terug van de vogezen

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

terug van de vogezen

Bericht door sandor » 11 aug 2007, 10:33

Hallo allemaal we zijn net terug van de vogezen (Xonrupt- Longemer)prachtig was de vakantie, zondag en maandag zonnig , dinsdag en woensdag veel mist in de bergen (wel tof om eens door te rijden , iedereen deed het traagjes) eenmaal inde dorpen en steden was het weer goed.
Op de terugweg (donderdag) sloeg het noodlot echter toe , ongeveer in Capellen juist terug over de grens een platte acherband (bijna in één keer leeg gelopen ) aan zo een 100 km /uur .
Moto begint te stinken naar rubber en heen en weer te slaan , gelukkig reden we op het eerste rijvak ik heb hem zij gang laten gaan naar het pechvak.
Daarna heb ik daar een heel tijdje de moto moeten vasthouden omdat hij te laag "hangde " door de platte band kreeg ik hem niet op de zij of middenpoot
Toen stopten twee vriedelijke "gendarmen" op hunne BMW en hebben ons geholpen om hem op de middenbok te zetten .
Enfin dit gebeurde om 16h en om kort te zijn om 24h waren we thuis in Kortrijk(met een vervangwagen) na een hele reeks garages en bandencentales te hebben afgereden met de pechdienst allemaal gesloten of ze zagen er geen doen
aan.Zaterdagmorgen nu en de moto is op weg naar huis (hopelijk intact)

Eagle

Bericht door Eagle » 11 aug 2007, 11:06

Pffff, wat een pech aan het einde van je vakantie.

Verder begrijp ik wel dat je het er naar je zin hebt gehad.

Succes met je motor

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Bericht door frank's » 11 aug 2007, 16:04

tja je had een einde van een leuke vakantie toch iets anders voorgesteld,
maar gelukkig heb je je wing overeind gehouden anders was het nog veel erger geweest.
Niet meer aan denken en als hij terug is gewoon weer lekker toeren ben je allses zo weer vergeten.
frank

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 11 aug 2007, 17:42

Dit is de schrik van elke motorrijder denk ik een lekke band, nog van geluk spreken dat het de achterband was en niet de voorband.
Vraagje ik heb zelf een pechverzekering bij Touring, als ik het goed begrijp hebben ze je motor opgetakeld. Zijn deze mensen daar goed voor uigerust om een zware motor zoals de GW op te takelen zonder bijkomende schade te berokkenen


Groetjes



Rudi

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

terug van de vogezen

Bericht door sandor » 11 aug 2007, 20:02

Welja alles ging goed, de pechdienst kwam ter plaatse met een vrachtwagen waarvan het laadplateau eraf kon schuiven ik ben er zelf kunnen op rijden , dan goed vastgesjord en hij stond vast als een rots(op beide wielen).
Dan terug het plateau erop schuiven , en weg ermee.
Het vastsjorren gebeurd aan de valbaren voor en achter.
gelukkig draaide de motor nog , het zou anders zijn als de moto er niet "zelfstandig" op kan rijden , dan moeten ze hem erop trekken met een lier .
De man die ons kwam ophalen was wel iemand met heel veel ervaring.
Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg, ik zou in ieder geval nooit meer zonder een verzekering voor pech en ongeval naar het buitenland vertrekken , gelukkig had ik er ééntje 8) :lol: 8) :lol:
Deze namiddag heb ik de gw mogen afhalen bij mijn dealer bij mij thuis hij heeft er een nieuwe band opgelegd , alles inbegrepen (werk, balanseren en rescilage 214euro ik denk dat dat een redelijke prijs is.
Groetjes 8) :lol: 8) :lol:

Plaats reactie