tubelevel

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
mental
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2009, 13:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Roermond

tubelevel

Bericht door mental » 25 jan 2009, 17:11

HOI; :D
Wie kan mij vertellen of er in t expansie vat van een goldwing 1500, standaard een tubelevel zit ik ben zelf sindfs kort in t bezit van een goldwing 1500 van 1991 en erzit geen tubelevel in nu lees ik op verschillende site,s dat t veel problemen kan geven als deze tubelevel er niet in zit wie kan mij vertellen of dit werkelijk nodig is, de motorzaak waar ik m gekocht heb zegt dat t niet nodig is john van bikersbest renswoude zegt dat ze in alle 1500 goldwings zitten. wie heeft er nu gelijk.
Kan mij iemand vertellen of zo.n tubelevel nodig is of niet, bvd .

Mental. :?: :?:

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam

Bericht door frank's » 25 jan 2009, 17:20

wat/waarvoor is een tubelevel?
domme vraag misschien.
frank

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 25 jan 2009, 17:40

Vertaling voor tube level (Engels -> Nederlands)

tube level - buisniveau

wordt hier misschien de overloop van het expansievat mee bedoeld?

Of zoiets :)

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Bericht door peter » 25 jan 2009, 19:43

Het gebeurd niet vaak maar nu sta ik echt met de mond vol tanden...................... :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 25 jan 2009, 20:25

Oei!
volgens mij is nummer twee de tube level ( koelvloeistoftank of reserve tank? !)
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 26 jan 2009, 01:02

In mijn boek heet de slang die aan die nummer 2 zit 'Siphon tube' en dat is vde slang die naar de radiatordop loopt.
Als de motor warm wordt kan er vloeistof naar het expansievat en als de motor afkoelt kan er vloeistof terug de radiator in.
Deze slang loopt van het expansievat naar de radiatordop.
De tweede slang die aan het expansievat zit heet 'Breather Tube' een beluchting en tegelijk volgens mij een overloop.

En dat deel 2 moet er natuurlijk wel inzitten, want daardoor kan er vloeistof terug als de motor afkoelt.

dat is inderdaad erg belangrijk om voldoende vloeistof in het koelsysteem te houden....

Er zit nog een rubber dopje naast waaraan een soort ty-rap zit. Hiermee kan je het niveau controleren in het expansievat. Als ik door dat gat kijk zie ik die slang (nr 2) naar beneden hangen.
Er zit dus echt een slang (2) vast aan dat hoekstukje nr 3.
:twisted: John (BB) heeft er verstand van merk ik :twisted:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten