hondenaanhanger

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: hondenaanhanger

Bericht door mucha » 04 feb 2013, 06:58

Waardeer het ten zeerste dat men hier zijn mening uitlegt,
want ik heb gereageerd omdat ik er een hekel aan heb als er met uitspraken werden gegooid die niet onderbouwd worden.

En inderdaad, gaat het over 1 van mijn gezinsleden dan raak je een gevoelige snaar.
Gelukkig kent ons landje met al zijn nadelen ook een klein voordeel n.l. de vrije meningsuiting.
Ik respecteer deze dan ook, ook die van henk.
Ook al is hij het niet met me eens, we hebben toch iets met elkaar gemeen,
ik ben jarenlang coördinator geweest van de dierenambulance in enschede.
Dus maak je niet druk, een eigen mening en kritiek durven geven,
zijn een goede en sterke eigenschap en laat zien waar je voor staat.

Zouden er meer moeten doen.
Groet
willy
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: hondenaanhanger

Bericht door Wup » 04 feb 2013, 13:15

En... zo is dat, helemaal gelijk. :)
Case closed.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

peter

Re: hondenaanhanger

Bericht door peter » 04 feb 2013, 13:25

Forza wil gewoon een aanhangertje voor zijn hond. Dat is alles.... Sommige culturen stoppen ze in de pot, hier stoppen we ze in de aanhanger!

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: hondenaanhanger

Bericht door Wup » 04 feb 2013, 13:36

Zo had ik het nog niet bekeken Peter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: hondenaanhanger

Bericht door Devoraz » 04 feb 2013, 14:18

Ik heb hier vorig jaar ook een topic gestart over een hondertrailer. Mijn grootste (probleem)punt was ook altijd de uitlaatgassen. Tevens, als ik zie dat in het grootste deel van de trailers de hond MOET liggen en dus niet kan staan als de kar dicht is, lijkt me dat ook niet fijn voor de hond. Ook heb ik geen idee of mijn hond het wel leuk vindt om met de motor mee te gaan en zo vaak zullen mijn vrouw en ik niet samen op de motor ergens heen gaan. Onze hond (een Beagle) is net te groot om op de tank te vervoeren en ik voel er niets voor om mijn topkoffer hiervoor te verbouwen (waarschijnlijk is hij zelfs daar te groot voor).

Ik heb dus persoonlijk afgezien van het idee om de hond op de motor mee te nemen.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Re: hondenaanhanger

Bericht door Forza1961 » 13 mei 2013, 10:40

Zoals jullie in mijn avatar kunnen zien rij ik inmiddels met de aanhanger. Ik heb de eerste keer de fout gemaakt om er een dekbed in te leggen en teveel ventilatie aan te brengen. Er kan dan sprake zijn behoorlijke tocht.
Inmiddels ligt de hond op een matras en rij ik niet harder dan 100 km/uur op de snelweg (Hoe hard mag je er trouwens mee???). En heb ik er een rooster extra bij opgezet. Om het uur stop ik en als ik mijn Collie uitlaat langs de snelweg (op een daarvoor bestemde plek) dan is de hond super blij en enthousiast. Het feit dat hij mee mag weegt blijkbaar zwaarder voor de hond. Na de rit van meestal 200 km (vriendin woont ver weg) is hij kwiek en monter. Ervaar geen negatieve zaken verder. Maar dit is een optische waarneming.
Droom het en je kunt het!

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: hondenaanhanger

Bericht door Honda GL Castlebiker » 13 mei 2013, 12:34

Ik denk dat iemand die een hond meeneemt in een aanhanger (in dit geval) dat doet omdat hij van die hond houdt, dat hij die gezellig mee wil nemen in plaats van alleen achter te laten (in bijvoorbeeld een hondenhok). Heb er ook geen problemen mee eigenlijk. Dat mensen speciaal voor de hond een aanhanger kopen, zegt eigenlijk toch al veel over de liefde voor de hond. Als die hond voor een 2e of 3e keer mee gaat / moet, en hij loopt graag naar de aanhanger, zal de hond het wel goed vinden. Moet je hem er naartoe trekken/sleuren (!?), dan is het beter de hond thuis te laten. Zal per geval schelen.

Als ik zie hoe dieren bij het circus af en toe opgesloten zitten. Dan zou het circus meteen afgeschaft mogen worden. Maar zo kunnen we verder blijven gaan.

We hadden eens een konijn. Dat beest heeft een jaar in een kooi gezeten van wat is het, 100cm bij 60cm. Tot dat we het beest uiteindelijk los hebben gelaten in het bos. Misschien trekt hij het niet in de natuur, maar heeft hij tenminste de 2e helft van z'n leven nog even kunnen rennen, snuffelen en misschien wel met andere konijnen spelen zoals het eigenlijk hoort (en misschien nog wel een vrouwtjeskonijn kunnen dekken, dat vinden ze ook leuk dacht ik :mrgreen: ). En hoeveel mensen hebben er een vogeltje in een klein kooitje zitten? Eigenlijk wordt zo'n beestje geboren met levenslang.

Forza1961, dat je nog veel aangename ritjes met je collie mag hebben naar je vriendin toe.

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Re: hondenaanhanger

Bericht door Snowdog » 13 mei 2013, 21:01

Forza1961 schreef: . . . . . (Hoe hard mag je er trouwens mee???).

In Nederland mag je er 90 KM per uur mee rijden .

Gr Ron .
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Re: hondenaanhanger

Bericht door Forza1961 » 10 aug 2013, 16:48

Liep al een paar dagen bij de buurman langs; hij handelt in allerlei zaken. Soort stiefbeen en zoon loods. Hij had een aanhangertje staan voor 100 Euro en deze heb ik maar gekocht. Hij is vederlicht. Er past wel een dog in en laten we deze nu net in de toekomst aan willen schaffen. Moet hem wel helemaal geschikt maken. Ik heb de komende tijd dus weer wat te doen. :D
De aanhanger is wel vrij breed, 1.40 meter. Heb even nagekeken en een aanhanger mag maximaal 2.00 meter zijn las ik. Ik weet niet of het lukt een foto te plaatsen. Want ik zit aan mijn maximum of zo?
Wordt vervolgd. :)
Droom het en je kunt het!

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: hondenaanhanger

Bericht door cooper » 11 aug 2013, 18:24

Forza1961 schreef:...
De aanhanger is wel vrij breed, 1.40 meter. Heb even nagekeken en een aanhanger mag maximaal 2.00 meter zijn las ik. :)

Ik ken de nederlandse wetgeving niet op dat vlak, maar in Belgie is de max. breedte voor een motoaanhanger 1 meter. :?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: hondenaanhanger

Bericht door Devoraz » 11 aug 2013, 20:06

Dit is de regel zoals ik hem op internet vond.

Voor de maten van een motoraanhanger is de wet wat specifieker: een aanhangwagen mag inclusief lading niet breder zijn dan 1 meter, niet hoger dan 1 meter en niet langer dan 2,50 meter, gerekend van het hart van de achteras tot aan de achterzijde van de aanhangwagen.

Maar volgens mij mag hij zelfs 2 meter breed zijn... oh ja, en de aanhanger mag niet meer dan 1 as hebben.

Dit zijn de officiële, wettelijke maten waar in de praktijk nogal eens van afgeweken wordt. :wink:

Update:
Deze komt uit het regelement:

Code: Selecteer alles

5.18.19 Regeling voertuigen
2. Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: hondenaanhanger

Bericht door Cor » 29 sep 2013, 09:52

voor degene die graag zijn?haar hond mee willen nemen ,het hoeft niet altijd in een klein karretje of reis mand.
Als ik hond was dan zal ik met minder dan dit geen genoegen nemen. 8) 8)
groeten cor.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Re: hondenaanhanger

Bericht door Forza1961 » 03 okt 2013, 14:05

Erg gaaf.... :D :D :D
Droom het en je kunt het!

goldwingmat
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2015, 21:35
Type Goldwing: GL1200

Re: hondenaanhanger

Bericht door goldwingmat » 05 apr 2015, 10:45

morgen met mat ik heb een vraag hoe lang mag een trekstang zijn van de honde wagen van trekhaak tot de bak ik hoor het wel gr en fijne paasen

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: hondenaanhanger

Bericht door cooper » 05 apr 2015, 12:25

Ook welkom bij de bende Mat.
Ons voorstellen doen we hier viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false; is wel even netjes en beleefd zodat we weten tegen wie we praten.
En moest je even de tijd hebben genomen om eerst een beetje rond te lezen ivm je probleem had je dit "de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m" drie postings hoger zelf ook wel terug gevonden. :wink:
Enne, natuurlijk ook voor jou een zalig Paasfeest!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie