Vreemd verschijnsel cruise control

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Eagle

Vreemd verschijnsel cruise control

Bericht door Eagle » 24 apr 2007, 00:13

Hoi,

Ik heb mijn 1e 150 mile erop ztten en ik merk dat als ik de C.C. gebruik bij bv 60 mile, hij steeds harder gaat. Dan gebruik ik de knop om langzamer te gaan rijden en als ik dat gedaan heb naar bv 50 mile dan schiet hij weer terug naar 60 mile en daarna weer harder....

Ik snap er geen ... van

wie o wie weet hier iets op...

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

cruise controle

Bericht door pepewing » 24 apr 2007, 13:12

je zou eerst eens moeten zien of hij over de 80 mijl gaat. Normaal is dat het max. dat ze kunnen, als ze er wel over gaan, kan je er vanuit gaan dat ze 2 kabels hebben verwisselt om zo een hoger snelheid te krijgen.

http://www.goldwing-world.com/cruise_control.htm

laten we veronderstellen dat hij dus blijft steken op 80, dan is er maar een reden en dat is het knopje voor acceleren, dat een vals kontakt blijf maken en vandaar hij versneld (tot max 80)
is dus rechterkant van t stuur, heb je 2knoppen , bovenste is de "versnel" knop, ik vermoed sterk dat daar iets 'loos'is....
succes, hou ons op de hoogte, :D :) :? :roll:
groetjes

Eagle

Bericht door Eagle » 24 apr 2007, 21:58

Update,

Heb nu langer gereden, dus meer ervaring, en ik merk dat hij erg wisselvallig is. De c.c. kan de snelheid niet vast houden. Stel ik hem bv in op 50 mile dan varieert hij tussen de 45 en de 55 mile en dat gaat schoksgewijs. Ik zelf kan nog beter mijn snelheid houden.

Een zeer vervelende situatie zo. Ik vermoed zelf iets van een vuil contact. Ook omdat hij op een hobbelige weg ook van de c.c. afschiet. De km-teller werkt goed.

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

cruise controle

Bericht door pepewing » 24 apr 2007, 22:08

da is al een ander verhaal nu.
Dan stel ik toch voor dat je je milleteller kabel eens grondig bekijkt (smeren) en maar da is niet meteen simpel...de actuator (laten )afstellen.
normaal mag de c.c maar 1 a 2 km schommelen
groetjes

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 30 apr 2007, 05:31

Hallo Edi

Ik zou eens goed naar alle aansluitingen van de kabels kijken die naar de CC gaan en ook de schakelaars. Als je het zelf gaat doen ( wat uiteraard met een simpel ohm metertje te doen is) moet je goed kijken welk bouwjaar je fiets is, na '93 is er een andere cc in gekomen, die haalt het snelheids signaal niet van de tellerkabel maar van de nokkekas.
Tellerkabel smeren zou ik niet aan beginnen, zeker omdat je teller geen afwijkingen vertoont.

Groeten en succes
Ronwing

Eagle

Bericht door Eagle » 30 apr 2007, 16:26

Hoi,

Ik krijg de indruk dat de cc weinig gebruikt is :shock: Ik merk namelijk dat hij steeds minder prolemen heeft. Of ik rijd misschien op gladdere wegen :)

Ik kon in ieder geval niet harder dan 80 mile op de cc. Bij ruim 75 stopt hij. Ik kan wel acc, maar dan valt de cc uit en blijft hij niet op de laatstse stand hangen. (hoop dat ik het zo duidelijk uitleg)

Als er nog wijzigingen zijn dan laat ik het wel weten.

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 04 mei 2007, 18:55

Hoi Edi

Het lijkt indedaad of het wat slechte contacten in je schakelaars of draden is geweest.
Stoppen bij 80 mijl klopt, daar is de cc begrenst :evil: .
Meer weten over de cc kijk even op mijn homepage http://members.chello.nl/r.lang3 :wink:

groetjes
Ronald

Plaats reactie