website voor motorvakantie

Plaats reactie
redrookie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013, 14:55

website voor motorvakantie

Bericht door redrookie1 » 05 jun 2013, 14:58

Hoi iedereen!

Ik ben opzoek naar een handige website om mijn motorvakantie te plannen! Welke websites gebruiken jullie?
Welke regio's raden jullie aan om een motorvakantie te plannen?

Groetjes!

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: website voor motorvakantie

Bericht door Chrisje66 » 05 jun 2013, 15:30

Hallo Redrookie1,

Ik gebruik altijd google-maps, en als bestemming schijnt (moet zelf nog gaan) de Eifel en het Harz gebergte in Duitsland erg mooi te zijn.

Groetjes Chris

Ps ik ben ook benieuwd hoe anderen een reis plannen...... :D
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: website voor motorvakantie

Bericht door DeWoert » 06 jun 2013, 06:33

Vorige jaar voor het eerst "serieus" op vakantie geweest met de Wing naar Tsjechië.
Via Tsjecho Reizen een rondreis uitgezocht, en die geboekt.
Voor de reis erheen pak ik Google Maps, geef de locatie van de eerste (Tsjecho) locatie in, en kijk dan hoe lang de route is.
Dat verdeel ik dan in stukken van 250 - 300 kilometer (grofweg), en daar zoek in dan via Booking.com in de buurt een leuk hotelletje of pension uit.
Dit jaar gaan we weer naar Tsjechië, en ook Slowakije dit keer. Op dezelfde manier geboekt.
Reis gaat binnendoor, dus 2 overnachtingen in Duitsland, en een extra overnachting in Praag.
2 jaar geleden via http://www.pharosreizen.nl/ een midweek in Kyllburg geboekt. Lekker eenvoudig.
Volgend jaar ? Geen idee nog. Maar de opzet van het uitzoeken van een vakantie zal ongeveer hetzelfde zijn.
Booking.com voor de overnachtingen tijdens de reis. Werkt goed.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: website voor motorvakantie

Bericht door RonalT » 06 jun 2013, 09:48

Ik denk niet dat er één handige website is om motorvakanties te boeken.
Het is natuurlijk zo dat er ook onder motorrijders een veelheid aan idee-en is over wat vakantie is.

De een rijdt naar Duitsland, Moezelgebied-Zwarte Woud-Sauerland of een van de vele andere mooie stukken Duitsland, een ander rijdt naar Frankrijk of Zwitserland.
De een gaat met een aanhangwagen met tent en dergelijke, een ander boekt een hotel. Weer anderen gaan met een groep van de een of andere motorclub.

En dan de websites?

Het GWF of websites van reisbureau's.
Ik denk dat je gewoon lekker op zoek moet gaan.

Wil je een gemakkelijke en goedkope hotelvakantie van 4 dagen, kijk eens bij Pharos-reizen (ANWB) die bieden hele leuke en hele goedkope dingen aan.
Een paar jaar terug naar Heimbach - Hotel Klostermühle 3 overnachtingen, drie maal ontbijt en driemaal avondeten. voor €100,- per persoon. Geen topkwaliteit, maar heel aanvaardbaar. Kijk, voor 100 euro verwacht ik al niet veel, dus dan is het al gauw goed.

Als motorrijder zoek ik eigenlijk alleen een bed en een ontbijt. Verder vermaak ik me buiten het hotel wel.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

redrookie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013, 14:55

Re: website voor motorvakantie

Bericht door redrookie1 » 11 jun 2013, 15:06

Super jullie antwoorden! Ik ben nog zo'n beetje aan het twijfelen aangezien ik specifiek motorhotels zoek zodat ik weet dat ik m'n motor veilig kan stallen etc. vind je deze ook op booking of gebruiken jullie daar andere sites voor? Ik ben van plan om het niet te ver gaan zoeken, de buurlanden, Frankrijk, Oostenrijk misschien Italië!

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: website voor motorvakantie

Bericht door Borretje » 11 jun 2013, 18:38

http://www.motor-hotels.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je googled op motorhotels zie je nog meer links verschijnen. motor-hotels.eu is voor mij een van de hoofd URL's om motorrijder vriendelijke hotels/pensions te vinden. Zo ook deze vakantie, een pension onder Würzburg voor de tocht naar Tsjechië.

Gr
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Pension Motorhotel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2014, 16:59
Locatie: Obereisenbach
Contacteer:

Re: website voor motorvakantie

Bericht door Pension Motorhotel » 10 feb 2014, 17:27

Motorcamping.eu of motorfriendly.eu zijn mooie sites.

Of kom gewoon bij ons logeren in Luxemburg.. :wink:

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: website voor motorvakantie

Bericht door wingryder » 10 feb 2014, 18:18

Yo Redrookie,

Wat wij doen is het volgende, We kijken eerst welke kant we op willen, gaan we noord of zuid,
Als we dat weten kijken we in allerlei reisgidsen naar rondreizen met de auto in dat land, zo zijn we 2 jaar terug naar schotland en ierland geweest, daar hebben we aan de hand van autoroutes 4 weken rondgetuft, bevalt uitstekend. zo doen we de nodige inspiratie op maar je kunt er makkelijk vanaf wijken.
Nu zijn we ons aan het orienteren op ijsland en faroer eilanden, naar aanleiding van de trip die in promotor staat, maar wij gaan, als het doorgaat, zelf een route uitstippelen. Zo moeilijk is dat niet want ijsland heeft maar 1 weg :lol: je raad het al: snelweg nr 1 :D

We zien wel wat het wordt, in het foldertje dat bij "de wing" zat staat ook een mooie reis naar Roemenië, is zeker qua weer een stuk aantrekkelijker, maar ijsland trekt ons erg aan.

Op de motorbeurs maar eens bij de div. reisaanbieders kijken, wordt vervolgd.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: website voor motorvakantie

Bericht door Frederick Lieverdje » 10 feb 2014, 20:13

In 2012 naar Oostenrijk geweest via een tussenstop in de Moezel in een hotelletje.
Voordeel van dat hotelletje is dat je kan aanschuiven bij het eten maar verder zit je in een kamertje met een bed en een stoel :(
In Oostenrijk hadden we een appartement en kon de Wing onder de carport.
2013 zijn we met de auto naar oostenrijk gegaan in een appartementje met alles wat je nodig hebt. De auto en eventueel motor kan op de parkeerplaats en daar komt niemand aan, is wat afgelegen.
Zelf ontbijtje en de rest regelen en eten wanneer je dat zelf wilt :D :D
Via HappyHome in voorseizoen € 200,00 per week.
Misschien ga ik dit jaar ook nog een keer met de Wing die kant op.

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: website voor motorvakantie

Bericht door wardoc » 22 apr 2014, 12:53

Wat je natuurlijk kan doen is lekker op jezelf naar Oostenrijk rijden en met name het warmere gedeelte Kärnten. Mocht je daar dan zijn kan ik je ontzorgen door routes voor je verzorgen. Ik organiseer routes in Kärnten, Noord-Italië en Slovenië (aan de adria zijde) Avontuurlijk, mooi, cultureel, culinair en een genot om te rijden. kijk maar ff op http://www.motortour.eu" onclick="window.open(this.href);return false; en mijn facebookpagina is aamotortour. Laat maar weten wat je leuk vindt en ik regel dat. Ik kan ook routes maken voor iedereen zodat dat ook geregeld is. grt William (wardoc)
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Plaats reactie