aankoop GL 1500

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Karin

Bericht door Karin » 17 sep 2006, 10:29

Als je er voor gaat, en de motor laat maken, dan nogmaals een proefrit maken.
Zodat je zeker weet dat ie goed rijd en dat alles werkt.
Als je de cruisecontrol echt hebt ingeschakeld, moet je twee knopjes indrukken en dus dan branden er twee lampjes.(naast elkaar rechts)
Wat het stotteren betreft, zou je forté injectiereiniger kunnen proberen.
Dit zijn twee flesjes die je in de tank moet gooien, en het boeltje schoonmaken.
Het heeft bij mijn motor goed geholpen.
Ben benieuwd wat je besluit.
Succes.

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 17 sep 2006, 10:59

Waarom heeft de vorige eigenaar hem verkocht is die bekent vraag de motoport naar de eigenaar zodat je hem kan bellen en naar ales kunt vraagen wat je wilt weten de gewoonste zaak van de weereld toch (dat zou ik doen)

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 17 sep 2006, 13:21

bij ons in belgie staat op het inschrijvingsbewijs de naam van de vorige eigenaar,als ge nu eens vraagt of er alle papieren erbij zijn en of ge die mag zien,zo heb ik de vorige eigenaar gevonden en wist dat die gewoon weg moest omdat hij er jaja 12 heeft waarvan 7 wings
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

H-Goldwing

Bericht door H-Goldwing » 17 sep 2006, 14:40

als er al zoveel gebreken zijn alleen al bij een proef rit...dan vraag ik me af hoeveel andere gebreken er nog zijn.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 17 sep 2006, 15:07

Motoport zegt dat ze dat gaan maken als ik echt voor de motor gaat. Een beetje rare insteek denk ik want, als ik dat dus niet doe, dan zijn de problemen weer voor de volgende koper en die ziet ze misschien niet.
Lijkt me inderdaad vreemd, je zou toch denken dat ze de motorfiets eerst volledig in orde zetten alvorens iemand een proefrit te laten doen, want zeg nu zelf.....het vertrouwen is nu toch helemaal zoek :roll: !

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 17 sep 2006, 16:38

Ik heb met interesse alle postings gelezen en jouw eerste ervaringen met de GL1500. Voor dat geld met die gebreken zou ik de fiets laten staan (klinkt als veel gewassen met hoge druk of stoom en dasss nooit goed voor een motor). Het voordeel van je hoge inruil voor je Pan kun je zomaar kwijt zijn aan mogelijk andere gebreken. Ik heb de fiets natuurlijk niet gezien, maar je ziet zo of hij d'r een beetje fris uitziet ! (velgen netjes, geen scheuren/krasjes in de kuipdelen, geen uitgeslagen plekken in dashboard, binnenkant koffer netjes, geen ronde zeskant bouten en/of moeren, geen scheuren in het zadel, chroom niet verroest, accessoires netjes gemonteerd etc, etc). Als je er op rijd moet hij solide en strak aanvoelen. Het is geen sportfiets maar je er kunt behoorlijk "hoeken". Maak een noodstop (zo hard als je durft) en herhaal dat een paar keer. Trek op tot aan het rode gebied (ook een paar keer), knijp em in de hoogste versnelling tot 1000 toeren en geef volop gas. Klinkt als het reguliere folteren, maar geloof me zo'n motor moet dat gewoon kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Makysig
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2006, 23:15
Locatie: Sittard (L)

Bericht door Makysig » 17 sep 2006, 17:50

whitesmoke noemde het reeds allemaal al... 8)
Ik zou verder kijken naar een andere wing die wel aan deze criteria voldoet...
Reparaties aan een wing kunnen je het plezier snel bederven....
:cry:
Zelfs bij Joppen in Leende staan betere wings....Heb zelf ook geen slechte ervaring met hun service....
Ben benieuwd wat je gaat doen ?????????
Carpe Diem :)

billy

Bericht door billy » 17 sep 2006, 20:54

:!: ik weet het ,ik praat nu voor belgie,maar hier koop je een wing van deze prijsklasse met maar de helft km.en enkele jaren jonger.Maar daar heb je natuurlijk niets aan,inverband met je aankoop van de 1500 vindt ik het veel geld en vindt ik het niet netjes dat ze je laten proef rijden met een lager dat kapot is.Succes met de juiste keuze :lol:

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 17 sep 2006, 21:56

Helder verhaal allemaal: niet doen dus, maar dat was je waarschijnlijk al duidelijk geworden. Voor een slechte fiets is alles te veel.

Wel leuk om het hele relaas te volgen. We helpen je graag verder.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

theleggend

Bericht door theleggend » 18 sep 2006, 00:04

het was me al duidelijk maar ben blij met jullie reakties.Ik laat die GL 1500 staan want, heb er toch niet zoveel vertrouwen in en zeker omdat ze de gebreken pas willen maken als ik de aankoop door laat gaan. Ik ga het dus niet doen. Dan blijft de vraag"heeft iemand ervaring met een handelaar die wel goede fietsen verkoopt. en wat wordt bedoeld met "zelfs bij Joppen in Leende staan betere fietsen??? Is Joppen een slechte zaak?? Heb weinig ervaring met handelaren

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 18 sep 2006, 20:15

Probeer Vincent Winghouse in Ridderkerk. Hij heeft er een paar staan. Goede zaak vriendelijke mensen.

Leo Theunisse in Kerkdriel is een optie. Heeft alleen nu volgens mij geen 1500 staan.

Er staat een hele mooie zwarte 1500 uit 98 voor circa 15000,- bij Doornekamp motoren in Hoevelaken. ken de zaak niet maar de motor ziet er op foto goed uit (35.000 miles!)

Bij Tenkate motoren te Nieuwleusen 1500SE Groen 1996 14.900 km € 13.500

Brouwers Auto's Heijthuijsen (L) een groene 1500 SE uit 1993 15.000 miles € 11.500

Info komt uit motortrader.nl

De keuze is reuze !!

H-Goldwing

Bericht door H-Goldwing » 18 sep 2006, 22:33

Mischien is dit wel een mooie voor je.

Hij staat bij Bikers Best

Honda GL 1500 SE
Bouwjaar: 20-06-1995
Prijs € 13950


http://www.goldwing.nl/newsite/indexned.html


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

goldwing mania
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door goldwing mania » 18 sep 2006, 22:44

Kijk ook eens op de webside van motortrend in heerenveen ,er staan er veschillende op en je wordt er leuk en goed geholpen :wink: :wink:
een dag niet gereden is een dag niet geleefd

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 19 sep 2006, 09:07

heerenveen NEE service is niks

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 19 sep 2006, 10:02

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Wat mij betreft is hun service tot nu toe goed geweest. Maar dat geldt ook voor Renswoude en Purmerend.

Plaats reactie