1500 schreef:Als je met een groep rijd is het follow up system het enige wat werkt.
Ook al heb je De Garmin, het gaat niet lukken, van de TT weten het al van jou,dat ook niet lukken, maar goed dat wist ik al net als van de Garmin, dat gaat ook niet lukken.
Ik weet dat een goed gemaakte route in een ZUMO of Streetpilot goed zal werken. Als ik een route maak kan je die gewoon invoeren en die werkt. Die stuurt de motorrijders de juiste kant op. Dat is al diverse keren getest. Peter, Chrit en diverse anderen hebben hier ongemerkt aan meegewerkt.
1500 schreef:Als je als groep een route gaat rijden dan heeft niet iedereen daarvan een navigatie systeem, ook niet iedereen heeft hetzelfde systeem, bij degene die wel hetzelfde system hebben, is niet iedereen even fanatiek bezig om deze up to date te houden.
Dus niemand kan voorspellen waar en wanneer iemand een andere route zal hebben als de oorspronkelijke/bedoelde route.
Niet iedereen heeft een navigatiesysteem, nee. Dat is ook de reden dat we het Follow-up systeem gebruiken.
Niet iedereen heeft hetzelfde systeem en inderdaad ben ik er fanatieker mee bezig dan verschillende anderen.
Maar dat heeft er allemaal niets mee te maken.
Niemand hoeft iets te voorspellen, de voorrijder niet en de rest ook niet.
De voorrijder bepaald de route, niet de tussenliggende rijders (op basis van ideeën of van hun navigatie HULPmiddelen)
Deze regel, dat is de basis van deze discussie.
Iemand, mogelijk de voorrijder, heeft een route gemaakt en deze verspreid. Als de voorrijder nu van deze route gaat afwijken en wij gaan twijfelen doen we dat niet op basis van ideeën of van ons navigatiesysteem.
We twijfelen omdat de voorrijder de route niet aanhoudt, maar aan het improviseren slaat. En dat is niet erg, maar om de twijfel weg te nemen vraag ik alleen maar om op dat punt een wegwijzer weg te zetten.
Er hoeft geen wegwijzer op welk willekeurig punt dan ook te staan, maar alleen daar waar de voorrijder/ster bewust van de van te voren vastgestelde route gaat afwijken. Dit is het hele punt waar het om gaat.
Dus nogmaals de voorrijder bepaald de route. Hij/Zij kan elk moment afwijken van de route. Maar om twijfels te voorkomen wordt er op dat punt een wegwijzer weggezet.