mijn GL verhaal
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
mijn GL verhaal
tijdens mijn lagereschool tijd werke mijn vader in een zaak waar ze fietsen brommers en motoren repareerden en kwam mijn vader af en toe thuis met een gl 1000 .
ik mocht toen op de tank zitten en dan reed mijn vader me naar school.
mijn eerste gold wing was een 1100 die kocht ik in 1991 met schade.
deze motor ruilde ik in op een gl 1500 in 1993.
de 1500 toen ik `m net had gekocht in 1993
in 1996 is de 1500 afgebrand in het centrum van leiden waar ik toen woonde.
dat was ook de aanleiding om de gl 1000 uit 1976 te kopen deze heb ik nog in een opslag staan.
de gl zo als hij was in 2006 met wat probeer dingen na dat hij in 1996 was afgebrand.
in 2006 kreg ik een tank van een yamaha r6 die over de kop was gegaan deze heb ik toen opengeslepen en uitgedeukt om passent te maken op de gl.
het eerste stukje R6 tank
de tank dummie.
het GL dashbord in de R6 kuip.het dashbord heb ik van hout gemaakt.
de kuip plaatsen( maken)
met orgineele uitlaat
het maken van 6 uitlaten
kuip oogt een beetje smal maar ik vind het wel wat hebben zo
De bedrading binnen gekregen en gelijk het achterlicht aangepast.
voor het voor licht en de knipperlichten voor ook nieuwe draadjes van de goldwing kan ik de r 6 verlichting voor ook aanpassen.
na 7 jaar stilstaan bleek alles in de carburateurs vast te zitten deze maar in de week gezet.
uiteindelijk voor gekozen om twee bij een sloop te halen.
nog wat foto`s van de fiets met veel bedrading
een fimpje maar blok loopt op 4 cilinders
youtu.be/yjdCG3HJk5Q
de kop er af gehaald en de koelkanaalen zitten dicht gekoekt.
de koelvloeistof die er uit kwam is aan het schiften.
de koelvloeistof
de kop
de olie en de aanslag in en om de cilinders
ik heb zelf het idee dat het oxidatie is van de koperen radiateur maar het kan ook zijn dat het te heet is geweest.
en het volgende blok bijna klaar om in te bouwen
het andere motorblok laten lopen en een filmpje gemaakt.
youtu.be/PuFKjmk3A3g
bij het andere blok bleven bij twee cilinders de kleppen open staan en ik kan het niet bedenken wat de oorzaak hier van is.
in deze kop zijn bij de middelste cilinder nieuwe kleppen ingegaan en die bleven ook open staan.
zo is een heel verhaal zo en nog niet eens afgelopen gaat nog heel wat werk in zitten.
groeten gert-jan
ik mocht toen op de tank zitten en dan reed mijn vader me naar school.
mijn eerste gold wing was een 1100 die kocht ik in 1991 met schade.
deze motor ruilde ik in op een gl 1500 in 1993.
de 1500 toen ik `m net had gekocht in 1993
in 1996 is de 1500 afgebrand in het centrum van leiden waar ik toen woonde.
dat was ook de aanleiding om de gl 1000 uit 1976 te kopen deze heb ik nog in een opslag staan.
de gl zo als hij was in 2006 met wat probeer dingen na dat hij in 1996 was afgebrand.
in 2006 kreg ik een tank van een yamaha r6 die over de kop was gegaan deze heb ik toen opengeslepen en uitgedeukt om passent te maken op de gl.
het eerste stukje R6 tank
de tank dummie.
het GL dashbord in de R6 kuip.het dashbord heb ik van hout gemaakt.
de kuip plaatsen( maken)
met orgineele uitlaat
het maken van 6 uitlaten
kuip oogt een beetje smal maar ik vind het wel wat hebben zo
De bedrading binnen gekregen en gelijk het achterlicht aangepast.
voor het voor licht en de knipperlichten voor ook nieuwe draadjes van de goldwing kan ik de r 6 verlichting voor ook aanpassen.
na 7 jaar stilstaan bleek alles in de carburateurs vast te zitten deze maar in de week gezet.
uiteindelijk voor gekozen om twee bij een sloop te halen.
nog wat foto`s van de fiets met veel bedrading
een fimpje maar blok loopt op 4 cilinders
youtu.be/yjdCG3HJk5Q
de kop er af gehaald en de koelkanaalen zitten dicht gekoekt.
de koelvloeistof die er uit kwam is aan het schiften.
de koelvloeistof
de kop
de olie en de aanslag in en om de cilinders
ik heb zelf het idee dat het oxidatie is van de koperen radiateur maar het kan ook zijn dat het te heet is geweest.
en het volgende blok bijna klaar om in te bouwen
het andere motorblok laten lopen en een filmpje gemaakt.
youtu.be/PuFKjmk3A3g
bij het andere blok bleven bij twee cilinders de kleppen open staan en ik kan het niet bedenken wat de oorzaak hier van is.
in deze kop zijn bij de middelste cilinder nieuwe kleppen ingegaan en die bleven ook open staan.
zo is een heel verhaal zo en nog niet eens afgelopen gaat nog heel wat werk in zitten.
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: mijn GL verhaal
Zo.... dit wordt een heel verhaal denk ik. Maar ook een heel bijzondere motor. Ik ben benieuwd naar het vervolg
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- director
- Berichten: 3913
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: mijn GL verhaal
Mooi verhaal Gert-Jan, en je bouwt een unieke Goldwing.
Ik vind de uitlaten erg mooi, het vooraanzicht is inderdaad een beetje vreemd.
Wanneer denk je 'm rijdend te hebben ?
Ik vind de uitlaten erg mooi, het vooraanzicht is inderdaad een beetje vreemd.
Wanneer denk je 'm rijdend te hebben ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
ik wilde dit jaar weer rijden maar zit op dit moment met twee kapotte polsen dus rijden zit er denk niet in dit jaar.
maar ik probeer nu zo veel mogelijk te doen voor de oparatie.
de uitlaten heb ik 3 jaar tegen aan zitten hikken hoe ik moest beginnen en in december ben ik gewoon wat gaan doen met dit als resutaat.
groeten gert-jan
maar ik probeer nu zo veel mogelijk te doen voor de oparatie.
de uitlaten heb ik 3 jaar tegen aan zitten hikken hoe ik moest beginnen en in december ben ik gewoon wat gaan doen met dit als resutaat.
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: mijn GL verhaal
Een echte hobby wing.
Kun je nog wat uurtjes aan kwijt.
Ga je hem als ie klaar is ook nog spuiten ???
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Kun je nog wat uurtjes aan kwijt.
Ga je hem als ie klaar is ook nog spuiten ???
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
- Locatie: Kapelle
Re: mijn GL verhaal
Je gw ziet er speciaal uit zo is er geen tweede ga zo door.
Je doet wat geen ander ooit zo denken mooi man waarschijnlijk uit nood geboren maar het ziet er best uit nog wat afwerking dan ziet het er ineens anders uit.
Ik zou je wing wel eens van dichtbij willen zien ooit !
Hier spreekt men echt van een uit de hand gelopen project zo lang dat duurt.
Je doet wat geen ander ooit zo denken mooi man waarschijnlijk uit nood geboren maar het ziet er best uit nog wat afwerking dan ziet het er ineens anders uit.
Ik zou je wing wel eens van dichtbij willen zien ooit !
Hier spreekt men echt van een uit de hand gelopen project zo lang dat duurt.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
uiteindekijk moet het er allemaal netjes uitzien en ik zit te denken om m lila met paars te laten spuiten.
wanneer hij klaar is weet ik niet maar de kans dat is steeds groter aan het worden.
kijken kan altijd hij staat in den haag en ik heb altijd koffie
groeten gert-jan
wanneer hij klaar is weet ik niet maar de kans dat is steeds groter aan het worden.
kijken kan altijd hij staat in den haag en ik heb altijd koffie
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
de koppelings leiding en de voorrem slang aangepast
en even naast zijn zusje gezet
groeten gert-jan
en even naast zijn zusje gezet
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: mijn GL verhaal
gaaf!!!!!
Ik heb er hier ook 1 in de schuur staan... wanneer pakken we die aan....
Ik heb er hier ook 1 in de schuur staan... wanneer pakken we die aan....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
nog een keer zo een project nou nee een is wel genoeg.
vandaag een spiegel steun gemaakt
nog een te gaan.
groeten gert-jan
vandaag een spiegel steun gemaakt
nog een te gaan.
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
spiegel op de kuip gezet
groeten gert-jan
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
- biettie
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: mijn GL verhaal
Zo, daar heb je aardig werk aan. Maar het komt goed, zie ik...
Veel succes verder!
Veel succes verder!
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
vandaag wilde ik een proefritje maken maar het mocht niet van mijn koppeling hij kwam niet vrij.
dus blok open en andere er in.
altijd makkelijk als je wat in de opslag hebt liggen
groeten gert-jan
dus blok open en andere er in.
altijd makkelijk als je wat in de opslag hebt liggen
groeten gert-jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: mijn GL verhaal
jeetje man, jij verwisselt koppelingen en blokken alsof het zekeringen zijn.
petje af voor al die technische kennis. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
petje af voor al die technische kennis. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 09:58
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijswijk
Re: mijn GL verhaal
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6