Aanschaf andere (lees 1500SE) wing

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Eagle

Aanschaf andere (lees 1500SE) wing

Bericht door Eagle » 05 apr 2007, 17:33

Hoi,

Na mijzelf te hebben ingeschreven en bijna alle berichten te hebben gelezen heb ik eigenlijk toch een vraag.

Ik ga komende zaterdag naar een '92-er 1500SE kijken met 43000 miles erop. Hij is inclusief aanhanger en er word 10.000 voor gevraagd. Op de foto's die ik reeds toegezonden heb gekregen is het een hele mooie fiets.
Toch ff foto erbij proberen:

Afbeelding

Daar ik met de 1000 en de 1100 en nu ook met de 1200 al redelijk wat kosten heb moeten maken (daarom de 1200 er ook uit) wil ik graag weten waar ik op moet letten, behalve dan de uitlaten (had ik al gelezen) en het balhoofd.

Ik heb bij Vincent's winghouse al proef gereden op een (ik meen) '89-er 1500 en das een wereld van verschil ten opzichte van de 1200. Deze 1500 was echter al verkocht.

Ik hoor graag van jullie...

Groetjes Edi

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 05 apr 2007, 19:20

voorvork aan de benen voelen of ze niet vettig zijn, remmen,enne ikke heb dezelfde :lol:en rijd veel beter dan een 1200 die heb ik ook gehad
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 05 apr 2007, 19:45

Hoi eagle
Sluit mezelf bij bikervivi aan een 1500 se rijdt een stuk soepeler dan een 1200.
Ik zelf heb een 1200 aspencade uit 1984 gehad best een lekkere wing.
Ik heb nu dus een 1500 se uit 1992 en je merkt dat de techniek niet heeft stil gestaan .
ik vindt dat de 1500 beter stuurt en beter in balans is.
Maar dat vindt ik dus probeer het eens (proefrit?)

Groetjes Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 05 apr 2007, 21:35

:D 'hay eagle ziet er mooi uit de 1500se zo op de foto ik heb zelf 'n 1500aspegate 89er ook met aanhanger rijdt geweldig. kijk wel even naar de rem schijven want die zijn nogal prijzig heb op de mijne 'n achterschijf moeten vervangen net buiten de garantie.
groeten gerbet

Eagle

Bericht door Eagle » 05 apr 2007, 21:46

Zoals gezeg, ik ga er zaterdag heen. Proefrit op een andere wing al gemaakt. Zal zaterdag posten hoe ik het ervaren heb.

Eagle

Bericht door Eagle » 06 apr 2007, 16:28

Resume:

- Balhoofd, motor op de bok, stuur recht en van de grond?
- uitlaten, dempers in knijpen (na toestemming en met koude motor)
- poten van de voorvork, voelen of ze niet vettig zijn
- voltmeter op de acuu voor aantal volts. Wat is een gezonde spanning met volle verlichting aan?? is dat 14.5 volt of die omgeving?
- remschijven, hoe dun die zijn.
- aansluiting/laswerk trekhaak.

Hebben er mensen nog tips over de aanhanger, waar ik op moet letten.
behalve dan bv:
- scheuren in het laswerk en
- profiel banden
- verlichting + aansluiting ervan


Ik hoor het graag,

groetjes Edi

p.s. sorry als ik ineens zo nadrukkelijk aanwezig ben, maar ik vind het een hoop geld en wil niet een slechte motor kopen. Vandaar mijn vragen.

Appiewing

Bericht door Appiewing » 06 apr 2007, 17:04

Hou er rekening mee dat als je een 1500 koopt uit de begin serie 1988/1989 dat de carburateurs kuren kunnen vertonen.
Ik denk dat je deze vraag of bij Bikers-Best of bij Antoon neer moet leggen.
Ik weet wel dat men het altijd heeft over de slechte serie van die bouwjaren.

Eagle

Bericht door Eagle » 06 apr 2007, 17:06

Appiewing schreef:Hou er rkeneing mee dat als je een 1500 koopt uit de begin serie 1988/1989 dat de carburateurs kuren kunnen vertonen.
Ik denk dat je deze vraag of bij Bikers-Best of bij antoon neer moet leggen.
Ik weet wel dat men het altijd heeft over de slcevhte serie van die bouwjaren.
Betreft een '92-er :) maar bedankt :D

Eagle

Bericht door Eagle » 14 apr 2007, 13:38

Ik wil even doorgeven dat ik de wing ga kopen. Hij is technisch gekeurd en daar bleek wat ik bij de proefrit al had bemerkt, dat de voorremschijf krom was. Dit word nu verholpen en dan ga ik hem komende week halen. Mits ik ergens tijd heb, want ik heb het heel druk met werken :(

Ik wil hierbij iedereen bedanken voor zijn inbreng en misschien tot op de meeting in Limburg bij de club ????

Afbeelding

Groetjes Edi

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Van Harte.

Bericht door japie de cipier » 14 apr 2007, 15:57

beste Eagle.

van harte met je aankoop, hij/zij ziet er super uit en het zal ook wel grandiose rijden. ik wens je heel veel veilige kilometers en dat je nog in de lengte van dagen mag genieten van je mooie fiets.
vr gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 14 apr 2007, 17:08

:D :D Beste Eagel
ook van harte met de aankoop van de motor.
Het is een pracht van 'n wing zo op de foto .
Veel veilige km. en 'n hoop mooie toerritten.
Groeten gerbet uit twello

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 14 apr 2007, 17:22

proficiat heel veel droge en veilige km gewenst
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

PROFICIAT

Bericht door bertzwanen » 14 apr 2007, 18:47

EAGLE Proficiat met jullie nieuwe Goldwing. :D
En dat er maar vele veilige km mee gereden worden.
misschien op het treffen of ergens anders willen wij de wing graag aanschouwen.
Ziet er op de foto al heel mooi uit. :shock:
En hoezo weinig tijd ?
Je gaat toch niet iedere week een andere wing kopen. :?:
Of moet ik hem even voor je halen :lol:

Groeten Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 14 apr 2007, 18:58

gefeliciteerd met zo'n mooie 1500, veel veilige km's toegewenst !
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Eagle

Re: PROFICIAT

Bericht door Eagle » 14 apr 2007, 19:12

bertzwanen schreef: En hoezo weinig tijd ?
Je gaat toch niet iedere week een andere wing kopen. :?:
Of moet ik hem even voor je halen :lol:

Groeten Bert en Diana :wink:
Het probleem zit hem in het werk. :? Op 1 april 2007 is er een nieuwe regelgeving ingetreden en dat resulteerde in het feit dat er landelijk nog maar 10% gecertificeerd is van de mensen die dit werk uitvoeren. Dit aantal loopt langzaam op. Aangezien het werk toch door moet gaan worden de mensen die inmiddels wel volgens de nieuwe richtlijnen gecertificeerd zijn heel veel ingepland. Dusdanig dat ik volgende week 2 dagen verplicht van de baas vrij ben :) Hij vond het te gek worden. Dus ik denk dat ik dan ook maar meteen mijn motor ga halen die dag. :)

Beetje achtergrond info over mij... :)

Mocht je je afvragen wat voor werk ik doe, ik werk in het spoor en niet als conducteur, maar als iemand die een trein die op een buitendienst gesteld spoor rijd begeleid, zodat deze geen mensen aanrijd of over een openstaande overweg rijd enz...enz...

Nu (momenteel) moet ik dus naar Groningen-Zuidbroek. De keet staat in Sappemeer en dat is voor mij 248 kilometer rijden. Vanmorgen had ik het heel zwaar, dus heb ik een pensioen opgezocht en ben morgen dus niet thuis.

Groetjes Edi

Plaats reactie