Stalen remleiding vs standaard

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden
Contacteer:

Stalen remleiding vs standaard

Bericht door 1500se » 27 sep 2006, 21:03

wie van jullie kan mij vertellen of er een groot verschil zit in remwwerking tussen stalen remleiding en de standaard remleidingen bij een 1500.
Ik wil eigenlijk wel overstappen naar staal, maar ik weet niet in hoeverre dit een verbetering geeft....

ter vermelding, er komt een demontabel zijspan aan.

Peter

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Stalen remleiding vs standaard

Bericht door Antoon Aarts » 27 sep 2006, 21:13

1500se schreef:wie van jullie kan mij vertellen of er een groot verschil zit in remwwerking tussen stalen remleiding en de standaard remleidingen bij een 1500.
Ik wil eigenlijk wel overstappen naar staal, maar ik weet niet in hoeverre dit een verbetering geeft....

ter vermelding, er komt een demontabel zijspan aan.

Peter
Ik heb mijn zijspancombinatie voorzien van stalen remleidingen ( tevens m'n solo motor ook ) vindt dit een hele verbetering.
Remmen voelt steviger aan. Als je zijspan van een hydraulische rem voorzien is zul je er een afsluitbare koppeling tussen moeten maken ?
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden
Contacteer:

Bericht door 1500se » 01 okt 2006, 10:24

thnx.

Is een leuk klusje voor de wintermaanden. In de remleiding naar het span komt idd een snelkoppeling. Ik hou jullie op de hoogte.

Hebben jullie de remmerij ook aangepast nu er een span aanhangt? Of is dat nog steeds gelijk gebleven; voetrem= achter + 1 voor + zijspan?

Peter

Plaats reactie