aankoop GL 1500

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
BB
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2006, 23:14
Locatie: Klazienaveen

aanschaf 1500

Bericht door BB » 23 sep 2006, 23:55

zoals nu al bekend teveel geld voor de motor, kijk gewoon eens ook op de sites zoals speurders en marktplaats.
Je hebt dan geen garantie, maar dat is je eigen risico.
ik heb onlangs een 1500SE gekocht, 56000km voor nog geen 10000 euro.
moest hem zelf grondig poetsen, 1 barstje achter onder de koffer en zoals nu blijkt werkt de cruise control (nog) niet.
maar goed voor het geld wat ik verdiend heb kan ik dat wel laten repareren dacht ik zo.
heb inmiddels al zo'n 1000 km afgelegd en machine loopt goed. :idea:

mvg
Bert

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 19 okt 2006, 14:07

En... al een motor gevonden?

theleggend

aankoop GL 1500

Bericht door theleggend » 19 okt 2006, 18:07

Je wilt het waarschijnlijk niet geloven maar, heb afgelopen zaterdag voor de 2e keer een lange proefrit op de zelfde motor gemaakt en gewoon een hele andere motor. Rijdt fantastisch,als een tiet zei mijn vrouw, en stuurt geweldig zelfs, in de scherpe bochten bij de van brienenoorbrug. Ik raakte een aantal keer met mijn stepjes het asfalt. Alle mankementen zijn gemaakt. Zo is het wiellager vervangen en de motor opnieuw afgesteld. Het einige wat nu nog ontbreekt is het orginele gereedschapset, de deksel van de radio en de cornerlichten doen het nog niet. Deze worden de komende tijd verholpen en dan wordt hij pas gekocht door mij .Verder wordt mij intercom getest en klaar gemaakt zodat ik alleen de speakertjes nog in mijn helm moet plakken. Ik heb geen haast want heb een goede Pan,die ik inmiddels ontdaan heb van zijn extra's en die extra's te koop aangeboden. Voor motoport maakt het ook niet uit of ik hem koop want, de mankementen moesten toch verholpen worden. Ik had één en ander verkeerd begrepen en dacht dat ze het niet zouden maken als ik hem niet kocht maar, het zat anders. Aangezien en nog meerdere motoren stonden te wachten, zouden ze het alleen NU repareren als ik hen kocht, anders moesten eerst de motoren gedaan worden die al verkocht waren en daarna zou deze motor pas aan de beurt zijn. Ik weet dat het een hoop geld is maar, ik heb wel 6 maanden al in garantie dus op onderdelen en arbeidsloon. Ik mag na de aankoop hem overal laten keuren- en dat doe ik ook, in ridderkerk- alle gebreken die daar uit komen worden gerepareerd. Mocht er toch nog iets gebeuren in de garantie periode en ik zou de motor kwijt zijn dan krijg ik een leen motor en de tijd dat ze er aan aan het repareren zijn wordt weer opgeteld bij de garantie periode. Dit is mijn 4e motor die ik bij motoport koop en heb nog nooit problemen gehad met mijn aankopen. Ik heb foto's gamaakt maar weet niet hoe ik die op deze site moet zetten ander kun je zien hoe hij er uit ziet. Prachtig heb geen krasje kunnen ontdekken.

theleggend

aankoop GL 1500

Bericht door theleggend » 19 okt 2006, 18:12

Iets wat verkeerd vermeld staat en ik zie dat ik het zelf gedaan heb is het bouwjaar de GL 1500 id van november 1995 en niet 1994. sorry mijn foutjes Mijn pan is van 94.

Plaats reactie