Goldwing1500, achterbrug

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Roberto 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2008, 12:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Doetinchem

Goldwing1500, achterbrug

Bericht door Roberto 10 » 21 nov 2008, 11:44

Hallo Goldwingrijders, ik ben net de berrichten een beetje aan het doorlezen,ik schrok er wel van over de achterbrug van de 1500 :(
Ik was van plan om in het weekend een 1500 te kopen uit 1988
particulier,dus niet bij een motorzaak, kunnen jullie me nog tips
geven,heeft het nog met bepaalde bouwjaar temaken die achterbrug.
en wat kost zo iets te laten vervangen.
Kun je het zien of merken met het rijden,zonder het achterwiel er uit te halen.
Graag een paar tips !!!!!!!

Groetjes: Roberto

Appiewing

Bericht door Appiewing » 21 nov 2008, 14:32

Buiten heel veel tips die je kan krijgen.. Wees verstandig en koop bij een motorzaak.

jandree

Bericht door jandree » 21 nov 2008, 19:35

je kunt het moeilijk zien moet er een beetje onder gaan liggen met een lamp je kunt het ook wel voelen en kijken of het achterwiel er recht instaat maaaaaaaaar beter is toch om bij een motorzaak te kopen .

jandree

Bericht door jandree » 21 nov 2008, 19:39

maar dan moet je nog uitkijken ik heb ook bij een motorzaak gekocht en kwam er pas na de garantie achter dat de achterbrug doorgerot was ze hebben me nog wel geholpen en tegemoet gekomen maar als je dat particulier hebt heb je geen poot om op te staan en kost het omte laten repareren toch gauw duizend euro veel succes.

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 21 nov 2008, 21:05

of je gaat met de verkoper naar een garage om alles te laten kontroleren zodat je weet hoe de wing er aan toe is :wink: , zo ben je zeker van je zaak

veel sucses
grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer

Bericht door Early » 21 nov 2008, 22:38

Na de jaarwisseling maar eens een berichtje sturen dat als men met mijn wing bezig gaat ik ze met een bezoekje vereer.
Na al deze verhalen wil ik het wel even extra goed controleren.
Hij staat in de motorzaak voor afhandeling garantie reparatie.

peter

Bericht door peter » 21 nov 2008, 23:39

Hoi,

Ik heb ook de nare ervaring met de achterbrug gehad. Het wiel moet er recht in staan en dan mag de achterband niet tegen de brug komen, er moet een degelijke ruimte zijn (hoeveel? tja dat weet ik zo niet maar ik dacht een cm of 2) Bij het rijden merk je het ook als je namelijk rechtuit rijdt loopt de motor helemaal soepel, ga je een langere snellere bocht maken dan voel je een " gronderig" gevoel opkomen vanaf de achterkant, het soepele en zachte lopen wordt aangevuld met gronderig niet overdereven maar wel aanwezig. Dan nog als de motor op een brug staat ga je met je vingers in de ronding voelen bij de band en het liefste nog even prikken met een schroevendraaier o.i.d. Als het even mogelijk zou zijn het wiel eruit en de boel bekijken.

Dit zijn mijn ervaringen en misschien niet zoals een ander het ervaren zou hebben.

groeten

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Bericht door Henkie de ledman » 22 nov 2008, 00:01

ook ik kocht hem bij een goldwing motorzaak alleen in Belgie.. was helemaal goed zeiden ze ... ze vergaten alleen te zeggen
Achterbrug doorgerot en versnellings bak naar zijn grootje...
maar verder keurig behandeld hóór zonder garantie...
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 22 nov 2008, 08:46

@henkie,
welke motorzaak bedoel je :?: :?:
denk er ook over mij een GW aan te schaffen , en als de zaak een verdachte reputatie heeft mag dat gezegd worden vind ik.
als het goed is word het ook gezegd.
anders een PB aub
grtz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Bericht door Henkie de ledman » 22 nov 2008, 15:19

normaal geef ik niet het adres maar ben daar zo pissig om geweest,
De prijs was ook aan de lage kant ik kon ook geen proefrit maken omdat in een buitenlander was, en dan niet verzekerd was werd mij verteld door een van de eigenaars aldaar. het blok liep goed daar is niks mis mee maar bij contact met de oude eigenaar bleek dat de motor eigenlijk in onderdelen zou worden verkocht.. Ook vertelde de eigenaar dat de vorige eigenaar monteur was geweest.. achter af bleek dit niet zo te zijn.
conclusie :
doorgeroeste achterbrug (en erg flink)
Versnellings bak ligt een denkelijk een schakelvork uit of iets met de cardan aansturing.
en nog een paar dingen.
Heb ook contact gehad met de motor zaak en die zei me :: wat kan je verwachten voor dat geld:: Tja als mij niets word verteld dan verwacht ik veel. Misschien heb ik een keer een masseltje.. maar die massel was van korte duur.
hij kon me wel in contact brengen met opkopers dan kon ik hem wel voor de aanschaf prijs aan hun verkopen..
Maar had hem al op kenteken staan en al kosten gemaakt..
Heb het maar laten rusten maakte me alleen maar kwaad, en wilde eigenlijk die zaak maar eens een bezoekje gaan brengen.. maar mijn vrouw hield me toch maar weer tegen..

Dus conclusie sommige motor zaken doen het alleen voor de euro's en eerlijkheid dat komt veel later wel....

en die motor zaak is :

Motohandel Wauters in Eeklo

groetjes henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten