Rijden zonder werkende dynamo ?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gouden-Vleugel

Rijden zonder werkende dynamo ?

Bericht door Gouden-Vleugel » 08 okt 2006, 10:11

Heeft iemand een tip?!?!

Hoe kan ik ca. 1.1/2 uur rijden zonder dat mijn dynamo de accu oplaadt?

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 okt 2006, 10:54

tja...je ganse topkoffer vol batterijen steken zal de enige oplossing zijn.
Pas op als ge op uw batterij leegtrekt want op een bepaald moment is je batterij niet meer in staat om voldoende stroom te leveren voor je ontsteking, deze valt dan een fractie van een moment uit, je batterij haalt even opgelucht adem daardoor en levert weer kortstondig stroom waardoor je opnieuw ontsteking krijgt, echter dat kan verkeerd aflopen, cilinders krijgen nog benzine, met uitgeschakelde ontsteking betekent dat teveel onverbrande gassen in cilinders en uitlaat, plots krijg je weer ontsteking en het gevolg is een serieuze terugslag van de motor met een hevige knal en kans op opengescheurde uitlaten. Dit heb ik ooit aan den lijve ondervonden door met een defekte alternator door te rijden en mijn batterij leeg te zuigen met als gevolg een pak kosten aan nieuwe uitlaatpotten en kapotgevlogen luchtfilterkast.

Een verwittigd man is er twee waard!!!!!!!!!!!!!!

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 08 okt 2006, 11:03

:( Als ik dit zo lees, begin ik sterk aan de optie 'auto met aanhangwagen' te denken ......... :(

Bedankt voor de info GWB.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 08 okt 2006, 11:19

Hé Benjomel,

Bedankt voor de tip. Zie het weer een stuk zonniger :D :D Laat nog wel even weten hoe het gegaan is.

Moi.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 okt 2006, 12:51

mogen we misschien weten wat de tip was, kan wellicht van pas komen als iemand anders eens in een gelijkaardige situatie verkeert!

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 08 okt 2006, 13:23

Oh sorry. Tuurlijk.

Ik wist niet dat het verwisselen van een dynamo zo eenvoudig is. Ik hoef dus niet te rijden, maar laat gewoon de dynamo opsturen en monteer 'm zelf.

:D

De oplossing zit 'm vaak in de eenvoud.......................

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

kennis

Bericht door japie de cipier » 08 okt 2006, 15:21

beste benjomel.

zou ik ook mogen weten, hoe gemakkelijk is om een dynamo te verwisselen, want daar van zie ik niets staan op het forum.
alvast bedankt, en vr gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Appiewing

Bericht door Appiewing » 08 okt 2006, 22:43

Toem mijn dynamo niet meer werkte heeft WW me geholpen. door mijn accu vol te laden. Daarna alle overbodige zekeringen er uit gehaald. Ik heb toen zeker 2 uur gereden voor hij helemaal leeg was. maar wel thuis gekomen.
Zo ben ik ook weer naar Bikers-Best gereden om dynamo te laten verwisselen.

Plaats reactie