gek he verstralers zitten er op alleen aansluiten wou die dingen op de acc aansluiten wel met zwaardere zekering wel deze
truc werkt blijkbaar niet zkering bij accu slaat ook door iemand een optie ben bang als ik de stroom bij grootlicht aftap
deze het ook niet pikt en rechtstreeeks op accu met gedege zekering korttom heb je een idee deel het,oja de relais
die ik ertussen plaats is 35 ampere en lampen 110 ampere
bvd appie abc
mistlampen
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: mistlampen
Geen wonder dat de zekeringen er uit vliegen....
110 Ampère is wel een beetje veel. 12 X 110 = 1320 Watt
Je bedoelde 110 Watt, dat komt overeen met 9,2 Amp en daar moet dus minimaal een zekering van 10 Amp of ietsjes meer voor.
De ACC aansluiting hiervoor gebruiken is niet de handigste manier. Zoals al meer beschreven is kan je beter en draad van de pluspool van de accu naar een schakelaar leggen, van de schakelaar naar de lampen en dan naar een massapunt. Het nadeel van deze methode is dat je een (of meer) ke(e)r(ren) vergeet om de lampen uit te doen en dan start hij de keer er na wat slecht.
Dus dan moet er nog een relais bij gemaakt worden. Dat staat ook al ergens op het forum beschreven.
110 Ampère is wel een beetje veel. 12 X 110 = 1320 Watt
Je bedoelde 110 Watt, dat komt overeen met 9,2 Amp en daar moet dus minimaal een zekering van 10 Amp of ietsjes meer voor.
De ACC aansluiting hiervoor gebruiken is niet de handigste manier. Zoals al meer beschreven is kan je beter en draad van de pluspool van de accu naar een schakelaar leggen, van de schakelaar naar de lampen en dan naar een massapunt. Het nadeel van deze methode is dat je een (of meer) ke(e)r(ren) vergeet om de lampen uit te doen en dan start hij de keer er na wat slecht.
Dus dan moet er nog een relais bij gemaakt worden. Dat staat ook al ergens op het forum beschreven.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: mistlampen
Ik ben geen stroomkenner, maar ooit is mij verteld dat je schakelaar bij zo,n hoge stroomtrekker via een relais moet lopen, dus net als je startmotor moet de schakelaar de stroom van de + direct laten geven op je lampen, maar waarom geen LED lampen gebruiken, zelfde lichtopbrengst maar minder voltage.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: mistlampen
maar een kleinere stroom (is amperage) zoals dat heet. (maar je was ook geen stroomkenner schreef je al.)japie de cipier schreef:....zelfde lichtopbrengst maar minder voltage.
Bij 10 ampère is dat niet perse noodzakelijk, alleen moet je wel even opletten dat de schakelaar geschikt is voor die 10 Ampère. Maar dit is een niet al te goedkope schakelaar wel.
Dat er in dit soort gevallen toch een relais geadviseerd wordt heeft meer te maken met het vergeten uit te zetten van de lampen (nietwaar Wingwesp). Dan is je accu al snel te leeg om te starten.
Onthoud het volgende: op de motor / in de auto is het voltage, ook wel spanning genoemd, 12 volt. De stroom die verbruikt wordt is het aantal ampères. Het aantal ampères kan de zekeringen kapot doen gaan.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: mistlampen
ampere,,,,,,watt het is me wat ,,je hebt gelijk ronald ga nog even aan de gang met aansluiten relais want volgens schema wat ik
heb zoemt de relais ,,,,of effe terug met de relais maar op deze manier gaat het dus rechtstreeks op de accu tenminste via rel,en zekering
bedankt ronald
heb zoemt de relais ,,,,of effe terug met de relais maar op deze manier gaat het dus rechtstreeks op de accu tenminste via rel,en zekering
bedankt ronald
Laatst gewijzigd door appieabc op 17 aug 2013, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: mistlampen
japie de cipier schreef:Ik ben geen stroomkenner, maar ooit is mij verteld dat je schakelaar bij zo,n hoge stroomtrekker via een relais moet lopen, dus net als je startmotor moet de schakelaar de stroom van de + direct laten geven op je lampen, maar waarom geen LED lampen gebruiken, zelfde lichtopbrengst maar minder voltage.
nee jaap ik ook niet en dacht mooie lampen halogeen zet ze er effe op wou ze er eerst op zetten voor de show .
loopty uiteraard weer op wat anders uit mischien wel led maar ook die moeten een draadje met spanning hebben appie abc