cruise controle, max. snelheid aanpassen?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
kattebaas

cruise controle, max. snelheid aanpassen?

Bericht door kattebaas » 19 sep 2006, 21:45

Weet iemand of je bij de 1500 de cruise controle limit bij 130 km. kan elimineren? :idea:

mzzl Kattebaas

Appiewing

Bericht door Appiewing » 19 sep 2006, 23:49

Lijkt me als C.C. niet inschakeld je ook niks hoef te elinimeren.

Maar sorry ik begrijp de vraag niet zo goed.

kattebaas

Bericht door kattebaas » 20 sep 2006, 07:50

Appiewing schreef:Lijkt me als C.C. niet inschakeld je ook niks hoef te elinimeren.

Maar sorry ik begrijp de vraag niet zo goed.
Na 130 km kan je de c.c niet meer gebruiken en dat is in het buitenland toch wel handig voor lange stukken
hij gaan dus maar tot 130 km en niet verder op de 1800 is dat wel het geval. :shock:

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 20 sep 2006, 11:07

goldwing1500 schreef:waarom koop je geen racer kun je nog harder gaan rij je op een gl wat rustiger geniet je ook meer
Kan me persoonlijk niet vinden in deze uitspraak, 't is niet omdat een GL algemeen bestempeld wordt als een O.V.M. (ouwe venten motor) dat men zich erheen moet gedragen. Op gewone wegen geniet ik van een toeristisch tempo, maar op autosnelweg mag het van mij allemaal wel een tandje hoger en zijn snelheden van + 120 evenzeer genieten en je voelt het nog geeneens op dergelijke toerbuffel. Wat de cruise control betreft....geen ervaring op de GL1500 maar op de GL1800 werkt deze tussen 48 en 161km/u en dit vanaf de vierde versnelling.

Appiewing

Bericht door Appiewing » 20 sep 2006, 18:35

Ik zou Bikers-Best eens bellen of even langs gaan. Mogelijk weet John een oplossing

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 20 sep 2006, 18:59

kattebaas....ik ben even aan het snuisteren geweest op het franse forum en vond op volgende link: http://www.fgwcf.org/forum/forum_posts.asp?TID=778&PN=1 een topic besteed aan het wijzigen van de cruise control.

uitleg in het engels: http://www.goldwing-world.com/cruise_control.htm

uitleg met foto's in het frans: http://nono25.com/cariboost1/crbst_4.html (beetje geduld...het laden duurt even!)

Komt er in het kort op neer om de rood/witte en groen/oranje draad in de bewuste stekker om te wisselen van plaats.

Na deze aanpassing zou de cruise control tot 160km/u functioneren, althans volgens getuigenis van verschillende berichten van Wingrijders op het franse forum.


!!!!! dit zou enkel functioneren op GL1500's vanaf 1993 !!!!!
Laatst gewijzigd door goldwingboy op 20 sep 2006, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 20 sep 2006, 19:09

medlerzijwings schreef:moi

zou het ook wel willen weten maar frans en engels is niks.dus heb er niks aan jammer
Komt er in het kort op neer om de rood/witte en groen/oranje draad in de bewuste stekker om te wisselen van plaats.

kattebaas

Bericht door kattebaas » 20 sep 2006, 19:14

goldwingboy schreef:kattebaas....ik ben even aan het snuisteren geweest op het franse forum en vond op volgende link: http://www.fgwcf.org/forum/forum_posts.asp?TID=778&PN=1 een topic besteed aan het wijzigen van de cruise control.

uitleg in het engels: http://www.goldwing-world.com/cruise_control.htm

uitleg met foto's in het frans: http://nono25.com/cariboost1/crbst_4.html (beetje geduld...het laden duurt even!)

Komt er in het kort op neer om de rood/witte en groen/oranje draad in de bewuste stekker om te wisselen van plaats.

Na deze aanpassing zou de cruise control tot 160km/u functioneren, althans volgens getuigenis van verschillende berichten van Wingrijders op het franse forum.


!!!!! dit zou enkel functioneren op GL1500's vanaf 1993 !!!!!
Dank je wel hier heb ik wat aan ga het meteen doen!!!!
groet kattebaas

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 20 sep 2006, 20:04

Laat je even weten of het werkt !?!?

kattebaas

Bericht door kattebaas » 20 sep 2006, 20:15

Gouden-Vleugel schreef:Laat je even weten of het werkt !?!?
ga me best doen als het werkt weet jij het eerst

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 25 sep 2006, 08:26

hé kattebaas...aanpassing al uitgevoerd in de bedrading? Ben eigenlijk wel benieuwd of deze aanpassing wel degelijk het gewenste gevolg heeft!

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 25 sep 2006, 08:27

Dito.

??

kattebaas

Bericht door kattebaas » 25 sep 2006, 09:16

hey goldwing boy
ik heb het wel uitgeprint maar ben er nog niet aan toe gekomen
ben wel van plan om er eens goed naar te kijken dus word vervolgt.
gr kattebaas.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 25 sep 2006, 09:16

Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar de A31 in Duitsland is voor mij de reden. Perfect om 'vlug' naar het 'verre Zuiden' af te dalen. En dan wil ik 'm graag boven 130 op de cc zetten. Tenzij de aanhanger er achter zit natuurlijk.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 03 nov 2006, 16:04

En.....inmiddels al iemand de aanpassing in de bedrading al uitgevoerd? Een mens zoekt zich het pleuris om iemand van antwoord te zijn en dan hoort ie er niets meer van, niet echt aanmoedigend om in de toekomst nog iemand van dienst te zijn zenne :? :? ! IK heb gene GL1500, dus kan ik et zelf niet uitproberen, zoniet had ik die eenvoudige aanpassing allang zelf uitgevoerd!

Plaats reactie