Stroomuitval

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Herman

Stroomuitval

Bericht door Herman » 05 mei 2006, 11:19

Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn GW1500 bouwjaar 1992.
Vorig jaar viel tijdens het rijden de motor stil.
De gegevens op de display (radio enz.) knipperden even en daarna was alles weg.
Controlelampjes brandden niet meer en radiodisplay gaf niks meer aan.
Volgens een Goldwing-helper zou de oorzaak kunnen liggen in versleten koolborstels van de dynamo. Een auto-electrozaak heeft toen de dynamo onderzocht en was van mening dat de koolborstels waren gaan vastzitten. Spul schoongemaakt enzovoort. Weer gemonteerd en alles
prima. Ongeveer 3000 Km. sindsdien gereden.
Afgelopen woensdag meegedaan aan een MRT. Diverse oefeningen gedaan. De motor diverse keren uit gezet en weer gestart. Geen problemen. Dan de motor wederom starten.
Je kunt het al raden.
De gegevens op de display (radio enz.) knipperden even en daarna was alles weg.
Controlelampjes brandden niet meer en radiodisplay gaf niks meer aan.
Diverse keren geprobeerd om te starten. Steeds bovengenoemd resultaat.
Dus niks, alles viel uit.
Startonderbreking was het niet en dodemansknop ook niet.
Doordat de tijd op het klokje gereset was, moge blijken dat de stroom helemaal weg
is geweest.
Telefonisch de Wegenwacht gewaarschuwd. Zouden binnen een uurtje komen.
Weer teruggelopen naar de motor gelopen, sleutel omdraaien en starten. Motor loopt weer prima. De gehele dag verder geen enkel probleem gehad. Dus geen lege accu.
Heeft iemand dit probleem ook al een gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
Groeten,
Heman

Gebruikersavatar
medlerzijwings
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Silvolde
Contacteer:

Bericht door medlerzijwings » 05 mei 2006, 15:37

Moi

Herman heb je de hooftzekering al eens schoongemaakt?ze willen ook wel eens doormidden trillen

gr medlerzijwings
&&&&Goldwing&Harley Davidson&&&

wimjoos
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: s'Gravenmoer

Bericht door wimjoos » 08 mei 2006, 22:18

Hallo Herman,
Mijn 89 wing had begin vorig jaar ook van die kuren starte soms gewoon en soms helemaal niet , van alles geprobeert en door gemeten, tot in de vakantie een ritje zeeland hij er op de volkerak helemaal mee stopte , vanalles gecontroleerd voor zover mogelijk langs de snelweg als ze je de naden uit de broek rijden, maar uiteindelijk toch maar op laten halen , een voordeel is het wel als hij stopt dan is het makkelijker zoeken, en links in de kuip onder het bakje zitten een hoop stekkers en daarvan was de hoofddraad naar het contactslot doorgebroken, ik had wel stroom bij de accu en de hoofdzekering maar daarna gaat hij de draadboom in, en moet het e,e,a, los , nieuwe stekker gezet en geen enkel probleem meer gehad, misschien iets om bij jouw te controleren,
gegroet Wim,

Herman

Stroomuitval update

Bericht door Herman » 17 mei 2006, 11:16

Hallo,
Even een update van mijn probleem.
Uiteraard had ik, na het probleem vorig jaar, de accu laten controleren bij een motorzaak. De accu was prima. Geen enkel probleem.
Gisteren ben ik de bedrading gaan controleren. Niks gevonden.
Daar ik toch met mijn auto naar de garage moest, de accu even uit de motor gehaald en meegenomen. Na doormeten van de accu bleek de accu in perfecte staat te zijn volgens hun. Nog even naar een klein nieuw motorzaakje in de buurt gereden. Konden de accu niet meten maar hij leek, op het oog, defect. Volgende motorzaak. Acccu op het oog prima. Hoefden dat niet te meten. Volgende, vrij grote, motorzaak. Acuu op zicht niet goed. Viertal vlekken op de accu. Voor de zekerheid maar even meten. Accu echt naar de knoppen. Twee cellen met sluiting. Maar een nieuwe accu meegenomen en gemonteerd. Maar kijken of het het 'schip' nu blijft varen. En al die ellende voor 100 Euri ?
In elk geval bedankt voor de adviezen en het meedenken.
Groeten.
Herman

harry

uitval motor

Bericht door harry » 01 jun 2006, 17:52

wanneer je motor uitval tijdens het rijden lees bochten maken zou het HEEL goed kunnen zij dat je omvalschakelaar niet meer werkt.. zo als het hoort wanneer je nadat de motor afsloeg je contact uit zet en weer aan dan start hij weer. de oplossing is vervang deze

Streetbikertje

Bericht door Streetbikertje » 27 okt 2006, 21:38

Hallo Mensen

Dit alles duit op een Kapotte Dynamo.
Dit is een veel voorkomend probleem.
Ik zie dit probleem erg laat. Hoop Dat ik jullie hiermee nog help.
Het is 100% de dynamo. mochten jullie nog een dynamo nodig hebben of informatie mail dan even naar Danny.hulst@wanadoo.nl
Wil ook eventueel helpen met het maken van je oude cq uit en inbouwen van de dynamo.

Gr Danny

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 28 okt 2006, 10:57

zo'n probleem heb ik ook gehad wel met een auto 120 aan het rijden knipperen en alles weg motor stil op de pechstrook terug starten en er was precies niets gebeurt het was de zekeringskast waar een fout inzat misschien bij de wing ook
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Chrit

Herkenbaar

Bericht door Chrit » 28 okt 2006, 12:29

Ja, dit is mij ook gebeurt en wel nota benen bij een Harley treffen. Mijn wing gaf geen kick meer..en hulp...hahahaha ja Harley rijders he...Eindelijk kwam een wing vriend met een start hulp...deze op de motor gezet en naar huis.
Wat bleek..Accu laten doormeten zou goed zijn...helaas niet dus, 2 cellen stuk..dus voor 99 € probleem opgelost...

GOLDWINGSIDECAR

Bericht door GOLDWINGSIDECAR » 28 okt 2006, 20:08

8) 8) JA IK ZIE HET AL KAN VEEL ZIJN

IK HEB HET DUS OOK GEHAD TIJDENS MIJN VAKANTIE BIJ MIJN 1500 SE
MAAR BIJ MIJ WAS HET DE STARTKNOP DIE SLUITING MAAKTE


8) 8)

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 29 okt 2006, 09:27

:) 8) heb ik ook gehad op de duitse autobaan hij viel onder het rijden uit.
na 'n kwartier drukte ik op de startknop en sloeg hij weer aan geen last meer gehad onderweg. Maar toen kon ik hem thuis haast niet meer aan de praat krijgen, de monteur is bij mij thuis geweesten kon in eerste instantie ook niets vinden. Maar toen ik hem weer eens aan de gang kreeg heb ik hem direkt weg gebracht bleek het de membraam van de electrise benzine kraan te zijn zat een scheurtje in.hij loopt nu weer als een :lol: :lol: :D :D

Streetbikertje

Bericht door Streetbikertje » 29 okt 2006, 16:43

diegene die nog steeds dit probleem hebben en in de beurt van flevoland woont/is kan wel een keer langs komen wij kunnen jullie dynamo wel controleren.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

geen stroom.

Bericht door japie de cipier » 29 okt 2006, 17:13

beste gw rijder.

alles tot nog toe besproken had te maken met het hebben van geen stroom, maar het kan ook mogelijk wezen dat je massa is geocsideerd, en daardoor geen massa maakt, en dat lijkt ook op een stroom storing.
ik ben een leek maar kijk even naar de massa draad waar hij aan het frame vast zit, dan heb je in ieder geval die mogelijkheid uit gesloten.

vr. gr. japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Plaats reactie