!!! Hartstikke veilig toch? De cb liet me uiteindelijk maar 1 keer in de steek met een gebroken nokkenas, maar trouw als ze was aan haar baasje bleef ze wel verder lopen en met een kleine gangetje van nog net geen 100km/u kon op de resterende 2 cilinders toch nog thuis komen. Na een reparatie die natuurlijk een rib uit mijn lijf koste en omdat er weer een standaard nokkenas in ging was de cb niet meer zo interessant als voorheen. Ook omdat ik inmiddels mijn huidige mokkel had ontmoet en omdat dan zo’n sportzadel best wel klein blijkt te zijn met twee personen erop werd er besloten een andere “grotere” motor te kopen. Een kennis van mij had nog een Goldwing Gl1000 staan, een ex politie motor van de Amsterdamse gemeente compleet met de riante Gläserkuip en Honda koffertjes. Het oranje zat er zelfs nog op en bleek later op de snelweg verrekte handig te zijn en van linksrijders had ik totaal geen last in die tijd. Iedereen maakte netjes plaats als ik in de achteruitkijkspiegel opdook.

Afbeelding

Zomer en winter werd er gewoon doorgereden, glad of pekel, warm of koud altijd werd er gereden. Zelfs met sneeuw gingen wij vanuit Harderwijk op bezoek bij schoonmoeders die in Velden (L) woonde. 156 km gingen we heen en de volgende dag weer terug door de sneeuw en ellende. De motorpakken waren nog niet de huidige standaard en tochten deden die krengen altijd. Handschoenen waren waardeloos en meestal na een halfuurtje kon je perfect schakelen zonder koppeling gewoon omdat je je handen niet meer kon gebruiken. In een motorblad stond een advertentie van een Reliant voor weinig geld en mijn redenatie was: Die knap ik wel even op en dan kunnen we warm de rest van de winter door. Dat was een utopie bleek later want veel verder als van Zaandam naar Harderwijk kon het karretje niet komen. Na een dag of wat sleutelen aan het ding wat inmiddels geld begon te vreten en nog geen km verder had gereden toch maar besloten om er iemand anders “blij” mee te maken.

Afbeelding

Aangezien de zomer weer voor de deur stond zag ik er geen probleem in om gewoon door te rijden op de gl. In de loop van de zomer viel mijn oog op een cbx 6 cilinder. Wow, dit was echt een kanon. Trekken als een bronstig hert en zuipen volleerd alcoholist die net hoorde dat alcohol straks niet meer te krijgen is. Oh ja,.. hard dat zo’n ding gaat en hartstikke veilig met die 3 schijfremmen die de voorloper hadden van ABS. Je kon er namelijk zo hard als je kon in knijpen en dan blokkeerde je voorwiel nog niet. Achter was een ander verhaal die had geen ABS en kon je blokkeren door met je volle gewicht op het pedaal te gaan staan. Weer later bleek dat een paar nieuwe remblokken toch een wat ander remgedrag gaven dan in den beginne. Met de cbx werd ook dagelijks gereden en de ritten waren korter dan voorheen, tenminste qua tijd want het ging allemaal net even een beetje harder dan op de andere motoren. Iemand die voor je reed moest natuurlijk even worden gepasseerd met een flinke berg gas erop. Toch vond ook deze cbx zijn totaal onverwachte Waterloo onderaan de afrit alwaar ze besloot door zelfontbranding een einde aan haar leven te maken. Mij restte niks anders dan toezien hoe ze na het laten ploffen van de banden op haar zij donderde en nadat de vlammen nog een keer omhoog schoten als een levenloos hoopje ijzer achterbleef op de vluchtstrook onderaan de a28.

Afbeelding Afbeelding

Het verdriet was van korte duur en niet lang na de cbx kwam er een GL1100 vetterstate. Het geheel was voorzien van een berg chroom waar je jezelf een breuk op kon poetsen en als je hard reed was je bang dat het chroom van de onderdelen zou waaien. Niet dat die onderdelen zo slecht waren gemonteerd maar gewoon omdat het de bekende inferieure Highway Hawk kwaliteit was. Niet te lang poetsen want dan ging je er doorheen met je poetslap. De motor zelf was van uitstekende kwaliteit en de tourritten werden langer en langer en zelfs Joegoslavië, wat we toen nog hadden, werd aangedaan. Italie, Frankrijk, niks was te gek voor deze machine en moeiteloos deed ze haar ding. Tot ik besloot om eindelijk ook maar eens het autorijbewijs te gaan halen aangezien de winter weer langzaam in aantocht was. Toen kwam ook een van de domste beslissingen van mijn leven, zo mogelijk nog dommer dan de aanschaf van de Reliant, de gl1100 werd ingeruild op een auto… Heden ten dage schaam ik me nog diep voor deze aktie. Maandenlang heb ik rond gereden in die auto mijmerend over hoe mooi het had kunnen wezen om dezelfde rit te maken als nu maar dan met mijn oude trouwe 1100.

Afbeelding

Na een maand of wat kwam er licht aan het einde van deze donkere autotunnel en ik kreeg de kans een Kawasaki z650 op de kop te tikken. Gratis en voor niks bestaat niet werd mij altijd verteld maar nu dus wel, tenminste wel voor de berg onderdelen die ik mee mocht nemen. Blok, frame, wielen, remmen, zadel, tank bijna alles zat erbij, alleen geen frame om die zooi aan vast te maken. Maar het motorvirus had weer vol toegeslagen bij me. De auto bleek later verrassend ruim en handig te zijn om onderdelen mee te gaan halen zodat ik de strijd kon aanbinden met het motorvirus en eventueel weer volledig zou genezen. Na een paar weken sleutelen had ik dan eindelijk de motor zover dat er gestart kon worden. Tja, zo’n 4 in 1 pijp zonder demper staat leuk en klinkt leuk maar als je buren het er niet mee eens zijn heb je zo de bekende blauwe smurfen aan de deur staan om te vragen of het wat rustiger kan. Tijdens het proefdraaien had ik schijnbaar iemand geïrriteerd met het prachtige gebrul uit de uitlaat en aangezien ik lang niet dit soort geluiden had gehoord moest het natuurlijk allemaal wat harder dan gewenst. Maar na nog wat dagen sleutelen kon er dan eindelijk gereden worden. Allemachtig!!! Dit was weer leven, dit was poepen en plassen tegelijk en verdomme motorrijden is bijna lekkerder dan seks!!! De ene na de andere sierlijke bocht en inhaalaktie volgde elkaar in rap tempo op en je kon een mens niet gelukkiger maken als dat ik op dat moment was. De z650 bleek onverhoopt goed te sturen, te remmen en zich bovendien kranig te gedragen op de snelweg. Besloten werd om de wielen te vervangen voor gietwielen, dubbel schijf in het voorwiel voor de veiligheid en ook werd de motor getrakteerd op een mooi rood kleurtje. Dit rood was behoorlijk rood en al snel noemde iedereen mijn kleine Kawa Tomaatje. En daar was het kwaad weer geboren, zeker voor iemand die vandaag de dag nog steeds overtuigt is van wat ze vroeger al riepen dat een zware je ware is. Tomaatje klinkt nu niet echt groot en 650cc is dat ook niet. De Kawa werd ingeruild op een zwaardere, een Suzuki gs1000 was het geworden. Niet moeders mooiste met zijn groene lakwerk, gele stepjes en witte wielen, en nu ben ik niet echt een kleuren specialist maar zelfs ik vond deze keurstelling die ooit was aangebracht door de vorige eigenaar met een spuitbus erg bizar. Maar een en ander werd goed gemaakt door de hoeveelheid cc’s en kilogrammen. De zelf broddelde uitlaat maakte een waanzinnige klere herrie en dat werd uiteraard afgedaan door mij als zijnde veilig. De blauwe rookpluim die geregeld uit die uitlaatdemper werd uitgekotst werd door mij afgedaan door een teveel aan olie en wordt vanzelf minder, als er weer eens naar gevraagd werd of die rook normaal was.

Afbeelding

Intussen had ik gehoord over een gl1000k3 die geïmporteerd zou worden door een motorzaak in Garderen. Op een zaterdag met de Soez naar Garderen en gevraagd naar die K3. Mij werd een foto onder de neus gedrukt met die K3 en ja hoor, meteen vlinders in de buik en een blos op mijn wangen. Met een ongeïnteresseerd geluid vraag ik naar de prijs van de k3 en wat ik eventueel voor mijn top onderhouden Suzuki zou kunnen krijgen die ik met pijn in hart zou moeten inruilen. Laat hem maar eens lopen zei de handelaar en ik prevelde een schietgebedje dat het ding zou starten en als het even kon niet zou roken. God had het goed met mij voor die dag want de suzuki liep alsof het een nieuwe was, zo rustig, strak en rookloos. En voor een niet misverstane hoeveelheid geld werd de soez ingeruild op de gl1000k3 die bijna niks extra’s koste. Nog even alles zwart op wit gezet voor het geval de handelaar zou terug krabbelen en weer huiswaarts gekeerd en nu maar wachten op de k3. Na een aantal weken stond de gl1000k3 op de stoep, nog mooier als op de foto en roestvrij en lopen als een tiet. Man, wat was ik blij met die dikke boxer. Snel genoeg werden er ook weer koffers opgezet en ook de lowers onder de kuip gingen erop. In de tussen tijd had ik samen met de vrouw al een koter op de planeet gezet en inmiddels was er ook een huisje gekocht. De gl deed nooit moeilijk en tokkelde op zijn gemakje door de omgeving. Helaas moest ik wel vaak alleen rijden en echt grote tochten zaten er niet in. De vrouw werkte ook en de koter moet toch regelmatig voorzien worden van kleertjes, voedsel en op zijn tijd een wasbeurtje. Ik reed steeds kleinere rondjes en bleef ook korter weg dan vroeger. Het gebeurde wel eens dan kwam de motor helemaal niet meer naar buiten in de week dat thuis was. Toen kwam het heldere moment!!! Als bij donderslag wist ik wat er aan de hand was. Ik was getemd!!! Shit!! Met open ogen had ik het laten gebeuren. Huisje, boompje, beestje, stom, stom, stom.

Afbeelding

In mijn verwoede pogingen om mij weer los te rukken van de bekende ketenen besloot ik tot een radicale aanschaf. De gl1000 werd na jaren ingeruild op een kawasaki GPZ1000RX. Dat zal ze leren om mij te temmen!! De Duitse autobahn om de hoek werd al gauw de topsnelheid regelmatig gehaald en de Eifel was een grote speelplaats. Harder moest het door de bocht, sneller moest het op de terug weg, alles moest snel met dat ding. Niet één normale kilometer werd ermee gemaakt tot ik op een mooie dag over de rijksweg vloog met meer dan 200 op de klok. Oom agent die ik niet in de zijweg had zien staan, dacht ‘dat pilootje zullen we eens even laten landen voorlopig”. Hij achter me aan met zijn volkswagentje maar jammer genoeg voor hem kon hij het niet bij trekken en ook het kenteken nog niet lezen. De afstand tussen ons werd groter en groter en al snel was hij uit het zicht. Ik besloot nog even een klein ommetje te maken en wie kom ik even later tegen? Ja hoor een gefrustreerd agentje met zijn volkswagentje dwars over de weg en zijn armpje omhoog mij een stop teken te geven. Hij was duidelijk opgewonden en in zijn dommigheid verteld hij mij dat hij geen kenteken heeft gelezen en niet 100% zeker was van zaak maar dat zijn speurneuzen gevoel hem vertelde dat ik die maf was die zo laag over de weg had gevlogen. Vanaf dat moment zou ik natuurlijk nooit meer bekennen maar ik had wel mijn lesje geleerd en ik werd in het snotje gehouden door ze. Ook de kawa kwam na een tijdje niet meer uit hok, alleen bij echt mooi weer werd er gereden. Later werd de kawasaki verkocht en was de schuur leeg op wat onderdelen na. Ja, ja, had ik net de ketenen van me afgeschud en was het nu dan weer zover? Nee hoor, ik besloot om een gl1200 aan te schaffen. Toch maar weer een Goldwing, dat staat synoniem aan rustig en gedecideerd rijden maakte ik de vrouw wijs. Zij was allang blij, was ik nu echt mijn wilde haren kwijt? Kon ze weer rustig gaan slapen? Ja hoor schatje, pappa heeft geen wilde plannen meer voorlopig en zo tokkelen we beide voldaan verder door het leven.

Afbeelding

Tot pappie eigenlijk zo’n GL 1500 eens goed bekijkt, goh, toch wel een flinke fiets en een zware is je ware, toch?? Ja hoor na 2 jaar wordt de gl1200 waar ik overigens naar volle tevredenheid op heb gereden ingeruild op een gl1500. Hahaha, King of the road in je Scania, Daf, Volvo of wat voor stinkende vrachtwagen? Denk het niet jochie, IK ben de king of the road!! Zo voelde tenminste de eerste kilometers. Na één week trotse eigenaar te zijn geweest ga ik samen naar de Eifel voor een weekje, tent mee in de aanhanger, zoonlief achterop en knorren maar. Hmm in de bergen valt het wat tegen met sturen en tegen de avond heb ik zelfs pijn in de schouders. Zal wel aan mij liggen denk ik nog. Volgende dag blijkt het achterwiel scheef te staan en de ellende is begonnen, achterbrug verrot zo blijkt. We kunnen niet meer verder dus naar huis met de trein en later de motor met een busje opgehaald. Bij de motorzaak laten repareren en we konden weer tokkelen. Maar die pijn bleef in de schouders terug komen. Niet prettig rijden dus en de gl1500 begon mij tegen te vallen. Tot iemand mij vertelde over de voorvering van de gl1500. Nieuwe veren erin en meteen een stabilisator erop en ja hoor eindelijk reed die dikke zoals het hoorde en weer ging het rap door de bochten maar nu met een dikke 400kg aan ijzer en tupperware onder de billen. In de loop der tijd nog meer veranderd aan de dikke om e.a. te verbeteren.

Afbeelding

De gl1800 vond ik inmiddels ook wel een mooi machientje maar eenmaal met de vrouw rondkijkend naar zo’n machine werd besloten dat ze toch wel erg duur waren. Mooi, dat wel. Thuis regelmatig zoeken op internet want de interesse was wel geboren, niet alleen bij mij maar ook bij de vrouw. Ze had al eens laten vallen dan weer vaker mee te gaan want de kinderen waren nu zo groot dat dat wel kon. Dit was koren op mijn molen en de zoektochten werden intensiever en waren inmiddels niet meer nationaal, maar internationaal. Een kennis had voor mij ooit eens een bbq laten sturen uit Amerika en daarvan wist ik dat die ook motoren konden versturen. Even bellen met Amerika dus Buffalo to be exact. Via een advertentie wist ik een gl1800 te staan die bijna nieuw was en ook nog een redelijk prijskaartje had. Meteen overleggen met de vrouw dus, anders heeft het geen zin en nu is ze nog vatbaar voor een gl1800. Snel handelen dus want vrouwen geven het geld zo weer uit aan wasmachines, drogers of weet ik veel. Te duur, was haar eerste reactie. Oké dan gaan ik kijken wat nog van de prijs af kan en als een echte Nederlander begon het grote afdingspel. Arme Brian, hij was kansloos tegen de Nederlandse handels geest en al snel was hij akkoord het bedrag dat ik hem wilde bieden. Hij zou hem zelfs nog wegbrengen ook voor mij naar de transporteur. Dat is nog eens service! Al een tijdje staat deze GL1800 in de schuur naast mijn andere motoren. Ook nu rij ik gewoon door in de winter ware het niet dat ik nu de zadel en handvatverwarming aanzet en goede warme en tochtvrije motorkleding aan heb. En nu eerst maar een stukje rijden met dit mooie januari weer.

Maar waar zijn verdomme mijn sleutels!!!! Wat is er gebeurd? Waar zijn ze?
Laatst gewijzigd door peter op 07 jan 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door inside » 07 jan 2014, 16:08

(lezen als je heeeel veeeel tijd hebt) :mrgreen:

Peter leuk verhaal en smeuïg geschreven. Ik heb het :lol: gelezen

Gr. Hans

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door RonalT » 07 jan 2014, 16:30

Ik weet dat je een kletskous ben, maar om zo'n verhaal te schrijven om ons te vragen waar je sleutels zijn.....

Mijn ervaring is dat je dat aan Monique zou kunnen vragen.
Als Pascal of ik iets "niet zien liggen" (volgens Karin), wij noemen dat "kwijt zijn", weet Karin het gewoon te liggen. Volgens mij verstopt ze die zaken zodat ze net kan doen alsof ze goed kan zoeken.... :evil:

ps. heb jij trouwens geluk, er zit een maximaal aantal letters of woorden aan één bericht. Dus als je nog langere berichten ga schrijven zal je ze in twee-en moeten delen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door Chrit » 07 jan 2014, 16:40

Peter, nu geen tijd voor te lezen!
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door RonalT » 07 jan 2014, 16:58

Het is nu bijna 5 uur en Chrit is nog aan het lezen :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door inside » 07 jan 2014, 18:11

Chrit je leesbril ligt bij je motorsleutel hoor :mrgreen:

Gr. Hans

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door De Motormuis » 07 jan 2014, 19:36

Heel mooi verhaal Peter.
En heel veel dingen komen zo bekend voor.
Hoe zou dat toch komen ??? Waarschijnlijk was,
en ben ik nog steeds, ik ook al op jonge
leeftijd net zo gek als jij. Wat bromfietsen en
motoren betreft. :lol: :lol:
Ik heb in mijn verhaal bij Even Voorstellen, ook al
het een en ander verteld.
Maar leuk om je verhaal te lezen. Je vrouw heeft ook
wel het nodige met je te stellen gehad zien we wel. :mrgreen: :mrgreen:
Maar nu nog steeds veel plezier met je zwarte, die je overigens
nog steeds niet verkocht hebt gekregen. En nu maar blijven dromen
over je 2012 , of nu misschien 2013 of 2014, model 1800.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door pieter » 07 jan 2014, 19:45

Mooi verhaal ( maar wel een beetje kort ) wat mij betreft een van tig kantjes mag gerust, of beter nog schrijf eens een boek.

Kortom Peter het leest lekker weg.

Gr. Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door director » 07 jan 2014, 20:30

Leuk verhaal ik vraag me alleen af hoe Monique hierover denkt. Meer als "en toen haalde hij het in zijn hoofd om een andere motor te kopen" en "ach ik laat hem maar, ik koop wel heel dure laarzen", en "hij bleef maar zeuren over die zwarte 1800 en hield maar niet op" :lol:

Als het met die boor van jou niks wordt kun je altijd nog schrijver worden :o :o
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door peter » 08 jan 2014, 11:16

Mijn Monique is gelukkig als ik gelukkig ben en om mij gelukkig te maken..... Tja, daar moet je wel wat voor doen :lol:

Uiteraard zijn er nog een paar fietsen de revue gepasseerd maar die zijn erg kort gebleven.

albert
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 apr 2013, 18:39
Type Goldwing: GL1100
Locatie: rijssen

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door albert » 08 jan 2014, 22:59

mooi verhaal ,goed geschreven en een lust om telezen . :D en zo ik de reakties lees is het zeker voor de meeste herkenbaar
ik heb ook al verschillende motoren gehad ,en sins vorig jaar mn eerste gl .een 1100
ben daar nu een beetje mee bezig om het een beetje redelijk voor de dg tekomen ,
het zag er eigenlijk niet uit .maar zal wel goed komen
groetjes albert oet riessen

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door pcrider » 08 nov 2015, 16:50

Hallo
mooi geschreven, sommige passages klinken mij ook nog betamelijk herkenbaar in de oren (domste wat ik ooit gedaan heb GL1100 aspenecade inruilen voor mitsubishi spacewagon) afijn gelukkig een paar jaar later ook goed gemaakt :)
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door Bugje » 06 feb 2016, 23:25

Mooi verhaal, prachtig geschreven.
Met veel plezier gelezen.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door GL-1800 » 07 feb 2016, 10:41

Idd. Erg leuk te kezen.....oei....die cbx. Heb ik gehad ook. Open uitlaten. Gilde als schoonmoeder bij n muis....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter

Re: Wat is er toch gebeurd? (lezen als je tijd hebt :-)

Bericht door peter » 07 feb 2016, 20:02

Leuk om te zien dat het nog steeds gelezen wordt. :D

Plaats reactie