Motor probleem i.v.m. achteruit
- Frankjj01
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heerhugowaard
Motor probleem i.v.m. achteruit
Hoi allen,
Ik ben net terug met de wing, maar heb het volgende probleem.
Bij mij thuis aangekomen moet ik even draaien en dus een stukje in z'n achteruit.
Ik druk op de startknop om achteruit te gaan, slaat de motor na twee seconden af.
En hij wil met geen mogelijkheid meer starten. De startmotor draait vlot in het rond, dus accu is geen probleem in deze.
Zelf heb ik het idee dat er misschien een zekering is doorgeklapt met het gebruik van de achteruit, waardoor hij niet meer kan starten.
Nou ja, iemand een goed idee ??
Wel balen, want ik zou morgenvroeg bij Pieter in Andijk zijn voor nieuwe remblokken te laten monteren, maar nu kom ik niet verder dan de drempel van de deur.
Ik ben net terug met de wing, maar heb het volgende probleem.
Bij mij thuis aangekomen moet ik even draaien en dus een stukje in z'n achteruit.
Ik druk op de startknop om achteruit te gaan, slaat de motor na twee seconden af.
En hij wil met geen mogelijkheid meer starten. De startmotor draait vlot in het rond, dus accu is geen probleem in deze.
Zelf heb ik het idee dat er misschien een zekering is doorgeklapt met het gebruik van de achteruit, waardoor hij niet meer kan starten.
Nou ja, iemand een goed idee ??
Wel balen, want ik zou morgenvroeg bij Pieter in Andijk zijn voor nieuwe remblokken te laten monteren, maar nu kom ik niet verder dan de drempel van de deur.
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes
- Frankjj01
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Ha, schoot me net wat te binnen...
De dodemansknop stond wel in de goede positie, maar echt een heeeeeeel klein stukje ( 1 mm ) uit het midden.
Was eigenlijk niet te zien, want ik was zo slim geweest er wel naar te kijken.
Even aan de knop gerommeld en...... hij doet het weer
Mikt dus behoorlijk nauw zeg.
Enfin, betekent wel dat ik dus morgen vroeg me bedje uit moet om 08.00 uur bij Pieter in ANdijk te zijn..........
De dodemansknop stond wel in de goede positie, maar echt een heeeeeeel klein stukje ( 1 mm ) uit het midden.
Was eigenlijk niet te zien, want ik was zo slim geweest er wel naar te kijken.
Even aan de knop gerommeld en...... hij doet het weer
Mikt dus behoorlijk nauw zeg.
Enfin, betekent wel dat ik dus morgen vroeg me bedje uit moet om 08.00 uur bij Pieter in ANdijk te zijn..........
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes
- DeWoert
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Tilburg
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Frankjj01 schreef:Ha, schoot me net wat te binnen...
De dodemansknop stond wel in de goede positie, maar echt een heeeeeeel klein stukje ( 1 mm ) uit het midden.
Was eigenlijk niet te zien, want ik was zo slim geweest er wel naar te kijken.
Even aan de knop gerommeld en...... hij doet het weer
Mikt dus behoorlijk nauw zeg.
Enfin, betekent wel dat ik dus morgen vroeg me bedje uit moet om 08.00 uur bij Pieter in ANdijk te zijn..........
Zit ik je net in de mail zoiets uit te leggen
Blij dat het opgelost is in ieder geval.
Je zult niet de eerste en de laatste zijn met dit "probleem"..
- Frankjj01
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Ach ja, door schade en schande wordt men wijs hé
Ik had inderdaad wel even snel gekeken, maar omdat ik mijn Garmin aan de rechterkant heb, zie je de knop net echt goed.
Dus dat kleine beetje had ik echt over het hoofd gezien.
Nou ja, zal me ( denk ik ) geen tweede keer gebeuren.
Was wel blij dat het bij me thuis was en niet als je ergens onderweg staat en niet een heldere ingeving krijgt.
Ik had inderdaad wel even snel gekeken, maar omdat ik mijn Garmin aan de rechterkant heb, zie je de knop net echt goed.
Dus dat kleine beetje had ik echt over het hoofd gezien.
Nou ja, zal me ( denk ik ) geen tweede keer gebeuren.
Was wel blij dat het bij me thuis was en niet als je ergens onderweg staat en niet een heldere ingeving krijgt.
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Die 1500 laat niemand in de steek
En als er iets mis gaat licht het meestal aan de persoon die erop zit
Nog veel plezier
En als er iets mis gaat licht het meestal aan de persoon die erop zit
Nog veel plezier
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- Frankjj01
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Ja ja ja ja....... wrijf het er maar eens lekker inbertzwanen schreef:Die 1500 laat niemand in de steek
En als er iets mis gaat licht het meestal aan de persoon die erop zit
Nog veel plezier
Maar je hebt wel gelijk hoor
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Niet al te slim maar het overkomt ons allemaal een keer. Het is wel 1 van de aller goedkoopste reparaties die je zelf kan uitvoeren zonder dat je handen vuil worden.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Okay het probleem van mij is het zelfde alleen...
Mijn dodemansknop staat goed
Indien ik achteruit wil sterft hij langzaam...en rijd ook niet achteruit... als ik op tijd de start/reverse knop loslaat komt hij weer op toeren...
Iemand een suggestie???
Mijn dodemansknop staat goed
Indien ik achteruit wil sterft hij langzaam...en rijd ook niet achteruit... als ik op tijd de start/reverse knop loslaat komt hij weer op toeren...
Iemand een suggestie???
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- alexmimi
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
kan het de startermotor teveel stroom vraagt. ik heb bij m'n vorige 1500 ook een aantal keer gehad dat bij het lang gebruiken van de starterknop om achteruit te rijden, de motor gewoon stilviel en dan kon ik ook niet meer starten tot ik startkabels gebruikte.
't is maar een idee van een leek, voorlopig want iedere dag leren we bij.
't is maar een idee van een leek, voorlopig want iedere dag leren we bij.
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.
Some by coming.
Some by going.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Motor probleem i.v.m. achteruit
Thnx...
Accu nagemeten... gaf wel 12,6 volt maar... (toen werd het heel technisch!)
oplossing!
Nieuwe accu!
Opgelost!
Accu nagemeten... gaf wel 12,6 volt maar... (toen werd het heel technisch!)
oplossing!
Nieuwe accu!
Opgelost!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)