verbruik 1500
Re: verbruik 1500
Vanmorgen getankt. Verbruik 1 op 18,8! De Wing is op de snelweg veel voordeliger in het verbruik dan in de stad. Ik gebruik de laatste tijd veel mijn cruise control op de snelweg en het scheelt behoorlijk zo te zien.
In de stad haal ik 1 op 15 absoluut niet.
In de stad haal ik 1 op 15 absoluut niet.
Droom het en je kunt het!
- cooper
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: verbruik 1500
Goldie drinkt elke 100 kilometer 6.67 litertjes benzine. Dit is het gemiddelde over een kleine 4 jaar, van sinds de dag dat ik hem heb tot nu dus. Die 1 op ... zegt ons Belgen weinig.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
dat is 1 : 15 (voor de Nederlanders)
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: verbruik 1500
De mijne reed de laatste tijd ca 1:10 Ook rook ik wel eens een benzineluchtje.
Afgelopen week is hij onderhanden genomen door Antoon ( http://www.wingservice.nl/ ).
Antoon heeft de carburateurs ultrasoon gereinigd en alle onderdeeltjes beoordeeld. Er hoefde geen revisiesetje in.
Natuurlijk zijn ook de carburateurs gesynchroniseerd, luchtfilter vervangen alsook de bougies. Tevens nieuwe olie + oliefilter.
Tja... Hij gaat weer als de brandweer. Wat een opmerkelijk verschil.
Na 94,5 km ging er (tot aan de bovenkant vulopening) 5,88 liter bij. Die 94 km gingen over de snelweg met over het algemeen illegale snelheid
Ook heb ik flinke stukken file gereden en veelvuldig het genot van accelereren vanaf 120 km/h beleefd. Dan is 1:16 geen slecht waarde.
Afgelopen week is hij onderhanden genomen door Antoon ( http://www.wingservice.nl/ ).
Antoon heeft de carburateurs ultrasoon gereinigd en alle onderdeeltjes beoordeeld. Er hoefde geen revisiesetje in.
Natuurlijk zijn ook de carburateurs gesynchroniseerd, luchtfilter vervangen alsook de bougies. Tevens nieuwe olie + oliefilter.
Tja... Hij gaat weer als de brandweer. Wat een opmerkelijk verschil.
Na 94,5 km ging er (tot aan de bovenkant vulopening) 5,88 liter bij. Die 94 km gingen over de snelweg met over het algemeen illegale snelheid
Ook heb ik flinke stukken file gereden en veelvuldig het genot van accelereren vanaf 120 km/h beleefd. Dan is 1:16 geen slecht waarde.
Groeten,
Ed
Ed
Re: verbruik 1500
Wat zou er gebeuren als je de luchtsensor voor onder de kuip of in de kuip alleen zou afschermen zodat er geen lucht langs blaast?? dopje er over of zo?? Zou dat ook ergens invloed op hebben??
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- mothergoose
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: verbruik 1500
Ik heb de eerste meting erop zitten en heb 1:15 gereden waarbij ik vrijwel alleen maar binnendoor gereden heb. Mijn PC800 was beduidend zuiniger met zijn 1:21 maar die weegt natuurlijk minder en heeft 1/3e van de cilinders. Ik ben benieuwd wat hij doet als ik alleen maar snelweg rij, gaan we ook maar eens een keer testen.
Ik heb van Ger overigens begrepen dat het verplaatsen van de airflow sensor helemaal niet verstandig is. Hij heeft het dan ook niet gedaan tijdens de beurt. Het zou zo zijn dat de computer dan met verkeerde waarden gaat rekenen waardoor van de afstelling niks meer klopt. Iets met de CDI meen ik me te herinneren. Hoe is de ervaring daarmee bij jullie?
Gr. Jurgen
Ik heb van Ger overigens begrepen dat het verplaatsen van de airflow sensor helemaal niet verstandig is. Hij heeft het dan ook niet gedaan tijdens de beurt. Het zou zo zijn dat de computer dan met verkeerde waarden gaat rekenen waardoor van de afstelling niks meer klopt. Iets met de CDI meen ik me te herinneren. Hoe is de ervaring daarmee bij jullie?
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: verbruik 1500
Afdoppen resulteerd in een niet lopende motor... geen zuurstof... klik ook geen brandstof...
daarom zit hij bij latere modellen ook gewoon in het luchtfilterhuis.
Ik heb nog niet 1 negatieve reactie gehoord anders dan... het werkt minder goed dan ik verwacht had... en dat kwam uiteindelijk door een slechte afstelling...
het word wereldwijd als brandstof besparings middel gebruikt... en nooit als negatief bestempeld...
alle onderdelen van alle 1500 zijn uitwisselbaar dus waarom zouden sensoren van bohwjaar x dan anders zijna als van bouwjaar y. Ik zoe het gewoon doen.. bevalt het niet gaatje afdoppen en sensor terug zetten in de kuip... succes..
daarom zit hij bij latere modellen ook gewoon in het luchtfilterhuis.
Ik heb nog niet 1 negatieve reactie gehoord anders dan... het werkt minder goed dan ik verwacht had... en dat kwam uiteindelijk door een slechte afstelling...
het word wereldwijd als brandstof besparings middel gebruikt... en nooit als negatief bestempeld...
alle onderdelen van alle 1500 zijn uitwisselbaar dus waarom zouden sensoren van bohwjaar x dan anders zijna als van bouwjaar y. Ik zoe het gewoon doen.. bevalt het niet gaatje afdoppen en sensor terug zetten in de kuip... succes..
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- mothergoose
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: verbruik 1500
Dat lijkt me dan een leuk projectje om de 1500 eens van binnen wat beter te leren kennenharmdeboer schreef:
en dat kwam uiteindelijk door een slechte afstelling...
Alleen dat afstellen... Dat kan ik niet verwacht ik. Is er iemand die me daarmee kan helpen? Of moet ik dan alsnog naar de specialisten? Ik wil even niets uitgeven, maar besparen op brandstof is welkom
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- mothergoose
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: verbruik 1500
hmmm, nog eens even wat oude berichten doorgelezen, ik denk dat ik misschien even moet wachten. nu 1:15 met binnendoor rijden bij een temperatuur van 11-12 graden is blijkbaar zo slecht niet. Misschien even wat warmere dagen en langere afstanden rijden, If it ain't broken, don't fix it.....
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
Ik hou al zo lang als ik mijn Wing heb bij wat het benzineverbruik is. En bij lagere temperaturen is 1:14 - 1:15 niet abnormaal. Bij warmer weer (20+) is 1:16 - 1:17 normaal met af en toe een uitschieter 1:18
Het verbruik is echt temperatuur afhankelijk..... (en ook afhankelijk van je rechterhand)
Het verbruik is echt temperatuur afhankelijk..... (en ook afhankelijk van je rechterhand)
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: verbruik 1500
Iemand er al eens rekening mee gehouden dat de Wing (vooral de 1500) 'n échte windvanger is?!?
Het lijkt mij immers nogal logisch dat onze luxe, gemotoriseerde fauteuils nimmer nooit een prijsje zullen meepikken wanneer ze in een windtunnel staan pronken. De Wing is dan ook op luxe en comfort gebouwd, het gewicht zit al niet echt mee en als je diens grote voorfront mee in ogenschouw neemt lijkt het me nogal logisch dat het nogal wat brandstof lust .......
Daarentegen krijg je hiervoor ook een hoop terug; een bagageruimte vanjewelste, een buitengewoon luxe en ontspannen zit welke je na honderden kilometers nog steeds niet beu bent en nat worden tijdens een regenbui pleeg je doorgaans slechts te doen wanneer je stilstaat voor een verkeerslicht.
- Mijn 80'er GL1100 draaide 1:21/1:23, ietwat meer binnendoor.
- Mijn huidige dame zuipt doorgaans als 'n ketellapper, zelfs zij maakt echter ook uitzonderingen.
- Snelweg richting TT Assen (af en toe 160 of meer op de klok) 1:11
- Snelweg met een snelheid rondom 120/130 kmh ca. 1:13/1:14
- Binnendoor in mijn eentje (lekker raggen, stuiteren, driften en vooral fun hebben) ca. 1:12/1:13
- Dagje achter een Pan European aan scheuren in de duitse Eifel 1:7
- Binnendoor met mijn lief achterop, flinke bergjes nemen met volle bepakking tijdens stralend weer 1:19?!?
- Binnendoor met dezelfde lief achterop en behoorlijk fris, mistig, dezelfde bergjes etc. 1:16
Ergo: ik moet vooral méér gaan tuffen met mijn vrouwtje en de snelweg mijden!
Het lijkt mij immers nogal logisch dat onze luxe, gemotoriseerde fauteuils nimmer nooit een prijsje zullen meepikken wanneer ze in een windtunnel staan pronken. De Wing is dan ook op luxe en comfort gebouwd, het gewicht zit al niet echt mee en als je diens grote voorfront mee in ogenschouw neemt lijkt het me nogal logisch dat het nogal wat brandstof lust .......
Daarentegen krijg je hiervoor ook een hoop terug; een bagageruimte vanjewelste, een buitengewoon luxe en ontspannen zit welke je na honderden kilometers nog steeds niet beu bent en nat worden tijdens een regenbui pleeg je doorgaans slechts te doen wanneer je stilstaat voor een verkeerslicht.
- Mijn 80'er GL1100 draaide 1:21/1:23, ietwat meer binnendoor.
- Mijn huidige dame zuipt doorgaans als 'n ketellapper, zelfs zij maakt echter ook uitzonderingen.
- Snelweg richting TT Assen (af en toe 160 of meer op de klok) 1:11
- Snelweg met een snelheid rondom 120/130 kmh ca. 1:13/1:14
- Binnendoor in mijn eentje (lekker raggen, stuiteren, driften en vooral fun hebben) ca. 1:12/1:13
- Dagje achter een Pan European aan scheuren in de duitse Eifel 1:7
- Binnendoor met mijn lief achterop, flinke bergjes nemen met volle bepakking tijdens stralend weer 1:19?!?
- Binnendoor met dezelfde lief achterop en behoorlijk fris, mistig, dezelfde bergjes etc. 1:16
Ergo: ik moet vooral méér gaan tuffen met mijn vrouwtje en de snelweg mijden!
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
Allicht, mijn vorige motor reed gemiddeld 1:22 maar die woog ook maar de helft, had maar 2 cilinders en bood geen comfort. Dus dit had ik al ingecalculeerd.ScrewLoose schreef:Iemand er al eens rekening mee gehouden dat de Wing (vooral de 1500) 'n échte windvanger is?!?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Re: verbruik 1500
Een gemiddelde zondag toeren over verschillende soorten wegen met een max van 140 km/uur en een temp van 15 Gr. Geeft een verbruik van 1:16
160 op de German highway is wat duurder en komt al snel richting 1:11
Groet Frederick
160 op de German highway is wat duurder en komt al snel richting 1:11
Groet Frederick
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: verbruik 1500
De mijne gemiddeld 1:14. Ik heb het er graag voor over. Het is jammer dat mijn cruisecontrol niet werkt, denk dat het dan beter had gekunt
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verbruik 1500
Volgens mij maakt cruise-controle wel of niet gebruiken niet zo veel verschil.
Ik rijd best veel op cruise-controle, maar nog nooit kunnen zien dat het verschil maakt. Je rechterhand heeft er veel meer invloed op.
Ik rijd best veel op cruise-controle, maar nog nooit kunnen zien dat het verschil maakt. Je rechterhand heeft er veel meer invloed op.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten