Problemen met koud weer.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Winger53
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 17:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Problemen met koud weer.

Bericht door Winger53 » 27 dec 2006, 21:43

Mijn Goldwing 1500 SE heeft volgens mij een hekel aan koud weer :cry:. Als de temperatuur lager wordt dan 8 graden, moet ik zeker 40 km rijden alvorens de motor zonder choke stationair wil blijven draaien. Dat is wel erg vervelend als je bij verkeerslichten moet stoppen. Begin 2006 is de electronica (computer) al vervangen, maar heeft niet veel effect opgelevert. Ook zijn toen alle relevante onderdelen gecontroleerd en schoongemaakt. De motor rijdt iedere dag, dus het is geen probleem van lang stilstaan. Wel moet gezegd dat hij 's nachts niet in een garage staat. Maar wel overdekt en toegedekt. Wie helpt mij om dit euvel op te lossen?

Karin

Bericht door Karin » 28 dec 2006, 11:01

Mijne heeft ook last van de kou. :?
Wil ook niet snel zonder choke rijden.
Maar als ik na 4 km ofzo de snelweg opga, zet ik de choke uit. :wink:
Hij kan me wat.
En dan gaat het ook goed. :P

Subduc

Bericht door Subduc » 28 dec 2006, 19:47

kijk ook even na de klep die bij luchtfilter zit.voorop(het gedeelte wat je loshaalt als je het deksel eraf wilt halen)

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 28 dec 2006, 21:32

Onder de 8 graden??? Onder de 13 mag die van mij al niet naar buiten (en ik ook niet). Heb hem vandaag wel even gestart. Dat ging nog prima.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 28 dec 2006, 23:11

Hoezo even gestart :?: :!: :twisted:
Daarnaa toch wel even warm gereden neem ik aan :?:
Zo niet, zou ik dat maar snel eff gaan doen. In de winter je motor alleen even starten en dan weer laten staan is het slechtste wat je in de winter kunt doen, condens in je blok en je uitlaat geven roestvorming waar niemand op zit te wachten.
Ik heb mijn Wing net weer in elkaar, bij +0,5 dgrC toch maar even een blokje over de snelweg. Dat viel niet mee, maar het blok was wel weer lekker doorgewarmd, en daar gaat het om. :wink: :wink:

Hier nog even een plaatje van mijn naakte wing :cry: :cry:
maar alles is toch weer goed gekomen. :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 29 dec 2006, 09:02

Ronwing

Je hebt meer dan alleen de voorvorkkeerringen vervangen ???

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Winger53
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 17:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Bericht door Winger53 » 29 dec 2006, 13:20

Subduc schreef:kijk ook even na de klep die bij luchtfilter zit.voorop(het gedeelte wat je loshaalt als je het deksel eraf wilt halen)
Wat wil je hiermee zeggen?

Subduc

Bericht door Subduc » 29 dec 2006, 16:30

daar zit een klep en die moet na een tijdje wel dicht gaan,anders blijft die niet lopen.

wimjoos
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: s'Gravenmoer

problemen met koud weer

Bericht door wimjoos » 29 dec 2006, 20:28

hallo
Bij mijn 89 wing zit links bij de zijdeksels een voorverwarmingsslang die voert warme lucht van je spruitstuk (uitlaat) naar je carburateurs, als die er niet zit of slecht is duurt het veel langer dat je carburateurs "warm " zijn , Ik weet dat dit ook een probleem is bij de 1500 cruiser ,misschien even controleren,
gegroet Wim

reddevel

Bericht door reddevel » 30 dec 2006, 16:02

inderdaad de klep bij de luchtfilter eens nakijken want de mijne draaid soepel na enkele minuten warmdraaien en kan dan de choke volledig af zetten.

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 30 dec 2006, 16:12

Hallo Antoon,
Uiteraard ook even mijn olie in de voorpoten vervangen.
Even nog wat poets en spuitwerk uitgevoerd.
Ook de beugel van mijn voorfront gestraald en gelakt. Je ziet er niets van maar hij is weer zo goed als nieuw. :lol:
Nog bedankt voor de tip van het boutje onder in de veerpoot :oops: , dat scheelde een stuk. Met de nieuwe achterdemper en nieuwe olie in mijn voorpoten stuurt het weer een stuk beter. Je merkt het pas hoe erg het was als het weer OK is.
:idea: Het op zijn plaats tikken van de keerringen in de voorpoot gaat perfect met een PVC buis van 50mm diameter en 40 cm lang, het is maar
een weet.
:idea: Als er iemand een span gereedschapje zoekt om je achterveer van de demper te halen, ik heb er een gemaakt, werkt prima. Zie foto
Afbeelding
groetjes Ronwing :wink: :wink:

Winger53
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 17:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Bericht door Winger53 » 06 jan 2007, 16:00

Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren. Ik wil in ieder geval een ieder die een reactie gestuurd heeft van harte bedanken. Tegelijkertijd moet ik bekennen dat ik helaas nog niet in de gelegenheid ben geweest om jullie raad op te volgen. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voor ik er aan toe kom. Zodra ik een mogelijkheid heb zal ik e.e.a. uit proberen en jullie uiteraard op de hoogte brengen.

Plaats reactie