aankoop GL 1500

Technische vragen, tips, trucs, enz.
theleggend

aankoop GL 1500

Bericht door theleggend » 13 sep 2006, 13:28

Hallo allemaal, heb sinds maart jl een Paneuropean maar, ik wil deze weer inruilen voor een goldwing 1500 aangezien hier al diverse extra's opzitten zoals: intercom, radio,trekhaak . IK weet alleen niet het verschil tussen alle benamingen zoals SE - Ascapade - interstate. Kan iemand mij het verschil vertellen want wat moet ik kiezen als ik er achteruit op wil hebben en alle bovengenoemde accessoires ???

Gouden-Vleugel

GL1500

Bericht door Gouden-Vleugel » 13 sep 2006, 13:33

Heel kort gezegd:
* Interstate --> kaal. Let op: Geen achteruit-versnelling!!
* SE --> meest compleet.
* Aspengate --> er "tussenin".

Trekhaak is trouwens geen standaard uitrusting maar een "optie".

Gezien je wensenlijst wil jij dus minimaal een Aspengate met trekhaak.

De verschillen in uitvoering betekenen natuurlijk ook vaak verschil in prijs.

Als je meer info wilt, laat het maar weten. Dan stuur ik je wel completer vergelijkingsmateriaal.

theleggend

Bericht door theleggend » 14 sep 2006, 19:34

Bedankt gouden vleugel. Ik heb inmiddels een EZS dpl van 325 liter aanhangertje gekocht. Was gisteren hier bij een motorzaak en daar stond een GL 1500 SE van 1994 met 91000km geen mls. met radio/cas + intercom/achteruit prijs haast 12000 euro en ze geven een zeer goede prijs terug voor mijn mooie pan dus, ga ik zaterdag een proefrit maken. Heb je nog sugesties waar ik op moet letten tijdens me proefrit???? alvast bedankt
theleggend

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 14 sep 2006, 20:18

:lol: :cry: :lol: 8)
Laatst gewijzigd door goldwing1500 op 26 sep 2006, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

billy

Bericht door billy » 14 sep 2006, 22:08

theleggend schreef:Bedankt gouden vleugel. Ik heb inmiddels een EZS dpl van 325 liter aanhangertje gekocht. Was gisteren hier bij een motorzaak en daar stond een GL 1500 SE van 1994 met 91000km geen mls. met radio/cas + intercom/achteruit prijs haast 12000 euro en ze geven een zeer goede prijs terug voor mijn mooie pan dus, ga ik zaterdag een proefrit maken. Heb je nog sugesties waar ik op moet letten tijdens me proefrit???? alvast bedankt
theleggend
:idea: hallo medewingers,een 1500 kan wel meer km. aan natuurlijk.als hij maar tijdig de nodige smeringen gehad heeft mag de 200000 km.geen probleem zijn.Misschien een paar nuttige tips:de uitlaten(dempers en middenpot)kunnen in slechte staat zijn,kosten ongeveer 1000€,balhoofdlager en de dikte van de schijfremmen.Bij onze vorige 1500 was dit aan vervanging toe bij 100000 km. succes :lol:

H-Goldwing

Bericht door H-Goldwing » 15 sep 2006, 04:05

theleggend schreef:. Was gisteren hier bij een motorzaak en daar stond een GL 1500 SE van 1994 met 91000km geen mls. met radio/cas + intercom/achteruit prijs haast 12000 euro
12000 euro voor een motor van 12 jaar oud is volgens mij veel geld.

hier wordt de nieuwe 2006 goldwing gl1800 al aangeboden voor nog geen 13000 euro.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 15 sep 2006, 07:57

Wat is veel en wat is weinig. Eén haar in de soep is veel te veel; één haar op je kop veel te weinig.

Even zonder dollen. Verkoopprijs, inkoopprijs. Het zegt me allemaal niet zoveel. Belangrijkste is wat er uit de knip moet komen. Heb onlangs zelf de ronde gedaan en (uitzonderingen daargelaten) geeft een hogere inruilprijs een hogere verkoopprijs en omgekeerd. Heb je niets in te ruilen, dan wordt het een ander verhaal.

Naast de nuttige tips van Billy: probeer ook de "snufjes" uit. Radio, cruise control, achteruit-versnelling etc. Beter nu geconstateerd dan na de garantieperiode; nietwaar.

Heel veel succes met het vinden van de juiste GW. Er staan er genoeg.

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 15 sep 2006, 07:59

12000 euro is inderdaad veel geld voor een motor met die km en bouwjaar hij mag zeker niet meer kosten dan 8 a 9000 euro en dan moet hij nog in zeer mooie staat zijn althans hier in Belgie toch. :wink:
GOLDWING FOR ALWAYS

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 15 sep 2006, 09:24

een 1994 met 91000km op de teller is voor dat geld wat ze er voor vragen veel te veel er zijn meerdere zaken? waar ook 94gers staan goedkoper en minder km'ters en het gaat om bij betaalen niet om wat je voor de joune terug krijgt dan is die andere ook te duur (je zecht het zelf al je krijgt 1000 euro meer dan als ie waart is moet de motorzaak die goldwing weg hebben ofzo?Hoeveel km'ters heeft je pan gereden dan

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 15 sep 2006, 10:17

theleggend schreef:bedankt allemaal. Geweldig dat je op deze manier zoveel te weten kan komen. Ik heb geen idee wat de verkoop prijs van een 1500 is,krijg alleen 1000 euro meer terug voor mijn pan dan die in de boeken staat. verder krijg ik 6 mnd bovag garantie.
Nog wat vraagjes:
hoe dik moeten de remschijven zijn?
hoe kan ik kontroleren dat het balhoofdlager goed is
alvast bedankt
Staat op de schijf !
Remschijf voor : min. 5mm
Remschijf achter : min. 6mm
Balhoofd : Voorwiel vrij van de grond , stuur moet zonder haperen van links naar recht bewegen en niet naar de rechtuitstand schieten.

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 15 sep 2006, 21:18

Vind het ook aardig aan de prijs. Voor de vergelijking: mijn 1500 SE uit november 1998 met wat leuk extra chroom, ruggesteun en vlaggemast met 32.000 km heeft 15.950 gekost (met 3 maanden garantie en een aardige inruil voor mijn oude fiets). Dat vond ik al niet echt goedkoop, maar ik vond de kleur erg mooi en vergeleken met de andere was het niet duur.

Kijk ook nog even bij Biker's Best en bij Bikenet. Vooral de laatste site vind je vergelijkbare fietsen voor een veel lagere prijs.

Doe je voordeel ermee.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

theleggend

Bericht door theleggend » 15 sep 2006, 21:33

Als ik op www.motoroccasion.nl kijk, zie ik dat de meeste handelaren deze prijzen aanhouden en dat het verschil tussen bijvoorbeeld 1995 en 1997 maar 2000 euro is en die moet je dan wel hebben. MIjn budget is maar 6500 euro en met de goede inruil op mijn Pan van 1994, is het haalbaar. Bij de meeste handelaren kreeg ik maar tussen de 4000 en 4500 euro terug voor mijn Pan. De verkoop van de Goldwing was dan ook wat goedkoper en het is zoals het hierboven staat. "als je een hogere inruilprijs krijgt, is er ook een hogere verkoopprijs anders zou er geen handel meer zijn. Ik koop bij Motoport en heb daar in het verleden al twee andere motoren gekocht en heb nooit te klagen gehad over de service, ook al was het buiten de garantie. Het werd altijd tot mijn tevredenheid opgelost en ik wilde dus eigenlijk alleen daar kopen. Toch wil ik iedereen bedanken die suggesties hebben gegeven en ook alle tips. Ik ga morgen proef rijden en hoop dat hij rijdt zoals ik verwacht. Als ik hem koop zal ik een foto plaatsten en dan kunnen jullie mee genieten,want als GL rijder geniet je volgens mij van elke GL.

Gebruikersavatar
Makysig
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2006, 23:15
Locatie: Sittard (L)

Bericht door Makysig » 15 sep 2006, 23:01

Tsja, het is een hoge vraagprijs voor een SE uit 1994 met 61K km !!
Heb zelf pas mijn SE gekocht uit 1996 en vele vele andere gezien/proef gereden. Hangt er gewoon van af wat jij zelf wil rijden en wat je budget is, heb je haast ? Nee kijk dan gerust een verder rond in nederland , dit kan je vele euries in de pocket houden.
The look is niet alles !! Een lange proefrit doet wonderen...een goed rijgedrag is goud waard...succes met je aanstaande :lol:
Carpe Diem :)

theleggend

Bericht door theleggend » 16 sep 2006, 03:50

bedankt voor je reaktie. Ga vandaag een proefrit maken en rij dan naar Zeeland ( 100km ) en weer terug. Dat moet een goede rit zijn om alles uit te proberen en te ervaren hoe de motor rijdt.

theleggend

Bericht door theleggend » 17 sep 2006, 07:54

Ben gisteren wezen proefrijden en we zijn van Rotterdam naar Dreischor gereden, in Zeeland. Totaal zo'n 160 km, dus een aardige proefrit. Al gelijk bij het optrekken stotterde de motor erg en ik dacht, hij is nog te koud. Maar het ging niet over. Bij lage toeren of lage snelheid lijkt het net of hij te weinig benzine krijgt of te wienig lucht. Bij de 1e grote bocht richting van brienenoord wilde de motor aan de voorkant weg en was erg instabiel. Elke richel waar we overheen reden gaf een flinke tik.In dreischor aangekomen, bij mn Oom hebben we geconstateerd dat er flinke speling op het voorwiel zit en Motoport bevestigde bij terugkomst dat het voorwiellager er uit lag. De voorrem geeft trillingen in het stuur als bij 80km redelijk in de voorrem knijpt. De cruise controle kreeg ik niet aan de praat, al staat er op het display rechts cruiscontrole ingeschakeld. Als ik mn gas losliet ging al mn gas er af. Verder was het profiel van de achterband 6,7 mm ( goed) en de voorband 2,2mm en dat laatste lijkt me wat weinig. Motoport zegt dat ze dat gaan maken als ik echt voor de motor gaat. Een beetje rare insteek denk ik want, als ik dat dus niet doe, dan zijn de problemen weer voor de volgende koper en die ziet ze misschien niet. Ik heb nog geen beslissing genomen en kom er woensdag pas op terug. Nog even voor het geheugen : GL 1500 SE bl 1995 met nu 92000km prijs 11890 en 1000 euro meer inruilprijs voor mn Pan van 94.verder in uitstekende staat en geen beschadigingen en het chroom is prima

Plaats reactie