Aanschaf andere (lees 1500SE) wing
Aanschaf andere (lees 1500SE) wing
Hoi,
Na mijzelf te hebben ingeschreven en bijna alle berichten te hebben gelezen heb ik eigenlijk toch een vraag.
Ik ga komende zaterdag naar een '92-er 1500SE kijken met 43000 miles erop. Hij is inclusief aanhanger en er word 10.000 voor gevraagd. Op de foto's die ik reeds toegezonden heb gekregen is het een hele mooie fiets.
Toch ff foto erbij proberen:
Daar ik met de 1000 en de 1100 en nu ook met de 1200 al redelijk wat kosten heb moeten maken (daarom de 1200 er ook uit) wil ik graag weten waar ik op moet letten, behalve dan de uitlaten (had ik al gelezen) en het balhoofd.
Ik heb bij Vincent's winghouse al proef gereden op een (ik meen) '89-er 1500 en das een wereld van verschil ten opzichte van de 1200. Deze 1500 was echter al verkocht.
Ik hoor graag van jullie...
Groetjes Edi
Na mijzelf te hebben ingeschreven en bijna alle berichten te hebben gelezen heb ik eigenlijk toch een vraag.
Ik ga komende zaterdag naar een '92-er 1500SE kijken met 43000 miles erop. Hij is inclusief aanhanger en er word 10.000 voor gevraagd. Op de foto's die ik reeds toegezonden heb gekregen is het een hele mooie fiets.
Toch ff foto erbij proberen:
Daar ik met de 1000 en de 1100 en nu ook met de 1200 al redelijk wat kosten heb moeten maken (daarom de 1200 er ook uit) wil ik graag weten waar ik op moet letten, behalve dan de uitlaten (had ik al gelezen) en het balhoofd.
Ik heb bij Vincent's winghouse al proef gereden op een (ik meen) '89-er 1500 en das een wereld van verschil ten opzichte van de 1200. Deze 1500 was echter al verkocht.
Ik hoor graag van jullie...
Groetjes Edi
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Hoi eagle
Sluit mezelf bij bikervivi aan een 1500 se rijdt een stuk soepeler dan een 1200.
Ik zelf heb een 1200 aspencade uit 1984 gehad best een lekkere wing.
Ik heb nu dus een 1500 se uit 1992 en je merkt dat de techniek niet heeft stil gestaan .
ik vindt dat de 1500 beter stuurt en beter in balans is.
Maar dat vindt ik dus probeer het eens (proefrit?)
Groetjes Bert en Diana
Sluit mezelf bij bikervivi aan een 1500 se rijdt een stuk soepeler dan een 1200.
Ik zelf heb een 1200 aspencade uit 1984 gehad best een lekkere wing.
Ik heb nu dus een 1500 se uit 1992 en je merkt dat de techniek niet heeft stil gestaan .
ik vindt dat de 1500 beter stuurt en beter in balans is.
Maar dat vindt ik dus probeer het eens (proefrit?)
Groetjes Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- gerbet
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
- Locatie: Twello
Resume:
- Balhoofd, motor op de bok, stuur recht en van de grond?
- uitlaten, dempers in knijpen (na toestemming en met koude motor)
- poten van de voorvork, voelen of ze niet vettig zijn
- voltmeter op de acuu voor aantal volts. Wat is een gezonde spanning met volle verlichting aan?? is dat 14.5 volt of die omgeving?
- remschijven, hoe dun die zijn.
- aansluiting/laswerk trekhaak.
Hebben er mensen nog tips over de aanhanger, waar ik op moet letten.
behalve dan bv:
- scheuren in het laswerk en
- profiel banden
- verlichting + aansluiting ervan
Ik hoor het graag,
groetjes Edi
p.s. sorry als ik ineens zo nadrukkelijk aanwezig ben, maar ik vind het een hoop geld en wil niet een slechte motor kopen. Vandaar mijn vragen.
- Balhoofd, motor op de bok, stuur recht en van de grond?
- uitlaten, dempers in knijpen (na toestemming en met koude motor)
- poten van de voorvork, voelen of ze niet vettig zijn
- voltmeter op de acuu voor aantal volts. Wat is een gezonde spanning met volle verlichting aan?? is dat 14.5 volt of die omgeving?
- remschijven, hoe dun die zijn.
- aansluiting/laswerk trekhaak.
Hebben er mensen nog tips over de aanhanger, waar ik op moet letten.
behalve dan bv:
- scheuren in het laswerk en
- profiel banden
- verlichting + aansluiting ervan
Ik hoor het graag,
groetjes Edi
p.s. sorry als ik ineens zo nadrukkelijk aanwezig ben, maar ik vind het een hoop geld en wil niet een slechte motor kopen. Vandaar mijn vragen.
Betreft een '92-er maar bedanktAppiewing schreef:Hou er rkeneing mee dat als je een 1500 koopt uit de begin serie 1988/1989 dat de carburateurs kuren kunnen vertonen.
Ik denk dat je deze vraag of bij Bikers-Best of bij antoon neer moet leggen.
Ik weet wel dat men het altijd heeft over de slcevhte serie van die bouwjaren.
Ik wil even doorgeven dat ik de wing ga kopen. Hij is technisch gekeurd en daar bleek wat ik bij de proefrit al had bemerkt, dat de voorremschijf krom was. Dit word nu verholpen en dan ga ik hem komende week halen. Mits ik ergens tijd heb, want ik heb het heel druk met werken
Ik wil hierbij iedereen bedanken voor zijn inbreng en misschien tot op de meeting in Limburg bij de club ????
Groetjes Edi
Ik wil hierbij iedereen bedanken voor zijn inbreng en misschien tot op de meeting in Limburg bij de club ????
Groetjes Edi
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Van Harte.
beste Eagle.
van harte met je aankoop, hij/zij ziet er super uit en het zal ook wel grandiose rijden. ik wens je heel veel veilige kilometers en dat je nog in de lengte van dagen mag genieten van je mooie fiets.
vr gr japie
van harte met je aankoop, hij/zij ziet er super uit en het zal ook wel grandiose rijden. ik wens je heel veel veilige kilometers en dat je nog in de lengte van dagen mag genieten van je mooie fiets.
vr gr japie
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- bikervivi
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Schoten (B)
- Contacteer:
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
PROFICIAT
EAGLE Proficiat met jullie nieuwe Goldwing.
En dat er maar vele veilige km mee gereden worden.
misschien op het treffen of ergens anders willen wij de wing graag aanschouwen.
Ziet er op de foto al heel mooi uit.
En hoezo weinig tijd ?
Je gaat toch niet iedere week een andere wing kopen.
Of moet ik hem even voor je halen
Groeten Bert en Diana
En dat er maar vele veilige km mee gereden worden.
misschien op het treffen of ergens anders willen wij de wing graag aanschouwen.
Ziet er op de foto al heel mooi uit.
En hoezo weinig tijd ?
Je gaat toch niet iedere week een andere wing kopen.
Of moet ik hem even voor je halen
Groeten Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
gefeliciteerd met zo'n mooie 1500, veel veilige km's toegewenst !
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Re: PROFICIAT
Het probleem zit hem in het werk. Op 1 april 2007 is er een nieuwe regelgeving ingetreden en dat resulteerde in het feit dat er landelijk nog maar 10% gecertificeerd is van de mensen die dit werk uitvoeren. Dit aantal loopt langzaam op. Aangezien het werk toch door moet gaan worden de mensen die inmiddels wel volgens de nieuwe richtlijnen gecertificeerd zijn heel veel ingepland. Dusdanig dat ik volgende week 2 dagen verplicht van de baas vrij ben Hij vond het te gek worden. Dus ik denk dat ik dan ook maar meteen mijn motor ga halen die dag.bertzwanen schreef: En hoezo weinig tijd ?
Je gaat toch niet iedere week een andere wing kopen.
Of moet ik hem even voor je halen
Groeten Bert en Diana
Beetje achtergrond info over mij...
Mocht je je afvragen wat voor werk ik doe, ik werk in het spoor en niet als conducteur, maar als iemand die een trein die op een buitendienst gesteld spoor rijd begeleid, zodat deze geen mensen aanrijd of over een openstaande overweg rijd enz...enz...
Nu (momenteel) moet ik dus naar Groningen-Zuidbroek. De keet staat in Sappemeer en dat is voor mij 248 kilometer rijden. Vanmorgen had ik het heel zwaar, dus heb ik een pensioen opgezocht en ben morgen dus niet thuis.
Groetjes Edi