De BMW is natuurlijk ook smaller en lichter, het is een viercilinder en heeft injectie in plaats van carburateurs. En dat zijn ook dingen die m.i. een positieve invloed op het brandstofverbruik hebben.viking schreef:dat is wel aan de forse kant. Ik rij zelf behoorlijk stevig en vaak met 2 personen en ik kom op ca. 1:13.5 uit. Ik heb hiervoor ook een BMW K1200LT gehad en die liep bijna 1:20. Maar daar zit ook 10 jaar tussen en de ontwikkelingen gaan door.
verbruik 1500
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: brandstof verbruik
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: verbruik 1500
NOODKREET
Hallo ik wil ook graag een duit uit het zakje halen,
Want mijn Goldwing (apr 1988, Nederlands model) zuipt als 6 keteliers , rustig rijden 1:13,7 snelweg rit 1:11,5 of erger en dan rij ik solo en kom ik niet boven de 130 KM/u het zuinigst reed ik bij een toerrit 1:14,7 dat moet toch beter kunnen want ik schaar mij echt onder de rustige rijders.
Ik heb intussen de luchtsensor direct op het luchtfilterhuis gemonteerd ,direct ook maar 6 nieuwe bougies en het luctfilter vervangen, toen ik toch bezig was ook de olie + oliefilter maar ververst, carburateur gereinigd en daarna 2x na het tanken een flesjes carburateur reiniger aan de brandstof toegevoegd.
Resultaat: HIJ ZUIPT NOG STEEDS, en dat mag alleen als ik abrupt mijn rechter pols veel beweeg(,want als ik zuip gebeurt dat namelijk ook )
Motor start goed,met choke handel half naar beneden, soms lijkt het wel of hij te veel brandstof krijgt bij het starten,(benzine stank) en bij warme motor lijkt het wel te weinig want dan loopt de motor horten en stoten net of er een of meer cylinders net even niet mee doen gedurende 5-10 sec en dan loopt hij mooi rond.
Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?
Hallo ik wil ook graag een duit uit het zakje halen,
Want mijn Goldwing (apr 1988, Nederlands model) zuipt als 6 keteliers , rustig rijden 1:13,7 snelweg rit 1:11,5 of erger en dan rij ik solo en kom ik niet boven de 130 KM/u het zuinigst reed ik bij een toerrit 1:14,7 dat moet toch beter kunnen want ik schaar mij echt onder de rustige rijders.
Ik heb intussen de luchtsensor direct op het luchtfilterhuis gemonteerd ,direct ook maar 6 nieuwe bougies en het luctfilter vervangen, toen ik toch bezig was ook de olie + oliefilter maar ververst, carburateur gereinigd en daarna 2x na het tanken een flesjes carburateur reiniger aan de brandstof toegevoegd.
Resultaat: HIJ ZUIPT NOG STEEDS, en dat mag alleen als ik abrupt mijn rechter pols veel beweeg(,want als ik zuip gebeurt dat namelijk ook )
Motor start goed,met choke handel half naar beneden, soms lijkt het wel of hij te veel brandstof krijgt bij het starten,(benzine stank) en bij warme motor lijkt het wel te weinig want dan loopt de motor horten en stoten net of er een of meer cylinders net even niet mee doen gedurende 5-10 sec en dan loopt hij mooi rond.
Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- bowser
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: verbruik 1500
Je zou hem is kunnen laten afstellen, dat wil zeggen carburateurs synchroom laten zetten
Heb zelf een 89er had daar ook de sensor voor onder de kuip zitten en deze verplaats naar het luchtfilterhuis ging van 1op15 naar 1op 11
Dus deze toch maar weer terug gezet op zijn oude plekkie
Ja en je poot van de rem houden worden ze ook zuiniger van
Heb zelf een 89er had daar ook de sensor voor onder de kuip zitten en deze verplaats naar het luchtfilterhuis ging van 1op15 naar 1op 11
Dus deze toch maar weer terug gezet op zijn oude plekkie
Ja en je poot van de rem houden worden ze ook zuiniger van
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: verbruik 1500
Benzine stank is al een teken dat er ergen iets niet goed zit, lekkage of iets dergelijks.
Verder zit er rondom de carburateurs een hele hoop slangetjes en regel kleppen, als daar wat mee mis is dan kan hij natuur ook wat meer gaan gebruiken.
Als eerste zou ik eens gaan uitzoeken naar de benzine lucht, waar deze vandaan komt.
Groeten Pierre
Verder zit er rondom de carburateurs een hele hoop slangetjes en regel kleppen, als daar wat mee mis is dan kan hij natuur ook wat meer gaan gebruiken.
Als eerste zou ik eens gaan uitzoeken naar de benzine lucht, waar deze vandaan komt.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: verbruik 1500
Volgens mij word het tijd om je carbs na te laten kijken...
Klinkt als een vlotter die blijft hangen...
Of de choke die open blijft hangen...
Ff naar een goldwing dokter gaan... dit gaat mijn kennis te buiten... ik ben niet zo'n carb mens
Gr. Harm
Klinkt als een vlotter die blijft hangen...
Of de choke die open blijft hangen...
Ff naar een goldwing dokter gaan... dit gaat mijn kennis te buiten... ik ben niet zo'n carb mens
Gr. Harm
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: verbruik 1500
ikke heb een vraag hebben alle jaartallen 1500 een zgn idlle knop (ijle lucht) of hebben alleen jaartal 88>91 en is dit ding
mechanies of zit er nog ergens een electries schakeling de mijne is niet onder de 1:11 te krijgen en hed geen zin
om in de zomer de carbs te vervangen cq echt te reinigen doen we in de winter maar blijft k....t dat je voor een
beetje rit twee volle tanken benzine kwijt bent. je rijd echt niet gezzellie .
appie abc
mechanies of zit er nog ergens een electries schakeling de mijne is niet onder de 1:11 te krijgen en hed geen zin
om in de zomer de carbs te vervangen cq echt te reinigen doen we in de winter maar blijft k....t dat je voor een
beetje rit twee volle tanken benzine kwijt bent. je rijd echt niet gezzellie .
appie abc
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: verbruik 1500
de idle knop is om het stationair toerental te verstellen
ik had ook ooit last van een hoog verbruik, en dat ging samen met een flinke benzine stank
oorzaak: uitgedroogde pakkingen van de carburateur
remedie: carburateur revisie
daarna was het verbruik van 1:12 naar 1:17 gegaan en het stotteren in lage toeren was toen ook verholpen
helaas was dit geen goedkope actie, maar wel even bedenken dat als je veel rijdt het zichzelf weer terugvediend
zelf doen is natuurlijk ook een optie, maar toen ik al die slangen zag zitten die aan de carburateur vastzitten
ben ik afgehaakt
ik had ook ooit last van een hoog verbruik, en dat ging samen met een flinke benzine stank
oorzaak: uitgedroogde pakkingen van de carburateur
remedie: carburateur revisie
daarna was het verbruik van 1:12 naar 1:17 gegaan en het stotteren in lage toeren was toen ook verholpen
helaas was dit geen goedkope actie, maar wel even bedenken dat als je veel rijdt het zichzelf weer terugvediend
zelf doen is natuurlijk ook een optie, maar toen ik al die slangen zag zitten die aan de carburateur vastzitten
ben ik afgehaakt
Groeten, Eric
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: verbruik 1500
ik rij veel over 80 / 60 km wegen en de laatste 48199 km rij ik gem 1:13,6
ik ben inmiddels bezig om te kijken waar dat dorstige gedrag wegkomt .
ik ben inmiddels bezig om te kijken waar dat dorstige gedrag wegkomt .
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: verbruik 1500
Het algemene gemiddelde ligt bij mijn GL1500 op de 1:15.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
De laatste 71.700 km - 4400 ltr, dat betekend 1 : 16,3 of 6,13 ltr / 100 km.
Soms 1 : 13 en dan weer eens 1 : 18
Het verschil zit hem in de snelheid.....
Soms 1 : 13 en dan weer eens 1 : 18
Het verschil zit hem in de snelheid.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: verbruik 1500
omdat het over verbruik gaat is er hier op het forum iemand die ervaring heeft met ultasonoor reinigen van carburateurs
appie abc
appie abc
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
Informeer eens bij Peter. Die heeft volgens mij ervaring mee.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: verbruik 1500
RonalT schreef:Informeer eens bij Peter. Die heeft volgens mij ervaring mee.
bedankt ronalt peter een pb gestuurd
appie
Re: verbruik 1500
Antoon weet vast wel wat een reviesie kost. Als hij datzou willen posten ?
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
- Type Goldwing: GL1500
Re: verbruik 1500
Volgens mij heeft Antoon tegenwoordig telefoon
Even bellen en je weet een heleboel meer.
Even bellen en je weet een heleboel meer.
Groeten,
Ed
Ed